![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() morts porta vitae - de dood is de poort van het leven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De rijke man en de arme Lazarus 19 En er was een rijk man, die gekleed ging in purper en fijn linnen en elke dag schitterend feest hield. 20 En er was een bedelaar, Lazarus genaamd, vol zweren, 21 nedergelegd bij zijn voorportaal, die verlangde zijn honger te stillen met wat van de tafel van de rijke afviel; zelfs kwamen de honden zijn zweren likken. 22 Het geschiedde, dat de arme stierf en door de engelen gedragen werd in Abrahams schoot. 23 Ook de rijke stierf en hij werd begraven. En toen hij in het dodenrijk zijn ogen opsloeg onder de pijnigingen, zag hij Abraham van verre en Lazarus in zijn schoot. 24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, heb medelijden met mij en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water dope en mijn tong verkoele, want ik lijd pijn in deze vlam. 25 Maar Abraham zeide: Kind, herinner u, hoe gij het goede tijdens uw leven hebt ontvangen en insgelijks Lazarus het kwade; nu wordt hij hier vertroost en gij lijdt pijn. 26 En bij dit alles, er is tussen ons en u een onoverkomelijke kloof, opdat zij, die vanhier tot u zouden willen gaan, dit niet zouden kunnen, en zij vandaar niet aan onze kant zouden kunnen komen. 27 Doch hij zeide: Dan vraag ik u, vader, dat gij hem naar het huis van mijn vader zendt, want ik heb vijf broeders. 28 Laat hij hen dan ernstig waarschuwen, dat ook zij niet in deze plaats der pijniging komen. 29 Maar Abraham zeide: Zij hebben Mozes en de profeten, naar hen moeten zij luisteren. 30 Doch hij zeide: Neen, vader Abraham, maar indien iemand van de doden tot hen komt, zullen zij zich bekeren. 31 Doch hij zeide tot hem: Indien zij naar Mozes en de profeten niet luisteren, zullen zij ook, indien iemand uit de doden opstaat, zich niet laten gezeggen. http://www.biblija.net/biblija.cgi?l...d16=1&m=Luc+16 Let es op v23 en wat onze groene schrijft. En ff dit gaan zoeken. http://www.victorzammit.com/book/dut...er18dutch.html
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1 Gedenk dan uw Schepper in uw jongelingsjaren, voordat de kwade dagen komen en de jaren naderen, waarvan gij zegt: Ik heb daarin geen behagen; 2 voordat de zon verduisterd wordt evenals het licht en de maan en de sterren en de wolken na de regen wederkeren; 3 op de dag, dat de wachters van het huis beven en de sterke mannen zich krommen, en de maalsters ophouden, omdat haar aantal gering geworden is, en zij, die uit de vensters zien, hun glans verliezen, 4 en de deuren naar de straat gesloten worden; als het geluid van de molen verzwakt, en de stem hoog wordt als die van een vogel en alle tonen gedempt worden; 5 op de dag, dat men ook vreest voor de hoogte, en er verschrikkingen op de weg zijn, de amandelboom bloeit, de sprinkhaan zich voortsleept en de kapperbes niet meer helpt – want de mens gaat naar zijn eeuwig huis en de rouwklagers gaan rond op de straat –; 6 voordat het zilveren koord losgemaakt en de gouden lamp verbroken wordt; voordat de kruik bij de bron verbrijzeld en het scheprad in de put verbroken wordt, 7 en het stof wederkeert tot de aarde, zoals het geweest is, en de geest wederkeert tot God, die hem geschonken heeft. Uit: NBG-vertaling 1951 © 1951 Nederlands Bijbelgenootschap http://www.biblija.net/biblija.cgi?l...16=1&m=Pred+12 Men spreekt over de grens waar men overgaat of terugkeert in die BDE ervaringen. Hier geeft de bijbel een beschrijving vd ouderdom en sterven. Het koord in v6 blijft intact totdat het losgeknipt wordt en dan is geen retour mogelijk meer. Dus de BDE-beleving is de tussenliggende periode waar een soort geestelijk verbinding met het fysiek lichaam nog aanwezig is. Feitelijk wordt het terugkeer, het herstel niet bepaald door de reanimatie, of wat men allemaal beneden doet, maar daarboven. Beneden wordt enekel het lichaam op gang gehouden , afwachten of de persoon, de geest\ziel (jezelf) terugkeert. Daarom is reanimatie belangrijk omdat je niet weet of de persoon terugkomt of niet. Na enige tijd is de hersenen zover stuk en niet werkbaar meer dat doorgaan geen zin meer heeft, want ga er dan vanuit dat het "zilveren koord"geknipt is. Wat door de hersendood na 6min vaststaat, tenzij een wonder gebeurt. Ik spreek uit ervaring. Mijn koord bleef intact doch mijn beleving duurt slecht enkele minuten vlgs mij. Doch de werkelijke tijd was 4 uur. Ging om 20.00u op bed liggen, niet lekker en ging proberen ontspannen en plots zweven. Het was 0.10u toen ik bijkwam en de zuster zat aan bed. Mijn eerste gedachte was: Dit is dus dood zijn. Het tijdsbesef is heel anders dan, en de snelheid waarmee dingen gebeuren. Het terugkeer bewust meegemaakt want ik wou nog ff mezelf optillen en meenemen terug naar boven. Toen zucht en deed weer ogen open. Ik was toen 24jaar.
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() vermoei je niet
het geheim is opgelost halverwege de draad ik denk dat het johan Bollen was of... 'k weet niet meer zeker ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2011 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is leven na de dood = geen bewijzen Er is geen leven na de dood = geen bewijzen Slechte mensen zullen op de één of andere manier gestraft worden n�* hun dood = geen bewijzen Goede mensen gaan naar het paradijs = geen bewijzen...Zonder dan ook maar in te gaan op wat " goed " en " slecht " wel betekent, want ook dat betekent niet voor iedereen hetzelfde. Conclusie : doe wat je juist vind, en zie niet om. Als er iets komt na de dood zul je het op tijd en stond weten. Want voor één enkel ding is er wél een bewijs : sterven doen wij allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles verandert in iets anders en zo verandert het ene leven in het andere. Wordt het een dood ding, dan kan een dood ding ook weer tot leven worden. Alles is een en zo kan niets definitief verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() De dood dat zijn uw microwezentjes die gaan vliegen zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Voor Harrie heeft de dood geen zin, die gaat dus nooit plaatsmaken.
Trollen zijn zo. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 januari 2012 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Gekke trollen denken bovendien dat de dood niet bestaat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Ik piep hier af en toe even om de zin van de dood niet te vergeten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() ‘Weet gij dan niet dat gij goden zijt ?' Johannes 10:34
Deze fundamentele onwetendheid overstijgen, is alvast de zin van het leven. En de zin van de dood ? Te sterven op de juiste wijze, d�*t is de zin van de dood, maar dan moet men eerst de zin van het leven doorhebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Geheimen zijn net als wegwijzers in een vreemd gebied, gespeld in een taal die niet tot onze tijd-ruimte dimensie behoort. De tijd- en afstandsloze queeste naar het beseffen van de oorspronkelijke natuur van ons bewustzijn, hét grote geheim ahw, kan door de onoverdraagbaarheid ervan slechts uitsluitend door het zélf bereikt (beseft)worden. Jij en ik hebben duidelijk dat niveau van verlichting nog niet bereikt, anders zaten we hier niet zo spiritueel te zeveren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien weet de kerk geen raad met deze tekst. Staat er werkelijk in de Wet "Gij zit goden"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Katharen, kabbalisten, gnostici, soefi’s, sjamanen enz, hebben daar zo hun eigen benamingen en teksten voor, maar de grondessentie van hun leer blijft dezelfde, nl: Alles is Een. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||
|
![]() Onze onwetendheid verlichten betreffende onze ware aard, is zowaar het enige motief dat de hoogste zin heeft in dit leven.
Citaat:
Citaat:
Echter, bij zulke toestanden is het gevoel van verbondenheid en zintuiglijke prikkels het grootst, terwijl spirituele groei juist onthechting vereist van alle zintuiglijke verschijnselen. Citaat:
“10:34 Jezus antwoordde hun: Is er niet geschreven in uw wet: Ik heb gezegd, gij zijt goden?” http://www.statenvertaling.net/bijbel/joha/10.html Een andere willekeurige link: “Toen Jezus door de op moord beluste Farizeeërs werd beschuldigd van het zichzelf tot een god verheffen, citeerde hij voor zijn verdediging in Johannes 10:34 rechtstreeks uit Psalm 82, door tegen zijn tegenstanders te zeggen: "Staat er niet in uw Wet geschreven: 'Ik heb gezegd: "Gij zijt goden"'? Indien hij degenen tegen wie het woord van God gericht werd, 'goden' heeft genoemd, en de Schrift toch niet krachteloos gemaakt kan worden, zegt gij dan tot mij, die door de Vader geheiligd en in de wereld gezonden werd: 'Gij lastert', omdat ik heb gezegd: Ik ben Gods Zoon?" http://www.jehovahs-getuigen.nl/e-wa...tus_print.html Ik neem dus aan dat het in het NT staat. Soit, ik ben geen praktiserend gelovige, maar ook tal van andere teksten verwijzen naar de intrinsieke goddelijkheid van de mens, zoals de uitspraak Tad Tvam Asi (dat Zijt Gij) in het hindoeïsme en de yogaleer. Tevens verwijst de tautologie Brahman <=> Atman naar de (innerlijke) eenheid van god en mens. Onwetendheid daarover en het onvermijdelijke lijden (depressies, ziekten, aandoeningen) als gevolg daarvan, is dus de grootste gesel der mensheid, al wordt die pijn op professionele wijze verdoofd, door wat men doorgaans "een goede voetbalwedstrijd en een popconcert" noemt, maar het is slechts het in de intiemste stilte beseffen en ervaren van de eigen goddelijkheid, dat mogelijkheden biedt die "mensen boven hun gewone bestaan uittilt". Daar kunnen helaas alle wereldbekers en popsterren tegelijk geen enkele moer aan verhelpen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Goden of geen Goden, we kunnen er geen ene moer meer door en we weten er geen ene fluit meer door. Dat is allemaal symbolisch taalgebruik.
Jezelf verliezen in iets is alleen veilig en heilzaam als je voordien al gezuiverd bent, anders verlies je je maar jezelf al te gemakkelijk ik beestachtigheden of laagheden. |
![]() |
![]() |