Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stemt u?
N-VA 76 48,72%
CD&V 3 1,92%
SP.A 7 4,49%
Open VLD 4 2,56%
Vlaams belang 21 13,46%
Groen! 5 3,21%
LDD 3 1,92%
PVDA 7 4,49%
UF 0 0%
Belgische alliantie 0 0%
LSP 0 0%
Respect 0 0%
Vital 0 0%
CAP 0 0%
Vrijheid 1 0,64%
BUB 0 0%
Pro Bruxsel 1 0,64%
Ik stem blanco 2 1,28%
Ik weet het nog niet 15 9,62%
Ik ga niet stemmen 11 7,05%
Aantal stemmers: 156. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 23:18   #281
eno2
Banneling

Standaard

Ik stem altijd Groen

Meest sociaal & ecobewust
eno2 is offline  
Oud 16 juli 2012, 23:20   #282
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je kunt het je altijd makkelijker maken en sneller je doel bereiken door naar Noord-Korea te verhuizen.
Arbeidersparadijzen zijn daar waar niet gewerkt moet worden
eno2 is offline  
Oud 16 juli 2012, 23:50   #283
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik ga N-VA stemmen, al was het maar om de tjeven, die hier al decennialang regeren, de stuipen op het lijf te jagen.

Maar eventjes serieus, in de keuzelijst ontbreken eigenlijk 2 opties :

1) Ik mag niet stemmen, want ik ben geen Belg
2) Ik mag niet stemmen, want ik ben minderjarig
Klopt! Ik denk zelfs dat marxmannetje nog niet mag stemmen. maarr ik kan me ook vergissen. Al zal het dan nipt zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 juli 2012, 23:54   #284
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik stem altijd Groen

Meest sociaal & ecobewust
Ik begrijp dat niet.
Voor mij zijn er 2 componenten die mijn stemgedrag bepalen.
Enerzijds "het verhaal", maw. wat is het programma dat die partij verkondigt, en spreekt mij dat aan.
Maar net zo belangrijk als dat verhaal is, is de 2e component : wat hebben ze er in het verleden van gebakken ?
Als een bakker adverteert met "het beste brood in heel de provincie", en zijn reclame ziet er aantrekkelijk uit, zijn winkel ziet er proper uit, het ruikt er naar vers brood, maar het brood zelf is niet te vreten, dan is die bakker voor mij geen cent waard.
Vandaar dat ik het vreemd vind dat er mensen zijn die zeggen van "ik stem altijd partij xyz".
Van Groen! kan ik het misschien nog enigszins begrijpen omdat ze maar één keer aan de macht geweest zijn, maar van CD&V, O-VLD, SP.a! vind ik het onbegrijpelijk dat iemand bijv. 30 jaar lang, bij elke verkiezing voor die partij stemt.
Je kunt je moeilijk voorstellen dat iemand vindt dat ze het altijd goed gedaan hebben.
Oud 17 juli 2012, 09:39   #285
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt! Ik denk zelfs dat marxmannetje nog niet mag stemmen. maarr ik kan me ook vergissen. Al zal het dan nipt zijn.
Denk dat hij nog maar 15-16 jaar is.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 18 juli 2012, 12:47   #286
de Wakkere burger
Banneling

Standaard

alleen met zij

als spreekt met god
de Wakkere burger is offline  
Oud 18 juli 2012, 14:33   #287
Effect
Minister-President

Standaard

Ik stem niet daar ik in het buitenland verblijf voor mijn werk => volmacht. Wat hij met mijn stem doet kan me geen kl... schelen zolang hij maar niet op het Blok stemt.
Effect is offline  
Oud 18 juli 2012, 16:59   #288
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik begrijp dat niet.
Voor mij zijn er 2 componenten die mijn stemgedrag bepalen.
Enerzijds "het verhaal", maw. wat is het programma dat die partij verkondigt, en spreekt mij dat aan.
Maar net zo belangrijk als dat verhaal is, is de 2e component : wat hebben ze er in het verleden van gebakken ?
Als een bakker adverteert met "het beste brood in heel de provincie", en zijn reclame ziet er aantrekkelijk uit, zijn winkel ziet er proper uit, het ruikt er naar vers brood, maar het brood zelf is niet te vreten, dan is die bakker voor mij geen cent waard.
Vandaar dat ik het vreemd vind dat er mensen zijn die zeggen van "ik stem altijd partij xyz".
Van Groen! kan ik het misschien nog enigszins begrijpen omdat ze maar één keer aan de macht geweest zijn, maar van CD&V, O-VLD, SP.a! vind ik het onbegrijpelijk dat iemand bijv. 30 jaar lang, bij elke verkiezing voor die partij stemt.
Je kunt je moeilijk voorstellen dat iemand vindt dat ze het altijd goed gedaan hebben.
Het gaat er niet over wat partijen in het verleden gedaan hebben.
Het gaat over inschattingen over wat de verschillende partijen -die wel of niet aan de macht geweest zijn- in de toekomst zullen (kunnen) doen.
Het zou ongelooflijk dom zijn op een partij te stemmen enkel en alleen omdat die nog nooit aan de macht geweest is en daarom nog niks verkeerd heeft KUNNEN doen.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 18 juli 2012 om 17:00.
Robinus V is offline  
Oud 18 juli 2012, 17:00   #289
Tommmmmm
Banneling

Standaard

Ik kan nog niet stemmen omwille van mijn aantal berichten maar ik zou N-VA stemmen!

Laatst gewijzigd door Tommmmmm : 18 juli 2012 om 17:01.
Tommmmmm is offline  
Oud 18 juli 2012, 17:04   #290
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daarom ook blanco gestemd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommmmmm Bekijk bericht
Ik kan nog niet stemmen omwille van mijn aantal berichten maar ik zou N-VA stemmen!
wtf is dit?

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 18 juli 2012 om 17:04.
Marxmannetje is offline  
Oud 18 juli 2012, 17:35   #291
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Hoewel is niet mag stemmen als Nederlander zou ik na lang wikken en wegen N-VA stemmen, hoewel ik wel enige bezwaren heb tegen de steeds rechtser wordende partij.
Ze zouden die VB-ers eruit moeten schoppen en meer naar het midden moeten opschuiven.
Derk de Tweede is offline  
Oud 18 juli 2012, 17:40   #292
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hoewel is niet mag stemmen als Nederlander zou ik na lang wikken en wegen N-VA stemmen, hoewel ik wel enige bezwaren heb tegen de steeds rechtser wordende partij.
Ze zouden die VB-ers eruit moeten schoppen en meer naar het midden moeten opschuiven.
Wat zoekt een Nederlander eigenlijk op een Belgisch politiek forum, als ik vragen mag? Pas op, tis nie slecht bedoeld he, maar de Nederlandse politiek kan mij niet boeien, ik zou nooit naar een Nederlands forum gaan.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 18 juli 2012 om 17:57.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 18 juli 2012, 21:23   #293
armando
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
uitschoppen? verdraagzaamheid?
armando is offline  
Oud 18 juli 2012, 21:28   #294
armando
Schepen

Standaard

Waarom ik blijf stemmen op het Vlaams Belang.

1. NVA is voor een confederaal belgie, VB Vlaamse onafhankelijkheid
2. Migratie, hoog tijd dat er iets aan gedaan wordt, maar dat zeggen wij nu al jaren.
3. Gevaar van de Islam - geen subsidies islam
4. Ander Europa
5. Stop de geldstromen zowel naar Wallonie als Europa.
6. en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Conclusie : er zijn maar 2 mogelijkheden, diegenen die geloven dat de NVA het gaat veranderen door te participeren binnen belgie (trouwens als mislukt) en diegenen die zoals ik blijven geloven dat ooit de meerderheid van de Vlamingen en ondertussen Vlamingen van vreemde afkomst beginnen te beseffen dat binnen belgie hun welvaart in gevaar komt.

Lezenswaardig artikel op de VB-site : http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/9499/

Laatst gewijzigd door armando : 18 juli 2012 om 21:30.
armando is offline  
Oud 18 juli 2012, 21:47   #295
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Waarom ik blijf stemmen op het Vlaams Belang.

1. NVA is voor een confederaal belgie, VB Vlaamse onafhankelijkheid
2. Migratie, hoog tijd dat er iets aan gedaan wordt, maar dat zeggen wij nu al jaren.
3. Gevaar van de Islam - geen subsidies islam
4. Ander Europa
5. Stop de geldstromen zowel naar Wallonie als Europa.
6. en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
1. Men kan pogen te onderzoeken wat haalbaar is. Heb je de Vlaamse bevolking bekeken? Het spijt me maar je gaat hier niet bepaalt de onafhankelijkheid van de Confederate States of America naspelen, hoor. Als revolutionair zit je in Vlaanderen op zwarte sneeuw (niet enkel voor Vlaamse onafhankelijkheid). Confederalisme is misschien nog haalbaar. Dan heb je tenminsten nog een eigen grondwet e.d. (hoe die Grondwet eruit ziet onder de oerconservatieve die de flamingante partijen zijn, zie ik liever niet, maar dat is een andere discussie).

2. Dat zegt de N-VA ook. Alleen niet op even nefaste wijze als het VB, die er geen doekjes om winden iedereen te willen deporteren die niet blank genoeg is (herinneren we ons nog de 1 mei toespraak van Dewinter).

3. Tja, nationalistisch rechts heeft altijd een zondebok nodig he. Dat je religie niet moet subsidiëren, daar ben ik het wel mee eens.

4. Ik wil ook een ander Europa, maar als we de geschiedenis bestuderen moeten we zeer voorzichtig zijn met mensen die een Blank Europa willen, zoals VB en hoe noemde die andere partij weer? Ah ja, NSDAP.

5. Ja, maar verkwist ze dan nergens anders aan, zoals meer gevangenissen, meer flikken, meer militairen etc.

Citaat:
Conclusie : er zijn maar 2 mogelijkheden, diegenen die geloven dat de NVA het gaat veranderen door te participeren binnen belgie (trouwens als mislukt) en diegenen die zoals ik blijven geloven dat ooit de meerderheid van de Vlamingen en ondertussen Vlamingen van vreemde afkomst beginnen te beseffen dat binnen belgie hun welvaart in gevaar komt.
Hoeveel procent haalt VB? 15 nog ofzo, maximum? Reken daarvan dat de helft nog niet te bejaard is om de deur uit te komen.

Dan hebt ge 7,5% ofzo, laten we zeggen dat 7,5% van de Vlamingen steevast acheter VB staat en in staat is om te handelen (veel te ruime schatting). Op een Vlaamse Revolutie buiten particitpatie in het Belgisch Staatssysteem moet je niet rekenen.

Zelfs als Uw delusie waar is, dat iedereen opeens België afzweert omdat 'de welvaart in gedrang komt', hier is men veel te lui om op straat te trekken (het oudere deel van de bevolking toch). Laat dat oudere deel nu juist het kiesvee van VB zijn (op die paar idioten van NSV na).

Neem het aan van iemand die niet reformistisch is en revolutionair gedachtegoed heeft. Not in Belgium. Als U een haalbare ware onafhankelijkheidsstrijd wilt uitvechten, trekt U best naar Baskenland of Catalonië of Koerdistan ofzo.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 18 juli 2012 om 21:53.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 18 juli 2012, 22:22   #296
armando
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
1. Men kan pogen te onderzoeken wat haalbaar is. Heb je de Vlaamse bevolking bekeken? Het spijt me maar je gaat hier niet bepaalt de onafhankelijkheid van de Confederate States of America naspelen, hoor. Als revolutionair zit je in Vlaanderen op zwarte sneeuw (niet enkel voor Vlaamse onafhankelijkheid). Confederalisme is misschien nog haalbaar. Dan heb je tenminsten nog een eigen grondwet e.d. (hoe die Grondwet eruit ziet onder de oerconservatieve die de flamingante partijen zijn, zie ik liever niet, maar dat is een andere discussie).
De vraag die men moet stellen is, werkt belgie nog ZONDER toegevingen van de Vlamingen?
2. Dat zegt de N-VA ook. Alleen niet op even nefaste wijze als het VB, die er geen doekjes om winden iedereen te willen deporteren die niet blank genoeg is (herinneren we ons nog de 1 mei toespraak van Dewinter).
Wat voor een onzin is dit nu, er zijn vele Vlamingen, jawel met een andere huidskleur, die VB stemmen, zoals o.a. mijn vrouw.

3. Tja, nationalistisch rechts heeft altijd een zondebok nodig he. Dat je religie niet moet subsidiëren, daar ben ik het wel mee eens.
Dit is geen kwestie van een zondebok te zoeken, gewoon realistisch zijn, past de islam in europa? Er bestaan geen twee soorten islam's.

4. Ik wil ook een ander Europa, maar als we de geschiedenis bestuderen moeten we zeer voorzichtig zijn met mensen die een Blank Europa willen, zoals VB en hoe noemde die andere partij weer? Ah ja, NSDAP.
Wilt U dan een zwart Europa? Ik ben het soms niet eens met De Winter zijn provocerende uitspraken maar je kunt natuurlijk heel veel uit zijn verband trekken. Je kan natuurlijk zeggen heeft hij dit gezegd ja of nee, ja maar louter provocerend bedoeld.

5. Ja, maar verkwist ze dan nergens anders aan, zoals meer gevangenissen, meer flikken, meer militairen etc.
Mocht men indertijd het 70-punten plan ernstig geannalyseerd hebben en er de goede punten uitgehaald en herwerkt dan zat men nu zeker niet met zo'n groot vreemdelingenprobleem. Of vindt U het normaal dat onze grootsteden stillekesaan geen vlamingen meer tellen? Had men een realistisch terugkeerbeleid gevoerd en criminelen het land uitgezet, dan zou men al die gevangenissen en meer flikken niet nodig gehad hebben.

Hoeveel procent haalt VB? 15 nog ofzo, maximum? Reken daarvan dat de helft nog niet te bejaard is om de deur uit te komen.
Belgie is wel geen democratie, mocht men in een democratie geleefd hebben zouden er de percentages heel anders uitgezien hebben. Het is natuurlijk gemakkelijk van een cordon sanitaire te maken en te zeggen : jullie mogen niet meedoen want racistisch, dikke zever allemaal.

Dan hebt ge 7,5% ofzo, laten we zeggen dat 7,5% van de Vlamingen steevast acheter VB staat en in staat is om te handelen (veel te ruime schatting). Op een Vlaamse Revolutie buiten particitpatie in het Belgisch Staatssysteem moet je niet rekenen.

Zelfs als Uw delusie waar is, dat iedereen opeens België afzweert omdat 'de welvaart in gedrang komt', hier is men veel te lui om op straat te trekken (het oudere deel van de bevolking toch). Laat dat oudere deel nu juist het kiesvee van VB zijn (op die paar idioten van NSV na).

Neem het aan van iemand die niet reformistisch is en revolutionair gedachtegoed heeft. Not in Belgium. Als U een haalbare ware onafhankelijkheidsstrijd wilt uitvechten, trekt U best naar Baskenland of Catalonië of Koerdistan ofzo.
Ik maak mij alvast geen illusies meer, de vlamingen beseffen het nog niet echt , maar de ondergang van een volk is nabij, zoals de indianen in amerika, het wordt hier wel op een meer subtiele manier gespeeld allemaal.
Bij mijn weten is hier nooit "gevochten" zoals in Baskenland of Catalonie. Het VB heeft het altijd op een democratische manier geprobeerd maar ja, in welk land leven wij, een land die zelfs geen democratie kan verdragen, laat staan een bindend referendum.
armando is offline  
Oud 18 juli 2012, 22:26   #297
Kasumi
Banneling

Standaard

Ik heb wel wat beters te doen op een zondag.
Kasumi is offline  
Oud 18 juli 2012, 22:55   #298
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik maak mij alvast geen illusies meer, de vlamingen beseffen het nog niet echt , maar de ondergang van een volk is nabij, zoals de indianen in amerika, het wordt hier wel op een meer subtiele manier gespeeld allemaal.
Bij mijn weten is hier nooit "gevochten" zoals in Baskenland of Catalonie. Het VB heeft het altijd op een democratische manier geprobeerd maar ja, in welk land leven wij, een land die zelfs geen democratie kan verdragen, laat staan een bindend referendum.
Komt gij eigenlijk uw kot uit ofwa?

Ti's gelijk dat als je op straat komt ge overal brandende auto's ziet, ouwe die bomma's bestolen worden, Marokkanen die op de grond spuwen, moskeeën, zelfmoordterroristen, etrusken, boerka's, hoofddoeken, vikings,....

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 18 juli 2012 om 23:01.
Marxmannetje is offline  
Oud 19 juli 2012, 07:36   #299
armando
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Komt gij eigenlijk uw kot uit ofwa?

Ti's gelijk dat als je op straat komt ge overal brandende auto's ziet, ouwe die bomma's bestolen worden, Marokkanen die op de grond spuwen, moskeeën, zelfmoordterroristen, etrusken, boerka's, hoofddoeken, vikings,....
Slaap maar rustig verder, de toekomst zal uitwijzen wie het bij het rechte eind heeft.
armando is offline  
Oud 19 juli 2012, 09:49   #300
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Slaap maar rustig verder, de toekomst zal uitwijzen wie het bij het rechte eind heeft.
Mja mja da zeiden de commie's ook in '17.
Marxmannetje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be