Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2012, 22:35   #581
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Met uw vlaggeke komt dat commentaar wel zeer crediebel over...
lap weer zo iemand die zich niet in het juiste tijdperk kan handhaven

VL-nationalisten tijdens WO2 kan je op geen enkele manier vergelijken met de huidige generatie. Ik kan als ik wil een gigantische post hier neerpoten over hoe ik over dit punt denk maar daar ga ik voor u geen moeite aan besteden! Ik ben al van kinds met WO2 bezig en heb hierover een grote kennis en mening. So don't try any funny stuff chap..

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 1 augustus 2012 om 22:38.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 22:40   #582
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Toch heeft Creed een hard punt. Als de Japanners Pearl Harbor met rust gelaten hadden, en Hitler in zijn overmoed de oorlog niet verklaarde aan de VS met de Paukenslag als intro, dan had de kans enorm geweest dat we nu Russisch aan't praten waren. Dat of Duits.

En dat is voorkomen omdat de VS het materieel leverde om de Polen, de Vrije fransen, de paar Belgische vrijwilligers, enzoverder, zelfs de paar verafschuwde "laffe" Nederlanders te bewapenen.
Nu moet ik eerlijk toegeven, de Britten hebben hun best wel gedaan, maar waren toen al aan't ratsoeneren omdat de grondstoffen sneller zonken dan dat ze ingeladen konden worden, allemaal door de verdomde Uboten.

Zonder de VS was het eigenlijk een race tussen de Nazi en Sovjet industrie. En de Sovjets hadden 2 enorme voordelen daar. Meer grondstoffen en meer opofferbare mankracht. Maar zonder de VS die initieel enorme voorraden afgewerkt product ter beschikking stelden, hadden de Sovjets een veel zwaardere dobber te vreten gehad.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 22:41   #583
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht

VL-nationalisten tijdens WO2 kan je op geen enkele manier vergelijken met de huidige generatie. Ik kan als ik wil een gigantische post hier neerpoten over hoe ik over dit punt denk maar daar ga ik voor u geen moeite aan besteden! Ik ben al van kinds met WO2 bezig en heb hierover een grote kennis en mening. So don't try any funny stuff chap..
Hangt uw opa's zwart uniformke nog altijd in uw kast?
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 22:42   #584
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben heel blij voor U. Maar het funny stuff zit vooral in de ontkenning van het enorme belang dat de VS troepen en materiaal in WO2 hadden.

Het lijkt er erg op dat men hier teveel Franse geschiedenisboeken leest, waarin de Vrije Fransen Frankrijk hebben bevrijd, met een beetje hulp van de Engelsen en Amerikanen.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
Oud 1 augustus 2012, 22:43   #585
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beetje te direct en beledigend.
Die kwieten in zwart uniform hadden redelijk heftige standaarden.

Oud 1 augustus 2012, 22:43   #586
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch heeft Creed een hard punt. Als de Japanners Pearl Harbor met rust gelaten hadden, en Hitler in zijn overmoed de oorlog niet verklaarde aan de VS met de Paukenslag als intro, dan had de kans enorm geweest dat we nu Russisch aan't praten waren. Dat of Duits.

En dat is voorkomen omdat de VS het materieel leverde om de Polen, de Vrije fransen, de paar Belgische vrijwilligers, enzoverder, zelfs de paar verafschuwde "laffe" Nederlanders te bewapenen.
Nu moet ik eerlijk toegeven, de Britten hebben hun best wel gedaan, maar waren toen al aan't ratsoeneren omdat de grondstoffen sneller zonken dan dat ze ingeladen konden worden, allemaal door de verdomde Uboten.

Zonder de VS was het eigenlijk een race tussen de Nazi en Sovjet industrie. En de Sovjets hadden 2 enorme voordelen daar. Meer grondstoffen en meer opofferbare mankracht. Maar zonder de VS die initieel enorme voorraden afgewerkt product ter beschikking stelden, hadden de Sovjets een veel zwaardere dobber te vreten gehad.
Als de japanners pearl niet hadden aangevallen waren ze binnen de korste keer zonder olie gevallen, en dan krijgt het verhaal weer een andere wending, zo kun je uren doorgaan.
Oud 1 augustus 2012, 22:45   #587
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de japanners pearl niet hadden aangevallen waren ze binnen de korste keer zonder olie gevallen, en dan krijgt het verhaal weer een andere wending, zo kun je uren doorgaan.
De VS was een deel van de geallieerden, waarvoor dank.
Ik ben echter niets verschuldigd aan de moderne VS.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 22:47   #588
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze zonder olie gevallen zijn? De geallieerde schepen in de Oost Indieën konden te Japanse Juggernaut niet stoppen. De bevoorrading uit Mantjoerije kwam net op gang. Olie werd pas een ferm probleem na Midway.

Op't laatste moest de Japanse slagvloot rechtstreeks aan de Sweet Light Crude bronnen van Borneo gaan lurken, omdat al hun tankers gewoon tot zinken waren gebracht door VS onderzeeërs die Duitse technieken hadden overgenomen, zoals jagen in Wolf Packs.

Oud 1 augustus 2012, 22:48   #589
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mijn opa is door vier duitse soldaten aangevallen waarbij er een vat benzine brand heeft gevat. De rest kunt u wel uitdokteren gok ik... zo hoog schat ik u nog wel.

Citaat:
Ik ben heel blij voor U. Maar het funny stuff zit vooral in de ontkenning van het enorme belang dat de VS troepen en materiaal in WO2 hadden.

Het lijkt er erg op dat men hier teveel Franse geschiedenisboeken leest, waarin de Vrije Fransen Frankrijk hebben bevrijd, met een beetje hulp van de Engelsen en Amerikanen.
Ik heb dat nergens ontkent.
Oud 1 augustus 2012, 22:49   #590
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:

Absoluut. Met alle respect voor de Russische soldaat en hun ongelooflijke opofferingen tegen de nazis (alhoewel die Russen, net zoals de moffen, ook voor een dictatoriaal regime vochten) en zoals Maddox zegt, er zijn een paar dingen die de USA hatertjes meestal vergeten te venoemen:
1. Het keerpunt in Russia kwam na de lend/lease implementatie.
2. Het werk van de US 8th Air Force (and RAF Bomber Command) vernietigde de nazi industrie, communicatie en transportatie zo erg dat de Duitse frontlijn in Rusland zonder enige supply kwam te zitten.
3. Na Overlord werd de druk op de Russkies natuurlijk nog verder gereduceerd. Nadat de GI's "Germany's best" decimeerden in de Ardennen was het helemaal gedaan.

Maar straks komt er hier weer een andere belgische tuinkabouter vertellen dat de USA niks met WW2 te maken had...go figure.
Tell it to the graves in Normandie, Henri-Chapelle, Margraten, Epinal etc...

Laatst gewijzigd door Creed : 1 augustus 2012 om 22:57.
Oud 1 augustus 2012, 22:53   #591
Creed
Banneling

Standaard

"Mijn opa is door vier duitse soldaten aangevallen waarbij er een vat benzine brand heeft gevat. De rest kunt u wel uitdokteren gok ik... zo hoog schat ik u nog wel."

---> Hey thanks! Pls explain? No, I'm not being sarcastic.
Oud 2 augustus 2012, 02:36   #592
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
De VS was een deel van de geallieerden, waarvoor dank.
Ik ben echter niets verschuldigd aan de moderne VS.
How about the fact that you can say whatever you want?
How about the fact that you can leave your country and travel whenever you want?
How about the fact that you can join whatever political party you choose to support?
How about the fact you should easily be able to get 3 squares a day?
How about the fact you or your family don't get tortured, gassed or buried alive just because you're "different?"
How about the fact you can chose whatever lifestyle you want?
How bout the fact that you can VOTE?
How bout the fact you owe all these things and we STILL allow you to burn our flag as part of your right to freedom of expression?
I can keep going here...

Ya think that woulda been the case under Hitler or Stalin? Let's get real.

"De US een 'deel' van de geallieerden???" Gimme a f'ing break. You wouldn't have had any of your "geallieerden" if it wasn't for the USA!!!

Belgium would have simply been known as Hitler's liitle bitch. That's all.
But of course, a lot of the belgische tuinkaboutertjes would have been just fine with that idea.

Laatst gewijzigd door Creed : 2 augustus 2012 om 02:41.
Oud 2 augustus 2012, 03:05   #593
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
How about [rant]

urse, a lot of the belgische tuinkaboutertjes would have been just fine with that idea.[/rant]
Dat veranderd wel niets aan Mungliks uitspraak dat geen enkel van die verwezelijkingen te danken is aan de hedendaagse VS.

We hebben het meeste van die dingen te danken aan de keiharde "hawk"standpunten van presidenten als Roosevelt en Reagan. Niet aan de oliegeile Busches , niet aan spetterende Clinton, en al zeker niet aan de half communistische Obama.

En U hebt wel gelijk dat U onze politici en het kiesvee tuinkabouter noemt. Niet dat het in de VS beter is. Ook daar mogen de mensen kiezen op de lievelingetjes of de meest manipuleerbare figuren van de politieke partijen.

Oud 2 augustus 2012, 09:54   #594
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Draai en keer hoe je het wilt: het is toch juist wat hij zegt, hoor...
Oud 2 augustus 2012, 10:02   #595
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
How about the fact that you can say whatever you want?
How about the fact that you can leave your country and travel whenever you want?
How about the fact that you can join whatever political party you choose to support?
How about the fact you should easily be able to get 3 squares a day?
How about the fact you or your family don't get tortured, gassed or buried alive just because you're "different?"
How about the fact you can chose whatever lifestyle you want?
How bout the fact that you can VOTE?
How bout the fact you owe all these things and we STILL allow you to burn our flag as part of your right to freedom of expression?
I can keep going here...

Ya think that woulda been the case under Hitler or Stalin? Let's get real.

"De US een 'deel' van de geallieerden???" Gimme a f'ing break. You wouldn't have had any of your "geallieerden" if it wasn't for the USA!!!

Belgium would have simply been known as Hitler's liitle bitch. That's all.
But of course, a lot of the belgische tuinkaboutertjes would have been just fine with that idea.
De VS kwam bij de geallieerden. Dat verbond bestond namelijk al voor de VS er bij kwam.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 10:52   #596
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft geen "vlagske" nodig om u eindeloos belachelijk te maken hé vriend.
Das Heer en de Duitse industrie was totaal uitgeput door hun verliezen in de Sowjet unie.
Das Heer + Deutche Werke had (soldaten 3 miljoen/ werknemers 3 miljoen) al zes miljoen doden te verwerken gekregen.

En dan komen jullie hier tegen onderbemande, uitgemergelde en slecht bewapende Volkssturmkinderen en ouderlingen de hero uithangen...

Buig uw hoofd en hou een minuut stilte voor de Russen die in de meest desperate omstandigheden die Duitse reus heeft doen doodbloeden vent...beledig uw eigen mensen niet door ze prestaties toe te dichten waardoor zij de risé worden van ganse de wereld...

In Vietnam hebben jullie geeneens 60.000 mensen verloren en het was koekenbak...jullie zijn als oude wijven gaan lopen.

60.000 was het aantal doden per twee dagen in de Battle of Kursk alleen.
Jullie zijn op D Day ocharmkes 15000 man verloren...en vandaag komen jullie nog steeds vertellen dat dat het keerpunt van de oolrog was.

Van een hemeltergende ignorantie en disrespect gesproken voor de miljoenen Russen die hun leven lieten om jullie landing hier te fasciliteren.

U moet weten dat ik een heel hoge bewondering heb voor de Ami's...maar als u nu gaat komen pochen met propagandistisch en belachelijk gezeik dan kan ik mij gelukig prijzen dat u een negatieve uitzondering bent....de ami's die ik ken zijn waarschijnlijk ook veel te intelligent om zich door eigen propaganda te laten leiden...
Neem daar een voorbeeld aan...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 2 augustus 2012 om 10:53.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 11:09   #597
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
U heeft geen "vlagske" nodig om u eindeloos belachelijk te maken hé vriend.
Das Heer en de Duitse industrie was totaal uitgeput door hun verliezen in de Sowjet unie.
Das Heer + Deutche Werke had (soldaten 3 miljoen/ werknemers 3 miljoen) al zes miljoen doden te verwerken gekregen.
En Stalin deed er nog eens 20 000 000 sovjets bovenop, zonder er 1 nacht van wakker te liggen.
Citaat:
En dan komen jullie hier tegen onderbemande, uitgemergelde en slecht bewapende Volkssturmkinderen en ouderlingen de hero uithangen...
Dat mijn beste was al in de nadagen, de verdediging van Berlijn en dergelijke. Zo het moment Stalin al verlekkerd naar West Europa keek, maar op de vingers getikt werd door de Geallieerde troepen aan de andere kant van Europa en de belofte van grote "profijten" als er meer naar Japan gekeken werd. Tot die 2 Gods Gloeilampen boven Japan aangingen. Dat was effe kak inhouden voor de Sovjet Opmars naar alle kanten.

Citaat:
Buig uw hoofd en hou een minuut stilte voor de Russen die in de meest desperate omstandigheden die Duitse reus heeft doen doodbloeden vent...beledig uw eigen mensen niet door ze prestaties toe te dichten waardoor zij de risé worden van ganse de wereld...
Wat de de Sovjets deden met een legereenheid aan mankracht en de wapens voor een bataljon, deden de VS net andersom, een Bataljon met de wapens van een heel leger. Materiaal was voor de VS veel gemakkelijker te vervangen dan soldaten. Was dat ook geen gevolg van het adagio dat kwantiteit een kwaliteit op zichzelf is?

Citaat:
In Vietnam hebben jullie geeneens 60.000 mensen verloren en het was koekenbak...jullie zijn als oude wijven gaan lopen.
Peut, bepaalde politiekers zagen een stemmenopportuniteit, en lieten de militairen hun job niet doen.

Citaat:
60.000 was het aantal doden per twee dagen in de Battle of Kursk alleen.
Jullie zijn op D Day ocharmkes 15000 man verloren...en vandaag komen jullie nog steeds vertellen dat dat het keerpunt van de oorlog was.
Zonder D-day hadden de Nazi's meer middelen aan het oostfront kunnen houden. Niet dat het had geholpen, maar een paar 100 000 dooie sovjets meer zat er zeker in.
Citaat:
Van een hemeltergende ignorantie en disrespect gesproken voor de miljoenen Russen die hun leven lieten om jullie landing hier te fasciliteren.
Jonge Russische mannen die of een doosje kogels kregen, of een geweer, en de orders hun materiaal te combineren met dat van een gevallen kameraad.... Echt een zaak om trots op te zijn.
Niet dat die jonge Sovjet mannen doetjes waren, vraag dat maar aan de vele verkrachte Duitse, maar ook Poolse, Tjechische, Letse, kortom vele vrouwen uit de toekomstige Warschau Pakt landen.

Citaat:
U moet weten dat ik een heel hoge bewondering heb voor de Ami's...maar als u nu gaat komen pochen met propagandistisch en belachelijk gezeik dan kan ik mij gelukig prijzen dat u een negatieve uitzondering bent....de ami's die ik ken zijn waarschijnlijk ook veel te intelligent om zich door eigen propaganda te laten leiden...
Neem daar een voorbeeld aan...
België is een zeer eigenaardig landje, anti-propaganda is hier schering en inslag. Het leverd soms wel zeer neutrale berichtgeving op. Maar toch, ik heb de indruk dat een niet kleine groep het niet slecht zouden gevonden hebben dat Stalin Moskou had ingeruild voor heel West Europa.

Oud 2 augustus 2012, 20:53   #598
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
En Stalin deed er nog eens 20 000 000 sovjets bovenop, zonder er 1 nacht van wakker te liggen.
yep...en dat was dan nog kinderspel in vergelijking met Mao (absolute cijfers) en Pol Pot (relatieve cijfers)...

Citaat:
Dat mijn beste was al in de nadagen, de verdediging van Berlijn en dergelijke. Zo het moment Stalin al verlekkerd naar West Europa keek, maar op de vingers getikt werd door de Geallieerde troepen aan de andere kant van Europa en de belofte van grote "profijten" als er meer naar Japan gekeken werd. Tot die 2 Gods Gloeilampen boven Japan aangingen. Dat was effe kak inhouden voor de Sovjet Opmars naar alle kanten.
als u iemand kent van in de oorlog vraag dan maar eens welke uitgemergelde kinderen en ouderlingen zij hebben zien voorbijstrompelen in 44...gelukkig waren er nog de dappere witten van de laatste dagen die die afgezonderde kinderen konden vermoorden...helden...

Citaat:
Wat de de Sovjets deden met een legereenheid aan mankracht en de wapens voor een bataljon, deden de VS net andersom, een Bataljon met de wapens van een heel leger. Materiaal was voor de VS veel gemakkelijker te vervangen dan soldaten. Was dat ook geen gevolg van het adagio dat kwantiteit een kwaliteit op zichzelf is?
In WWII zijn de Ami's binnengevallen toen Deutschland al lang op de knieën lag...
(Mijn reactie hierboven was: laat hun dat maar eens doen met minder dan 110% luchtoverwicht...)
Hoe zij dat deden doet niets af aan mijn reactie tegenover die domme Hamburgeramerikaan hier die de Ami's een operationele dapperheid wil aanplakken...

Citaat:
Peut, bepaalde politiekers zagen een stemmenopportuniteit, en lieten de militairen hun job niet doen.
woulda coulda shoulda...zelfs de Italianen zullen wel een uitleg hebben waarom zij, onder hetzelfde regime, gingen lopen terwijl de Duitsers een voorbeeld waren van nooit geziene operationele kracht.

Citaat:
Zonder D-day hadden de Nazi's meer middelen aan het oostfront kunnen houden. Niet dat het had geholpen, maar een paar 100 000 dooie sovjets meer zat er zeker in.
Niet echt...nu moesten er ook troepen in Frankrijk blijven liggen...
Maar het waren vooral verzwakte divisies in volle heropbouw na een verschrikkelijk debacle in Rusland...

Nog even dit: mocht Duitsland in staat geweest zijn om in augustus 40 Engeland binnen te vallen en een vorm van ondersteuning te organiseren tussen Calais en Dover...dan was ook de veldtocht in Rusland gewonnen spel voor de Duitsers.....maar dat is voer voor een andere discussie...

Citaat:
Jonge Russische mannen die of een doosje kogels kregen, of een geweer, en de orders hun materiaal te combineren met dat van een gevallen kameraad.... Echt een zaak om trots op te zijn.
My point exactly...ik zie dat de Ami's niet doen hoor...kijk naar Vietnam, zelfs met een ongelooflijk overwicht, een totaal luchtoverwicht maar met een paar doden in Vietnam...stuikt hun systeem in elkaar...

Citaat:
Niet dat die jonge Sovjet mannen doetjes waren, vraag dat maar aan de vele verkrachte Duitse, maar ook Poolse, Tjechische, Letse, kortom vele vrouwen uit de toekomstige Warschau Pakt landen.
De Duitse massaverkrachtingen, annex massamoorden op kinderen tot oude vrouwen is een feit dat de wereldgeschiedenis niet echt aankan gezien de wit-zwart afschildering van het nazisme <-> communisme.
Ik heb persoonlijk vrouwen uit het oostblok gesproken....en uw bewering is correct...tot in de jaren tachtig hebben Russische troepen massaverkrachtingen uitgevoerd achter het ijzeren gordijn.
En als Fieseler dat al uit de allereerste had wist, dan wisten de ami's dat ook.
De ami's hadden de media in handen en Fie niet...u begrijpt mijn reactie mag ik hopen, als ik dan een vette Hamburger-ami hier zie komen stoefen over hun "dapperheid"....de kloothommels.....

Citaat:
België is een zeer eigenaardig landje, anti-propaganda is hier schering en inslag. Het leverd soms wel zeer neutrale berichtgeving op. Maar toch, ik heb de indruk dat een niet kleine groep het niet slecht zouden gevonden hebben dat Stalin Moskou had ingeruild voor heel West Europa.
De berichtgeving is hier zo biassed als de pest. 80% van het journaille van de openbare omroep is van linkse tot extreem linkse overtuiging. Dat zijn wetenschappelijke feiten.

Desalnietemin ben ik het volledig eens met uw indruk die u formuleert in uw laatste zin.
Oud 2 augustus 2012, 22:25   #599
Creed
Banneling

Standaard

Sheisseler: Uw feiten zijn efkes "lichtjes" skewed kameraad. U bevestigt wel 1 ding zeer goed: Quite a few people in de belgique really didn't mind being Htler's little bitch!!!
From your good friend the hamburger lover.
Oud 2 augustus 2012, 22:31   #600
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Sheisseler: Uw feiten zijn efkes "lichtjes" skewed kameraad. U bevestigt wel 1 ding zeer goed: Quite a few people in de belgique really didn't mind being Htler's little bitch!!!
From your good friend the hamburger lover.
Keep it up pal! You're starting to get on my nerves.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be