Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2012, 10:06   #841
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja maar we hebben hier te doen met Engelse propaganda. En toevallig ligt deze niet ver van de waarheid. Hetgeen men meestal niet kan zeggen van propaganda in het algemeen.
waanzinnige uitspraak.
En je weet het. Wat is waar? Dat den duits altijd den vuilen duits blijft? Of dat er duitsers zijn die in de oorlog dingen mispeuterd gedaan?

Geef toe: elke affiche en propaganda zoals dit stoelt op een stukje waarheid, maar verdraait het dan.
"deze ligt toevallig niet ver van de waarheid" toont enkel aan dta je naar duitsers toe veel opener staat voor propaganda. Dat maakt je dus in feite racist.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 19 juli 2012 om 10:07.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 10:07   #842
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dus toch niet op te lossen?
De francofonie? Daar vegen we toch ons kleurpotloden aan !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 10:07   #843
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Er waren dan ook geen argumenten. Wij vinden je een lul bart is bijvoorbeeld ook geen argument. Het interesseert me niet wat jij en uw hond van Bart vinden.
Inderdaad, die hebt u niet.
ps: Mijn hond vond dikke Bart er veel lekkerder uitzien.
Oud 19 juli 2012, 10:07   #844
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Waar zou dat nu pijn doen, en waar zit de kunst om "inclusief" te zijn in omgeving met een overwicht aan gelijkgezinden?
inclusief zijn binnen het eigen clubje? grote verdienste! ik ben onder de indruk.

Lees dan wat er in dit clubje zoal verteld wordt over de niet leden. Echt hartverwarmend die inclusiviteit

Ik begrijp u hoor Sfereke...Jullie Belgicisten zijn het helemaal niet gewoon om tegengesproken te worden.
Jullie leven in een bubbel met uw eigen peperdure media, uw eigen peperdure anti Vlaamse organisaties, uw peprdure politieke benoemingen, uw perperduur cliëntelisme, uw peperdure "weg met ons" cultuurmarxisme, perperdure "eigen volk weg" doctrine enz enz ....niemand durft daar de establishemntsbehoudende main-stream gedachte bekritiseren.

Hoe zou ik het u kunnen kwalijk nemen...uw job of die van uw kinderen en/of familieleden hangt er van af...

Daarentegen kan u mij toch niet beschuldigen om al te zachtzinnig met de NVA'ers om te gaan als die dreigen hun eigen beloftes te verraden....

Conclusie: als u een forum wil waar u in uw grote peperdure gelijk wordt bevestigd...koop dan een krant...kijk naar de VRT of ga naar een 0110 concert...

Tegensprekelijkheid <-> gelijkgezindheid?
Laat mij niet lachen hé...
Oud 19 juli 2012, 10:08   #845
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
naif heeft de co-notatie van welwillendheid,idealisme, goede wil. Domme kloot zijn heeft dat niet.

En steeds meer gezaag over wat er allemaal misloopt, enhoe het traag vooruitgaat.

De vraag is hoe geraken we er van af, CONCREET? en dan waordt er blijkbaar gepast op de nationalistische banken.
Neen, dat klopt niet.
Naief heeft de connotatie van domme kloot.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 10:08   #846
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is simpel. Franstaligen, Vlamingen en Brusselaars gaan rond de tafel zitten. Elke bevoegdheid komt ter sprake. Komt men tot een gemeenschappelijk akkoord dan doet men die dingen samen en wordt daar geld voor voorzien vanuit de verschillende regios. Komt men niet tot een akkoord dan houdt men de bevoegdheid voor zichzelf. Wat er dus exact samen gedaan wordt zal afhangen van de visies van de verschillende regios. Het zou nogal kort door de bocht zijn om nu al te gaan vastleggen wat er apart gedaan wordt en wat er samen gedaan wordt. Uiteraard zal dit redelijk wat tijd in beslag nemen maar sinds vorige regeringsvorming kan dat niet echt een bezwaar zijn hé. En dat is ook maar 1 keer. De volgende keer zijn de bevoegdheden duidelijk en hebben we homogene bevoegdheidspaketten.

Homogene bevoegdheidspaketten, dat was de eis van N-VA bij deze regeringsvorming en dat is nog steeds de eis. Alleen heeft N-VA nu begrepen dat dit nooit zal lukken met een compromis a la belgique, vandaar dat de lat heel hoog gelegd wordt. Misschien valt er dan eindelijk eens iets te rapen voor Vlaanderen.
Was dat niet wat er aan het gebeuren was, toen BDW zei dat het "hopeloos" was, en niet meer meedeed?
Waar zie jij nu meer mogelijkheden dan toen? Hoe zie jij grendelwetten en alarmbellen, transferts zo maar af te geven in ruil voor confederalisme? Waar zit de wortel voor de walen en de brusselaars. Wil nva nu wel "ruilen" of "betalen"?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 10:09   #847
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mis jij zijn messcherpe analyses dan niet?
Waar zijn die dan ? In uw keukenkast ?
Oud 19 juli 2012, 10:09   #848
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
Man, ik vind het teleurstellend dat alle oplossingen die het vlaamsnationalisme aanreikt altijd eindigen in 'en als ze niet willen meewerken dan slaan we op hun bakkes.'
Maar nee, daar maken we onze handen niet aan vuil! Kraan dicht en ze komen vanzelf janken!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 19 juli 2012, 10:10   #849
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Stuyck de terugkrabbelaar:

gevolgd door
Tommm de trol.
Nuanceren is toegestaan. Wij vinden je een lul Bart mist uiteraard elke nuance.
Oud 19 juli 2012, 10:11   #850
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Was dat niet wat er aan het gebeuren was, toen BDW zei dat het "hopeloos" was, en niet meer meedeed?
Waar zie jij nu meer mogelijkheden dan toen? Hoe zie jij grendelwetten en alarmbellen, transferts zo maar af te geven in ruil voor confederalisme? Waar zit de wortel voor de walen en de brusselaars. Wil nva nu wel "ruilen" of "betalen"?
Tijd van sjacheren is voorbij. Kiezen of delen, wordt het nu!

Citaat:
Oud 19 juli 2012, 10:12   #851
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Ik begrijp u hoor Sfereke...Jullie Belgicisten zijn het helemaal niet gewoon om tegengesproken te worden.
Jullie leven in een bubbel met uw eigen peperdure media, uw eigen peperdure anti Vlaamse organisaties, uw peprdure politieke benoemingen, uw perperduur cliëntelisme, uw peperdure "weg met ons" cultuurmarxisme, perperdure "eigen volk weg" doctrine enz enz ....niemand durft daar de establishemntsbehoudende main-stream gedachte bekritiseren.

Hoe zou ik het u kunnen kwalijk nemen...uw job of die van uw kinderen en/of familieleden hangt er van af...

Daarentegen kan u mij toch niet beschuldigen om al te zachtzinnig met de NVA'ers om te gaan als die dreigen hun eigen beloftes te verraden....

Conclusie: als u een forum wil waar u in uw grote peperdure gelijk wordt bevestigd...koop dan een krant...kijk naar de VRT of ga naar een 0110 concert...

Tegensprekelijkheid <-> gelijkgezindheid?
Laat mij niet lachen hé...
U bent waarlijk de koning van de ironie.
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 10:14   #852
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tommm de trol.
Nuanceren is toegestaan. Wij vinden je een lul Bart mist uiteraard elke nuance.
Er zou geen vlaams nationalisme zijn als er geen reden toe was.
gevolgd door
Citaat:
Of laat ik me anders uitdrukken, die strekkingen moeten een voedingsbodem hebben om te kunnen overleven.
Citaat:
Ik daarom niet beweren dat er nood is aan fascime of scientology.

Dit is niet nuanceren dat is terugkomen op je woorden.
ps: Bart is een lul
Oud 19 juli 2012, 10:15   #853
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
U bent waarlijk de koning van de ironie.
Dat is geen ironie, maar cynisme! Blijft even schitterend

Citaat:
Oud 19 juli 2012, 10:16   #854
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is net dit dat flauw is. Een wet discrimeert de vlamingen en moet weg, zo simpel is dat. Dat degene die erdoor bevoordeeld wordt dit niet wil is nogal logisch maar daarom is het niet minder legitiem dat die wet weg moet. En derhalve moet degene die bevoordeeld wordt zwaar onder druk komen te staan. Een staaltje van een poging om dit te doen hebben we gezien bij de laatste regeringsonderhandelingen maar open vld en cd&v kregen last van het koud zweet. Ik ben er vrijwel zeker van dat als die niet aan de onderhandelingstafel zouden zijn gaan zitten we veel meer uit de brand hadden kunnen slepen. In feite zijn we nu zelfs achteruit gegaan omdat Beke en DeCroo broekventjes zijn vergeleken met een gehaaid politicus als Di Rupo. Onderhandelen in het frans lijkt mij ook een capitale vergissing. De taal van de meerderheid moet gesproken worden. Punt aan de lijn.
Enig argument waarom ? Hoe lang de boel blokkeren ? Wat als vlaanderen ondertussen mee bergaf gaat?
Voor de vorige verkiezingen zeiden nationalisten: "enkele weken het been stijf houden"
Na een jaar gaven de walen geen krimp, nu nog langer? Ik betwijfel dat dat een resultaat geeft. Ondertussen heeft wallonie en brussel het status quo in hun voordeel, en wij blijven blokkeren, wat mogelijks in eigen vlees snijden is afhanjelijk van de omstandigheden op dat moment.
Goed plan, als ge een kristallen bol hebt. Het veleden bewijst het tegendeel.
Oud 19 juli 2012, 10:17   #855
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dat is geen ironie, maar cynisme! Blijft even schitterend
Verspil je tijd niet langer op politics en treedt op de buhne waar je als komisch pionier thuishoort!

Laatst gewijzigd door Tommm : 19 juli 2012 om 10:18.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 10:18   #856
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als N-VA, VB en LDD samen 50% van de zetels haalt verandert er iets fundamenteels. Als N-VA dan zegt "het is hopeloos, we doen niet meer mee" dan wordt het kiezen of delen. Of denk je nu werkelijk dat er zich dan nog 1 partij aan een nieuw avontuurtje met een nieuwe vlaamse minderheidsregering gaat wagen? Wetende dat de nieuwe Vlaamse regering dan compleet gedomineerd zal worden door N-VA. Je mag natuurlijk hopen, maar ik denk dat het dan jij bent die je dromen voor werkelijkheid zal nemen.

It goes without saying dat deze dingen enkel maar opgaan als N-VA een klinkende overwinning haalt in 2014. Indien dat niet zo is, dan is er vanuit Vlaanderen duidelijk geen vraag naar het loskomen van het franstalige juk
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 10:18   #857
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Enig argument waarom ? Hoe lang de boel blokkeren ? Wat als vlaanderen ondertussen mee bergaf gaat?
Voor de vorige verkiezingen zeiden nationalisten: "enkele weken het been stijf houden"
Na een jaar gaven de walen geen krimp, nu nog langer? Ik betwijfel dat dat een resultaat geeft. Ondertussen heeft wallonie en brussel het status quo in hun voordeel, en wij blijven blokkeren, wat mogelijks in eigen vlees snijden is afhanjelijk van de omstandigheden op dat moment.
We gaan in het vervolg niet meer zo lang onze good will tonen.Dadelijk duidelijkheid of gewoon byebye Belgium.

Citaat:
Oud 19 juli 2012, 10:19   #858
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Het voorstel van Vic Anciaux in zijn opiniestuk in DS van gisteren of eergisteren, gaat de goede richting uit. Het is nog te lezen.

Heel korte samenvatting : Brussel ->stad (geen Gewest), onder gemeenschappelijke voogdij van Gewesten.
en hoe denkt hij walen en brusselaars te overtuigen om de bestaande toestand van 1 tegen 1,? af te geven voor de toestand 1 tegen 1
Oud 19 juli 2012, 10:20   #859
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom was dat het geval denk je?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 10:23   #860
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Tijd van sjacheren is voorbij. Kiezen of delen, wordt het nu!
Arme Bokkie, al zo oud en toch zo ontwapenend naief gebleven...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be