Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2012, 12:53   #21
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Ik snap niet echt hoe jij de redenering maakt, stel dat we in een apartheidsregime leven in België met blanken en zwarten en er zijn 3% van de bevolking blank en 97% van de bevolking zwart. Dan vind jij een opgelegde 50% - 50% tussen blanke leden en zwarte leden van de bevolking een voorbeeld van gelijke rechten? Dat als je zwarte zou zijn, je op basis van je huidskleur minder vertegenwoordigers zou hebben per inwoner is dan niet een vorm van racisme en onderdrukking maar daar moeten we ons gelukkig prijzen dat we de rechtszekerheid kunnen waarborgen?

Ik denk mijn beste 4x10E6, dat velen onder ons niet doorhebben dat we in een apartheidsregime leven. Dat vlamingen op basis van de taal die ze spreken minder vertegenwoordigers krijgen neigt mij naar puur racisme en onderdrukking, dat Vlamingen na zoveel jaren nog altijd geen democratisch evenwicht hebben kunnen herstellen is best zielig als je kijkt naar de VS en Zuid Afrika waar ze dit reeds wel hebben kunnen doen.

Ja over postjespakkers ben ik het volmondig eens, als onze traditionele partijen zich niet zouden laten verleiden door de postjes zouden wij Vlamingen zichzelf nooit zo in het zak laten zetten voor een staatshervorming die ons overbodig maakt in onze eigen Vlaamse hoofdstad

ik neig het anders te bekijken. ondanks een groot numeriek overwicht aan vlamingen, slagen wij er in dit land in om de rechten van niet-vlaamse minderheden te vrijwaren. ik weet zeker dat Rwandezen en Burundezen dergelijke vorm van beschaving ruim appreciëren kunnen. ik vrees ook dat wat u nieuwsprakerig het "democratisch evenwicht" noemt, feitelijk een plat "racisme" en de boertige "onderdrukking" verhult. beide zijn te mijden zaken, waarvan u om één of andere reden meent dat vlamingen er onderworpen aan zouden zijn. u lijdt aan een verregaande vorm van woordblindheid, mijn beste. hoedanook, moet u - schrijver in spé - uw woordkeuze aanscherpen.

dit alles, na zorgvuldige analyse en weloverwogen beraad, vanzelfsprekend.

Terzijde Hoezo vlamingen herstelden het democratisch evenwicht in de VS en Zuid Afrika?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 juli 2012 om 12:55.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 12:54   #22
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
ik neig het anders te bekijken. ondanks een groot numeriek overwicht aan vlamingen, slagen wij er in dit land in om de rechten van niet-vlaamse minderheden te vrijwaren. ik weet zeker dat Rwandezen en Burundezen dergelijke vorm van beschaving ruim appreciëren kunnen. ik vrees ook dat wat u nieuwsprakerig het "democratisch evenwicht" noemt, feitelijk een plat "racisme" en de boertige "onderdrukking" verhult. beide zijn te mijden zaken, waarvan u om één of andere reden meent dat vlamingen er onderworpen aan zouden zijn. u lijdt aan een verregaande vorm van woordblindheid, mijn beste.

Ik kan je humor wel smaken

Hangt af van welke kant je het bekijkt mijn beste, als boven op de berg stront staat met een gasmasker kan je misschien denken hoe schitterend en mooi het zicht van daarboven wel niet is! Maar als je van beneden moet ruiken hoe dat boeltje stinkt dan krijg je een heel ander verhaal. Zet je gasmasker eens af en kom eens naar beneden zou ik zo zeggen

Ik denk dat Assad er met zijn etnische minderheid net zo over denkt, de etnische realiteit denkt er net iets anders over vrees ik

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 14 juli 2012 om 12:59.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 12:55   #23
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Citaat:
ik neig het anders te bekijken. ondanks een groot numeriek overwicht aan vlamingen, slagen wij er in dit land in om de rechten van niet-vlaamse minderheden te vrijwaren. ik weet zeker dat Rwandezen en Burundezen dergelijke vorm van beschaving ruim appreciëren kunnen. ik vrees ook dat wat u nieuwsprakerig het "democratisch evenwicht" noemt, feitelijk een plat "racisme" en de boertige "onderdrukking" verhult. beide zijn te mijden zaken, waarvan u om één of andere reden meent dat vlamingen er onderworpen aan zouden zijn. u lijdt aan een verregaande vorm van woordblindheid, mijn beste.

u bent sprakeloos,of wat?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 juli 2012 om 12:58.
Oud 14 juli 2012, 13:00   #24
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Net niet, na jouw eloquentie was ik zo onder de indruk dat ik per ongeluk te vroeg op "versturen" zal moeten gedrukt hebben
Oud 14 juli 2012, 13:02   #25
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kunt niet quoten of wat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 13:15   #26
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan je humor wel smaken

Hangt af van welke kant je het bekijkt mijn beste, als boven op de berg stront staat met een gasmasker kan je misschien denken hoe schitterend en mooi het zicht van daarboven wel niet is! Maar als je van beneden moet ruiken hoe dat boeltje stinkt dan krijg je een heel ander verhaal. Zet je gasmasker eens af en kom eens naar beneden zou ik zo zeggen

Ik denk dat Assad er met zijn etnische minderheid net zo over denkt, de etnische realiteit denkt er net iets anders over vrees ik
ik zou begot niet weten wat een etnische realiteit dan wel mag zijn. voor mij staat het vast dat het niet kan dat minderheden onderdrukt worden door de meerderheid; en vice versa natuurlijk. van het laatste bent u alvast overtuigd, van het eerste blijkbaar niet.
U zou baat vinden door van die bizarre gedachte af te stappen dat u zich onderaan een berg stront bevindt. een nationalist die naar zijn natie verwijst met het zinnebeeld van een mestvaalt; veel gekker hoeft het echt niet te worden.

Oud 14 juli 2012, 13:17   #27
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jij kunt niet quoten of wat?
quod non

en na zorgvuldige analyse en weloverwogen beraad : voor de vlamingen hetzelfde.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 juli 2012 om 13:19.
Oud 14 juli 2012, 13:30   #28
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
ik zou begot niet weten wat een etnische realiteit dan wel mag zijn. voor mij staat het vast dat het niet kan dat minderheden onderdrukt worden door de meerderheid; en vice versa natuurlijk. van het laatste bent u alvast overtuigd, van het eerste blijkbaar niet.
U zou baat vinden door van die bizarre gedachte af te stappen dat u zich onderaan een berg stront bevindt. een nationalist die naar zijn natie verwijst met het zinnebeeld van een mestvaalt; veel gekker hoeft het echt niet te worden.
De etnische realiteit van Syrië:
Citaat:
Het grootste deel van de moslims (74 % van de Syrische bevolking) behoort tot de soennitische moslims. Daarnaast zijn er andere islamitische minderheden waartoe 16 % van de bevolking behoort. De islamitische minderheden zijn de alawieten (een stroming die vaak tot de sjiieten gerekend wordt), waartoe ook president Assad behoort (ook noessairi's genoemd) (circa 7%) en de ismaëlieten (circa 1,5%). Er zijn ook Druzen (circa 2%).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syri%C3%AB#Bevolking

7% Van de bevolking die aan de macht is, dat is de etnische realiteit in termen van macht in Syrië

Net als ik al zei, het hangt af van waar je staat om je zichtsveld te bepalen. Als een "Nationalist" naar een land verwijst dat een culturele genocide op zijn volk wilde plegen als een mestvaalt dan denk ik dat ik me nog zacht uitdruk. Het is niet mijn land, het is een land dat aan mij is opgelegd.

Denk je dat de Amerikanen in hun tijd voor hun Britse koninkrijk een betere benaming hadden? Eigenlijk denk ik dat vele Vlamingen zich nu voelen als een Amerikaan in het Britse koninkrijk, te veel belastingen betalen om die dan te zien "verdwijnen" (en in zijn pensioen is het niet terechtgekomen, want dat hoort tot de laagste in Europa)

Dat het Belgische boeltje stinkt kan je toch moeilijk onder de mat steken? Ik denk dat Yves Leterme (die nu een politieke vluchteling is) tot zijn grote spijt daarin gefaald heeft. Als er verkiezingen worden gehouden en de kiezer aan Vlaamse kant mag ieder jaar zien dat zijn wensen gewoon aan de kant worden geschoven (stemt al jaren rechts, maar krijgt al jaren een links regeringsbeleid) dan is er toch iets fout

En als ons "democratisch" systeem er nu in geslaagd is om de grootste partij en grootste verkiezingsoverwinnaar van het hele land in de oppositie te krijgen en daarbij nog eens een regering heeft die niet eens de goedkeuring heeft van de grootste bevolkingsgroep van het land, dan kan ik toch alleen maar vaststellen dat het boeltje stinkt?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 14 juli 2012 om 13:59.
Oud 14 juli 2012, 13:39   #29
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Het is bizar dat we in dit land niet eens MOGEN stemmen op partijen waarvan de heersende klasse heeft beslist dat ze aan de verkeerde kant van de schreef liggen. Democratie noemt men dat dan
Dat mag wel. Niemand kan Franstalige partijen verbieden om een lijst neer te leggen in Nederlandstalige kiesomschrijvingen, of omgekeerd.

Laatst gewijzigd door SDG : 14 juli 2012 om 13:39.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 14:37   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De aarde telt ontelbare volkeren en toch leven we allemaal tezamen op één planeet.
jij pleit voor een wereld zonder grenzen?
Oud 14 juli 2012, 14:44   #31
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat het artikel de situatie té eenvoudig voorstelt. De pariteit in de regering bijv. wordt gecompenseerd door pariteiten of quota in het Brusselse gewest. Ik denk dat je wat dieper moet graven om de echte flagrante taal-ongelijkheden bloot te leggen. Zo kwam een paar jaar geleden uit dat alle sociale woningen in Brussel aan Franstaligen toegekend werden. Is die situatie verbeterd ? De taalgrens wordt door Franstaligen niet erkend. Daarvan kan je gemakkelijk bewijzen vinden op de websites van de Franstalige partijen en van politiekers. Een beetje quote mining van die sites kan m.i. beter de graad van de ongelijkheid tonen, en ook hoe normaal de franstaligen dat wel vinden. (En dat ze er dus nooit zelf iets aan zullen doen, integendeel.) Nu en dan vind je ook onverbloemde annexatievragen. Zo stond er op de site van Destexhe (MR) ooit dat er eigenlijk stukken van Grimbergen bij Brussel ingelijfd moesten worden.

Dus, eerst nog wat meer onderzoek verrichten.
Oud 14 juli 2012, 18:00   #32
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Kan jij ook stemmen in Zimbabwe?
Ik heb er niets tegen dat volkeren samenwerken. ik heb er wel iets tegen dat volkeren hun eigen lot niet in handen kunnen nemen omdat anderen zich geroepen voelen zich ermee te moeien.
Ik heb problemen met de term 'volk'. Ik beschouw me niet als iemand die tot die of dat volk behoord. Ik ben geen Belg, Vlaming of wat dan ook.

Ik erken wel de noodzaak om als staat een groep te vormen maar ik heb geen enkele affiniteit met die staat. De staat is er om mij te dienen. Niet vice versa.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 18:11   #33
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik heb problemen met de term 'volk'. Ik beschouw me niet als iemand die tot die of dat volk behoord. Ik ben geen Belg, Vlaming of wat dan ook.

Ik erken wel de noodzaak om als staat een groep te vormen maar ik heb geen enkele affiniteit met die staat. De staat is er om mij te dienen. Niet vice versa.
Misschien toch ietwat nuanceren als ik mag ?
Er is een verschil tussen 'Belg zijn' en 'zich Belg voelen' (idem voor andere nationaliteiten en volksnamen natuurlijk).
Je bent Belg als je een (legale ) Belgische identiteitskaart of reispas hebt. Je voelt je Belg als..... enfin, vul dat maar zelf in want dat ligt verschillend naargelang de persoon.....
Oud 14 juli 2012, 18:52   #34
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De etnische realiteit van Syrië: http://nl.wikipedia.org/wiki/Syri%C3%AB#Bevolking

7% Van de bevolking die aan de macht is, dat is de etnische realiteit in termen van macht in Syrië

Net als ik al zei, het hangt af van waar je staat om je zichtsveld te bepalen. Als een "Nationalist" naar een land verwijst dat een culturele genocide op zijn volk wilde plegen als een mestvaalt dan denk ik dat ik me nog zacht uitdruk. Het is niet mijn land, het is een land dat aan mij is opgelegd.

Denk je dat de Amerikanen in hun tijd voor hun Britse koninkrijk een betere benaming hadden? Eigenlijk denk ik dat vele Vlamingen zich nu voelen als een Amerikaan in het Britse koninkrijk, te veel belastingen betalen om die dan te zien "verdwijnen" (en in zijn pensioen is het niet terechtgekomen, want dat hoort tot de laagste in Europa)

Dat het Belgische boeltje stinkt kan je toch moeilijk onder de mat steken? Ik denk dat Yves Leterme (die nu een politieke vluchteling is) tot zijn grote spijt daarin gefaald heeft. Als er verkiezingen worden gehouden en de kiezer aan Vlaamse kant mag ieder jaar zien dat zijn wensen gewoon aan de kant worden geschoven (stemt al jaren rechts, maar krijgt al jaren een links regeringsbeleid) dan is er toch iets fout

En als ons "democratisch" systeem er nu in geslaagd is om de grootste partij en grootste verkiezingsoverwinnaar van het hele land in de oppositie te krijgen en daarbij nog eens een regering heeft die niet eens de goedkeuring heeft van de grootste bevolkingsgroep van het land, dan kan ik toch alleen maar vaststellen dat het boeltje stinkt?
leuk gevonden "culturele genocide". wat betekent het echter ?
ook een leuke "niet eens de goedkeuring van de grootste bevolkingsgroep van het land". Zijn de vrouwen dan tegen de regering Di Rupo?

Oud 14 juli 2012, 18:54   #35
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Misschien toch ietwat nuanceren als ik mag ?
Er is een verschil tussen 'Belg zijn' en 'zich Belg voelen' (idem voor andere nationaliteiten en volksnamen natuurlijk).
Je bent Belg als je een (legale ) Belgische identiteitskaart of reispas hebt. Je voelt je Belg als..... enfin, vul dat maar zelf in want dat ligt verschillend naargelang de persoon.....
.. leuk .. ik ga straks als mijn vrouw van een uitputtende namiddag shoppen thuiskomt .. belg gaan voelen

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 juli 2012 om 18:56.
Oud 14 juli 2012, 18:58   #36
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
.. leuk .. ik ga straks als mijn vrouw van een uitputtende namiddag shoppen thuiskomt .. belg gaan voelen
moest dit de K&K zijn, dan zou ik met de 'gepaste vunzigheid' reageren...maar hier hou ik het toch maar braaf....
Oud 14 juli 2012, 19:12   #37
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
moest dit de K&K zijn, dan zou ik met de 'gepaste vunzigheid' reageren...maar hier hou ik het toch maar braaf....
ah valt best mee .. zolang jij je maar niet te buiten gaat aan culturele genocide

interessante combinatie : cultuur & genocidaal. waarom denk ik nu spontaan aan ward ruyslinck?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 juli 2012 om 19:12.
Oud 14 juli 2012, 19:19   #38
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
ah valt best mee .. zolang jij je maar niet te buiten gaat aan culturele genocide

interessante combinatie : cultuur & genocidaal. waarom denk ik nu spontaan aan ward ruyslinck?
Geen idee wat het verband is met mijn post
Oud 14 juli 2012, 19:30   #39
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen idee wat het verband is met mijn post
wel je houd het graag braaf, maar regeert desondanks niet op lieden die het over culturele genocide hebben. ben jij wel zo braaf, jo van mijn klo?

Oud 14 juli 2012, 20:06   #40
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
wel je houd het graag braaf, maar regeert desondanks niet op lieden die het over culturele genocide hebben. ben jij wel zo braaf, jo van mijn klo?
Tiens, is men hier dan verplicht om op �*lle posts te reageren, of die zelfs te lezen ? Efkes in het forumreglement opzoeken..... Als 't voor jou oké is, natuurlijk.... 40E6 ?

P.s. ik veronderstelde dat de betekenis van het icoontje voor iedereen duidelijk was....zeker met de verwijzing naar K&K....niet, dus......
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be