Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2012, 13:24   #141
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Al de integere postjes pakkers overlopers die nu bij de N-VA zijn binnengevlogen gaan dat nu eens even oplossen.
Geen vetpotten meer, want zij hebben enkel nog oog voor het gewone volk.
De 'idealen' hebben zich gelukkig verzameld in PvdA+ en randpartijtjes!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 12 augustus 2012 om 13:24.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:29   #142
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Wat een belachelijke thread is dit eigenlijk. Bende kleuters...
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:36   #143
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Hangt het niet gewoon af van de ideologie van je ouders?
Als je ze haat zal je je er sneller tegen verzetten.
Persoonlijk herken ik dat niet meteen. Ik heb mijn vader, die vrij autoritair was, wel eens diep veracht, en mijn moeder, een op het verstikkende af liefdevolle vrouw, was een stuk progressiever dan mijn vader, maar of dat mijn eerder linkse oriëntatie in de hand heeft gewerkt? Ik denk dat de impact van het onderwijs (en het leven binnen de school) op mijn "waarden" groter was dan die van mijn ouders. In de kern leunen ze daar nog altijd dicht tegenaan.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:41   #144
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En zo ja, komt dat omdat de vaders nog de autoritaire trek hebben die hun vaders lang geleden in de problemen heeft gebracht?

Ik begin meer en meer in generatietrekken te geloven. Wellicht zijn er zelfs epigenetische factoren in het spel (collaboratie en de vervolging ervan, die een zware traumatische shock tweegbracht, stresshormoon losliet die de kwaliteit van het sperma beïnvloedde, en die een generatiesprong later tot uiting komt in de autoritair-paranoïde persoonlijkheid.)

We proberen eenvoudigweg een verklaring te zoeken.

Liefde is belangrijk hé.
Er mag ook best eens een grootschalig psychologisch onderzoek komen naar linksen die wapperen met de Belgische vlag en onderdanig buigen naar Hof in Laken als de essentie van een linkse, progressieve attitude zien.

Mijn hypothese is dat deze linksen een afwezige vaderfiguur hadden en daarom een autoritaire persoonlijkheid hebben ontwikkeld waarin de onderwerping aan de de facto autoriteit, vooral als die door erfopvolging is verzekerd, een centrale plaats kent.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:42   #145
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Persoonlijk herken ik dat niet meteen. Ik heb mijn vader, die vrij autoritair was, wel eens diep veracht, en mijn moeder, een op het verstikkende af liefdevolle vrouw, was een stuk progressiever dan mijn vader, maar of dat mijn eerder linkse oriëntatie in de hand heeft gewerkt? Ik denk dat de impact van het onderwijs (en het leven binnen de school) op mijn "waarden" groter was dan die van mijn ouders. In de kern leunen ze daar nog altijd dicht tegenaan.
Op alle vlakken?

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:42   #146
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, want vlak voor zijn dood heeft hij ons allemaal gevraagd om overal waar we het tegen komen, uitingen van extreem-rechts te bestrijden, omdat dit het échte vergif is van de samenleving. Dat was zijn laatste wens.
Vandaar dat u geen rationele discussie kan voeren over bvb economische onderwerpen. Alles wat niet communistisch is, is slecht en moet bestreden worden. Je bent zo opgevoed, vind ik zeer een spijtige zaak oor jou, dat je nooit zelf een mening hebt kunnen vormen
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 12 augustus 2012 om 13:43.
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:44   #147
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Er mag ook best eens een grootschalig psychologisch onderzoek komen naar linksen die wapperen met de Belgische vlag en onderdanig buigen naar Hof in Laken als de essentie van een linkse, progressieve attitude zien.
Ik denk dat het belgicisme en de pro-monarchistische tendensen bij sommige linksen eerder instrumenteel van aard zijn.
Oud 12 augustus 2012, 13:45   #148
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Die mensen hebben een afwijking?

Interessant.
Klopt, eentje die een gevaar betekent voor de maatschappij. Mensen die een gevaar zijn voor de maatschappij dienen behandeld te worden.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:47   #149
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Mijn hypothese is dat deze linksen een afwezige vaderfiguur hadden en daarom een autoritaire persoonlijkheid hebben ontwikkeld waarin de onderwerping aan de de facto autoriteit, vooral als die door erfopvolging is verzekerd, een centrale plaats kent.
Kan je doen, maar de groep die je bedoelt is eerder een minderheid onder de linksen met een afkeer voor Vlaams-nationalisme. Ik ken er in ieder geval niet veel die voorstander zijn van een monarchie. Wel zijn er die dat terecht als een symbolische discussie zien.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:47   #150
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Klopt, eentje die een gevaar betekent voor de maatschappij. Mensen die een gevaar zijn voor de maatschappij dienen behandeld te worden.
Interessante stellingname.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:52   #151
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Op alle vlakken?
Ik ben een te eigenwijze mens om al te steil in de leer te zijn.

Of een te weifelmoedige, te wantrouwige mens - dat kan ook.
Oud 12 augustus 2012, 13:53   #152
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Kan je doen, maar de groep die je bedoelt is eerder een minderheid onder de linksen met een afkeer voor Vlaams-nationalisme. Ik ken er in ieder geval niet veel die voorstander zijn van een monarchie. Wel zijn er die dat terecht als een symbolische discussie zien.
Waar zitten al die monarchisten dan? Dus bij links zitten er bijna geen monarchisten en bij rechts niet? Waarom blijft men dan vasthouden aan de monarchie? Afschaffen die handel.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:53   #153
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zo ja, komt dat omdat de vaders nog de autoritaire trek hebben die hun vaders lang geleden in de problemen heeft gebracht?

Ik begin meer en meer in generatietrekken te geloven. Wellicht zijn er zelfs epigenetische factoren in het spel (collaboratie en de vervolging ervan, die een zware traumatische shock tweegbracht, stresshormoon losliet die de kwaliteit van het sperma beïnvloedde, en die een generatiesprong later tot uiting komt in de autoritair-paranoïde persoonlijkheid.)

We proberen eenvoudigweg een verklaring te zoeken.

Liefde is belangrijk hé.
Het Vlaams-Nationalisme beschouw ik al een grap die niet au sérieux te nemen is. Zo simpel is het.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:55   #154
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Waar zitten al die monarchisten dan? Dus bij links zitten er bijna geen monarchisten en bij rechts niet? Waarom blijft men dan vasthouden aan de monarchie? Afschaffen die handel.
Onze maatschappij lijdt aan jurisme, waardoor wij de grondwet niet kunnen ombuigen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:55   #155
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Enerzijds is de meerderheid tegenstander van een monarchie.
Anderzijds is de overschakeling een enorm tijdverlies en is het beter om daar niet aan te beginnen wanneer er belangrijker kwesties zijn.
Oud 12 augustus 2012, 13:56   #156
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het Vlaams-Nationalisme beschouw ik al een grap die niet au sérieux te nemen is. Zo simpel is het.
Het kan best zijn dat jij dat denkt maar er zijn er meer dan genoeg die er anders over denken. Zie ik daar een autoritair trekje?
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:56   #157
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Enerzijds is de meerderheid tegenstander van een monarchie.
Anderzijds is de overschakeling een enorm tijdverlies en is het beter om daar niet aan te beginnen wanneer er belangrijker kwesties zijn.
Ik vrees dat u achter het net vist.

België is voor de Monarchie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:57   #158
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dat dacht men in de jaren veertig ook. En daar bouwde men ook maar voort op inzichten en ideeën die vaak in progressieve middens opgeld hadden gedaan, zoals Gie van den Berghe in De Mens Voorbij uitputtend heeft aangetoond...
Oud 12 augustus 2012, 13:57   #159
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je zit in het ijle te lullen en hopeloos te zoeken naar verklaringen voor je eigen Belgicisme. Vooreerst wie zijn volgens jou allemaal "flaminganten"? Laat ik het dus maar houden op kiezers van wat we tegenwoordig de V-partijen noemen. Dat is op dit ogenblik zowat 40 %. Als die allemaal flamingant zijn om redenen die jij (hoe kan het ook anders, nietwaar?) obligaat terugbrengt tot een WO2-verhaal, dan ben je zwaar besmet door het Godwin-syndroom. Dan moet de collaboratie destijds in Vlaanderen werkelijk gigantische proporties hebben aangenomen. Veel mensen in Vlaanderen worden flamingant om redenen die niets te maken hebben met familie en nog veel minder met WO2.
Het wordt hoog tijd dat je eens uit je Belgicistische cocon kruipt en de politieke sfeer in Vlaanderen bekijkt zoals die werkelijk is.
Terloops nog even: a. ik kom uit een familie die allesbehalve collaboratiegezind was.
b. moest jij reeds niet vertrokken zijn naar "le Congo"?
Inderdaad. Ze geloven de "blabla's" van Dewever en compagnie zonder na te denken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:58   #160
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vrees dat u achter het net vist.

België is voor de Monarchie.
Zullen we eens peilen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be