Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Files lossen zich vanzelf op ...
Ja dat klopt, want ... 5 45,45%
Nee, dat klopt niet want ... 6 54,55%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2012, 08:18   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is niet juist. Het knelpunt ligt op de ring, er gaan twee vakken van de autostrade op de ring, en er komen twee vakken toe, op het verkeersplein moet dit verkeer zich mengen, en dan versmallen in een bergop. Het is weldegelijk in het stukje na ternat tot aan de heizel dat zich de bottleneck bevindt, je zie took het verkeer weer vlotten over de berg. Het is dus weldegelijk die bergop die er teveel aan is.

De koekelbergtunnel veroorzaakt geen file. Wat je wel zult hebben is inderdaad dat die piek van instroom van verkeer zich dan opnieuw zal manifesteren. Inderdaad ergens blijft het loodgieterswerk. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen.

Nogmaals als er al 40jaar een file staat, moet je niet meer zeveren over al die theorien van wat meer de trein nemen hier en daar, in tijden van crisis mogen de knelpunten eens aangepakt worden.
Toch niet akkoord.
Als een populair stukje autostrade file-vrij wordt door een extra rijstrook, dan trekt dat nieuw verkeer aan, zodat er weer een file gevormd wordt.

Ik wil nog toegeven voor experimenten als een spitsstrook, vb. in Antwerpen. Maar je moet zeer goed kijken waarover het gaat.
Daar gaat het over het verlaten van de stad, in een richting waar het verkeer uit mekaar gaat in diverse richtingen. Omgekeerd, als het verkeer 's ochtends zich concentreert naar de stad, dan bots je even verder alweer op een bottle neck ....


Verder wou ik iets zeggen over dat verhuizen.

Ik vind het best aangenaam om lang in eenzelfde dorp/stadsgemeenschap te wonen. Je wordt er deel van het sociale weefsel.
Ik ben zelf ver verhuisd door te trouwen met een schoon meiske dat veel verder woonde. Ik zie mijn achtergebleven familieleden nog contacten hebben met hun oude schoolmakkers en andere soortgelijke zaken, terwijl ik een beetje zonder roots in mijn nieuwe omgeving zit (zelfs al zit ik hier al merkelijk langer dan 30 jaar ...)
Tsja, dan moet er gependeld worden.
Of gelijk in vb. Frankrijk, waar het veel meer gedaan wordt dat iemand een ganse week weg is van huis, en overnacht in een hotelletje dichtbij het werk, of waar hij (niet vaak zij ..) passeert voor het werk.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 09:43   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch niet akkoord.
Als een populair stukje autostrade file-vrij wordt door een extra rijstrook, dan trekt dat nieuw verkeer aan, zodat er weer een file gevormd wordt.
En dat "nieuw verkeer" komt wonder-boven-wonder van een stukje autostrade waar er veel file was dus daar is dan geen file meer.

Citaat:
http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/...sch_eindhoven/

A2: verbreding 's-Hertogenbosch - Eindhoven
Gereed: 2013

De A2 tussen ’s-Hertogenbosch en Eindhoven is een belangrijke verkeersader voor nationaal, internationaal en regionaal verkeer. Rijkswaterstaat gaat de komende jaren dit tracé verbreden van twee naar drie rijstroken per richting.

Laatste nieuws

■A2 s-Hertogenbosch-Eindhoven: diverse nachtafsluitingen op- en afritten 6-17 augustus (26-07-2012)

■A2: diverse afsluitingen op- en afritten s-Hertogenbosch – Eindhoven; 9-20 juli (29-06-2012)

■A2: inhijsen geluidsschermen bij Vught van start (25-06-2012)

Alle nieuwsberichten over dit project
Deze werkzaamheden begonnen eind 2011. Eind 2013 moet de weg klaar zijn.

Met de verbreding bereiken we:

■Minder files door meer rijstroken.

■Een betere doorstroming van het verkeer op de A2.

■Een betere doorstroming op de vernieuwde Rondweg ‘s-Hertogenbosch en de Randweg Eindhoven.



Planning
■eind 2011: start van de werkzaamheden.
■zomer 2012: verwachte uitspraak over het Tracébesluit door de Raad van State.
■eind 2012: het eerste deel van de verbrede A2 wordt opengesteld.
■eind 2013: de verbrede A2 is helemaal open.

> Alles over planning en aanpak

Hinder en maatregelen
De werkzaamheden veroorzaken hinder voor het verkeer. De vluchtstrook is deels buiten gebruik en er zijn regelmatig afsluitingen van rijstroken en op- en afritten. Ook is er sprake van versmalde rijstroken en snelheidsbeperkingen langs de werkvakken.

Rijkswaterstaat informeert weggebruikers over actuele verkeershinder via de gratis informatiedienst ReisWijzer.

> Alle hinder en maatregelen

Animaties
De A2 tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven wordt in beide richtingen verbreed van twee naar drie rijstroken. Dat is een grote verandering. Bent u benieuwd naar hoe deze weg eruit gaat zien? Bekijk de animaties van de verschillende weggedeelten:

■animatie A2 bij Vught
■animatie A2 bij Boxtel
■animatie A2 bij Best
■animatie A2 bij Eindhoven

Ook mooie animaties

Oja, de keerzijde van de bouwwoede: Spanje heeft zijn snelwegennet verdrievoudigd en bijna niemand gebruikt ze; shit Spaanse snelwegen trekken toch geen verkeer aan, dat is enkel uniek in Vlaanderen .

Citaat:
http://www.wegenwiki.nl/Spanje
Het wegennet

Spanje heeft het grootste snelwegennet van Europa, wat voornamelijk vanaf de jaren 90 is aangelegd. De eerste snelweg dateert van 1969 en sinds begin jaren 90 maakte Spanje een gigantische groei door qua snelwegaanleg. In 2009 waren bijna alle hoofdwegen (Carretera Nacional) omgebouwd tot snelweg en zijn alle grotere plaatsen door middel van minstens één, maar vaak meerdere snelwegen verbonden. Het snelwegennet van Spanje is na die van de Verenigde Staten en China het langste van de wereld, en heeft in 2005 zowel dat van Frankrijk als Duitsland ingehaald. In 2011 bestond het snelwegennet uit 15.554 kilometer. De aanleg ervan zwakte in 2008 en 2009 sterk af.

Snelwegen

Het snelwegennet van Spanje bestaat uit Autopista's en Autov�*a's. Voorheen was er tussen beide snelwegen een duidelijk klasseverschil, maar sinds eind jaren 90 is dat verschil grotendeels verdwenen, de maximumsnelheid is gelijk en beide types zijn altijd ongelijkvloers met minstens 2x2 rijstroken en vluchtstroken.
Wel komen her en der nog wat stukken substandaard Autov�*a's voor, maar dit neemt snel af. De Autopista's zijn tolwegen, de Autov�*a's zijn tolvrij. Het grootste verschil zit het hem naast de tol ook in de hoeveelheid servicestations en afslagen. In een aantal gevallen worden ook tolvrije Autov�*a's direct naast getolde Autopista's aangelegd.
Allen daarheen met de auto, ik ga al inladen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2012 om 10:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 11:26   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.647
Standaard

Ja hun tolwegen dreigen failliet te gaan. Maar enfin de basis is gelegd voor de toekomst. Mobiliteit in spanje is niet dichtgeslibd zoals belgie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 11:28   #44
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.647
Standaard

En trouwens waarom zou het aanzuigeffect een reden zijn om geen vak bij te leggen. Je kunt netzogoed een supperring aals mechelen leuven bouwen net als de mecano in antwerpen ,et de nodig shortcuts
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 12:32   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
En trouwens waarom zou het aanzuigeffect een reden zijn om geen vak bij te leggen.
aanzuigeffect bestaat niet, verkeer laat zich niet aanzuigen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 12:43   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
aanzuigeffect bestaat niet, verkeer laat zich niet aanzuigen.
ik wil die theorie toch eens uitgespit krijgen: iedereen rijdt met GPS zonder file-waarschuwing. Iedereen rijdt op de E40

Iedereen rijdt met filewaarschuwing, al 20% vermijdt die route. Dus die 80% resterende hebben gewoon geen andere keus

Eerste vraag: als die 80% de capaciteit van die autostrade overtreft. Waarom kun je daar niets aan doen ? Tenzij dat je vierkant toegeeft dat je als overheid geen 'zak' bezig bent met investeren in de maatschappij en in efficientie

Tweede vraag: als je dat vak bijlegt, komt inderdaad dat aanzuigeffect op de proppen, dus die 20% extra zullen daar dan ook in file gaan staan. Dus het enige dat die theorie bewijst is dat je niet 1 vak maar 2 vakken moet bijleggen; En punt gedaan.

Derde vraag: is er een shortcut mogelijk tussen die drie autostrades oostende-brussel :: antwerpen- brussel :: hasselt - brussel :: luik - brussel

waarom bouwen we geen 'netwerk - driehoekstructuur' zodat je de pas kunt afsnijden tussen die autostrades
Iemand die gewoon naar luik wil rijden en zijn GPS meldt dat er file is op de ring zal zijn GPS hem omleiden langs de buitenring, en dit voor alle alternatieve routings die ontstaan als gevolg van de bottleneck en de 2de buitenring die dan ontstaat... Bovendien heb je een shortcut tussen aalst -mechelen, mechelen- leuven die een pleiade aan 'shortcuts mogelijk maakt waarom mensen de ring als aanzuiggeheel niet meer gebruiken. Die twee vakken rijden dus langs die buitenring, en de binnenring wordt ontlast.

Een beetje simuleren (op basis van die GSM gegevens en mobilitietsanalyse) en studeren daarop( trouwens er is al een student met die thesis eens op de proppen gekomen) en je zult zien dat voor 2miljard je een lange wapper bouwt, maar voor 2 miljard kun je netzogoed twee mecano's doen. Een rond brussel en een rond antwerpen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be