Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2012, 13:50   #121
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
En zo gingen wij weer verder. De zelfmoordcijfers blijven constant of stijgen, de armoede en agressie in de sloppenwijken neemt toe, en het sociaal weefsel brokkelt rustig af. De grootste lichten van het land gaan mais in Congo verbouwen omdat hier niets te doen is, wetenschappers zijn nerds tenzij ze een trendy consultingfunctie aangaan, China koopt alle autofabrieken op, er leven minder mensen die op de Maan zijn geweest dan 30 jaar geleden, en onze kinderen krijgen Cola en antidepressiva om mee te draaien.
Ik zit, vergeleken met jou, aan het andere kant van het politieke spectrum denk ik, maar voor bovenstaand stukse proza krijg je van mij een thumbs up.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 14:22   #122
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
doe dan niet onnozel en stel onze maatschappij niet voor als vrij. En het is geen pragmatisme, het is fatalisme.

De sociale conformistische dwang die ervan uitgaat is moordend, en wij, als individuën, zouden dat niet gedwongen moeten accepteren.
Maar goede consumenten doen wat ze moeten doen, consumeren, klagen op internetfora over allachtonen, en voor de rest zwijgen. Stel u voor dat ze zich zouden gedragen als burgers...
Het is pas onnozel om te verlangen naar een mate van vrijheid die enkel in niet bestaande utopische paradijzen werkt zonder tot rampen te leiden.

Ik klaag doorgaans niet over allochtonen trouwens.

Maar ik kan er niet tegen als een beperkte groep van die allochtonen hun weinig benijdenswaardige situatie toeschrijven aan allerlei externe factoren terwijl ze, als ze willen, er iets kunnen aan doen. En ja, dat betekent dat ze een aantal dingen waar ze zich aan vasthouden, zullen moeten opgeven. En dan? Je kan niet alles hebben in het leven; je kan niet overal lak aan hebben en verwachten dat dat leidt tot promotie op de sociale ladder. Zo werkt het niet. Nergens trouwens.

De sociale conformistische dwang... Laat me niet lachen. Is België dan zo'n verschrikkelijk land? Het overgrote deel van de bevolking heeft een dak boven z'n hoofd, heeft eten in de frigo, heeft verwarming, kortom, op een paar uitzonderingen na, zijn ieders basisbehoeften vervuld. En toch blijft u hier doen alsof we in een vreselijke dictatuur leven.

Tuurlijk, er is ruimte voor verbetering en natuurlijk zijn er problemen in deze samenleving, maar kom hier nu niet doen alsof u in de onderste regionen van de hel bent terechtgekomen. Dat beweren is het equivalent van niet beseffen hoe rotverwend wij Westerlingen wel niet zijn.

Sociale dwang? Loopt gij rond in uw kapotte jeans of met uw hoofddeksel als ge dat zo graag wilt. U kan dan wel klagen dat u dan in de onderste lagen van de samenleving terechtkomt, maar zelfs voor die onderste lagen doet men hier heel hard z'n best om te zorgen dat ze eten, drinken en een dak hebben.

Wat is "zich gedragen als burgers"? Moet ik op de barrikaden gaan staan? Revolutie maken? Waarom dan wel? Voor een paar lamzakken die liever anderen met de vinger nawijzen i.p.v. zelf de moeite te doen om uit hun miserie te kruipen? Ik heb een diploma en verdien goed mijn boterham. Amper één generatie geleden, groeide Sammael senior op in een sociale wijk van het kaliber waar die klaagzangproducenten nu wonen. In een huis waarin je 's winters bevroor; geen verwarming, op een slecht werkende kachel na, geen isolatie, enkel glas, in sigarettenrook en alcholowalmen. In een wijk waar je wekelijks bij mekaar geveegd werd als je niet kon terugkloppen. In een tijd waarin arm zijn niet betekende "geen internet en geen tv", maar écht arm: kou en honger. Een wijk waar iedereen die er niet woonde op neerkeek en spoog. Daar zijn mijn voorgangers uitgekropen. En ik sta nu waar ik sta.

Dus wat mij betreft, kunnen ze hun klaagzangen in hun reet steken en de daaraan gespendeerde energie gebruiken om hun weg naar omhoog te vechten.

Laatst gewijzigd door Sammael : 9 augustus 2012 om 14:24.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 14:25   #123
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Er zijn natuurlijk volgens mij wel oplossingen. Men kan anonieme beedigde personen incognito laten patrouilleren (misschien liefst noch allochtonen zelf of bvb sexy geklede vrouwen - die laatste uiteraard noch steeds gekleed volgens de hier in Belgie geldende dresscode), en dan de boetes verhogen naar bvb 500 €.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 14:27   #124
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Er zijn natuurlijk volgens mij wel oplossingen. Men kan anonieme beedigde personen incognito laten patrouilleren (misschien liefst noch allochtonen zelf of bvb sexy geklede vrouwen - die laatste uiteraard noch steeds gekleed volgens de hier in Belgie geldende dresscode), en dan de boetes verhogen naar bvb 500 €.
en wat gaan die boetes helpen?
Oud 9 augustus 2012, 14:29   #125
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Het is pas onnozel om te verlangen naar een mate van vrijheid die enkel in niet bestaande utopische paradijzen werkt zonder tot rampen te leiden.

Maar ik kan er niet tegen als een beperkte groep van die allochtonen hun weinig benijdenswaardige situatie toeschrijven aan allerlei externe factoren terwijl ze, als ze willen, er iets kunnen aan doen. En ja, dat betekent dat ze een aantal dingen waar ze zich aan vasthouden, zullen moeten opgeven. En dan? Je kan niet alles hebben in het leven; je kan niet overal lak aan hebben en verwachten dat dat leidt tot promotie op de sociale ladder. Zo werkt het niet. Nergens trouwens.

De sociale conformistische dwang... Laat me niet lachen. Is België dan zo'n verschrikkelijk land? Het overgrote deel van de bevolking heeft een dak boven z'n hoofd, heeft eten in de frigo, heeft verwarming, kortom, op een paar uitzonderingen na, zijn ieders basisbehoeften vervuld. En toch blijft u hier doen alsof we in een vreselijke dictatuur leven.

Tuurlijk, er is ruimte voor verbetering en natuurlijk zijn er problemen in deze samenleving, maar kom hier nu niet doen alsof u in de onderste regionen van de hel bent terechtgekomen. Dat beweren is het equivalent van niet beseffen hoe rotverwend wij Westerlingen wel niet zijn.

Sociale dwang? Loopt gij rond in uw kapotte jeans of met uw hoofddeksel als ge dat zo graag wilt. U kan dan wel klagen dat u dan in de onderste lagen van de samenleving terechtkomt, maar zelfs voor die onderste lagen doet men hier heel hard z'n best om te zorgen dat ze eten, drinken en een dak hebben.

Wat is "zich gedragen als burgers"? Moet ik op de barrikaden gaan staan? Revolutie maken? Waarom dan wel? Voor een paar lamzakken die liever anderen met de vinger nawijzen i.p.v. zelf de moeite te doen om uit hun miserie te kruipen? Ik heb een diploma en verdien goed mijn boterham. Amper één generatie geleden, groeide Sammael senior op in een sociale wijk van het kaliber waar die klaagzangproducenten nu wonen. In een huis waarin je 's winters bevroor; geen verwarming, op een slecht werkende kachel na, geen isolatie, enkel glas, in sigarettenrook en alcholowalmen. In een wijk waar je wekelijks bij mekaar geveegd werd als je niet kon terugkloppen. In een tijd waarin arm zijn niet betekende "geen internet en geen tv", maar écht arm: kou en honger. Een wijk waar iedereen die er niet woonde op neerkeek en spoog. Daar zijn mijn voorgangers uitgekropen. En ik sta nu waar ik sta.

Dus wat mij betreft, kunnen ze hun klaagzangen in hun reet steken en de daaraan gespendeerde energie gebruiken om hun weg naar omhoog te vechten.
Correct.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 14:32   #126
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Naar schatting ondernemen in Vlaanderen dagelijks ongeveer 45 mensen een zelfdodingspoging. De gemiddelde leeftijd is voor beide geslachten 35 jaar. Vooral jonge vrouwen zijn een risicogroep.
http://www.preventiezelfdoding.be/co...20statistieken
Oud 9 augustus 2012, 14:33   #127
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

X2
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 14:53   #128
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ochgotteks ocharme die arme Vlaming die het zo slecht heeft dat hij er een eind aan wil maken.

Hoeveel kinderen sterven er hier dagelijks van de honger?
Hoeveel komer er hier om door oorlogsgeweld iedere dag?
Hoeveel worden er hier per dag doodgemarteld door beulen van een totalitair regime?

Stop eens met dat gejank zeg.

Weet ge wat ze in die buurten moeten doen? Niks. Nul de botten. Denkt ge nu werkelijk dat het bestaan van zulke buurten te vermijden is? Je zal ALTIJD een onderste laag hebben in een samenleving. Er zullen ALTIJD "gevaarlijke" wijken zijn. Maar in een land als België is het ook mogelijk om eruit te kruipen. Ja, de ene moet opboksen tegen die achtergrond, de andere is een fils �* papa die alles in de schoot kreeg geworpen en dat is niet eerlijk, jank, jank, jank. Kruip omhoog en concurreer die fils �* papa weg; sla desnoods eens op zijn bakkes; dat verwend rotjoch begint toch direct te bleiten.

Maar in vele andere landen is het voor degene die in de slechte wijk wonen, gewoon onmogelijk om er uit te geraken. Hier niet.

Als morgen alle allochtonen geëmancipeerd zouden zijn en goedbetaalde jobs zouden hebben, dan nog zullen zulke wijken bestaan. Misschien wonen er dan wel Vlamingen in. Maar er zullen altijd achtergestelde wijken zijn. Dat ze vandaag bijna uitsluitend bewoond worden door immigranten is enerzijds de schuld van een falend, zeg maar onbestaand immigratie en integratiebeleid dat erin bestond niets te doen en zeker maar niets op te leggen want ze moesten u ne keer associëren met het Vlaams Blok en anderzijds de normale gang van zaken. Ge kunt niet verwachten in een land toe te komen zonder cent op zak en het dan massaal binnen één of twee generaties ver te schoppen. Sommige migranten zal dat lukken, bij de meeste zal het zolang duren dat op een gegeven moment niemand zich nog realiseert dat hun voorouders ooit migranten waren.

En trouwens, die paar verwende westerlingen die daar op hun bakkes krijgen omdat ze er niet kunnen paraderen, moeten ook niet janken. Die moeten ofwel zien dat ze kunnen terugkloppen ofwel daar gewoon wegblijven. Wat hebben ze daar te zoeken? De vrolijke multiculti gaan uithalen en het "tof" vinden om eens lekker couscous te eten bij gezellige Marokkanen? Maakt uwe couscous thuis zelf klaar of ga in een deftig Marokkaans restaurant eten i.p.v. daar de flauwe plezante te gaan uithangen. Die mensen hebben geen boodschap aan rijke westerlingen die eens tof door Brussel willen komen wandelen. Het is een illusie om te denken dat ge in elke straat van het land kunt wandelen op elk uur van de dag zonder klop te krijgen. Mocht ik daar wonen, ik zou ook op uw bakkes kloppen. Dat is daar geen dierentuin hè. Het zijn kutwijken waar niemand wil wonen, wat zou ge daar gaan zoeken als ge er niet moet zijn?

Laatst gewijzigd door Sammael : 9 augustus 2012 om 14:57.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 15:16   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

x3

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 15:22   #130
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en wat gaan die boetes helpen?
Dat dat schorremorie misschien wel 2x gaat nadenken vooraleer ze hun multikul bek opendoen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 15:23   #131
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Deze uitspraakt toont je totale wereldvreemdheid aan. Voor de 90% van de vrouwen in die wijken is dat namelijk het probleem, dat men hen weigert in het onderwijs en op de arbeidsmarkt omdat ze kledij dragen die de racisten niet zint. Als je echt voor vrouwenrechten stond, dan zou je het daarover hebben. Ons land schendt fundamentele mensenrechten, verankerd in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens?
Daar moeten moslims maar beter over zwijgen en ze eerst leren toepassen in hun eigen regio. Maar daar vinden ze het toepassen van de shariawetten beter zeker?
Moslims die het hebben over de UVVRM gebruiken dat als een vorm van "paard van Troje" om ons hier voor het lapje te kunnen houden.
Eens ze de macht zullen kunnen overnemen zal dat het laatste van hun zorgen zijn zeker? Het zal dan een "moslimmopje" zijn.

Laatst gewijzigd door andev : 9 augustus 2012 om 15:24.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 15:25   #132
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste keer: dat is niet erg, die zelfmoorden.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 15:26   #133
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Stevig, anderen verwijten niet aan oplossingen te denken en zelf een beetje int rond schelden?

Dus met andere woorden, als anderen denken aan mogelijke oorzaken zonder daarvoor de oplossingen direct te zien, verwijt u hen niet aan mogelijke oplossingen te werken, stelt u een andere verklaring voor en biedt u zelf geen oplossingen?

En u wordt dan ook wat agressief als mensen zelf vragen naar wat jij anderen vroeg (oplossingen), nuja dit is laag
Pas op voor het "rode driehoekje" en 8 strafpunten! Dat is immers de manier van discussiëren van sommigen...
Oud 9 augustus 2012, 15:37   #134
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Aha, dus de rechten van de mens moeten vervangen worden door een Blut und Boden ideologie. Waar hebben we dat nog gehoord?
Wateen mooie conclusie op zijn moslims!
De rechten van de mens moeten we in ere houden en niet laten misbruiken door moslims die ze eigenlijk uitspuwen, tenzij in die gevallen waar ze er eventjes profijt kunnen uit halen en anderen voor schut zetten.
Hoe zit het met de UVVRM in de moslimlanden, als ze daar dan toch zo in geïnteresseerd zijn?
Moeten ze er daar niet van weten, dan hier ook niet.
Oud 9 augustus 2012, 15:40   #135
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
x3
x 4
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 15:42   #136
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens?
Daar moeten moslims maar beter over zwijgen en ze eerst leren toepassen in hun eigen regio. Maar daar vinden ze het toepassen van de shariawetten beter zeker?
Moslims die het hebben over de UVVRM gebruiken dat als een vorm van "paard van Troje" om ons hier voor het lapje te kunnen houden.
Eens ze de macht zullen kunnen overnemen zal dat het laatste van hun zorgen zijn zeker? Het zal dan een "moslimmopje" zijn.
't Zal de islamitische versie van de 'rechten van de mens' worden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 15:49   #137
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe zit het met de UVVRM in de moslimlanden, als ze daar dan toch zo in geïnteresseerd zijn?
Inderdaad. Men kan hem hieraan toevoegend ook de vraag stellen hoe het zit met de verkrachte vrouwen in moslimlanden die 4 getuigen dienen te vinden en indien ze dat niet kunnen zweepslagen krijgen vanwege overspel. Een vrouw krijgt van de verkrachter een mes op de keel, gaat die verkrachte vrouw klacht durven indienen ? Natuurlijk niet.

Rape in Islam
http://www.youtube.com/watch?v=5o1FPkWWV2s 6:55

Sexslavinnen zijn ook volkomen halal in de islam. Een hoofddoek dient om de moslima te onderscheiden van de sexslavinnen zodat de moslims weten wie ze wel en wie ze niet mogen lastig vallen.

Ook een interessant weetje. Volgens de uvrm is het verkrachten van vrouwen een oorlogsmisdaad. Niet volgens de islam.

Muslim, Boek 8, Hoofdstuk 29: “Het is toegelaten om seksuele betrekkingen te hebben met een gevangen vrouw nadat ze is gereinigd (van menstruatie of bevalling); in het geval ze een man heeft is haar huwelijk geannuleerd nadat ze gevangen genomen is.”
http://www.exmoslim.org/getuigenisse...il%202008.html

women and Mohammad
http://www.youtube.com/watch?v=mSEl6...9&feature=plcp

Tot daar het 'respect' van de islam voor de vrouw. Men hoeft dus echt niet te verschieten van de taferelen in Brusselse straten.

Laatst gewijzigd door smiley : 9 augustus 2012 om 16:18.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 15:51   #138
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jaja, we leven echt wel in een vrije maatschappij
We doen ons best om een vrije maatschappij te blijven zijn, ook al is alles nog niet perfect, en dat is het nergens!
Onze vrije maatschappij krijgt het echter dagelijks te verduren door de ongecontroleerde instroom van lieden die men voor verrijkers wil laten doorgaan maar ons vooral proberen een paar eeuwen terug in de tijd te plaatsen!
Diezelfde verrijkers uit vooral een "bepaalde bevolkingsgroep" hebben zelf nooit een vrije maatschappij gekend maar eerder een dictatoriaal stelsel met sharia als "wetgeving" en verliezen de pedalen als ze in onze landen aankomen! En ze gaan ons zelfs de les spellen met al de kennis die ze hebben van een vrije maatschappij!
Oud 9 augustus 2012, 15:54   #139
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Voor de zoveelste keer: dat is niet erg, die zelfmoorden.
mensen verwarren nogal snel individualisme met egoisme. Zijn antwoord erop maakt dat overduidelijk.

Gelukkig is de cavalerie ondertussen toegesneld

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 9 augustus 2012 om 15:55.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 15:56   #140
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en daar is het liberaal gelul: "je bent vrij om..."

ik beken, ik stop dan meestal met lezen...
Dat is misschien een reactie omdat je als achtergrond uit een land komt waar de woorden "ik ben vrij om..." nooit moesten uitgesproken worden?
Dan krijg je dat hier te lezen en...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be