Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2012, 16:59   #61
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Nog een voorbeeld van waarom de gemiddelde Vlaming van het VB walgt - iemand is een lastpak of niet - enkel racisten zouden het woord 'bruine' toevoegen...

En wat Religioten betreft - de inheemse soort is niet beter of erger dan de buitenlandse hoor...
Maar jongen toch, het gros van de N-VA kiezer heeft helemaal niets tegen het Vb , ze zouden er zelfs voor stemmen. Om pragmatische redenen versterken ze nu de N-VA. (ikzelf heb deze strategie ook wel eens overwogen).
Daar is een studie over geweest , die zelfs hier op het forum besproken werd.
Als Dewever niets aan die massa immigratie doet zijn deze kiezers zo weer weg.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 17:02   #62
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mooie politiek-correcte brainwash-lulkoek.
Duidelijk niet door jezelf bedacht want het is in correcte taal gesteld.
Dus als ik geen moeite doe om correct te zijn is dat fout, en is dat wel doe is dat ook niet goed?

En NB geen één forumganger die mij kent die me van politieke correctheid zal beschuldigen...

Pfff - enkel losers doen oprecht aan zulke nonsens... zijde gij een loser of liegt ge er gewoon op los omdat het u goed uitkomt?
Oud 27 juli 2012, 17:03   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB heeft steeds gelijk gehad inzake het islamgevaar.
Maar waarom moesten ze zonodig als objectieve bondgenoot van de islam ook België kapot proberen maken?
En dat laatste, mijn waarde, dat stuitte steeds op heel wat meer weerstand dan het feit dat ze religieuze bruine lastpakken hier buiten wilden houden en zwieren....
Vreemd, ik zou denken dat islamitische fundamentalisten er net bij gebaat zijn dat La Belgique niet splitst en lekker vierkant blijft draaien in al haar politieke en gerechtelijke inefficientie. Wat niet wegneemt dat je wel gelijk hebt wanneer je stelt (althans, dat lees ik er toch in) dat de vreemdelingenpolitiek van het VB maar een stok was om het gevaar voor de Belgische machtspostjes te kunnen slaan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 17:05   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een voorbeeld van waarom de gemiddelde Vlaming van het VB walgt - iemand is een lastpak of niet - enkel racisten zouden het woord 'bruine' toevoegen...
Ik ben helemaal geen VB'er, maar spreek ongegeneerd van bruine lastpakken, opdat iedereen goed zou weten over wie ik het heb.
Wie daarvoor 'ressisme, ressisme' begint te krijsen, is gewoon een politiekcorrect geïndoctrineerde naïeve domkloot.
Oud 27 juli 2012, 17:07   #65
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Vreemd, ik zou denken dat islamitische fundamentalisten er net bij gebaat zijn dat La Belgique niet splitst en lekker vierkant blijft draaien in al haar politieke en gerechtelijke inefficientie.
Je hebt gelijk.
Het VB wil België kapot, maar de islamo's zien het groter: die willen Europa inpalmen.

Citaat:
Wat niet wegneemt dat je wel gelijk hebt wanneer je stelt (althans, dat lees ik er toch in) dat de vreemdelingenpolitiek van het VB maar een stok was om het gevaar voor de Belgische machtspostjes te kunnen slaan.
Oud 27 juli 2012, 17:08   #66
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En niet vergeten, N-VA.
In ieder geval, hadden we moeten wachten op de NVA om de problemen op te lossen, dan zaten we nu met een interest op de internationale kapitaalmarkt van om en bij de 7%. Zeker weten!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 juli 2012 om 17:12.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 17:10   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als ik geen moeite doe om correct te zijn is dat fout, en is dat wel doe is dat ook niet goed?
Geen probleem.
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Ook een schele leeuw.

Ik zal me duidelijker uitdrukken:
-als jij schrijft is het zowel naar vorm als naar inhoud zeer onduidelijk.
-als je politiek correct gewauwel napraat, is het ok qua vorm, maar is de inhoud evenzeer lamentabel.
Citaat:
En NB geen één forumganger die mij kent die me van politieke correctheid zal beschuldigen...
Ze doen de moeite niet om je anti-VB geblaat te lezen, en daar heb ik begrip voor...
Oud 27 juli 2012, 17:11   #68
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee ik zeg dat hun 'remedies' onmogelijk en bovendien walgelijk zijn en dat ze dat zelf ook weten, zelfs als gij dat niet beseft.
Wat zijn hun remedies dan, volgens u, en waarom zijn die walgelijk en onmogelijk?

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 27 juli 2012 om 17:11.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 17:11   #69
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegde gij - de N-VA heeft al iets bereikt ten minste, tegen de PS, nb. Nu, op een mesthoop zitten en zeggen dat het stinkt is wel gemakkelijk, maar ook erg zwak..
Hmmmm, het VB heeft anders wel serieus aan de weg getimmerd. De N-VA heeft volgens mij heel wat protestkiezers, en die groep is door het VB over de jaren prima gecultiveerd geweest.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 27 juli 2012, 17:14   #70
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zegde gij - de N-VA heeft al iets bereikt ten minste, tegen de PS, nb. Nu, op een mesthoop zitten en zeggen dat het stinkt is wel gemakkelijk, maar ook erg zwak..
Wat heeft de N-VA tegen de PS 'bereikt' dat het VB nog niet heeft bereikt? Ik kan me vergissen, maar de eclatante verkiezingsoverwinning van de N-VA heeft niet verhinderd dat de PS nog altijd de plak zwaait in dit land...
Oud 27 juli 2012, 17:17   #71
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Maar jongen toch, het gros van de N-VA kiezer heeft helemaal niets tegen het Vb
Dream on - dit valt onder de noemer 'Hun sukses is onze sukses'. Nee, jongen, de kiezer heeft nu een echte alternatief, een partij die niet enkel blaast maar ook realistische voorstellen heeft om de strohuisjes weg te blazen, en dat ook al gedaan heeft.

Citaat:
, ze zouden er zelfs voor stemmen.
Toen ze geen keuze hadden misschien, maar dan let tegenzin. Nu hebben ze een keuze een het VB loopt nog sneller leeg dan l'Oser-VLD... en niet enkel de kiezer maar ook tal van prominente verkozenen hebben genoeg van het onverhaal van die partij - maar speel gerust kopke in t zand hoor.

Citaat:
Om pragmatische redenen versterken ze nu de N-VA. (ikzelf heb deze strategie ook wel eens overwogen).
Ah, dus als men N-VA stemt is dat pragmatisch, maar wanneer men VB stemt is dat principieel? Jochie toch.

Citaat:
Daar is een studie over geweest , die zelfs hier op het forum besproken werd.
Eén studie? Zonder link?

Citaat:
Als Dewever niets aan die massa immigratie doet zijn deze kiezers zo weer weg.
Gelukkig heeft de N-VA daar al iets aan gedaan - en blijft hij en de N-VA die wantoestanden aankaarten en beklagen. Maar wij doen dat niet door zelfverzaadigt en te vreden boven op die mesthoop zitten enkel om nog meer kak te spuwen...

Ik kan een voorbeeld geven van een migratiemaatregel die de N-VA erdoor gekregen heeft, ondanks franstalige weerstand. Kunde gij een voorbeeld geven, één enkele voorbeeld van iets vergelijkbaar - ik geef u alle ruimte door 'iets' en 'vergelijkbaar' te gebruiken - voorleggen? Nee natuurlijk niet.

Laat de VBers maar verder blazen, ze bereiken en veranderen niets...
Oud 27 juli 2012, 17:18   #72
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, hadden we moeten wachten op de NVA om de problemen op te lossen, dan zaten we nu met een interest op de internationale kapitaalmarkt van om en bij de 7%. Zeker weten!
Amai zeg, wat een ongelofelijk inzicht in de financiele wereld. Jij moet wel fortuinen verdienen met aandelen, toch?
Oud 27 juli 2012, 17:19   #73
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal geen VB'er, maar spreek ongegeneerd van bruine lastpakken, opdat iedereen goed zou weten over wie ik het heb.
Wie daarvoor 'ressisme, ressisme' begint te krijsen, is gewoon een politiekcorrect geïndoctrineerde naïeve domkloot.
Oud 27 juli 2012, 17:20   #74
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk.
Het VB wil België kapot, maar de islamo's zien het groter: die willen Europa inpalmen.
Alle partijen willen La Belgique kapot. Alleen beseffen sommigen het nog niet.
Oud 27 juli 2012, 17:24   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat de VBers maar verder blazen, ze bereiken en veranderen niets...
Gij blaast heel hoog van toren voor iemand wiens partij voor meer dan de helft (ja je leest het goed) zijn stemmen bij datzelfde verguisde VB haalt, inderdaad, allemaal tactische stemmen om het cordon te omzeilen.

Als het nog lang duurt voor de N-Va iets bereikt, dan zou je nog raar kunnen kijken hoe snel er weer 'principiëel' zal gestemd worden, en de N-Va weer zal herleid worden naar een mini-partijtje...
Oud 27 juli 2012, 17:25   #76
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat zijn hun remedies dan, volgens u, en waarom zijn die walgelijk en onmogelijk?
Het begint bij hun ontstaan 'Alle Gastarbeiders terugsturen' - en het blijft nu ook zo. Nu, het zijn geen mestkevers - De Gucht en co zijn eerder mestkevers - kak verstoppen onder de grond(/mat). Verder ga ik geen moeite doen om mensen die niet overtuigd kunnen worden te overtuigen.

Maar nogmaals - het valt op dat de VBers in een draad over Salafisten - een core aciviteit zou men denken - eerder de N-VA viseren dan de moslim-extremisten in kwestie...
Oud 27 juli 2012, 17:27   #77
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen probleem.
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Ook een schele leeuw.

Ik zal me duidelijker uitdrukken:
-als jij schrijft is het zowel naar vorm als naar inhoud zeer onduidelijk.
-als je politiek correct gewauwel napraat, is het ok qua vorm, maar is de inhoud evenzeer lamentabel.
Ze doen de moeite niet om je anti-VB geblaat te lezen, en daar heb ik begrip voor...
Whatever lightstickske...
Oud 27 juli 2012, 17:30   #78
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het begint bij hun ontstaan 'Alle Gastarbeiders terugsturen' - en het blijft nu ook zo. Nu, het zijn geen mestkevers - De Gucht en co zijn eerder mestkevers - kak verstoppen onder de grond(/mat). Verder ga ik geen moeite doen om mensen die niet overtuigd kunnen worden te overtuigen.

Maar nogmaals - het valt op dat de VBers in een draad over Salafisten - een core aciviteit zou men denken - eerder de N-VA viseren dan de moslim-extremisten in kwestie...
'Alle gastarbeiders terugsturen' is allang geen programmapunt van het VB meer, en men kan betwijfelen of het dat ooit is geweest (zelfs het vermaledijde 70-puntenplan vermelde dat vreemdelingen die zich wensten te assimileren, hier konden blijven). Dus nogmaals, wat zijn die walgelijke en onmogelijke remedies die het VB momenteel in haar partijprogramma heeft staan?
Oud 27 juli 2012, 17:31   #79
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze hebben geen remedies.
Alleen de verklaring dat die van het VB slecht zijn.
Ze zeggen zelfs niet waarom die van het Vb slecht zijn , ze zijn gewoon slecht omdat ze van het VB komen.
En daarom doet de NVA alsof ze geen remedies hebben want zodra ze met remedies afkomen stopt men ze in de hoek van het VB, sommigen zitten daarop gewoon te wachten!
Er zijn heel zeker remedies om een deel van de multiculpest te neutraliseren en buiten te krijgen! Maar we moeten nog eventjes wachten om ze in het openbaar te gooien, het schuim komt anderen dan op de lippen!
We hebben nochtans geen keuze: het is "oplossen" of er aan ten onder gaan! Te lang wachten en blijven leuteren zonder iets te doen is ook gevaarlijk, want dan stevenen we af op een toestand waar de burgers zelf gaan proberen één en ander op te lossen...
Alvast niet voor dezelfde zeikpartijen stemmen die al jaren aan de macht zijn en verantwoordelijk voor wat we nu meemaken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 17:35   #80
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Wat anderen ook mogen beweren, niet de NVA, maar salafisme, is de grootste bedreiging voor België!

Nee maar, het blijkt dat we meer troepen nodig hebben om aanhangers van deze stroming, die er een parallelle samenleving op nahouden, op te sporen en...

Aldus, de generaal van de staatsveiligheid.

... En het land uitwijzen, waar ze hun middelleuwse praktijken en gebruiken naar believen kunnen uitvoeren, lijkt me hier aangewezen.

Salafisme is de grootste bedreiging voor België
Mij lijkt dat soort idioten als die generaal van de Staats-on-veiligheid, dat meer van Uw geld vraagt en meer rechten vraagt om in te breken op Uw privacy, een even grote bedreiging is.

Een andere grote bedreiging zijn sociaal-conservatieven, het soort dat moraliteit wilt bekrachtigen met autoriteit. Laat N-VA en de salafisten daar nu beide toe behoren zeker...

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 juli 2012 om 17:36.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be