Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stemt u?
N-VA 76 48,72%
CD&V 3 1,92%
SP.A 7 4,49%
Open VLD 4 2,56%
Vlaams belang 21 13,46%
Groen! 5 3,21%
LDD 3 1,92%
PVDA 7 4,49%
UF 0 0%
Belgische alliantie 0 0%
LSP 0 0%
Respect 0 0%
Vital 0 0%
CAP 0 0%
Vrijheid 1 0,64%
BUB 0 0%
Pro Bruxsel 1 0,64%
Ik stem blanco 2 1,28%
Ik weet het nog niet 15 9,62%
Ik ga niet stemmen 11 7,05%
Aantal stemmers: 156. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 9 augustus 2012, 11:07   #321
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik stem altijd Groen

Meest sociaal & ecobewust
Nou... Ze denken misschien veel aan de ecologie maar ze geven niet altijd blijk van er veel van te snappen vind ik
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 9 augustus 2012, 11:11   #322
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het gaat er niet over wat partijen in het verleden gedaan hebben.
Het gaat over inschattingen over wat de verschillende partijen -die wel of niet aan de macht geweest zijn- in de toekomst zullen (kunnen) doen.
Hun 'track-record' echter hoort wel degelijk thuis in de evaluatie.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 9 augustus 2012, 13:02   #323
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet over wat partijen in het verleden gedaan hebben...
Geldt dat dan ook voor de neo-fascisten onder ons?
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline  
Oud 9 augustus 2012, 17:56   #324
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Nog steeds op het VB.
Nu zowat heel het land inziet dat zaken als vervroegde vrijlating en andere onderdelen van justitie scheef lopen is dat niet meer dan logisch. Zelfs de politievakbonden roepen nu luidop voor een hardere aanpak van de criminaliteit en vloeken nu ook omdat daders sneller rondwandelen dan de agenten uit het hospitaal geraken...
Zelfs de problemen met "jongeren" komt veel mensen de strot uit. Dat ze dan ook stemmen voor de partij die na al die jaren toch gelijk krijgt...
manta is offline  
Oud 10 augustus 2012, 09:47   #325
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Nog steeds op het VB.
Nu zowat heel het land inziet dat zaken als vervroegde vrijlating en andere onderdelen van justitie scheef lopen is dat niet meer dan logisch. Zelfs de politievakbonden roepen nu luidop voor een hardere aanpak van de criminaliteit en vloeken nu ook omdat daders sneller rondwandelen dan de agenten uit het hospitaal geraken...
Zelfs de problemen met "jongeren" komt veel mensen de strot uit. Dat ze dan ook stemmen voor de partij die na al die jaren toch gelijk krijgt...
En wat gaan die daar aan veranderen? Zonder absolute meerderheid komt het VB nooit aan zet
Amon_Re is offline  
Oud 10 augustus 2012, 11:51   #326
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En wat gaan die daar aan veranderen? Zonder absolute meerderheid komt het VB nooit aan zet
Toch komen de standpunten van die partij meer en meer in de belangstelling te staan. Nu durven ook de grote partijen openlijk toegeven dat er problemen zijn, problemen die het VB al jaar en dag aanklaagt.
En dat zonder dat ze ooit een meerderheid hadden.
Ook in het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen blijven ze de enigen die dat in hun programma hebben staan, bij de NV-A vind ik het een te groot "rond de pot draaien"gehalte hebben...
Aangezien er nog steeds geen partij is die een alternatief kan zijn voor deze partij blijft er maar één mogelijkheid over, er voor stemmen.
manta is offline  
Oud 10 augustus 2012, 17:59   #327
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hun 'track-record' echter hoort wel degelijk thuis in de evaluatie.
Dat is waar. Maar je kan een partij die nog nooit geregeerd heeft niet als 'goed' beoordelen op dat vlak. Het enige waarop zo'n partij met een regeringspartij te vergelijking is, is op basis van het programma.
Dat de regeringspartijen het niet goed gedaan hebben en dat je daarom Vlaams Belang, PVDA, N-VA of ROSSEM moet stemmen, vind ik een zwak argument. Het kan wel degelijk altijd slechter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Geldt dat dan ook voor de neo-fascisten onder ons?
Je trekt mijn zin uit de context. Van neo-fascisten verwacht ik niet veel goeds, noch absoluut noch in vergelijking met de (rampzalige) alternatieven.
Robinus V is offline  
Oud 10 augustus 2012, 18:22   #328
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zonder absolute meerderheid komt het VB nooit aan zet
De N-VA ook niet. Toch niet op communautair vlak. In essentie is N-VA stemmen dan gewoon economisch rechts stemmen.
Robinus V is offline  
Oud 10 augustus 2012, 18:34   #329
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dat is waar. Maar je kan een partij die nog nooit geregeerd heeft niet als 'goed' beoordelen op dat vlak. Het enige waarop zo'n partij met een regeringspartij te vergelijking is, is op basis van het programma.
Dat de regeringspartijen het niet goed gedaan hebben en dat je daarom Vlaams Belang, PVDA, N-VA of ROSSEM moet stemmen, vind ik een zwak argument. Het kan wel degelijk altijd slechter.
Als je weet dat x,y,z er niets van bakken en het programma van a,b,c bevatten punten waarin je te vinden bent zie ik niet in waarom je er niet op zou stemmen (of het op zijn minst zou overwegen). Wat jij voorstelt is stemmen op "the evil I know" en niet op wat kan zijn. Dat is een uitgangspositie van een lafaard.

Ik wens grote hervormingen in dit onland. Hervormingen waarvan het zeker is dat de traditionelen ze nooit zullen doorvoeren op hun eigen. Daarom stem ik op de anderen waarvan ik nog hoop heb dat die wél voor die hervormingen zullen gaan.
Amon_Re is offline  
Oud 10 augustus 2012, 18:35   #330
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De N-VA ook niet. Toch niet op communautair vlak. In essentie is N-VA stemmen dan gewoon economisch rechts stemmen.
Het communautaire kan mij geen kloot schelen.
Amon_Re is offline  
Oud 10 augustus 2012, 19:15   #331
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het communautaire kan mij geen kloot schelen.
Och jongen toch, in deze separatistische bananenstaat is alles communautair.
Oud 10 augustus 2012, 20:38   #332
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je weet dat x,y,z er niets van bakken en het programma van a,b,c bevatten punten waarin je te vinden bent zie ik niet in waarom je er niet op zou stemmen (of het op zijn minst zou overwegen). Wat jij voorstelt is stemmen op "the evil I know" en niet op wat kan zijn. Dat is een uitgangspositie van een lafaard.
Ik wil nooit zover gaan om voor te stellen waar een ander op moet stemmen.
Wat ik wel stel, is dat het niet logisch is om in te schatten dat een partij die nog nooit geregeerd heeft beter zal zijn in het regeren zelf (dus in alles wat los staat van het partijprogramma).
Als je vindt dat die andere partijen betere partijprogramma's hebben, dan kan dat een goede reden zijn om erop te stemmen, maar hun manier van regeren per definitie niet. Dat laatste is gokken, en de verwachtingswaarde ligt zeer laag.

Citaat:
Ik wens grote hervormingen in dit onland. Hervormingen waarvan het zeker is dat de traditionelen ze nooit zullen doorvoeren op hun eigen.
Ik wens ook hervormingen die niemand ooit zal uitvoeren. Jammer, maar ik zal ermee moeten leren leven om niet altijd mijn zin te kunnen krijgen.

Citaat:
Daarom stem ik op de anderen waarvan ik nog hoop heb dat die wél voor die hervormingen zullen gaan.
Politiek vind ik veel te belangrijk om op dat vlak te 'gokken'.
Ik kan me in geen enkele partij vinden en hoop ook dat er een goede partij voor me ontstaat, maar ik blijf in de realiteit leven; ik besef dat vele van mijn voorstellen onmogelijk tot in een parlement kunnen geraken in een partijendemocratie, waarbij alles eerst door partijtoppen beoordeeld moet worden en alle voorstellen waar niets van begrepen wordt er direct uitgefilterd worden, zodat de grote massa van de bevolking er niet eens iets over te horen krijgt en zodat een maatschappelijk debat erover ook nooit kan losbarsten.
Robinus V is offline  
Oud 10 augustus 2012, 21:19   #333
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Niet noodzakelijk.
Wat ik wel weet is dat het niet echt veel slechter kan dan wat de tradionele partijen er van bakten in het verleden.
daiwa is offline  
Oud 10 augustus 2012, 21:53   #334
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet noodzakelijk.
Wat ik wel weet is dat het niet echt veel slechter kan dan wat de tradionele partijen er van bakten in het verleden.
Je doet wat straffe beweringen, maar daarmee heb je op geen enkele manier bewezen dat het niet nog veel slechter kan.

Als je niets noemenswaardig realiseren al 'slecht' vind, dan is daarbovenop zaken kapotmaken (sociale zekerheid, index, ...) nog steeds slechter.
Robinus V is offline  
Oud 10 augustus 2012, 21:57   #335
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil nooit zover gaan om voor te stellen waar een ander op moet stemmen.
Wat ik wel stel, is dat het niet logisch is om in te schatten dat een partij die nog nooit geregeerd heeft beter zal zijn in het regeren zelf (dus in alles wat los staat van het partijprogramma).
Als je vindt dat die andere partijen betere partijprogramma's hebben, dan kan dat een goede reden zijn om erop te stemmen, maar hun manier van regeren per definitie niet. Dat laatste is gokken, en de verwachtingswaarde ligt zeer laag.

Ik wens ook hervormingen die niemand ooit zal uitvoeren. Jammer, maar ik zal ermee moeten leren leven om niet altijd mijn zin te kunnen krijgen.

Ik kan me in geen enkele partij vinden en hoop ook dat er een goede partij voor me ontstaat, maar ik blijf in de realiteit leven; ik besef dat vele van mijn voorstellen onmogelijk tot in een parlement kunnen geraken in een partijendemocratie, waarbij alles eerst door partijtoppen beoordeeld moet worden en alle voorstellen waar niets van begrepen wordt er direct uitgefilterd worden, zodat de grote massa van de bevolking er niet eens iets over te horen krijgt en zodat een maatschappelijk debat erover ook nooit kan losbarsten.

We mogen dus eigenlijk van geluk spreken dat de Parijzenaars er in 1792 héél anders over dachten dan u, want anders zaten zij - en wij wellicht eveneens - nu opgescheept met een Louis XXXII of François IV of Henri VII in Versailles, en was "Vrijheid, Gelijkheid, Broederlijkheid" een denkbeeld dat misschien zelfs niet in de ondergrondse literatuur opgang maakte.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline  
Oud 10 augustus 2012, 22:12   #336
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er schort iets aan je redenering. Het uitgangspunt is immers dat de huidige machtspartijen slecht regeren. Er zijn dus maar twee mogelijkheden:

(1) ofwel blijft het even slecht of wordt het zelfs slechter
(2) ofwel gaan ze een herverkiezing op magische wijze niet interpreteren als "doe maar voort zoals je bezig bent" en gooien ze het roer om.

Ofwel denk je ("je" is veralgemeend bedoeld, niet jij specifiek) dat het (1) gaat worden, en dan begrijp ik echt niet waarom je op die partijen blijft stemmen. Ofwel denk je dat het (2) zou kunnen worden, en ben je dus evengoed aan het gokken.

Ik wil uiteraard niet stemmen op partijen die het rotslecht doen. Dus kan ik slechts gokken ofwel op een veelbelovende (letterlijk en figuurlijk) nieuwkomer waarvan we weten dat ze (tot hiertoe) niet voor de postjes gaan, ofwel op de hoop dat de machtspartijen plots het licht gaan zien. Gezien dat dat laatste ongeveer even waarschijnlijk is als een gele olifant morgen in mijn brievenbus, lijkt de keuze mij duidelijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 10 augustus 2012, 22:13   #337
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je doet wat straffe beweringen, maar daarmee heb je op geen enkele manier bewezen dat het niet nog veel slechter kan.

Als je niets noemenswaardig realiseren al 'slecht' vind, dan is daarbovenop zaken kapotmaken (sociale zekerheid, index, ...) nog steeds slechter.
En maar blijven dwepen met die dramatiek he. "Ze gaan de sociale zekerheid kapot maken meneer". Straffe beweringen zei je?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 augustus 2012, 17:21   #338
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe meer mensen stemmen op N-VA, hoe groter hun gewicht is in het politieke beslissingsproces. Zo klaar als een klontje.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 11 augustus 2012, 17:50   #339
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Hoe meer mensen stemmen op N-VA, hoe groter hun gewicht is in het politieke beslissingsproces. Zo klaar als een klontje.
Inderdaad. Zo klaar als een klontje dat je door N-VA te stemmen een economisch rechtser beleid krijgt. Op communautair vlak gaan ze niets kunnen bereiken.
Robinus V is offline  
Oud 11 augustus 2012, 18:11   #340
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Zo klaar als een klontje dat je door N-VA te stemmen een economisch rechtser beleid krijgt. Op communautair vlak gaan ze niets kunnen bereiken.
Indien ze groeien bij de volgende federale verkiezingen, dan zullen minstens (opnieuw) een aantal significante bevoegdheden overgedragen worden naar de gewesten (niet vergeten dat ook binnen CD&V krachten aanwezig zijn voor de overdracht van meer bevoegdheden)
Indien, de 4 klassieke partijen minder dan 50% van de zetels halen, dan zal de overdracht van bevoegdheden zeer aanzienlijk zijn.
Indien, de 4 klassieke partijen minder dan 33% van de zetels halen, dan komt er een ver doorgedreven confederalisme.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be