Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2012, 22:37   #21
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Yücel zoekt ook een jobbeke bij de VRT om in breedbeeld de geneugten van allochtoonse gemeenschappen te bewierroken.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 22:39   #22
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Yücel zoekt ook een jobbeke bij de VRT om in breedbeeld de geneugten van allochtoonse gemeenschappen te bewierroken.
En sebiet geeft hij nog een dagboek uit.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 22 juli 2012 om 22:39.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 22:48   #23
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
En sebiet geeft hij nog een dagboek uit.
Neen, een eigen TV soap, want FC De Kampioenen was niet multicul genoeg.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 22:50   #24
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Neen, een eigen TV soap, want FC De Kampioenen was niet multicul genoeg.
Hoe zou die noemen?
Oud 22 juli 2012, 23:06   #25
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Ok, de soap gaat verder.
Ben vandaag op babybezoek geweest in het Salvatorziekenhuis in Hasselt bij onze Turkse (moslim) vrienden. Eerste keer mama en papa worden zie je afdruipen aan het gezicht van een koppel. Het zijn gewone mensen, vrouw en man werken. Vrouw draagt geen hoofddoek, koppel nooit in de moskee of aan het bidden gezien. Toch noemen ze zich wel moslim, de vrouw is vrijgesteld van de ramadan maar papa was wel aan het vasten. Ze hebben ons ook lekkere pralines aangeboden. Zelfs als we vertrokken net tegen eind bezoekerstijd kregen we in de gang zelfs van de verpleegkundigen pralines. In de kamer van mama hangt een kruisje boven de deur. Het moslimkoppel, wij, noch de andere bezoekers hebben zich gestoord aan het kruisje. Er was een vreedzame sfeer rond het ziekenhuis.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.

Laatst gewijzigd door KAHRAMAN Yücel : 22 juli 2012 om 23:07.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 23:08   #26
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ok, de soap gaat verder.
Ben vandaag op babybezoek geweest in het Salvatorziekenhuis in Hasselt bij onze Turkse (moslim) vrienden. Eerste keer mama en papa worden zie je afdruipen aan het gezicht van een koppel. Het zijn gewone mensen, vrouw en man werken. Vrouw draagt geen hoofddoek, koppel nooit in de moskee of aan het bidden gezien. Toch noemen ze zich wel moslim, de vrouw is vrijgesteld van de ramadan maar papa was wel aan het vasten. Ze hebben ons ook lekkere pralines aangeboden. Zelfs als we vertrokken net tegen eind bezoekerstijd kregen we in de gang zelfs van de verpleegkundigen pralines. In de kamer van mama hangt een kruisje boven de deur. Het moslimkoppel, wij, noch de andere bezoekers hebben zich gestoord aan het kruisje. Er was een vreedzame sfeer rond het ziekenhuis. TOT GODZILLA KWAM EN ONS ALLEMAAL OPAT GROEWAAARRGHH
Amai.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 22 juli 2012 om 23:13.
Oud 22 juli 2012, 23:13   #27
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Laten we hopen dat dat in de toekomst ook zo blijft. Dat is wat wij noemen godsdienstvrijheid. Diegene die strikt bepaalde godsdienstige gebruiken wil naleven is daar vrij in. Als iemand strikt de regels van de ramada wil volgen zal niemand hem dat verhinderen op voorwaarde dat hij ook de andere in zijn vrijheid respecteert. Maar U kunt toch ook niet ontkennen dat er mensen zijn die die vrijheid niet genegen zijn. Daarom moet men steeds alert zijn, die relatieve vrijheid van handelen was bij ons in Europa ook geen natuurlijk gegeven, daar hebben vorige generaties voor moeten ijveren en strijden. Dat krijgt men niet kado.
Dat heb je mooi gezegd, als wij op café zaten had ik u een pint getrakteerd.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
Oud 22 juli 2012, 23:31   #28
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens Belgen is dat doodgewoon, waarom zou er vanuit de Turkse horeca in Brussel rekening moeten worden gehouden met de Ramadan?
Kom nou, Alice, als Turken zich doodgewoon gedragen, mag het ook wel eens vermeld worden, vind ik. Of willen we alleen maar slecht nieuws krijgen?

Mocht blijken dat deze Turken er ook geen bezwaar tegen maken als mijn zoon op één van hun dochters verliefd wordt, tja, wat kan ik dan nog tegen die mensen hebben?

Maar dat is voor mij wel de lakmoesproef.
Oud 22 juli 2012, 23:44   #29
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Kom nou, Alice, als Turken zich doodgewoon gedragen, mag het ook wel eens vermeld worden, vind ik. Of willen we alleen maar slecht nieuws krijgen?

Mocht blijken dat deze Turken er ook geen bezwaar tegen maken als mijn zoon op één van hun dochters verliefd wordt, tja, wat kan ik dan nog tegen die mensen hebben?

Ik heb 3 dochters, voor 50 schapen mag uw zoon één ervan krijgen, ik vraag u enkel geduld te hebben tot zij haar huwelijksleeftijd heeft. Grapke natuurlijk, ik zal er geen schapen voor vragen. Het is mij bijgebleven omdat ik een documentaire had bekeken deze week, blijkbaar is dit gewoonte in Afganistan.
Oud 22 juli 2012, 23:49   #30
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Onze buren, Italianen, hebben een schoondochter, een Turkse. Die jongen heeft die meisje moeten schaken omdat de ouders daar tegen waren. Een 5 jaar geleden heeft mijn Turkse kameraad ook zijn Turkse vriendin moeten schaken omdat de ouders dat niet wilden. Ondertussen zijn beide koppels samen met hun kinderen én hun alle ouders gelukkige families.
Oud 23 juli 2012, 00:10   #31
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze buren, Italianen, hebben een schoondochter, een Turkse. Die jongen heeft die meisje moeten schaken omdat de ouders daar tegen waren. Een 5 jaar geleden heeft mijn Turkse kameraad ook zijn Turkse vriendin moeten schaken omdat de ouders dat niet wilden. Ondertussen zijn beide koppels samen met hun kinderen én hun alle ouders gelukkige families.
Wat met al die eremoorden ? Bestaat niet ? Medialeugens ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 06:56   #32
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht

Lakmoesproeven bij de vleet. Mijn twee zusjes leven nog. Ook al zijn ze getrouwd met niet-Turken. Mijn broertje heb ik ook in leven gelaten. Ook al is hij getrouwd met een Niet-Turkse. Zelf ben ik ook niet vies van niet-Turkse deernes. Verder ken ik nog heel wat gemengde koppels. De lakmoesproeven worden om de oren geslaan.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 07:46   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
komkomkom.
Net alsof we niet weten dat het schaken van de bruid een standaardpraktijk is in Turkije.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 08:10   #34
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Wat is liefde ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 09:12   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, de soap gaat verder.
Ben vandaag op babybezoek geweest in het Salvatorziekenhuis in Hasselt bij onze Turkse (moslim) vrienden. Eerste keer mama en papa worden zie je afdruipen aan het gezicht van een koppel. Het zijn gewone mensen, vrouw en man werken. Vrouw draagt geen hoofddoek, koppel nooit in de moskee of aan het bidden gezien. Toch noemen ze zich wel moslim, de vrouw is vrijgesteld van de ramadan maar papa was wel aan het vasten. Ze hebben ons ook lekkere pralines aangeboden. Zelfs als we vertrokken net tegen eind bezoekerstijd kregen we in de gang zelfs van de verpleegkundigen pralines. In de kamer van mama hangt een kruisje boven de deur. Het moslimkoppel, wij, noch de andere bezoekers hebben zich gestoord aan het kruisje. Er was een vreedzame sfeer rond het ziekenhuis.
Sorry hoor maar het ontgaat me echt wat je hiermee wilt delen met ons!
Het lijkt me maar normaal dat je geen probleem hebt in een Katholiek ziekenhuis met een kruisje wat ergens hangt, temeer omdat jezus toch ook binnen de Koran als profeet erkend wordt!
Moest het dan een sfeer van opstand worden, omdat moslims bevallen in een Katholiek ziekenhuis??
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 09:16   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ons dagje uit in Brussel zouden we inderdaad moeten beschrijven als geen vuiltje aan de lucht. Zo zou het inderdaad overal moeten zijn waar iedereen vrij zijn gading kan vinden. Ik ben niet zeker dat het iets met de Turken te maken heeft maar de horeca en andere zaken met kleurrijke en inlandse producten droegen volop tot onze economie. Ik vond het opmerkzaam omdat, volgens vele forummers hier, ik in Brussel zou gestenigd moeten worden voor de kledingsdracht van mijn vrouw en het eten en drinken tijdens de ramadan overdag. Die doemscenario heeft zich helemaal niet voorgedaan. De vrijheid en kleurrijkheid is te danken aan een vrije levenswijze in die buurten, niks oprdingerigheid, niks ontwijkgedrag. Het was er erg druk, als mensen tegen elkaar botsten zeiden ze beleefd "excusez moi" .Daarom was het voor ons inderdaad een leuke dag uit.
Misschien moet je eens uitleggen waarom je normaal gedrag als een gegeven ervaart wat onder de aandacht gebracht moet worden!
Oud 23 juli 2012, 11:15   #37
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet je eens uitleggen waarom je normaal gedrag als een gegeven ervaart wat onder de aandacht gebracht moet worden!
Misschien als tegengewicht voor het abnormaal gedrag die sommige allochtonen vertonen (b.v. sharia4Belgium) dat in de media wel veel aandacht krijgt en zich hiermede wil distantiëren.
Oud 23 juli 2012, 11:42   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Misschien als tegengewicht voor het abnormaal gedrag die sommige allochtonen vertonen (b.v. sharia4Belgium) dat in de media wel veel aandacht krijgt en zich hiermede wil distantiëren.
Dus dat probleem is weg omdat er geen herrie wordt geschopt over een kruisje en omdat het leven, ondanks de ramadan, gewoon verder gaat in Brussel?
Oud 23 juli 2012, 14:52   #39
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
komkomkom.
Net alsof we niet weten dat het schaken van de bruid een standaardpraktijk is in Turkije.

Komkomkommertijd.
Oud 23 juli 2012, 14:53   #40
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sorry hoor maar het ontgaat me echt wat je hiermee wilt delen met ons!
Het lijkt me maar normaal dat je geen probleem hebt in een Katholiek ziekenhuis met een kruisje wat ergens hangt, temeer omdat jezus toch ook binnen de Koran als profeet erkend wordt!
Moest het dan een sfeer van opstand worden, omdat moslims bevallen in een Katholiek ziekenhuis??
Tuurlijk is het normaal. Doch, de xenofoben en islamofoben onder ons denken dat alle moslims wel opstandig worden en abnormaal gedrag vertonen. Wat dus duidelijk niet het geval is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be