Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2012, 14:25   #561
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
als ik met de vlag van de Nederlandse republiek mag komen.
Hoe meer verschillende vlaggen, hoe liever. Ze gaan er dan niet meer aan uit kunnen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 14:26   #562
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
als ik met de vlag van de Nederlandse republiek mag komen.
De vlag van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden is vanzelfsprekend welkom, als protest tegen het separatisme van de Belgische francofielen in 1830.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 16:30   #563
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht

1) In het geval van Neheim is er wel een significant verschil tussen gezeten en gelegen hebben.

2) Kom biecht maar op, waarvoor het je gezeten?
1) Nu u het zegt

2) Eén keer gezeten, maar ik kan me niet herinneren wat er op de vooravond van dat nachtje brommen precies is gebeurd

Er was een feest, er was - naar aloude patriottische gewoonte héél véél - alcohol, en ik werd met bebloed gezicht en een gezonde kater wakker in de cel.

Volgens sommigen ben ik op de trappen uitgegleden, volgens anderen heb ik van 'anciens' een pak slaag gekregen. Er waren in elk geval indrukwekkende schaafwonden over m'n hele gelaat. Maar ik weet dus écht niet meer hoe die daar terecht zijn gekomen.

Voor de rest héél véél 'gelegen', eigenlijk, ook tijdens de 'dienst'

Ik was één van 'de toeristen' van de TTR.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 23 juli 2012 om 16:30.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 17:18   #564
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik was één van 'de toeristen' van de TTR.
Stond die oeroude handbediende telefooncentrale daar eigenlijk nog?
Oud 23 juli 2012, 17:58   #565
Effect
Minister-President

Standaard

Ik heb het alleszins gevierd door mijn nederlandse vriendin te zeggen dat het hebben van een verschillende nationaliteit een verrijking is voor onze relatie. Later die dag heb ik mijn collega opgebeld en hem hetzelfde toegewenst voor de Waalse meid waar hij zijn ogen op heeft. Internationale relaties zijn zoveel interessanter. Zijn reactie was echter dat de taalgrens de facto al een landsgrens is die cultureel net zo dichtgetimmerd is als andere grenzen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 18:32   #566
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien zaten er wel Waalse ratten in de riool?
Mooie keus van woorden mijnheer of mevrouw, die de vlaamse zaak zeker vergroot.
Oud 23 juli 2012, 20:18   #567
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Volgend jaar vier ik in ieder geval de 21ste juli met een Vlaamse Leeuw in het warandepark. Wie komt er mee?
Hoe vind je een PvdA-er met een Vlaamse vlag in de Matongéwijk in Brussel, vergezeld van 20 N-Va-ers met tricolore vlag.
Opvallen doen we zeker.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 20:27   #568
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stond die oeroude handbediende telefooncentrale daar eigenlijk nog?
Ik ben een keer in een kamer binnen gelaten waar een bijna antiek aandoende installatie stond.

Ik veronderstel dat u het daarover hebt?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 21:14   #569
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Mooie keus van woorden mijnheer of mevrouw, die de vlaamse zaak zeker vergroot.
Niet bepaald. Alleen een versterking van het stereotype van de racistische Vlaming.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 22:56   #570
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben een keer in een kamer binnen gelaten waar een bijna antiek aandoende installatie stond.

Ik veronderstel dat u het daarover hebt?
tja moeilijk te zeggen. "bijna antiek" is de normale situatie van het Arm Belgisch Leger. Dit was echt antiek. Enfin toen ik daar lag was dat al. Maar je kon ze wel afluisteren
Oud 23 juli 2012, 23:07   #571
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik heb het alleszins gevierd door mijn nederlandse vriendin te zeggen dat het hebben van een verschillende nationaliteit een verrijking is voor onze relatie.
Hoe verrijkt een nationaliteit uw relatie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 07:32   #572
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is toch evident. Je wordt altijd geconfronteerd met elkaars culturele verschillen, die in de meest onverwachte hoekjes opduiken. Ge zou ervan verstelt staan hoeveel dingen een Nederlander volledig anders doet dan een Vlaming. Dat maakt het leven interessanter, en een relatie leuker. Vlaamse meiden zijn zo ontzettend saai voorspelbaar dat ik er echt geen relatie meer mee kan hebben. Been there done that.

Laatst gewijzigd door Effect : 24 juli 2012 om 07:33.
Oud 24 juli 2012, 07:54   #573
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je een relatie hebt met iemand van een andere nationaliteit dan kan je makkelijker de illusie scheppen (vooral voor jezelf) dat je breeddenkend, kosmopolitisch, ja zelfs lichtjes superieur bent.
Je vermijdt aldus de indruk dat je een kerktorenmentaliteit bezit.
Je voelt je minder dorpeling.
Je maakt deel uit van een groter geheel.
Je breekt je ketenen.
Je bent niet langer een Hasselaar, Limburger, Vlaming, Belg of Europeaan.
Je wordt er een ware wereldburger van.
Allez vooruit: hopla allen naar de zwarte hoeren!
Oud 24 juli 2012, 08:17   #574
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je een relatie hebt met iemand van een andere nationaliteit dan kan je makkelijker de illusie scheppen (vooral voor jezelf) dat je breeddenkend, kosmopolitisch, ja zelfs lichtjes superieur bent.
Je breekt je ketenen.
Lach zoveel ge wilt maar zo is het wel. Voor mezelf is dat ook helemaal geen illusie, ik weet beter dan eender wie dat een kerktorenmentaliteit niets brengt. Mijn duitse loonbrief is geen illusie, een loonbrief waar een vriend van me jaloers op is, hij burgie onder de kerktoren, ik "slechts" graduaat 500km van huis.

Ook uw andere punten kan ik allemaal bevestigen. Mijn kijk op de wereld is heel erg veranderd onder invloed van zowel mijn relatie als mijn werk.
Aan de eene kant heb ik russische klanten waarmee ik grapjes over wodka maak, aan de andere kant een algerijnse collega waarmee ik filosofeer over de Ramadan terwijl ik een broodje eet. De chinesche collega's hebben dan weer de leuke opmerking dat Duitsland veel socialer is dan "communistisch" China waar geen enkele vorm van sociale voorzieningen zijn.

Zulke zaken leert ge niet onder de Vlaamse of Waalse kerktoren. In Wallonië op stap gaan heeft me ook de oerconservatieve dorpsmentaliteit aldaar geleerd. Naar grote Nederlandse steden gaan toont dan weer aan dat het best wel OK is in Vlaanderen, we zijn zeker niet zo verzuurd noch conservatief als de media ons wil doen geloven. Dat we gastvrij zijn is dan wel een complete illusie.

Laatst gewijzigd door Effect : 24 juli 2012 om 08:25.
Oud 24 juli 2012, 08:38   #575
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lach zoveel ge wilt maar zo is het wel. Voor mezelf is dat ook helemaal geen illusie, ik weet beter dan eender wie dat een kerktorenmentaliteit niets brengt. Mijn duitse loonbrief is geen illusie, een loonbrief waar een vriend van me jaloers op is, hij burgie onder de kerktoren, ik "slechts" graduaat 500km van huis.
Cool!
Zeg je vriend dat jaloezie een slechte raadgever is.

Citaat:
Ook uw andere punten kan ik allemaal bevestigen. Mijn kijk op de wereld is heel erg veranderd onder invloed van zowel mijn relatie als mijn werk.
Aan de eene kant heb ik russische klanten waarmee ik grapjes over wodka maak, aan de andere kant een algerijnse collega waarmee ik filosofeer over de Ramadan terwijl ik een broodje eet. De chinesche collega's hebben dan weer de leuke opmerking dat Duitsland veel socialer is dan "communistisch" China waar geen enkele vorm van sociale voorzieningen zijn.
Fijn dat je je kosmopolitische kennis en ervaringen hier met me deelt.
Nu sta ik ook weer een stap verder.
En ik hoef er niet eens een relatie met jou voor te onderhouden.
Citaat:
Zulke zaken leert ge niet onder de Vlaamse of Waalse kerktoren. In Wallonië op stap gaan heeft me ook de oerconservatieve dorpsmentaliteit aldaar geleerd. Naar grote Nederlandse steden gaan toont dan weer aan dat het best wel OK is in Vlaanderen, we zijn zeker niet zo verzuurd noch conservatief als de media ons wil doen geloven. Dat we gastvrij zijn is dan wel een complete illusie.
Ik stel voor dat we het spreekwoord aanpassen: "Wij reizen neuken om te leren"
Oud 24 juli 2012, 09:41   #576
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Cool!
Zeg je vriend dat jaloezie een slechte raadgever is.
Gho dat alles is open voor interpretatie. Hij heeft gekozen voor mijn vriendin kort bij huis, een stabiele situatie etc. Dat heeft consequenties aangezien een minder bereisd persoon ook minder verdient. Werkgevers hebben graag iemand met een open wereldbeeld. Maar we hebben beide onze keuze gemaakt en we leven ermee. Puur op die loonbrief focussen is dom, maar het is wel logisch dat internationale ervaring extra geld opbrengt. Hij is even oud als mij maar heeft een huis met een vrouw erin. Dat heb ik dan weer niet, dat duurt nog een tijde. Keuzes.

Citaat:
Fijn dat je je kosmopolitische kennis en ervaringen hier met me deelt.
Nu sta ik ook weer een stap verder.
En ik hoef er niet eens een relatie met jou voor te onderhouden.
Ik denk dat de meesten hier echter een té dichtgetimmerde geest hebben om mijn ervaring en kennis naar waarde te schatten. En sorry ik ben 100% hetero, dus gij hebt geen kans bij me.

Citaat:
Ik stel voor dat we het spreekwoord aanpassen: "Wij reizen neuken om te leren"
Je zou ervan verschieten wat je in bed kan leren over een cultuur.

Laatst gewijzigd door Effect : 24 juli 2012 om 10:10.
Oud 24 juli 2012, 10:08   #577
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ook zo'n dooddoener is dat een zelfstandig Vlaanderen automatisch in zichzelf gekeerd zou zijn, alsof oppervlakte van een land en de openheid van zijn karakter met elkaar verband houden. De V.S. bijvoorbeeld zijn qua oppervlakte één van de grootste landen ter wereld, maar de conservatieve heikneutersmentaliteit van diverse streken in de Mid-West aldaar is haast spreekwoordelijk geworden. Langs de andere kant heb je dan weer een land als Luxemburg. De oppervlakte van een Belgische provincie, maar er zijn maar weinig landen in Europa met zo'n internationaal karakter.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 10:17   #578
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ook zo'n dooddoener is dat een zelfstandig Vlaanderen automatisch in zichzelf gekeerd zou zijn, alsof oppervlakte van een land en de openheid van zijn karakter met elkaar verband houden. De V.S. bijvoorbeeld zijn qua oppervlakte één van de grootste landen ter wereld, maar de conservatieve heikneutersmentaliteit van diverse streken in de Mid-West aldaar is haast spreekwoordelijk geworden. Langs de andere kant heb je dan weer een land als Luxemburg. De oppervlakte van een Belgische provincie, maar er zijn maar weinig landen in Europa met zo'n internationaal karakter.
Dat is exact wat ik bedoel. Vlaanderen is géén in zichzelf gekeerd gewest, integendeel. Wallonië is op dat gebied stukken erger. Vlaanderen is op professioneel gebied zeer internationaal gericht, waardoor mijn situatie dus netto waarde creëert voor mij als persoon. De kerktorenmentaliteit van Vlaanderen bemerk ik ook niet echt. Vlamingen zijn dan weer allesbehalve gastvrij. In Nederland is het bvb doodnormaal om bij een wildvreemde te gaan eten die je zaterdagmiddag op café ontmoet, dat is in Vlaanderen ondenkbaar.

Ons onderwijs hinkt ook danig achterop in vergelijking met Nederland en Duitsland. OK het ASO is relatief goed, maar dit gaat ten koste van vakmannen, welke in Duitsland en Nederland wél naar waarde worden geschat. Geweldig dat iedereen een diploma heeft, maar zonder een trotse metser is een ingenieur ook niets... Dus de hele mantra van het Vlaamse onderwijs is zo geweldig... naar de prullenmand. Het trekt op geen kloten meer en is verouderd tot en met. Een drastische hervorming dringt zich op maar wordt door iedereen uitgesteld omdat we zogezegd aan de wereldtop zouden staan. Dát is kerktorenmentaliteit op zijn best.
Oud 24 juli 2012, 10:56   #579
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Je breekt je ketenen.
Ik zal dit eens aan mijn frankofone madame laten lezen...
De vraag is: wie heeft zich "verbeterd" en als mens "ontplooid"?

Citaat:
Allez vooruit: hopla allen naar de zwarte hoeren!

ik hou niet zo van big black ass...

Oud 24 juli 2012, 11:17   #580
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Mensen moeten van Photoshop afblijven....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be