![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Submission van Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali.
![]() |
#242 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() - A clockwork Orange, redelijk jong toen ik het gezien heb, en ik denk dat dystopische verhalen dan sowieso een grote indruk nalaten. Deed me in elk geval nadenken over een hele hoop maatschappelijke vragen.
- Fight Club, en vooral het succes ervan leren ons dat fascisme nog lang niet dood is. - Alle documentaires van Adam Curtis, stuk voor stuk pareltjes. Tonen de kracht van politieke ideeën. Eervolle vermelding ook voor de documentaire Fog of War. - Apocalypse Now de mensheid is zot - Modern Times: we zitten al meer dan honderd jaar in hetzelfde stramien, en oud materiaal is vaak superieur aan nieuw.
![]() |
#243 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je bent toch geen libertariër ofzo?
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, vandaar mijn vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo blijkt het telkens dat in een lange trein bepaalde wagons leeg zullen zijn terwijl dat sommige andere wagons stampvol gaan zijn. Dit blijkt keer na keer bevestigd en door een beetje kennis te hebben van de menselijke natuur kan men exact weten welke wagons leeg zullen zijn. Ik heb al vaak gehoord dat "den Vosxod, die vindt altijd plaats" van vrienden. Dit bleef uiteraard niet onopgemerkt door de wetenschap en een tak ervan, de gedragspsychologie, bestudeert deze zaken op een meer rigoreuze en methodische manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch zijn het eigenschappen van de bestandselementen van de groep die voor dat groepsgedrag zorgen. Het is niet zo dat groepsgedrag een van de rest losstaand proces is: het speelt gewoon in op andere eigenschappen van de leden ervan, eigenschappen waarvan de leden vaak niet zelf bewust zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die uitzonderingen kunnen intressante dingen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() Stropopredenering. Nergens zei ik dat mijn uitspraken over perzie sociale psychologie, of zelfs wetenschappelijk, waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij echter diezelfde speech voor één individu moet houden, is het veel moeilijker om te garanderen dat dat individu de speech lust. Er zal altijd wel iemand zijn die de speech niet lust. N.B.: Als je niet graag aan Obama denkt, dan kun je b.v. aan Tariq Ramadan denken. Zelfs in Gent komt die af en toe speechen. In een dergelijke lezing in Gent had ik erop gelet hoe hij voor elk deel van het publiek iets in petto had: een woordje voor de feministen, een woordje voor de rebelse allochtone jongere, een woordje voor de bezorgde autochtoon, enzovoort.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Soewkaar is aan het radicaliseren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarop maakte ik duidelijk dat die fenomenen niets te maken hadden met jouw uitspraken over Perzie. Nu blijkt dat je het daarmee eens bent, kunnen we de discussie voor gesloten beschouwen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 augustus 2012 om 15:07. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men richt zich inderdaad niet op het individu, maar dat zei ik ook nergens. Als hij niet kon voorspellen welk effect zijn woorden op de doelgroepen zouden hebben, dan zou hij zo'n succes niet hebben. En dat was het punt dat ik wou maken: menselijke gedragingen zijn bepaald door substraten van patronen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit. Dat is allemaal niet relevant als men klinische conclusies wil trekken over een individu. Daarvoor moet men dat individu liefst enkele jaren in therapie gesproken hebben. Enkele internetposts zullen daarvoor niet volstaan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nietzsche stelde zijn vraag n.a.v. een algemene uitspraak die je had gedaan in een tevergeefse poging je onwetenschappelijke uitspraken over Perzie toch enigzins te schragen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder: stropopredenering. Nergens werd gepretendeerd een wetenschappelijke uitspraak gemaakt te hebben. Niet elke operationele uitspraak is (of moet) wetenschappelijk (zijn). Laatst gewijzigd door Восход-1 : 13 augustus 2012 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |