![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
|
![]() Een actuele* samenvatting met evolutiegrafieken sinds de tellingen (ook van "onze verdieseling") tot en met 2010 vindt men hier:
http://www.lne.be/themas/beleid/mina...uigen-2010.pdf - ook het vergelijk met Europa en buurlanden. - ook volgens voertuigleeftijd. (*mijn cijfers personenwagenspark (aandeel 61,8 % dieselpw) in vorige post zijn van 1 aug 2011, verse brondata: statbel.fgov.be en CBS.nl; deze link schat de cijfers van 2011 wel, afgelegde kms zijn bij mij ook van 2010) Enkele citaten: Citaat:
Citaat:
Lux en BE 62 %, dan Frankrijk 57 % is de top van de verdieseling, dan Oostenrijk 55 %, en Spanje haalt nipt 50 % (maar die doen al iets), de andere landen volgen al op redelijke grote afstand..., ook Italie als autoland. Duitsland maakt die immers ook en toch is in D het aantal dieselpw kms maar ca 26 %. Even googlen naar een bron voor andere landen in Europa: (Oostenrijk beseft ook -eindelijk - de verdieseling...) Citaat:
![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 juli 2012 om 14:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Klein Licht : 9 juli 2012 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...e-op-E17.dhtml
20.000 mensen op de bon geslingerd, dat gaat dus werkelijk 240.000 overtredingen per jaar http://www.wegcode.be/boeteberekening Neem nu nog 60euro gemiddeld = 15miljoen per jaar Nu het grappige is, dat er dus er in Belgie al 75% van de overtredingen op vlaamse bodem geind worden, dus dat gaat goed op weg naar 80% op die manier Wat je ook kunt berekenen als er 60.000 mensen voorbijvlammen per dag, dat die 240.000 in feite 4 keer per jaar zich laten flitsen ??? Van flits-gewenning of belastings-gewenning ![]()
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 13 juli 2012 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
|
![]() In Canada overwegen ze of hebben ze de zware vrachtwagens beperkt op 105 kmh.
Citaat:
Citaat:
![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2012 om 14:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() De verantwoordelijken voor heel dit debacle blijven uiteindelijk de heren Stevaert en Bossuyt (SPA) die het in eerste instantie verkloot hebben, en Kris Peeters (CD&V), en de klunzen die ooit op hen gestemd hebben.
Iedereen die de maximumsnelheid daar terug omhoog wil, moet er wat mij betreft eerst een jaartje gaan wonen. Wie is de eerste? |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 2 maart 2012
Berichten: 84
|
![]() Citaat:
1. Ik kan je gerust meenemen naar 2-3 plekken waar regelmatig ongelukken gebeuren en om de paar jaar zelfs dodelijk. Situaties die op te lossen zijn door een combinatie van ronde punten en verkeerslichten op korte afstand maar die handenvol geld kosten. Hier word niks aan gedaan. 2. Hoeveel keer heb je ze al weten "controleren" dit hoeft niet noodzakelijk flitsen te zijn(voorrangs overtredingen zijn de grootste oorzaak van de meeste ongevallen hier) op punten waarvan iedereen het eens is : hier is overdreven snelheid een ware bedreiging voor de verkeersveiligheid? Een aantal jaar terug waren er werkzaamheden op de e17 richting antwerpen->gent voorbij de afrit zelzate. Ik moest steeds de afrit zelzate hebben dus ik weet niet precies waar die werken waren, ik ben er nooit langsgereden. Toch stonden lang voor de afrit zelzate borden "90". (achteraf op gelet) Ik ben daar toen op een avond tussen 21:00 en 21:30 met het weinige, gebruikelijke verkeer voor dat uur geflitst. Fikse boete en rijbewijs kwijt. Op diezelfde e17 gent>antwerpen waren er eens werkzaamheden waar ik wel elke dag langsging. Niet ver van de total in de buurt van beervelde. 2 rijstroken beschikbaar. De maximum toegelaten snelheid werd overdag niet eens gehaald. Elke dag aanschuiven aan +-40kmh. Ik kom daar langs tussen 22:15 en 22:30, zoals gebruikelijk op dit uur weinig verkeer. Wegenwerkers? Niet gezien, die waren vast van hun welverdiende nachtrust aan het genieten. Ik had het gezien maar te laat. Het leek wel een stroboscoop (opgesteld aan de total fina), wagens voor mij en mezelf incl op de bon.. fikse boete + rijverbod. Dus flitsen in functie van verkeersveiligheid : 0 Dus flitsen in functie van inkomsten vergaren : 100 PS : Een dag in het leven van een flitsmongool. Gelukkig is er "persvrijheid" mocht u dit zonder camera doen wat zou er dan gebeuren? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Iemand hier geJost op die traject controle ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
|
![]() nee wij volgen de regels, maar gebruiken ons verstand om het aan te kaarten als een onzinnige maatregel
neem nu dit snelheidsongeval http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120714_049 dat is dan een zeldzaam voorbeeld waar 'onaangepaste snelheid in de bocht' leidt tot een controleverlies van het stuur Dus reed hij te snel of niet ? Volgens mij niet echt anders waren de wagens nog platter het is per slot van rekening een frontaal ongeval wat gemakkelijk leidt tot botsen aan 140km/u. ![]()
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 juli 2012 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
|
![]() Citaat:
Onaangepast snel rijden wordt gewoon te dikwijls misbruikt Paul, en heeft meestal niets met de plaatselijke Vmax of met een gebeurlijk ongeval te maken. Wat gecontroleerd kan worden en kassa oplevert moet toch steeds weer in de media komen, tot in het oneindige. bvb. als iemand aan ´t Sms-en is aan 90 kmh op een 120 km snelweg rijdt hij ook onaangepast te snel, zelfs sms-en aan 20 kmh door de 50kmh-bebouwde kom-limiet 50 kmh rijdt hij "te snel" ![]() (sms-en doe je namelijk op de parking als je stilstaat) is maar een modern vbtje hoe "te snel" steeds misbruikt wordt bij een on - geluk hé. Dit is het enige wat men ~ juist kon vaststellen: Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-sterft.dhtml
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2012 om 11:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Volgens mij openen jullie beter een topic over snelheidslimieten in het algemeen, maar goed.
Er rijdt er weer ene ene dood aan 105 waar hij 70 mocht, zijn bocht op het verkeerde rijvak eindigend, en ze zijn er als de kippen bij om te komen beweren dat zijn hoge snelheid niets maar dan ook niets te maken had met het uiteindelijke ongeluk... ![]() Bij elk bericht met als oorzaak 'verloor de controle over het stuur' maak ik de volgende conclusie: Controle over het stuur verliezen = (waarschijnlijk) = snelheid vs. mogelijkheid van de bestuurder om zich aan zo'n snelheid te verplaatsen op die plaats. Aangezien de tweede component slechts zeer gedeeltelijk gecontroleerd kan worden door de overheid, moeten ze de eerste (snelheid) aanpakken. Zodra ze dat doen gaan er altijd kleuters zijn die beginnen bleiten, en beweren dat snelheid er niks mee te maken heeft. Laatst gewijzigd door Klein Licht : 16 juli 2012 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...70-mocht.dhtml
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
|
![]() Citaat:
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 juli 2012 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
|
![]() Citaat:
Zat er een zwarte doos in die auto's, of de zwarte doos van de electronica uitlezen die de objectieve data registreert en mededeelt, dan weet je pas exact wat elk voertuig aan het doen was (slippen, draaien, remmen, abs aan, lichten aan, koppeling ingeduwd, etc) nu weet je niets |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
|
![]() Citaat:
idd Paul met een zwarte box weet men alleszins veel meer. "Oorzaak" onaangepaste snelheid wordt overigens in Be niet geregistreerd**, ze houden dus zelfs geen evolutiedata bij zoals in de buurlanden D, NL enz... In Be valt zoiets wslk onder "controle over het stuur verloren" ? of m.a.w. deze verkeersregel: Citaat:
http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%...heid%20DEF.pdf nog interessante snelheidsmetingen tem 2010 zelfs, ook % overtreders: http://bivv.be/frontend/files/userfi...rs-vv-2010.pdf veranderd dus amper ondanks massa´s controles, tja algemeen draagvlak hé.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 juli 2012 om 21:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=NQ2GQ42S Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Gouverneur
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.279
|
![]() De trajectcontrole is een pure geldklopperij.
Men heeft x aantal jaar terug geluidsmuren gezet in Gentbrugge, daarna de snelheid verlaagd (ook als gevolg van het lawaai), en daarna "pestnestjes" geplaatst. Toen men het doorkreeg dat de pestnestjes geen geld meer opbrengen, is er nu trajectcontrole. Het argument lawaai: net zoals in Zaventem, verplicht niemand u om daar te wonen. Als u daar woont omwille van een financiële reden, dan dient dit geval per geval te worden bekeken. Feit lawaai: indien de beleidsmensen van destijds het traject hadden overkoepeld -en dus niet alleen geluidsmuren- dan dienden er geen pestnestjes + andere controles te komen. ** Maar in BE is het heel gemakkelijk te redeneren volgens een politicus: het moet opbrengen. Een overkoepeling kost geld. Een slecht doordachte oplossing met zijn pesterijen als gevolg brengt geld op. Dit heeft niets meer te maken met verkeersveiligheid. Allen zouden hun boete beter niet betalen. Idem voor het stuk tussen Erpe-Mere en Wetteren: een lang recht stuk waarlangs niemand woont, en waar praktisch geen ongevallen zijn. Iedereen kent ondertussen de plaats waar men wordt gepest -> brengt niets meer op => dus ** Ook hier dus wederhaling: een falend verkeersbeleid, beginnend met de rijopleiding, tussenoplossingen, en eindigend met superboetes -> keer op keer is de burger het slachtoffer.
__________________
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 17 juli 2012 om 15:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
|
![]() Intimidatiecultuur met pakkansgewenning... mensen moeten continu (90%MOET DAT GELOVEN) denken dat ze gaan gestraft worden, en ja integendeel dankzij het oerwoud aan flitspalen zien ze door de bos het bomen niet meer, en haleluja de intimidatie druipt er in feite van af, en kijk de mens gewent eraan als een slaaf vooruitgedreven te worden in dat helse keurslijf;
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 17 juli 2012 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
|
![]() Citaat:
1° 50 jaar geleden is die autostrade daar gebouwd en denderen er 5000 voertuigen per dag over die brug, nu 50 jaar later krossen daar 60.000 voertuigen over; Dus hadden ze het geweten 50 jaar terug dat ze naast een autostrade zouden wonen waar 60.000 voertuigen over denderen, dan heb je natuurlijk een andere beslissing genomen dan nu 2° in de positieve kant is dat auto's en vrachtwagens substantieel stiller geworden zijn, en dus dat een veruddebeling van aantal voertuigen geeft geen stijging met 1db... dus niemand kan daar zeggen dat de brug meer lawaai maakt dan vroeger. Echt niemand; Ik daag u uit om metingen te tonen met stijgende dB van 2000 tot 2012 En ik daag u uit om metingen te tonen waar de dB significant zakt dankzij de flitspaal trajectcontrole ! Dus als het voor het geluid is dat je het doet, moe tje een significant edaling kunnen tonen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
|
![]() Cijfers "verkeersveilig" Nederland:
![]() Die van 2009 en 2010 vind je hier: Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2012 om 16:21. |
||
![]() |
![]() |