Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2012, 13:59   #41
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Meer en betere privé scholen leidt onvermijdelijk tot slechtere publieke scholen.
Zullen onze hogeropgeleiden er echt beter van worden ? Ik denk het niet. (In Amerika bvb zie je dat eigenlijk niet, je ziet daar instroom van elders opgeleiden en de mogelijkheid van kapitaliseren op niet altijd even kosjere wijze wat wel de indruk geeft dat de hoog opgeleiden daar beter zijn.)
Zal het ook niet leiden tot een slechter opgeleide lager opgeleiden ? Ik vrees van wel. Ons onderwijssysteem is verre van perfect maar ik betwijfel of het in een meer geprivatiseerd systeem veel beter gaat zijn. Mensen met echte capaciteiten vinden overal hun weg. Mensen die het moeilijker hebben veel minder.

Mensen met geld en zonder echte capaciteiten gaan zich in zo'n privé systeem uiteraard wel kunnen inkopen en aan connecties en informatie en leren van omgeving geraken waar ze in een publieke omgeving nooit waren aan geraakt. Ik zie dat systeem van meer privéonderwijs met lede ogen aan, het leidt tot een soort klassenscheiding.

Scholen die zich naar één religie of levensbeschouwing richten daar gruwel ik al helemaal van.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 26 juli 2012 om 14:00.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 14:00   #42
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Meer en betere privé scholen leidt onvermijdelijk tot slechtere publieke scholen. Zullen onze hogeropgeleiden er echt beter van worden ? Ik denk het niet.
ik denk het wel
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 14:08   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Sociale interactie tussen gelijken is iets dat je in de eerste plaats op school aangeleerd krijgt, en iemand die zijn hele schoolloopbaan heeft doorlopen via thuisonderwijs zal op dat vlak volledig hulpeloos zijn.
Dat zie je totaal verkeerd.
De meeste schoollopers zitten in een héél eng groepje van quasi gelijk intellectueel niveau en gelijke sociale klasse.
Vaak doen ze maar echt sociaal contact op in naschoolse activiteiten (sport, muziek, uitgaan, tekenles,....)
Sociale interactie is trouwens zwaar overschat in het algemeen.
Oud 26 juli 2012, 14:16   #44
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ze moeten sowieso voldoen aan de voorgeschreven eindtermen voor hun diploma's. Dankzij die eindtermen is er een mooie balans tussen kwaliteit en vrijheid van onderwijs.
Dit schooltje kan geen erkende diploma's afleveren vermits het onder 'thuisonderwijs' valt.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 14:17   #45
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
sex als taboe beschouwen, helpt dat?
Ach man, de mens heeft het miljoenen jaren zonder "sexuele voorlichting" op school kunnen stellen, en ze is ondanks dat nooit uitgestorven. De enige bedoeling van "sexuele voorlichting" op school is kinderen indoctrineren om ze massaal de producten van de farmaceutische en rubberindustrie te laten kopen. Nauwelijks verdekte commerciële reclame in feite.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 14:18   #46
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dit schooltje kan geen erkende diploma's afleveren vermits het onder 'thuisonderwijs' valt.
Onzin, je verwart erkenning en subsidiëring.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 14:20   #47
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ach man, de mens heeft het miljoenen jaren zonder "sexuele voorlichting" op school kunnen stellen, en ze is ondanks dat nooit uitgestorven. De enige bedoeling van "sexuele voorlichting" op school is kinderen indoctrineren om ze massaal de producten van de farmaceutische en rubberindustrie te laten kopen. Nauwelijks verdekte commerciële reclame in feite.
Dat jij met al je kinderen nog tijd hebt om hier te posten...

Respect, fonne, echt waar.
Oud 26 juli 2012, 14:24   #48
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Onzin, je verwart erkenning en subsidiëring.
In DS staat dat de 'school' onder het 'thuisonderwijs' zal vallen. Dat betekent, dacht ik, dat de leerlingen via de centrale examencommissie moeten passeren als ze een erkend diploma willen (en dat er nauwelijks controle zal zijn op deze ultrakatholieke madrassa). Ik kan me vergissen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 juli 2012 om 14:25.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 14:25   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij moet een zeer spannend sex-leven hebben.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 14:26   #50
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De rare ziektes in de familie daarentegen...
Oud 26 juli 2012, 14:29   #51
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
In DS staat dat de 'school' onder het 'thuisonderwijs' zal vallen. Dat betekent, dacht ik, dat de leerlingen via de centrale examencommissie moeten passeren als ze een erkend diploma willen (en dat er nauwelijks controle zal zijn op deze ultrakatholieke madrassa). Ik kan me vergissen natuurlijk.
Voorlopig wel, maar ik ik ben er van overtuigd dat ze hun aanvraag zullen indienen om erkende getuigschriften uit te reiken.
Oud 26 juli 2012, 14:30   #52
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze leveren een opleiding af, waarna er een diploma kan gehaald worden bij de examencommissie. Indien de school de eindtermen niet behaalt, zullen de kinderen niet slagen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 14:39   #53
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, laat ons kinderen terug, zoals vroeger in "de goede oude tijd", zo lang mogelijk dom houden, ze opsluiten in katholieke internaten tot hun achtiende, om ze vervolgens onwetend op de wereld los te laten.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 juli 2012 om 14:40.
Oud 26 juli 2012, 14:41   #54
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar ik denk niet dat ik dat op school geleerd heb. Dat geldt trouwens voor de meeste prettige dingen in het leven, die leer je nu eenmaal niet op school.
Oud 26 juli 2012, 14:45   #55
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, laat ons kinderen terug, zoals vroeger in "de goede oude tijd", zo lang mogelijk dom houden, ze opsluiten in katholieke internaten tot hun achtiende, om ze vervolgens onwetend op de wereld los te laten.
Vandaag doen ze hetzelfde met sex, drugs and rock&roll. Maar kinderen zijn op hun achtiende nog nooit zo dom geweest als vandaag. Nog een geluk dat men de maturiteitstesten op het einde van het middelbaar afgeschaft heeft, er zou niemand meer in slagen.
Oud 26 juli 2012, 15:32   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou de overheid zich moeten inlaten met onderwijs?
Wat doet jou geloven dat een overheid een superieur orgaan zou zijn dat onderwijs moet controleren?
Oud 26 juli 2012, 15:35   #57
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waarom zou de overheid zich moeten inlaten met onderwijs?
Wat doet jou geloven dat een overheid een superieur orgaan zou zijn dat onderwijs moet controleren?
Omdat het creationistische bergkristalscholen tegenhoudt.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 15:43   #58
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Precies, dat bedoel ik ook !
Alleen mag dit niet voorbehouden worden aan diegenen die zich een privé-school financieel kunnen veroorloven.
Tuurlijk mag dat wel; als dat de keuze is die de maatschappij maakt door gemeenschapsonderwijs van lamentabel niveau te maken, dan staat het éénieder vrij betere kwaliteit aan een bepaalde kost aan te bieden. Dat niet iedereen dat dat kan volgen, is niet de fout van de aanbieders, noch van zij die het wel kunnen betalen, dat is de keuze van diezelfde maatschappij.

Citaat:
Daarom moet het vrij onderwijs vooral het accent leggen op het hoogst mogelijk niveau door prestaties te vorderen.
Voor diegenen die er anders over denken blijft het GO.
De keuze blijft gegarandeerd.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 15:46   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
een tijdelijk, dat vanzelf oplost als al die babyboomers de pijp uit zijn.
Zoals de staatsschuld ooit zou oplossen
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 15:48   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Omdat het creationistische bergkristalscholen tegenhoudt.
leuke woordcombinatie

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be