Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2012, 23:35   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja jongen, je zal je toch eens moeten afvragen waar de katholieken al die kindjes vandaan gehaald hebben? Uit den Aldi zal het wel niet geweest zijn.
Je lult dus maar wat.
Schijnbaar weten we juist wel goed waar de klepel hangt...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 23:35   #162
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U die overduidelijk niets afweet van de katholieke Kerk en al evenmin van de traditionele middens, kunt u ons zeggen wat wij dan wel mogen beweren?
dat jullie onwetende kinderen blazen wijsmaken. En dat is misdadig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 23:38   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Tiens, er is in dit vlak nochtans niets veranderd sinds Pius X (oh, jee, hoe ironisch).
De toetsing vormt nog steeds de formule van Vincentius van Lerinium. Niet wat de ene bisschop (zelfs al is het de paus) of de andere leert. Alles hoort getoetst te worden aan de katholiciteit. En de evolutietheorie is formeel daarmee in tegenspraak, los nog van het feit dat evolutionisme geen wetenschap is.
Oud 26 juli 2012, 23:38   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat jullie onwetende kinderen blazen wijsmaken. En dat is misdadig.
Wat is misdadig? 'n Andere wereldbeschouwing kinderen onderwijzen dan de uwe?
Oud 26 juli 2012, 23:39   #165
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want? Ben jij enige autoriteit op dat vlak? Hoe ben je dan afgestudeerd geraakt?
Waarom schrijf jij enige geloofwaardigheid toe aan talks.origin? 99% van wat daar op verschijnt heeft geen enkele wetenschappelijke waarde, omdat de bijdragen geschreven worden door doctrinairen met een atheïstische paardenbril op. Het soort mensen dat elke vorm van terechte kritiek weerlegt door er op te wijzen dat er ergens een creationist die kritiek heeft gebruikt voor zijn eigen winkel. Maar zonder aan de essentie van de kritiek toe te komen. Wel ik durf van mezelf zeggen dat ik oneindig veel meer autoriteit heb dan de trollen die daar bezig zijn zichzelf voor supermensen te verklaren.

Facit: de twee links die je gaf zijn op geen enkele wijze een weerlegging van de kritiek die op de evolutietheorie wordt geleverd. Ze tonen vooral het gebrek aan wetenschappelijkheid van de discipline aan.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 23:40   #166
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de evolutietheorie is formeel daarmee in tegenspraak, los nog van het feit dat evolutionisme geen wetenschap is.
Dat is ze niet, daar ze simpelweg geen uitspraken doet over "wie". Bestudeer die theorie eens deftig (en dus niet via creationistische websites die de theorie zelf niet begrijpen) en je zult zien dat er niets in tegenspraak is.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 23:40   #167
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is misdadig? 'n Andere wereldbeschouwing kinderen onderwijzen dan de uwe?
Niks zo onverdraagzaam en eenkennig als een fundamentalistische atheïst. Het soort mensen dat vindt dat vrijheid van onderwijs, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst een monopolie zijn voor zichzelf en vooral niet aan anderen mogen toegekend worden. Vrijheid is immers schadelijk voor de mensheid.
Oud 26 juli 2012, 23:43   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks zo onverdraagzaam en eenkennig als een fundamentalistische atheïst. Het soort mensen dat vindt dat vrijheid van onderwijs, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst een monopolie zijn voor zichzelf en vooral niet aan anderen mogen toegekend worden. Vrijheid is immers schadelijk voor de mensheid.
Inderdaad, ze staan voor "vrijheid onder gelijkgezinden". Dat is ook iets wat op een bepaalde politieke kaste van toepassing is. Ware democratie is net zo moeilijk als ware vrijheid van mening.
Oud 26 juli 2012, 23:46   #169
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kaats de bal terug.
Toegift, nee. Jullie zijn de minderheid.
De Rooms-Katholieke Kerk erkent en doceert de evolutieleer,
In zover ik weet doceert de kerk de evolutieleer niet, de kerk doceert de evangelies. De kerk heeft alleen gesteld dat de theorie niet noodzakelijk in tegenspraak hoeft te zijn met het geloof, in die zin dat het de rol van God als schepper van het Heelal niet uitsluit.
Maar dat wil niet zeggen dat de kerk de evolutieleer erkent als wetenschappelijk correct (waar zou ze het gezag daartoe vandaan halen?), noch dat ze deze als wetenschappelijk correct zou doceren.
Citaat:
haar priesters hebben er aan bijgedragen.
Welke priesters hebben wat bijgedragen?
Oud 26 juli 2012, 23:53   #170
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pot-ketel.
Fout, de werkelijkheid bevestigt evolutie.
Fout.
Fout.
Pot-ketel.
Jij bent én antiwetenschappelijk én antikatholiek.
Absoluut argumentloze discussie dus.
Citaat:
quote-picking.
Citaat:
De grote belangstelling die aan deze onderzoekingen wordt besteed, wordt nog sterk aangewakkerd door een kwestie van een andere orde, die het eigenlijke gebied van de natuurwetenschappen overstijgt. Het gaat er niet alleen om te weten, wanneer en hoe de kosmos feitelijk ontstaan is, noch wanneer de mens verschenen is, maar het gaat er veeleer om, te ontdekken wat de zin van een dergelijke oorsprong is: of dit ontstaan beheerst wordt door toeval, een blind lot, een anonieme noodzaak, of door een transcendent, intelligent en goed wezen, God genaamd. En als de wereld voortkomt uit de wijsheid en de goedheid van God, waarom is er dan het kwaad? Waar komt dit vandaan? Wie is er verantwoordelijk voor? Bestaat er een bevrijding van dit kwaad?
Oud 26 juli 2012, 23:56   #171
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
quote-picking.
Nog steeds niet afgestapt van je mening dat ik een christenhater ben?
Oud 27 juli 2012, 00:01   #172
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog steeds niet afgestapt van je mening dat ik een christenhater ben?
Nog steeds niet afgestapt van je mening dat ik van mening ben dat jij een christenhater bent?

En nu de argumenten...
Oud 27 juli 2012, 00:03   #173
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nog steeds niet afgestapt van je mening dat ik van mening ben dat jij een christenhater bent?

En nu de argumenten...
Misschien moet jij ook eens met argumenten komen. Jij trekt als ongeleerde anoniem de gehele wetenschap in twijfel. You have the burden of proof.

Ik zou die meteen ook maar wereldkundig maken, daar dit te belangrijk is voor zo'n forum.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 27 juli 2012 om 00:03.
Oud 27 juli 2012, 00:04   #174
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout.
Fout.
Fout, dat doe jij.
Alweer ben jij fout.
Dat doe jij.
Je spreekt jezelf tegen.
Fout.
fout.
Fout.
Irrelevant.
Fout.
Terug naar school, Jan, je schiet met een blinddoek op een onbekende.
Jan krijgt 10/10.
En nu gij. Argumenten graag.
Oud 27 juli 2012, 00:04   #175
Восход-1
Banneling

Standaard

Graag waarschuwen in de titel dat een draad creationisme bevat. Het kan iemands humeur echt verpesten.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 00:05   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moet jij ook eens met argumenten komen. Jij trekt als ongeleerde anoniem de gehele wetenschap in twijfel. You have the burden of proof.

Ik zou die meteen ook maar wereldkundig maken, daar dit te belangrijk is voor zo'n forum.
Steeds weer stel ik vast de fonne met argumenten uw stellingen kan weerleggen en ontkrachten, daar waar u slechts algemeenheden debiteert en verwijst naar bepaalde sites. Weinig argumentatie. Wel bij fonne.
Oud 27 juli 2012, 00:10   #177
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Steeds weer stel ik vast de fonne met argumenten uw stellingen kan weerleggen en ontkrachten, daar waar u slechts algemeenheden debiteert en verwijst naar bepaalde sites. Weinig argumentatie. Wel bij fonne.
Nee, dat kan hij niet. Hij heeft nog geen enkel argument gebracht. Jij bent ook geen objectieve vaststeller, gezien jij deelt in zijn onwaarheden.

Ik verwijs naar sites, ja, omdat ik niet zo arrogant ben te pretenderen dat ik alles weet.

Om het eens op een andere manier te doen:
De aarde is plat. De rondheid van de aarde is nog nooit geobserveerd geweest, enkel een lichte helling. De geologie is dogmatisch. Ze spreekt de bijbel tegen. Het is een onwaarheid.

Ik heb jullie argumenten herpakt.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 27 juli 2012 om 00:11.
Oud 27 juli 2012, 00:11   #178
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Graag waarschuwen in de titel dat een draad creationisme bevat. Het kan iemands humeur echt verpesten.
Ja, verschrikkelijk. En als Jan gelijk heeft over de priester in kwestie, dan hoop ik dat deze school snel mislukt. Creationisme moet uitgeroeid worden.
Oud 27 juli 2012, 00:14   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat kan hij niet. Hij heeft nog geen enkel argument gebracht. Jij bent ook geen objectieve vaststeller, gezien jij deelt in zijn onwaarheden.

Ik verwijs naar sites, ja, omdat ik niet zo arrogant ben te pretenderen dat ik alles weet.

Om het eens op een andere manier te doen:
De aarde is plat. De rondheid van de aarde is nog nooit geobserveerd geweest, enkel een lichte helling. De geologie is dogmatisch. Ze spreekt de bijbel tegen. Het is een onwaarheid.

Ik heb jullie argumenten herpakt.
De sites waar u naar verwijst, vormen geen weerlegging voor de specifiek aangehaalde argumenten.

Waar in de bijbel staat dat aarde plat is trouwens?
Oud 27 juli 2012, 00:15   #180
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet jij ook eens met argumenten komen.
Dat moet jij nou net zeggen. Je maakt er gewoon een welletjes-nietjes spelletje van zonder enige inhoud.
Citaat:
Jij trekt als ongeleerde anoniem de gehele wetenschap in twijfel.
Ik trek helemaal niet de gehele wetenschap in twijfel. En ik ben niet ongeleerd. Dus je richt hier in één zin al twee stropoppen op waar je kan tegen fulmineren.
Maar het is natuurlijk de truuk van de darwinisten: wie het niet met hen eens is wordt belachelijk gemaakt en wordt geïsoleerd achter een waar cordon sanitaire. Op de essentie wordt niet ingegaan, wat logisch is gezien het gebrek aan wetenschappelijkheid dat de evolutietheorie kenmerkt.
Citaat:
You have the burden of proof.
Nee man, de kritiek op de evolutietheorie is reëel en nog nooit weerlegd. Hooguit heeft het aanleiding gegeven tot een ongelooflijke reeks van hoaxes die als bewijs moesten dienen. Van vliegende dinos tot pepermotjes, met een hoop onbestaande mensensoorten tussendoor. Het is aan diegenen die de hypotheses verdedigen om met voldoende overtuigingsmateriaal af te komen. Maar ze slagen er niet eens in om hun begrippenarsenaal correct te definiëren.
Citaat:
Ik denk dat alle bruikbare argumenten uitgebreid te vinden zijn op het Internet. Spijtig genoeg niet altijd op de goede plaats, gezien het hermetisme van de evolutiebiologiekliek.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be