![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar, gaan de café's en brouwerijen niet failliet gaan?
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als de staat eenmaal beslist heeft dat je dopgeld krijgt, hebben ze dan ook plots het recht om te beslissen waaraan je dat dopgeld uit mag geven? Dat lijkt me onbegonnen werk want dan kan je evengoed elke dopper schrappen die al eens op de lotto speelt, die al eens een pint gaat drinken, die al eens een pretpark bezoekt, die al eens een cadeautje koopt voor de kinderen, die al eens een paar cent bij een bedelaar in de hoed gooit, enz, enz... Allemaal uitgaven die strikt gezien niet noodzakelijk zijn.
![]() |
![]() |
#684 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens; dat de wietpas ondertussen meer negatieve dan positieve gevolgen heeft valt op alle nieuwssites te lezen. Wat ook te verwachten was.
Bv; -De (oncontroleerbare) straathandel floreert. -Consumenten komen bij die straathandel ook in contact met harddrugs. -Meer en meer jongeren gaan een jobke als 'drugrunner' verkiezen boven een jobke als rekkenvuller in de Albert Hein. -De drugsgerelateerde overlast neemt niet af. De afname in overlast door het wegblijven van buitenlandse drugstoeristen wordt gecompenseerd door de toename in overlast door plaatselijke drugsdealers en -runners. -... Kortom; allemaal gevolgen waar voor de invoering van de wietpas luidruchtig voor gewaarschuwd werd (hier op P.be en elders) maar die destijds door de voorstanders vrolijk weggelachen werden. Ik voorspel dan ook een maximale houdbaarheid van de wietpas in zijn huidige vorm van zes maanden. Meer niet. Het drugsbeleid gaat in Nederland door deze flater flink de verkeerde kant op.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 juli 2012 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Banneling
|
![]() Men hoef niet uit de lucht te vallen. Toen Hulst zijn coffeeshops ooit sloot waren er ook binnen de dag overal thuisadressen waar men terecht kon. Voor marihuana en direct ook voor meer ...
Ik ben het wel eens met wat een Nederlander hier elders op het forum ergens schreef : niet de fout van de Nederlanders maar van de andere landen die hun beleid niet willen aan passen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begrijpt dat er daar een enorme omzet gedraaid werd, alle dagen uitverkocht. Man dat waren tijden... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herinner me in Hulst alleen Morres meubelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat is een feit. De andere landen worden geleid door hypocrieten, dat is ook al een tijdje aan de gang hoor.
![]() |
![]() |
#689 | |
Minister
|
![]() De invoering van de wietpas maakt de politie niet blij, zo zegt de vakbond.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog net in Breda een shop gevisiteerd toen ik daar bij toeval moest zijn vanwege een vergadering. Ik heb bij binnenkomen gelijk netjes ( weinig zin om dat te verzwijgen daar je normalerwijs toch minimum je identiteitskaart moet tonen ) gemeld dat ik uit België kwam De meer dan redelijk bevallige dame achter den toog wees me er vriendelijk op dat ze niet mocht verkopen aan me ( Dordrecht zou nog kunnen wisten ze me daar te vertellen -> Zuid Holland ), een plaatselijk beleid 'k Was nog geen 2 seconden terug buiten of er was iemand van de bezoekers ( vermoedelijk geen drug runner ... want die kunnen ze missen als kiespijn ... maar wie weet ) die me voorstelde dat voor mij te kopen. Blijkt dat heel die regeling niet alleen totaal onduidelijk maar naar alle waarschijnlijkheid ook niet terecht ( op civielrechtelijk vlak ) ingesteld. Te zwijgen nog over het totaal contra-productief effect ervan. Tjah dat was ook niet anders te verwachten van een vvd-er met zo'n ironische achternaam Laatst gewijzigd door praha : 23 juli 2012 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weed is slecht!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#694 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://theglobaljournal.net/news/hea...-hiv-aids.html
wanneer terug regelgeving op basis van feiten? Hoe lang nog laten wij emotrollen ons leven verzuren?
![]() |
#696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas gelezen in een oude Knack;
Marino Keulen juicht de wietpas toe. Het feit dat er steeds meer coffeeshops hun deuren (moeten) sluiten na de invoering van dat gedrocht baart hem geen zorgen. Integendeel! Citaat:
Mijn veertien-jarige dochter ging begin deze week naar Tilburg kermis. Wij komen al jaren in Tilburg wegens vlak bij de grens wonen. Nooit werden wij daar op straat aangesproken (ik niet en mijn kinderen ook niet) met de vraag om drugs te kopen. Dat blijkt helemaal veranderd. Mijn (nogmaals) 14-jarige meid werd op die namiddag liefst vijf keer aangespoord om drugs te kopen. Veelal wiet maar als ze niet op de avances van de verkoper inging kwam steevast de vraag of ze dan misschien iets anders wilde. (xtc, coke,...) Kortom; echt een grote vooruitgang hoor, de sluiting van talloze coffeeshops Marino.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 29 juli 2012 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#698 |
Europees Commissaris
|
![]() tja de wietpas, bedacht om overlast (kan al drukte zijn (zelfs geen parkeerplaatsen vrij)) van drugstoeristen te verminderen, die op de grote steden na, wel groter was in de grensstreek. Echter vrees ik dat men zich er mee in de voet schiet, omdat men de straathandel een dienst bewijst, OK geen irritante opgeschoten Franse jongeren meer die vragen Ou est le coffeeshop, maar dan heb je het wel gehad. Verder zal een wietpas voor Amsterdam een ramp zijn, maar dat is ook het punt van het Nederlandse drugsbeleid, behalve in de grensstreek (overtuig eens uw eigen politici
![]() ![]() Sterker laten we het legaliseren en er meteen flink accijns op gooien. ![]() (Ik heb overigens zelf nooit drugs gebruikt, ik vond alcohol wel genoeg ![]()
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 5 augustus 2012 om 00:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#700 | |