Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2012, 20:52   #281
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Iets hoger dan het jouwe.
Die van mij is 115.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 21:17   #282
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Die van mij is 115.
Tja....goed voor jou eh. Ik heb nog nooit een IQ-test laten doen. Geen idee hoeveel ik zou scoren en eerlijk gezegd kan het me ook niet schelen. Zolang ik maar kan functioneren in deze wereld is het ok. Tot nog toe is me dat steeds gelukt, dus.....
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 21:20   #283
ToonB
Partijlid

Standaard

IQ en intelligentie hebben misschien iets met elkaar te maken. Zolang intelligentie niet gedefinieerd is zal men nooit weten of wat de IQ-testen meten en weergeven ook maar iets met intelligentie te maken hebben. Zo zijn er IQ-testen die cultuurgebonden zijn, meeste IQ-testen zijn gebaseerd op logica.

Laatst gewijzigd door ToonB : 20 juli 2012 om 21:20.
ToonB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 22:05   #284
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wilt niet weten hoeveel mensen dankzij hun GPS "misleid" werden. In mijn buurgemeente is er één of andere GPS-slaaf de trappen van de kerk mee afgereden.
Geef toe dat dit nit te wijten was aan z'n gps. De Kerkstraat ligt niet in de kerk.
Hoe dan ook, als je nog eens toevallig verdwaalt aan het justitiepaleis van Brussel, stap uit en pak een pint in het dichtste cafe. Die mensen daar zijn zeer beleefd en zullen je de weg wijzen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 22:08   #285
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja....goed voor jou eh. Ik heb nog nooit een IQ-test laten doen. Geen idee hoeveel ik zou scoren en eerlijk gezegd kan het me ook niet schelen. Zolang ik maar kan functioneren in deze wereld is het ok. Tot nog toe is me dat steeds gelukt, dus.....
Intelligent zijn heeft echt zo veel voordelen in het leven, dat moet wel samengaan met een paar dingen. Maar als die samenwerking er is, kun je beter intelligent dan gemiddeld zijn in het leven.
Oud 20 juli 2012, 22:09   #286
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToonB Bekijk bericht
IQ en intelligentie hebben misschien iets met elkaar te maken. Zolang intelligentie niet gedefinieerd is zal men nooit weten of wat de IQ-testen meten en weergeven ook maar iets met intelligentie te maken hebben. Zo zijn er IQ-testen die cultuurgebonden zijn, meeste IQ-testen zijn gebaseerd op logica.
Logica? Welke logica?
Oud 20 juli 2012, 22:27   #287
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Jullie zijn allemaal kletswijven.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 22:41   #288
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Jullie zijn allemaal kletswijven.
Nu, als vrouwen intelligenter zijn dan mannen, dan maakt kletsen wel intelligent.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 22:51   #289
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu, als vrouwen intelligenter zijn dan mannen, dan maakt kletsen wel intelligent.
Iedereen kakelt hier intelligente praat. Ergo, iedereen is hier een vrouw, ook de mannen. Kakelende vrouwen. Kletswijven.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 23:26   #290
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Logica? Welke logica?
Logische reeksen. Deze waar je logica nodig hebt om de oplossing te kennen. Niet logisch?
Oud 20 juli 2012, 23:29   #291
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Uiteraard dat het andermans kinderen zijn.
Ik heb ooit eens een een interessant stukje gelinkt over het verschil in seksueel biologischr voordeel tss mannen en vrouwen... helaas vind ik het niet meteen terug
( btw deze is ook leuk leesvoer )
Een man gaat (onbewust) biologisch voor aantal en heeft een drang tot het verspreiden van zijn zaad.
Voor een vrouw wordt (onbewust) alles op één kaart gezet.
Het aspect ‘voortplanting’ heeft idd verschillende begrippen tussen beide seksen.
De zgn ‘onbewustheid’ van de intrisieke voortplantingsdrang wordt dezer dagen ook nog eens mediatiek versterkt, door mannen en vrouwen film- en reclamegewijs te presenteren als lustobjecten.
Koppels worden zich meestal pas bewust van die ‘onbewuste’ drang, als moeder natuur hun intieme samenzijn heeft afgewerkt met een nieuwe vrucht.

Wat me nu ook opvalt aan je gedragsvergelijking tussen het mannelijke ‘verspreiden’ en het vrouwelijke ‘op één kaart zetten’, is het feit dat mannen in groep sneller en efficiënter samenwerken dan vrouwen onderling dat doen.
Wsl zal dat ook wel evolutionair te verklaren zijn.

Citaat:
Dat het steeds mannen zijn die sneuvelen heeft daar dan indirect weer met te maken : mannen zijn veel 'minder waard' omdat ze makkelijk vervangbaar zijn.
Je hebt in principe maar een handvol mannen nodig om binnen een minimum van tijd de populatie weer aan te zwengelen
Bwa ja, steek drie dozijn studs tussen tienduizend vrouwen en het biologische voortbestaan van de mensheid is verzekerd.
Ondanks het feit dat er blijkbaar meer mannen vroegtijdig het loodje leg(d)gen, is de verhouding m/v wereldwijd toch vrij stabiel gebleven.
Citaat:
Die ervaring deel ik grotendeels met enkel jaren meer ervaring op m'n cv
Ah, ook zo’n onstuitbare night crawler geweest ? Mooie leerschool,…

Citaat:
tenzij_ dat moet ik uiteraard wel even bij vertellen _ het net in de wens lag van de vrouw om een 'ruil' te bedisselen ... dan werd een vrij korte en hevige intrige aangewend om de uitkomst net een andere draai te geven en huidig manlief met de staart tussen de benen te laten vertrekken.
Uiteraard, clevere vrouwen kunnen een situatie zodanig manipuleren, dat ze hunnen Homer zonder al te veel toestanden kunnen dumpen voor ‘n andere, al was dat niet altijd steeds de ‘beste ruil’ van hun leven.
Jaloezie, schuldgevoelens, gekwetste blikken en tranen, al dan niet gefingeerd, zijn veelal de female tools waarmee al heelder koninkrijken zijn verwoest, laat staan de dagelijkse levens van mensen.
Citaat:
Dus wederom ja : vrouwen zij intelligenter dan mannen
C'est ça.

Citaat:
't Is maar wat een begrip dekt hé
Je kan net zo goed spreken over dat men eindelijk tot inzicht is gekomen dat iq in feite méér inhoudt dan wat die voormalige standaard iq-testjes ons kunnen vertellen.
Zo is dat, het begrip van een ‘IQ-test’ en de interpretatie van de uitkomst ervan, is eveneens aan een intellectuele evolutie onderhevig, naarmate men de intellectueel-intuitieve beperktheden ervan inziet, net zoals wij onze grenzen beginnen te beseffen naarmate leven en kennis voortschrijden.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 juli 2012 om 23:33.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 23:32   #292
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Intelligent zijn heeft echt zo veel voordelen in het leven, dat moet wel samengaan met een paar dingen. Maar als die samenwerking er is, kun je beter intelligent dan gemiddeld zijn in het leven.
Hoe weet je of je intelligent bent (er is geen definitie voor intelligentie)? Of heb je het over hoog IQ? Blijkbaar nog niet teveel personen getroffen met een hoog IQ.
Oud 21 juli 2012, 04:44   #293
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nu eerlijk zeg : zijn discussies, gesprekken, conversaties tussen mannen van zo'n hoog niveau?
Toch gemiddeld een hoger niveau (gewoon over auto's - techniek dus - spreken ipv over het huishouden is toch al een hoger niveau).
Citaat:
Ik zie het breder dan dit forum natuurlijk. Hier doen alle mannen hun best om er goed uit te komen.
Ik ook uiteraard beperk me in mijn persoonlijk oordeel niet enkel tot het forum.
Citaat:
Maar luister eens naar gesprekken tussen mannen op straat en het werk : koers, voetbal, aanbiedingen in de Gamma, roddels (oh ja, ondanks het vooroordeel is roddelen niet typisch vrouwelijk) ... en als hun eigen vrouw niet in de buurt is, gaat het over vrouwen. Ik zou dus maar niet te hoog van de toren blazen.
Ik ga daar wel niet mee akkoord. En wat je zegt dat mannen zeer dikwijls over vrouwen praten klopt maar dat heb ik ook geplaatst bij onderwerpen waar vrouwen nogal veel over praten - maar dan mannen uiteraard. Ook geef ik toe dat homo's ook zeer veel over dezelfde soort onderwerpen praten als waarover vrouwen praten, maar dat lijkt me nu ook maar niet meer dan normaal gezien hun geaaardheid (oei! is dat nu homo bashen ?)
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 04:52   #294
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik haat voetbal
Ik ook, maar erger dan jij, maar ook sommige andere massasporten omdat ik in feite maar al tegoed besef dat die er enkel zijn om de massa dom te houden en ondertussen nog een paar paarden van troje binnen te smokkelen met het nodige kiesvee. Kiesvee dat dan kan gebruikt worden om de postjes veilig te stellen bij die landverraders die wij kennen.
Oud 21 juli 2012, 04:58   #295
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan ben ik wel heel dom. Ik haat voetbal en wielrennen hartsgrondig.
Ja ? How's this: ik wist amper dat er zoiets als eeen ronde van Vlaanderen bezig was. En moet ik tot mijn ontzetting vaststellen dat er op de koop toe nog Olympische Spelen aankomen. Maar vraag me niet voor wanneer. Ik denk dat die software in mijn kop goed werkt en automatisch mijn verstand op zero zijn bij het woord sport. En nu even uitrusten want ik word al moe van het woord nog maar alleen uit te spreken.
Oud 21 juli 2012, 05:15   #296
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is wel waar dat er verschillen KUNNEN bestaan tussen mannen en vrouwen qua vaardigheden. Doch heeft weinig met intelligentie te maken.
Maar om een vaardigheid te ontwikkelen hebt ge toch brains nodig ?
Citaat:
Ikzelf bv bezit geen enkel gevoel voor richting.
Bedoelt ge daarmee wat ik denk ? Links van rechts niet kunnen onderscheiden ? Leuk. En toch een rijbewijs ? Of zie ik dat mis ?
Citaat:
Anderzijds hebben vrouwen (ook meestal) meer oog voor détail.
Ik heb dat anders ook, maar geef toe dat veel mannen dat ook niet hebben.
Oud 21 juli 2012, 05:18   #297
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, niet haten (want het is daar wel dat het over gaat) is dan wel een nodige voorwaarde voor intelligentie, doch weer geen voldoende.
Hier ging het over haat tov een sport. Normaal word het woord haat enkel gebruikt tov een levend wezen. En dan zou je misschien kunnen zeggen dat haat niet zo slim is.
Oud 21 juli 2012, 05:28   #298
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Betreffende dat vrouwvolkje :

Men zou dus kunnen opperen dat gezien de huidige situatie ( waar je als individu, en al zeker als vrouw, totaal onmachtig blijft dat te veranderen ) dat dat zich 'laten onderwerpen' misschien wel de meest intelligente oplossing vormt.

btw
Ik weet niet of je het beseft maar veelal tref je een verborgen ( openbaar hebben vrouwen geen zak te zeggen en worden vaak met veel minder rechten bedeeld ) matriarchaat* achter de familiale schermen aan.
(* min of meer gelijkaardige situatie zie je terug rond heel het het middellandzee gebied )
Zo komt bv het aanraden van het dragen van een hoofddoek onder impuls van de oudste vrouw.
Zo gaan we het nooit weten natuurlijk. Enfin, nu het zowat officieel is vraag ik naar bewijzen, want met beweringen dat de Eiffeltoren 27m is of 2,5km gaan we er niet komen hoor. Alhoewel het de goede richting uitgaat want toen ik die vraag gisteren stelde aan een 60-jarige dame was er al sprake over 100-150m

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 21 juli 2012 om 05:29.
Oud 21 juli 2012, 05:32   #299
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar kom, om het kort te maken, 49% van de vrouwen is dan weer minder intelligent dan de gemiddelde man.
En daar ben ik het helemaal mee eens.
Oud 21 juli 2012, 09:09   #300
ToonB
Partijlid

Standaard

Het heeft geen zin op te sommen wat intelligent is en wat niet intelligent is, het woord heeft geen definitie dus ook geen inhoud (buiten een subjectieve invulling).
Wat slim is en wat dom is dan weer relatief, je kan slim zijn op zoveel vlakken en dom op evenveel vlakken. Wie slim is op de noordpool is dom in de woestijn. Zelfs de slimste persoon op de planeet is tov alle kennis op de planeet oerdom.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be