Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2012, 14:27   #601
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
hoogtijd dus om hun geheugen nog eens op te frissen.
Pietje, heb je de tekst op de foto gezien? Ik dacht dat linkiewinkies als jij daar achter zouden staan. Jij hebt dezelfde ideologie als de NPD. Dus...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 14:30   #602
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Omdat de wreedheid van de pinhelmen nog in ieders geheugen stond gegrift. En de stad Leuven (bijvoorbeeld) kan daarover meepraten. Zelfs het kind op het bajonetgeweer van de Duitser is niet eens overdreven. Zulke dingen zijn werkelijk gebeurd bij ons.
Ja maar, welk verschil zie jij tussen een duitse bajonet met een kind op en een engelse?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 14:32   #603
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Beweer jij nu dat ik gelijk wie zomaar kan beschuldigen van gelijk wat omdat ik denk dat hij dat gedaan heeft, terwijl hij ook niet kan bewijzen dat hij het niet gedaan heeft?
Dat is inderdaad de 'logica' waarin de straatrepressie plaats had. Jullie bbb's hebben nog niets geleerd.
U vergeet blijkbaar heel snel dat het ooggetuigen zijn, die heel wat riskeren, Ceder is een jurist, om met hun verhaal naar buiten te komen.
U doet die gemakshalve af als bevooroordeeld, links, met bijbedoelingen,...
Ik ga daar niet automatisch van uit. Er blijft ook het slachtoffer dat niet kan weggeminimaliseerd worden.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 14:34   #604
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ja ; een vroegere nationalistische burgemeester heeft tijdens zijn ambt in de gevangenis gezeten, mocht daarna verder doen, en werd de volgende verkiezing herbenoemd. Gelukkig had hij geen brief in de verkeerde taal gestuurd, want dat is pas een misdaad in vlaanderen.
Michel Landuyt is burgemeester voor de VLD. U bedoelt dus Belgisch nationalistisch?

Jacques Van Gompel van de Waals nationalistische PS werd trouwens nooit herverkozen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 juli 2012 om 14:36.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 14:35   #605
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Belgische rechtspraak is zeker niet MIJN rechtspraak, het is die van JULLIE. Dat is het nadeel van Belg te zijn.
klopt als jij buitenlander bent
Oud 18 juli 2012, 14:35   #606
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
U vergeet blijkbaar heel snel dat het ooggetuigen zijn, die heel wat riskeren, Ceder is een jurist, om met hun verhaal naar buiten te komen.
U doet die gemakshalve af als bevooroordeeld, links, met bijbedoelingen,...
Ik ga daar niet automatisch van uit. Er blijft ook het slachtoffer dat niet kan weggeminimaliseerd worden.
Ceder heeft inderdaad al gerechtelijke stappen genomen; Van de anderen nog niets gezien. Wie is er dan zeker van ziijn stuk?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 18 juli 2012, 14:37   #607
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
klopt als jij buitenlander bent
Neen, het is mijn keuze. In Vlaanderen ben ik Vlaming en niemand kan me dat afnemen.

Citaat:
Oud 18 juli 2012, 14:41   #608
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar jij beweert nu dat het slachtoffer er kwam door één bepaalde persoon en dat is niet bewezen. dan is het ook niet. Spijtig dat iemand gekwetst is geraakt. Maar iemand blijven beschuldigen van iets waar een belgische ( en dus geen bevooroordeelde in jouw ogen ) rechter van uitgemaakt heeft dat hij er niet schuldig aan was, dat is spotten met je eigen rechtspraak, dat is spotten met het eigen systeem.
Allez,

Wie heeft die bezetting georganiseerd?
Wie was de praeses ven NSV op dat moment?
Wie is met zijn "troepen" gewapend met stokken en buizen naar buiten gekomen, en geeft dat zelf toe?
Wie koos er voor de confrontatie (al of niet uitgedaagd)?
Bij welke actie is er iemand kreupel geslagen?

Kun jij echt in eer en geweten blijven volhouden dat die man hier geen verantwoordelijkheid heeft? Ook al is hij vrijgesproken van de fatale slagen.
Oud 18 juli 2012, 14:43   #609
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fatale slagen
Euh, sinds wanneer is'm dood?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 14:45   #610
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Allez,

Wie heeft die bezetting georganiseerd?
Wie was de praeses ven NSV op dat moment?
Wie is met zijn "troepen" gewapend met stokken en buizen naar buiten gekomen, en geeft dat zelf toe?
Wie koos er voor de confrontatie (al of niet uitgedaagd)?
Bij welke actie is er iemand kreupel geslagen?

Kun jij echt in eer en geweten blijven volhouden dat die man hier geen verantwoordelijkheid heeft? Ook al is hij vrijgesproken van de fatale slagen.
Die massa 'kijklustigen' die stonden te joelen en te schreeuw was daar uiteraard onder andere omstandigheden ook geweest? Is het de gewoonte dat die zich elke dag verzamelen om wat te gaan joelen en schreeuwen daar? Wie zocht dan de confrontatie, De bezetting door het NSV ging het NSV aan: hun subsudies. De anderen hadden daar niets mee te maken. de unief had de politie kunnen sturen. Maar nee, het linkse gespuis moest weer de confrontatie zoeken. Als ze weggebleven waren en het NSV geen aandacht hadden gegeven, was er helemaal niets aan de hand geweest.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 18 juli 2012 om 14:47.
Oud 18 juli 2012, 14:47   #611
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

Citaat:
Oud 18 juli 2012, 14:48   #612
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ceder heeft inderdaad al gerechtelijke stappen genomen; Van de anderen nog niets gezien. Wie is er dan zeker van ziijn stuk?
Ceder kan ook moeilijk anders, toegeven of zich verweren, of zie jij andere mogelijkheden. Niets doen is eigenlijk ook toegeven.
Met dit proces wordt het over de verkiezingen getild, en daarna zien we wel.
Als het slachtoffer nu met de mediaaandacht meer getuigen kan verzamelen dan er oorspronkelijke nsv-ers zijn, dan weet ik het nog niet. De feiten zijn verjaard, maar het kan nog spannend worden in de debatten.
Oud 18 juli 2012, 14:50   #613
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ceder kan ook moeilijk anders, toegeven of zich verweren, of zie jij andere mogelijkheden. Niets doen is eigenlijk ook toegeven.
Met dit proces wordt het over de verkiezingen getild, en daarna zien we wel.
Als het slachtoffer nu met de mediaaandacht meer getuigen kan verzamelen dan er oorspronkelijke nsv-ers zijn, dan weet ik het nog niet. De feiten zijn verjaard, maar het kan nog spannend worden in de debatten.
Bijlange niet. Dit is duidelijk overgemediatiseerd met één welbepaalde bedoeling en dat zegt iedereen.

Citaat:
Oud 18 juli 2012, 14:52   #614
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
fataal is niet gelijk aan dodelijk zoek het maar op.

blijvend letsel en complicaties zijn dat voor sommige mensen wel.
Oud 18 juli 2012, 14:58   #615
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fataal is niet gelijk aan dodelijk zoek het maar op.

blijvend letsel en complicaties zijn dat voor sommige mensen wel.
Tja.... Shit happens.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 15:07   #616
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die massa 'kijklustigen' die stonden te joelen en te schreeuw was daar uiteraard onder andere omstandigheden ook geweest? Is het de gewoonte dat die zich elke dag verzamelen om wat te gaan joelen en schreeuwen daar? Wie zocht dan de confrontatie, De bezetting door het NSV ging het NSV aan: hun subsudies. De anderen hadden daar niets mee te maken. de unief had de politie kunnen sturen. Maar nee, het linkse gespuis moest weer de confrontatie zoeken. Als ze weggebleven waren en het NSV geen aandacht hadden gegeven, was er helemaal niets aan de hand geweest.
Ben in 2004 (als ik het goed heb) naar een debat geweest van BDW tegen FDW. Vlekkeloos georganiseerd door de blauwe wimpels van de LVSV.
FDW was daar met een zeer discrete body guard. Bart had die NOG niet nodig toen.
Nadat ik eerst die alte kameraden van de NSV was gaan groeten heb ik daar genoten van een debat tussen de twee beste woordengladiatoren die Vlaanderen rijk is.
Na vijf minuten lag BDW ogenschijnlijk in de touwen maar na 15 schitterende rondes was mijn conclusie: een draw over de ganse lijn.
Conclusie: wat een weelde heeft het Vlaams Nationlaisme toch.

De dag nadien vernam ik dat de wagen van FDW door langharige werkschuw en obligaat extreem links tuig was herleid tot een hoopje schroot. Als ik het goed heb dan stonden er zelfs foto's van in de krant op bladzijde zesduizend of zo...nooit een Pauli of Brinckman over horen janken....d�*t mijn beste vrienden van de NVA is het gespuis waar jullie het nu zullen moeten tegen op nemen...

Wat het incident Jurgen betreft: De regimepers probeert om Bart De Wever te laten bloeden uit duizend wonden. Tot mijn grote opluchting is hij intelligent genoeg om niet de pompier van alle, door links aangestoken, brandhaarden te willen spelen.
In het verleden heeft het VB al te vaak té krampachtig gereageerd op die vorm van mediahaat. Ik mag hopen dat Bart daar een les uit heeft getrokken.
Ik moet zeggen dat ik er nogal vertrouwen in heb want iedereen die ik spreek over het geval "Dewael" komt tot dezelfde conclusie...wat en afgang zeg voor die gozer...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 juli 2012 om 15:09.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 15:08   #617
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ja maar, welk verschil zie jij tussen een duitse bajonet met een kind op en een engelse?
Geen, maar daarover ging het niet. U kwam aandraven met een Engelse propaganda-affiche. Niet ik. En ik stel dan vast dat hetgeen op die affiche staat m.b.t. tot de Duitse 'pinhelmen' , eigenlijk de waarheid is. Da's alles.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 15:08.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 15:11   #618
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nu wordt het genant,

Die mensen waren daar door het evenement/feit "bezetting van het stuc door NSV". Wie heeft dit georganiseerd? Is een organisator nu ook niet meer minstens moreel verantwoordelijk voor de konsekwenties van wat hij organiseert?

Mensen die buiten staan roepen naar mensen die zich binnen verschansen is in mijn ogen niet de confrontatie zoeken.

Mensen die naar buiten komen, gewapend met buizen en stokken, zijn volgens mij wel iets van plan.

Mensen die volgens de tekst althans meerdere uitwegen hadden om de site te verlaten, lopen rond het huis, recht naar de menigte. En u blijft volhouden, als dit klopt dat die dan niet de confrontatie zochten?

Als ge kiest voor een bezetting, wat hoop je dan? Toch aandacht neem ik aan, of ga je dat ook ontkennen, ze haddenblijkbaar volgens de tekst ook spandoeken bij. Dat doe je niet als je hoopt dat niemand komt kijken.

De unief voor zover betrokken ik weet niet of dat stuc hun eigendom was, of ze het huurden, kon de politie bellen, daar zegt het document niets van..

Dus als nsv een gebouw bezet, daar spandoeken aanhangt dan hebben ze neit de bedoeling dat mensen daar blijven kijken? Ze hadden misschien zelf de politie kunnen bellen om de aanwezigen te vragen om door te lopen, en niet te blijven kijken.

Het linkse gespuis, als het dat al was, heeft niet het bezet gebouw bestormd, maar het zijn de bezetters die naar buiten gekomen zijn, gewapend, en zelf gekozen hebben om de buitenstaanders aan te vallen.

Als die nsv-ers zich neergelegd hadden bij de overlegstructuren en de besluitvorming daarvan binnen de universiteit, dan was er inderdaad niets gebeurd. Hadden ze ook net alle heethoofden van vlaanderen gemobiliseerd, dan was er ook niets gebeurd. Er wordt beweerd dat FDW daar bij was, overgekomen uit antwerpen gemaskerd. Waarschijnlijk moest in die tijd nog niet iedereen herkenbaar op straat lopen. Dat inzicht heeft hij pas later verworven.
Kortom, die lammetjes hebben helemaal geen schuld, die dommekloten daarentegen die blijven staan kijken zijn, die hebben het zich zelf gezocht, dat is blijkbaar duidelijk, allez toch voor een bepaalde strekking in onze maatschappij.
Oud 18 juli 2012, 15:11   #619
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pietje, heb je de tekst op de foto gezien? Ik dacht dat linkiewinkies als jij daar achter zouden staan. Jij hebt dezelfde ideologie als de NPD. Dus...
Kom nu blagueur , de NPD is een neo-nazistische partij. Punt uit. Dat gaat u toch niet ontkennen zeker. Enfin gij misschien wel, dat klopt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 15:12.
Oud 18 juli 2012, 15:13   #620
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wel heel zijn leven een mankepoot, slimme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be