Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2012, 11:37   #981
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
ik heb het over je petits crétins d'amis, Jaak!
Ik denk niet dat Henri of Iluminatus liberalen zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:37   #982
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Gij hebt dat artikel nog ni echt gelezen he. De boer wou ze komen wegjagen. Die 'oplossing' kwam van het gemeentebestuur.
Ja, maar uiteindelijk heeft de koppige boer door zijn dwaze koppigheid gezorgd voor een oplossing (voorgesteld door de gemeente) die ik zeer bevredigend vind.

Terloops wordt hier ook bewezen dat de Waalse gemeente in kwestie zich zeker niet fanatiek opstelde.

En tenslotte, de boer doet op zijn stuk grond wat hij wilt, want hij is eigenaar en heeft er een' absoluut eigendomsrecht' op, zoals dit juridisch heet. Het is de gemeente die gezorgd heeft voor een oplossing van goede wil. Dat zijn de feiten.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:37   #983
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A

Neen. Jij hebt van het planten van een vlag een mening gemaakt, zowel van de scouts als van de gemeente, terwijl het in werkelijkheid gewoon een traditie is om deze vlag te planten. Of denk je dat het betogers zijn?

Nu ook weer niet heiliger zijn dan de paus hé .

Ook in ons mooi Vlaanderen is er geen enkele beweging zonder achtergrond, kleur of strekking .

En Nee het zijn geen betogers , maar sommige leiders zijn ook wel niet te schroom om op hoofde van die brave spelende kindjes eens een vlag te laten wapperen .

Of ben je echt zo naiëf te denken dat er ene kleinen van 10 jaar wakker ligt van ne vlaamse leeuw . die vlag zal hem wel totaal worst wezen hé , zolang hij/ zij maar kan ravotten en spelen , met of zonder vlag .

Ik denk als je aan veel kinderen tot 14 jaar mocht vragen waar die vlag voor staat dat er geen 10 % is die er een zinnige uitleg kan aan geven .

Volgend jaar, gaan ze terug naar Wallonië en zonder Vlaamse vlag (staat zelfs in het contract van volgend jaar). Bepaalde gemeenten zien de Vlaamse vlag als een provocatie. Maar in feite, beschermen ze op deze manier vooral de inwoners van die gemeenten tegen zichzelf, die er zelf voor kiezen om er een provocatie in te herkennen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:38   #984
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga jij nu ook noch trachten te beweren dat een vlaamse toerist in wallonië niet welkom is ?

Hebde goi wel ne otto ??? Edde goi wel al ne keer van onder oiwe keirktoren gewweist ? zedde zeiker ?
Wat vind je van bekraste wagens als die zich met een VL of een leeuwensticker in Wallonië vertonen? Verdraagzaam? Toe te juichen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:39   #985
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja, maar uiteindelijk heeft de koppige boer door zijn dwaze koppigheid gezorgd voor een oplossing (voorgesteld door de gemeente) die ik zeer bevredigend vind.

Terloops wordt hier ook bewezen dat de Waalse gemeente in kwestie zich zeker niet fanatiek opstelde.

En tenslotte, de boer doet op zijn stuk grond wat hij wilt, want hij is eigenaar en heeft er een' absoluut eigendomsrecht' op, zoals dit juridisch heet. Het is de gemeente die gezorgd heeft voor een oplossing van goede wil. Dat zijn de feiten.
Nee het stond al in het gemeentereglement. Lees eerst alles is deftig voor ge u ergens voorbarig over uit spreekt.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:39   #986
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat vind je van bekraste wagens als die zich met een VL of een leeuwensticker in Wallonië vertonen? Verdraagzaam? Toe te juichen?
Breek mijn mond niet open.
In A'pen hebben ze mijn wagen ook al eens bewerkt, ik jank daar niet over.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:40   #987
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Jij vindt het altijd en alleen maar 'bevredigend' als er een Belgische vod mee gemoeid is!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 5 augustus 2012, 11:40   #988
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik stel voor een nieuwe wetgeving aan onze kustgemeenten !!!!!!!!!!!!

Bij het plaatsen of huren van een standstoel of fiets , is het verplicht naast uw standstoel of badhanddoek , of op je fiets de vlag van uw nationaliteit te plaatsen .

Zo uit je Uw afkomst en is er geen gezever meer, maar een recht om je valg te dragen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:40   #989
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Breek mijn mond niet open.
In A'pen hebben ze mijn wagen ook al eens bewerkt, ik jank daar niet over.
Hing er een Waalse haan op? Of was dat toevallig vandalisme?

Citaat:
Oud 5 augustus 2012, 11:41   #990
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Waar overdrijf ik?

Het punt dat de vlaggen verboden zijn in bepaalde gemeenten. Door een gemeentebestuur (dus met goedkeuring van de plaatselijke bevolking). En dat dit verbod enkel geld voor een vlaamse vlag? Nee hier overdrijf ik niet?

Dat de franstalige media vlamingen graag koppelt aan nazi's? Neen denk ik niet. Jij bent daar zelf het levende voorbeeld van. Net melde je nog dat vlaams-nationalisten collaboreerden (wat niets ter zake deed in de discussie) en Leo vergeten ofwat? Dus neen hier overdrijf ik niet.
De Franstalige bevolking bezoekt genoeg Vlaanderen om te weten dat de Franstalige media overdrijven. Natuurlijk is er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen en een afkeer van een bepaalde Vlaanderen tegenover de Franstaligen maar dat is niet heel Vlaanderen. Naast die bekrompen Vlaanderen hebt u ook een Vlaanderen die zeer open is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:41   #991
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik stel voor een nieuwe wetgeving aan onze kustgemeenten !!!!!!!!!!!!

Bij het plaatsen of huren van een standstoel of fiets , is het verplicht naast uw standstoel of badhanddoek , of op je fiets de vlag van uw nationaliteit te plaatsen .

Zo uit je Uw afkomst en is er geen gezever meer, maar een recht om je valg te dragen .
gaan we de Waalse hanen in Knokke ook weigeren?

Citaat:
Oud 5 augustus 2012, 11:41   #992
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hing er een Waalse haan op? Of was dat toevallig vandalisme?
Alleen een kleine vermelding van La Province de Liège.
Maar zoals ik al zei, ik jank daar niet over.
Oud 5 augustus 2012, 11:41   #993
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Een jeugdbeweging wordt voornamelijk geleid door een leiding van pakweg 18-20 jarigen, die mensen zijn niet met dit soort onzin bezig. De volwassenen die op die vlag hebben gereageerd hebben voor mij in de eerste plaats hun eigen kleinzieligheid en onvolwassenheid laten zien.
U onderbouwd dus mijn stelling dat al dat vlaams vlaggengezwaai eigenlijk onzin is
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:42   #994
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
U onderbouwd dus mijn stelling dat al dat vlaams vlaggengezwaai eigenlijk onzin is
Aha, ze gaan dus ook verdwijnen in wielerwedstrijden ?
Oud 5 augustus 2012, 11:42   #995
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De Franstalige bevolking bezoekt genoeg Vlaanderen om te weten dat de Franstalige media overdrijven. Natuurlijk is er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen en een afkeer van een bepaalde Vlaanderen tegenover de Franstaligen maar dat is niet heel Vlaanderen. Naast die bekrompen Vlaanderen hebt u ook een Vlaanderen die zeer open is.
Kun jij nu echt niks anders schrijven? Dat heb je al duizend keer hier gepost;

Citaat:
Oud 5 augustus 2012, 11:42   #996
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Volgend jaar, gaan ze terug naar Wallonië en zonder Vlaamse vlag (staat zelfs in het contract van volgend jaar). Bepaalde gemeenten zien de Vlaamse vlag als een provocatie. Maar in feite, beschermen ze op deze manier vooral de inwoners van die gemeenten tegen zichzelf, die er zelf voor kiezen om er een provocatie in te herkennen.
Ok druk dan T-shirts en petjes met de vlaamse leeuw op , en het jaar daarop moet er een verbod komen op klederdracht .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:44   #997
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alleen een kleine vermelding van La Province de Liège.
Maar zoals ik al zei, ik jank daar niet over.
Ik wel! Omdat men alleen de wagens met een Vlaams symbool op die parking geviseerd had: de verdraagzame franco's!

Citaat:
Oud 5 augustus 2012, 11:44   #998
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dankzij jullie media en politici en mensen als Henri. Stemmen meer mensen op de NVA en per definitie vallen die mensen dan in in die categorie die u haat. Als we de vlaamse kant vande VLD en CD&V in rekening nemen bioven NVA, VB en LDD komen we toch al mooi over de 40%
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:44   #999
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Vlaamse vlag kunnen ze altijd meenemen en plaatsen op een plaats waar de bevolking die niet ziet.
waarom mag die niet gezien worden??
Oud 5 augustus 2012, 11:44   #1000
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kun jij nu echt niks anders schrijven? Dat heb je al duizend keer hier gepost;
Bent u eigenlijk niet beschaamd ?
Ik voel in ieder geval plaatsvervangende schaamte.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be