![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het alleen niet zo graag luid en plat. Zelfs - of liever: vooral - niet in het Nederlands.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Clouseau ridiculiseerde geen bevolkingsgroep.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=w32WvYkfpO8
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat veel Vlaams-Nationalisten anders denken. Ze waren plots "tegen Vlaanderen" omdat ze zongen dat ze voor België waren. Ik ga zowiezo helemaal niet akkoord met degenen die zeggen dat artiesten neutraal moeten blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik behoor niet tot die groep. maar het liedje van Brel was van een andere orde.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat moet een publiek evenmin.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij zong ook dat je onze taal enkel maar kunt blaffen.
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(VL heeft te maken met genen ![]() 2. Dan ligt het niveau maar lager. Maar dat zou niet noodzakelijk zo zijn als die andertaleigen eerst een jaar een taalbad, of taaltrajekt volgen.) 3. Wat we willen is dit: http://forum.politics.be/showthread.php?t=169287 En hét aangewezen instrument daartoe is het NL-onderwijs. Weet immers dat de massale aanwezigheid van het F-onderwijs in Brussel, samen met sociale druk, steeds dé motor geweest is van de verfransingsmachine. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 mei 2012 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het over de 'konkurrentieslag' om van de allochtoon, ONZE allochtoon te maken. Tusssen haakjes, omdat het geen échte konkurrentieslag is want de NL-gemeenschap geeft sowieso helaas forfait. Gij hebt het over iets volstrekt anders. Ik heb het over de dagdagelijkse kulturele strijdplaats waarop het NL zich te Brusssel bevindt. 2. Of ze daar al dan niet graag komen is niet ter zake. Nogmaals: onderwijs als Reconquista-instrument. Meertalig? Is NL-onderwijs meertalig? Het is wel een garantie voor tweetaligheid in Brussel. Frans leert men er sowieso. Maar inderdaad: wie gaat de bevoegde politici zover krijgen ? We zouden moeten een lobbyklubje oprichten. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 mei 2012 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, het zijn en blijven Vlaamse scholen waar les wordt gegeven in het Nederlands, betaald en beheerd door de Vlaamse gemeenschap.
Citaat:
Citaat:
Terug naar zijn graf gegaan Nadat hem op zijn kamer Een heel klein maar een fijn schilderij Vol kleur had doen ontstaan En daarop stond geschilderd Ne Vlaming in't gevang 't gevang van zijn complexen De sleutel ligt er bij aan zijn zij Doe open maak hem vrij
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blabla, het is gewoon een uiting van het alledaagse racisme dat in Brussel al een eeuw bestaat. Als jongeling heb ik dat soort platitudes zo vaak gehoord, en iedereen in Brussel vindt het normaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens het hemelvaartweekend een driedaagse reis door Noord-Frankrijk gemaakt. (Nord en Pas de Calais) Nog nooit zoveel Vlaamse leeuwen gezien op muren en gevels.
Onze Waalse vrienden die allergisch zijn voor de kleuren geel en zwart zullen veel jeuk en uitslag krijgen als ze aansluiten bij het Franse noorden. (foto op de stadsmuren van Bergues)
![]() |
#536 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het ligt dus aan de Vlamingen? zij spreken geen Frans dus zijn er problemen in België?
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- de Pragmatieke Sanctie aan: 4 november 1549 http://nl.wikipedia.org/wiki/Pragmatieke_Sanctie_(1549) - en de Damesvrede 1529: waarbij Vlaanderen en Artesië werden losgeweekt uit het Franse leenmanschap. http://nl.wikipedia.org/wiki/Damesvrede_van_Kamerijk
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 juli 2012 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sprak er met meerdere mensen o.a. over dit onderwerp. Allem�*�*l hebben ze hiermee flink gelachen! Ze vonden het gewoon potsierlijk. Dat zegt genoeg... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |