![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#581 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
VL-nationalisten tijdens WO2 kan je op geen enkele manier vergelijken met de huidige generatie. Ik kan als ik wil een gigantische post hier neerpoten over hoe ik over dit punt denk maar daar ga ik voor u geen moeite aan besteden! Ik ben al van kinds met WO2 bezig en heb hierover een grote kennis en mening. So don't try any funny stuff chap..
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 1 augustus 2012 om 22:38. |
|
|
|
|
|
|
#582 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch heeft Creed een hard punt. Als de Japanners Pearl Harbor met rust gelaten hadden, en Hitler in zijn overmoed de oorlog niet verklaarde aan de VS met de Paukenslag als intro, dan had de kans enorm geweest dat we nu Russisch aan't praten waren. Dat of Duits.
En dat is voorkomen omdat de VS het materieel leverde om de Polen, de Vrije fransen, de paar Belgische vrijwilligers, enzoverder, zelfs de paar verafschuwde "laffe" Nederlanders te bewapenen. Nu moet ik eerlijk toegeven, de Britten hebben hun best wel gedaan, maar waren toen al aan't ratsoeneren omdat de grondstoffen sneller zonken dan dat ze ingeladen konden worden, allemaal door de verdomde Uboten. Zonder de VS was het eigenlijk een race tussen de Nazi en Sovjet industrie. En de Sovjets hadden 2 enorme voordelen daar. Meer grondstoffen en meer opofferbare mankracht. Maar zonder de VS die initieel enorme voorraden afgewerkt product ter beschikking stelden, hadden de Sovjets een veel zwaardere dobber te vreten gehad.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#583 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#584 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het lijkt er erg op dat men hier teveel Franse geschiedenisboeken leest, waarin de Vrije Fransen Frankrijk hebben bevrijd, met een beetje hulp van de Engelsen en Amerikanen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#585 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Beetje te direct en beledigend.
Die kwieten in zwart uniform hadden redelijk heftige standaarden.
|
|
|
|
|
#586 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#587 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik ben echter niets verschuldigd aan de moderne VS.
|
|
|
|
#588 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op't laatste moest de Japanse slagvloot rechtstreeks aan de Sweet Light Crude bronnen van Borneo gaan lurken, omdat al hun tankers gewoon tot zinken waren gebracht door VS onderzeeërs die Duitse technieken hadden overgenomen, zoals jagen in Wolf Packs.
|
|
|
|
|
|
#589 | |
|
Gouverneur
|
Mijn opa is door vier duitse soldaten aangevallen waarbij er een vat benzine brand heeft gevat. De rest kunt u wel uitdokteren gok ik... zo hoog schat ik u nog wel.
Citaat:
|
|
|
|
#590 | |
|
Banneling
|
Citaat:
1. Het keerpunt in Russia kwam na de lend/lease implementatie. 2. Het werk van de US 8th Air Force (and RAF Bomber Command) vernietigde de nazi industrie, communicatie en transportatie zo erg dat de Duitse frontlijn in Rusland zonder enige supply kwam te zitten. 3. Na Overlord werd de druk op de Russkies natuurlijk nog verder gereduceerd. Nadat de GI's "Germany's best" decimeerden in de Ardennen was het helemaal gedaan. Maar straks komt er hier weer een andere belgische tuinkabouter vertellen dat de USA niks met WW2 te maken had...go figure. Tell it to the graves in Normandie, Henri-Chapelle, Margraten, Epinal etc... Laatst gewijzigd door Creed : 1 augustus 2012 om 22:57. |
|
|
|
|
|
|
#591 |
|
Banneling
|
"Mijn opa is door vier duitse soldaten aangevallen waarbij er een vat benzine brand heeft gevat. De rest kunt u wel uitdokteren gok ik... zo hoog schat ik u nog wel."
---> Hey thanks! Pls explain? No, I'm not being sarcastic. |
|
|
|
|
|
#592 | |
|
Banneling
|
Citaat:
How about the fact that you can leave your country and travel whenever you want? How about the fact that you can join whatever political party you choose to support? How about the fact you should easily be able to get 3 squares a day? How about the fact you or your family don't get tortured, gassed or buried alive just because you're "different?" How about the fact you can chose whatever lifestyle you want? How bout the fact that you can VOTE? How bout the fact you owe all these things and we STILL allow you to burn our flag as part of your right to freedom of expression? I can keep going here... Ya think that woulda been the case under Hitler or Stalin? Let's get real. "De US een 'deel' van de geallieerden???" Gimme a f'ing break. You wouldn't have had any of your "geallieerden" if it wasn't for the USA!!! Belgium would have simply been known as Hitler's liitle bitch. That's all. But of course, a lot of the belgische tuinkaboutertjes would have been just fine with that idea. Laatst gewijzigd door Creed : 2 augustus 2012 om 02:41. |
|
|
|
|
|
|
#593 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We hebben het meeste van die dingen te danken aan de keiharde "hawk"standpunten van presidenten als Roosevelt en Reagan. Niet aan de oliegeile Busches , niet aan spetterende Clinton, en al zeker niet aan de half communistische Obama. En U hebt wel gelijk dat U onze politici en het kiesvee tuinkabouter noemt. Niet dat het in de VS beter is. Ook daar mogen de mensen kiezen op de lievelingetjes of de meest manipuleerbare figuren van de politieke partijen.
|
|
|
|
|
|
#594 |
|
Minister-President
|
Draai en keer hoe je het wilt: het is toch juist wat hij zegt, hoor...
|
|
|
#595 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#596 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Das Heer en de Duitse industrie was totaal uitgeput door hun verliezen in de Sowjet unie. Das Heer + Deutche Werke had (soldaten 3 miljoen/ werknemers 3 miljoen) al zes miljoen doden te verwerken gekregen. En dan komen jullie hier tegen onderbemande, uitgemergelde en slecht bewapende Volkssturmkinderen en ouderlingen de hero uithangen... Buig uw hoofd en hou een minuut stilte voor de Russen die in de meest desperate omstandigheden die Duitse reus heeft doen doodbloeden vent...beledig uw eigen mensen niet door ze prestaties toe te dichten waardoor zij de risé worden van ganse de wereld... In Vietnam hebben jullie geeneens 60.000 mensen verloren en het was koekenbak...jullie zijn als oude wijven gaan lopen. 60.000 was het aantal doden per twee dagen in de Battle of Kursk alleen. Jullie zijn op D Day ocharmkes 15000 man verloren...en vandaag komen jullie nog steeds vertellen dat dat het keerpunt van de oolrog was. ![]() Van een hemeltergende ignorantie en disrespect gesproken voor de miljoenen Russen die hun leven lieten om jullie landing hier te fasciliteren. U moet weten dat ik een heel hoge bewondering heb voor de Ami's...maar als u nu gaat komen pochen met propagandistisch en belachelijk gezeik dan kan ik mij gelukig prijzen dat u een negatieve uitzondering bent....de ami's die ik ken zijn waarschijnlijk ook veel te intelligent om zich door eigen propaganda te laten leiden... Neem daar een voorbeeld aan...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 2 augustus 2012 om 10:53. |
|
|
|
|
|
|
#597 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet dat die jonge Sovjet mannen doetjes waren, vraag dat maar aan de vele verkrachte Duitse, maar ook Poolse, Tjechische, Letse, kortom vele vrouwen uit de toekomstige Warschau Pakt landen. Citaat:
|||||||
|
|
|
|
|
#598 | ||||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Mijn reactie hierboven was: laat hun dat maar eens doen met minder dan 110% luchtoverwicht...) Hoe zij dat deden doet niets af aan mijn reactie tegenover die domme Hamburgeramerikaan hier die de Ami's een operationele dapperheid wil aanplakken... Citaat:
Citaat:
Maar het waren vooral verzwakte divisies in volle heropbouw na een verschrikkelijk debacle in Rusland... Nog even dit: mocht Duitsland in staat geweest zijn om in augustus 40 Engeland binnen te vallen en een vorm van ondersteuning te organiseren tussen Calais en Dover...dan was ook de veldtocht in Rusland gewonnen spel voor de Duitsers.....maar dat is voer voor een andere discussie... Citaat:
Citaat:
Ik heb persoonlijk vrouwen uit het oostblok gesproken....en uw bewering is correct...tot in de jaren tachtig hebben Russische troepen massaverkrachtingen uitgevoerd achter het ijzeren gordijn. En als Fieseler dat al uit de allereerste had wist, dan wisten de ami's dat ook. De ami's hadden de media in handen en Fie niet...u begrijpt mijn reactie mag ik hopen, als ik dan een vette Hamburger-ami hier zie komen stoefen over hun "dapperheid"....de kloothommels..... Citaat:
Desalnietemin ben ik het volledig eens met uw indruk die u formuleert in uw laatste zin.
|
|
|
|
#599 |
|
Banneling
|
Sheisseler: Uw feiten zijn efkes "lichtjes" skewed kameraad. U bevestigt wel 1 ding zeer goed: Quite a few people in de belgique really didn't mind being Htler's little bitch!!!
From your good friend the hamburger lover. |
|
|
|
|
|
#600 |
|
Gouverneur
|
Keep it up pal! You're starting to get on my nerves.
|