Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2012, 18:28   #381
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maar dan heeft perzie een probleem
enkel aanrecht, horizontaal, is ze hooguit een baarmoeder met zwijgplicht,moet ze aan papa vragen met wie ze mag trouwen, moet ze toezien hoe haar dochter op 13�* 14 zal verkracht worden, met een beetje pech zullen die dochters uiteraard besneden worden, geen kindergeld, geen sociaal vangnet, zal ze nageroepen en bepoteld worden, moet ze met een gordijn over hare kop rondlopen en alnaargelang het land dat ze kiest verliest uiteraard rijbewijs, stemplicht, toestemming om alleen buiten te gaan,...

gezien haar grote mond hier denk ik dat ze voor dat soort concept zal passen en beter hier blijft.
Overdreven voorstelling van zaken voor de meeste islamparadijzen, al klopt veel ervan voor vele van die landen, en kan het verergeren als ze de koran/sjari3a daar 'beter' gaan toepassen.

Een even groot probleem vormt echter de lagere welvaart. De islam heeft zeer veel gedaan om die landen arm te houden, en wie de islam preekt, moet bereid zijn er de gevolgen van te dragen en in armoede te gaan leven.

Binnenkort zal dat niet zo erg meer zijn, want wij hebben het Westen zónder islam (nou ja) geruïneerd. Wij beschikten over overheidsingrijpen, door "links" en evenzeer door "rechts". Alleen moet onze ondergang nog blijken, ik bedoel: uit iets anders dan cijfers blijken, want die lezen de mensen niet. Weldra vagen hyperinflatie, massale werkloosheid en bankroete overheden alle welvaart hier weg. Dan hebben ze echt geen voorwendsel meer om hier niet op te hoepelen, tenzij ze hun imbecielengeloof afzweren.

Deze man is dus niet 'boos' op de vrouwen, maar wel op de grootste vrouwenvijand aller tijden en zijn daadwerkelijke aanhang: pedofeet Mohammed (salami alibi Walibi).
Oud 16 augustus 2012, 06:52   #382
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
en toen vond die , oh zo barmhartige oppermachtige "doG", dat het tijd was voor een pesterij'tje
Ik weiger mijn eigen leven te verpesten door verbittering.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 07:24   #383
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
De islam is zowel een spiritueel geloof (zoals het christendom), als een Wet (zoals het jodendom). Het zou raar zijn voor een moslim om die Wet niet geïmplementeerd te willen zien. Moeten we zomaar stilzwijgend toekijken op de huidige goddeloze staat? Want dan zijn "verboden op religieuze symbolen", "verboden op hoofddoeken", programma's als "weg naar Mekka's",... enkel een begin... Moslims dienen dus actief te ijveren tegen onrecht.
PS. Ik ben een vrouw. Mannen kunnen het altijd veel beter uitleggen.
Ga dan ergens wonen waar voor die wet niet geijverd moet worden en laat ons met rust. Niemand heeft hier om de islam gevraagd en al zeker geen religieuze dictatuur.

Waarom zoek jij eigenlijk constant de confrontatie? Niks beters te doen? Verveel je je? Ga eens wat in de polders wandelen ofzo.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 07:48   #384
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Overdreven voorstelling van zaken voor de meeste islamparadijzen, al klopt veel ervan voor vele van die landen, en kan het verergeren als ze de koran/sjari3a daar 'beter' gaan toepassen.
de toepassing is vrij flexibel
je vraagt je alleen af wat Perzie zou denken moesten we vanaf nu systematisch meisjes uit het onderwijs houden. een verbod hen te leren lezen en schrijven.
een typisch eigenheidje in x aantal conservatieve moslimlanden.

of het eigenheidje rond verkrachting. je neemt haar en als ze geen X aantal mannelijke getuigen heeft maakt ze zich schuldig aan overspel en zal ze door haar familie verstoten worden

zou perzie daar nu echt nooit zelf bij nadenken?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 07:57   #385
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik begin meer dan genoeg te krijgen van dat islam-gezeik. Een katholiek zou zo niet moeten komen zagen dagen aan een stuk.

'k Heb er niks op tegen dat iemand moslim wil zijn en die religie wil beleven. Doe dat gerust, en doe voor de rest normaal.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 16 augustus 2012, 10:32   #386
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik begin meer dan genoeg te krijgen van dat islam-gezeik. Een katholiek zou zo niet moeten komen zagen dagen aan een stuk.

'k Heb er niks op tegen dat iemand moslim wil zijn en die religie wil beleven. Doe dat gerust, en doe voor de rest normaal.
gaat niet samen , normaliteit en islam. het ene sluit andere uit
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:33   #387
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ik weiger mijn eigen leven te verpesten door verbittering.

Fred.
siert je, feit blijft echter wel dat het een klootzakje is, als een kind dat met insecten speelt
Oud 16 augustus 2012, 13:50   #388
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, het zou de moslims (en maatschappij) helpen moest de Sharia worden ingevoerd en er zulke rechtbanken zouden bestaan voor moslimkwesties. Natuurlijk dient men allereerst zichzelf in toom te houden, maar soms loopt dat mis, en dan dient er een rechtvaardige uitspraak te komen voor het veroorzaakte leed bij bv. bij overspel, vaders die geen toestemming willen geven voor huwelijken, scheidingen,... Als je naar islamitische landen kijkt, zijn er zo tal van zaken op te noemen. Het gaat dan zelfs niet om "de fouten van een buur".
De islam is zowel een spiritueel geloof (zoals het christendom), als een Wet (zoals het jodendom). Het zou raar zijn voor een moslim om die Wet niet geïmplementeerd te willen zien. Moeten we zomaar stilzwijgend toekijken op de huidige goddeloze staat? Want dan zijn "verboden op religieuze symbolen", "verboden op hoofddoeken", programma's als "weg naar Mekka's",... enkel een begin... Moslims dienen dus actief te ijveren tegen onrecht. En is het zeker positief als er wetten zij die daarbij helpen: bv. verbod op openbare zedenschennis, verbod op seks voor het huwelijk, verbod op overspel, verbod op prostitutie en als de straffen/boetes ook worden uitvoerd. Die wetten hebben dan zeker een goede invloed op de maatschappij.

Uiteraard is het Laatste Oordeel op de Dag des Oordeels aan God, waardoor echte rechtvaardigheid zal geschieden.

Dat kunt u dus echt wel vergeten.
U kiest ervoor hier te leven, in een niet islamitisch land als burger, dan gelden de wetten ook voor u,en nee, daarvoor wordt geen apart rechtstelsel ( wat trouwens in strijd met het onze handelt)toegestaan, u heeft geen bijzondere rechten omdat u moslim bent en zult dit ook niet krijgen.

En ja, u zult moeten toekijken op deze goddeloze staat, omdat niet God maar burgers hier over hun lot beslissen en dat niet ter discussie staat of zal komen, wanneer u daar moeite mee hebt kunt u altijd verhuizen naar Iran of ander streng religieus land.

Mannen kunnen het beter uitleggen? Dacht het niet!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 14:10   #389
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, het zou de moslims (en maatschappij) helpen moest de Sharia worden ingevoerd en er zulke rechtbanken zouden bestaan voor moslimkwesties. Natuurlijk dient men allereerst zichzelf in toom te houden, maar soms loopt dat mis, en dan dient er een rechtvaardige uitspraak te komen voor het veroorzaakte leed bij bv. bij overspel, vaders die geen toestemming willen geven voor huwelijken, scheidingen,... Als je naar islamitische landen kijkt, zijn er zo tal van zaken op te noemen. Het gaat dan zelfs niet om "de fouten van een buur".
We spreken hier over een samenleving met een meerderheid aan niet-moslims. Aan hen islamitische rechtspraak opdringen is strijdig met de islam. La ikraha fi d-din (er is geen dwang in de godsdienst). In de traditionele islamrijken in de Middeleeuwen heeft men andersgelovigen hun eigen autonomie en hun eigen rechtbanken gegeven.

Citaat:
De islam is zowel een spiritueel geloof (zoals het christendom), als een Wet (zoals het jodendom). Het zou raar zijn voor een moslim om die Wet niet geïmplementeerd te willen zien.
De Sharia betekent etymologisch eerder de spirituele Weg dan de Wet. Het is het geheel van zaken die verboden, verplicht, aangeraden, afgeraden, ... zijn om de gelovige op het juiste pad naar God te houden.

Nu, als je dan toch over wet spreekt, over welke wet spreek je dan? Denk je echt dat het de wil van Allah (sobhanahu wa ta'ala) is dat de mens eeuwig anthropologisch in de zevende eeuw blijft steken? De Koran werd neergezonden binnen een heel concrete anthropologische context. De universaliteit van de principes en de waarden van de islam betekent juist dat we deze moeten beleven binnen onze huidige eenentwintigste eeuwse context, niet dat we in een teletijdsmachine moeten stappen.

Jouw interpretatie van de islam lijkt in mijn bescheiden opinie al te sterk op de karikatuur die de islamofoben ervan maken. Ook moslims zijn door deze islamofobe propaganda aangetast.

Citaat:
Moeten we zomaar stilzwijgend toekijken op de huidige goddeloze staat? Want dan zijn "verboden op religieuze symbolen", "verboden op hoofddoeken", programma's als "weg naar Mekka's",... enkel een begin... Moslims dienen dus actief te ijveren tegen onrecht. En is het zeker positief als er wetten zij die daarbij helpen: bv. verbod op openbare zedenschennis, verbod op seks voor het huwelijk, verbod op overspel, verbod op prostitutie en als de straffen/boetes ook worden uitvoerd. Die wetten hebben dan zeker een goede invloed op de maatschappij.
Ben je zeker dat dat helpt om op het juiste pad te komen? Heb je geen schrik dat men het dan gaat laten uit vrees voor de staat i.p.v. uit vrees voor Allah ta'ala?

Verbod op prostitutie ben ik natuurlijk volledig met je eens. Dit gaat sterk in tegen de menselijke waardigheid en legalisatie van prostitutie in Duitsland leidde tot aberraties zoals die dame in Berlijn die haar uitkering dreigde kwijt te raken omdat ze weigerde als "dienster" in een strip- en prostitutietent te gaan werken.

Citaat:
Uiteraard is het Laatste Oordeel op de Dag des Oordeels aan God, waardoor echte rechtvaardigheid zal geschieden.
Incha'Allah ta'ala.

Citaat:
I beg to differ. Vrouwen zijn zeer sterk in verbale communicatie. En je bent een intelligente meid, dus geen excuses...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 augustus 2012 om 14:12.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 14:16   #390
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
gaat niet samen , normaliteit en islam. het ene sluit andere uit
Niks is zwart-wit.
Oud 16 augustus 2012, 14:20   #391
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je hebt net op tijd je avatar aangepast. Die creëerde namelijk niet meteen een islamitische omgeving...

Enfin, het komt erop neer dat jij tot nu toe in zonde hebt geleefd, gekneld als je zit tussen de westerse verlokkingen en de traditie van je ouders. En je hebt het er niet goed van afgebracht met je zondige leven: knipperlichtrelaties, nukken, kuren, cyberstalking, arrogantie, egoïsme, opstandigheid, rancune, haat, etc.

Nu wil je boeten door jezelf de strengste regels op te leggen. En om die goed te kunnen volgen, om niet opnieuw in de oude gewoonten te vervallen, moet de hele maatschappij zo worden hervormd dat de kans op hervallen wat kleiner wordt. Je gelooft dus niet dat je in staat bent tot zelfbeheersing. Daarom moet de hele samenleving je daarbij helpen.

Nu, niet in staat zijn tot zelfbeheersing lijkt mij erop te wijzen dat je geloof in God zwak is. Wie werkelijk gelooft, vindt in dat geloof de kracht die nodig is om zelfs te midden van de uitzinnigste verlokkingen en bestialiteiten het leven te leiden dat op Gods genade kan rekenen.
Nu moet ik toch serieus tegengas geven. Het is totaal onaanvaardbaar hoe je hier publiek oordeelt over perzie. Ik wil niet weten of en wat er tussen jullie is gebeurd - dat interesseert mij totaal niet, en de voortdurende allusies erop werken mij en misschien ook nog andere forummers eerlijk gezegd zelfs op de zenuwen - maar niets laat je toe om haar zo publiekelijk door het slijk te halen.

En je weet heel goed dat in onze maatschappij een man die "in zonde leeft" nog steeds zijn prestige verhoogt, maar dat het associëren van "zonde" met een vrouw de beste manier is om haar prestige naar beneden te halen. De maatschappelijke normen zijn gelukkig serieus geëvolueerd, maar een man die dit doet, noemen we nog altijd "James Bond" of "Casanova", een vrouw die hetzelfde doet een "slet", en dat woord is nog altijd een seksistisch, denigrerend scheldwoord en geen compliment.

Ik beschouw deze post dan ook als een lage persoonlijke aanval onder de gordel.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 16 augustus 2012, 14:40   #392
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga dan naar een Islamitisch land. NIEMAND verplicht u om in een land vol goddelozen te wonen.

Citaat:
De islam is zowel een spiritueel geloof (zoals het christendom), als een Wet (zoals het jodendom). Het zou raar zijn voor een moslim om die Wet niet geïmplementeerd te willen zien. Moeten we zomaar stilzwijgend toekijken op de huidige goddeloze staat? Want dan zijn "verboden op religieuze symbolen", "verboden op hoofddoeken", programma's als "weg naar Mekka's",... enkel een begin...
Correct.

Citaat:
Moslims dienen dus actief te ijveren tegen onrecht.
Neen, ze moeten zich integreren en niet de samenleving waarin ze wonen naar hun hand proberen zetten.

Citaat:
En is het zeker positief als er wetten zij die daarbij helpen: bv. verbod op openbare zedenschennis, verbod op seks voor het huwelijk, verbod op overspel, verbod op prostitutie en als de straffen/boetes ook worden uitvoerd. Die wetten hebben dan zeker een goede invloed op de maatschappij.
Er zijn wetten in dit land, daarvoor hebben we de wetgeving van een pedofiele veroveraar van een paar eeuwen geleden niet nodig.

Citaat:
Newsflash, uw god bestaat niet. Die is uitgevonden door een pedofieltje om zijn acties te vergoelijken en een paar eeuwen na datum zijn er nog steeds onnozelaars die erin tuinen.

Citaat:
Of je nu een man of vrouw bent maakt niet veel uit. Niemand kan dergelijke onzin verkopen aan rationele mensen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 16 augustus 2012 om 14:41.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 14:49   #393
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier moet ik me bij jou aansluiten. Moslims hebben, zoals alle burgers in een maatschappij, de verplichting om respectvol met anderen om te gaan. Wie zijn eigen gedachtengoed probeert op te dringen, of hij of zij nu moslim, katholiek of Pastafariër is, creëert onrust en bedreigt het samenleven.

Nu is het wel zo dat vele posts op dit forum niet ernstig bedoeld zijn. Het is heel gemakkelijk van hier vrijblijvend extreem radicale voorstellen te doen. De meeste mensen die hier radicale voorstellen doen, zouden zelfs niet durven deze voortstellen publiek te verdedigen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 augustus 2012, 20:32   #394
tomlyb
Burger

Standaard

Ik heb hier niet alle pagina gelezen die hier tot nu toe zijn, maar in response op de openingspost.

De tijden zijn gewoon enorm veranderd.

In de jaren 50 ging je na je studies gaan werken waarschijnlijk voor de rest van je leven bij hetzelfde bedrijf. Je ging amper op vakantie en kwam niet veel buiten je dorp. Je trouwde vroeg met dat meisje een straat verder dat je in de jeugdbeweging ofzo leerde kennen.

Nu gaat alles zo veel sneller. Je ziet veel meer van de wereld. Tijdens je studies een erasmus jaar, werken in het buitenland voor een paar maanden. 5 - 8 keer per jaar op vakantie (weekendjes en langere vakanties)
Uitgaan in alle steden van belgie. Al snel veranderen van werk.
Met de vele verleidingen enzovoort duurt het gewoon langer om volwassener te worden. Ik ben nu zelf 26, ik kan me niet voorstellen dat ik nog bij de vriendin geweest zou zijn van 6 jaar terug, zo enorm verschillend dat we nu zijn. Ik heb nog 2 vriendinnen gehad. Telkens voor een periode van ongeveer een jaar.
Mensen veranderen gewoon veel sneller tegenwoordig.

En nee, ik moet niks weten van playstation 3, en heb op zich geen problemen met mijn vriendinnen gehad ivm bitcherig gedrag.

Ook de oudere mensen scheiden tegenwoordig veel vaker, dus het probleem ligt niet enkel bij de jongeren.
tomlyb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 04:46   #395
CeeSsss
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomlyb Bekijk bericht
Ik heb hier niet alle pagina gelezen die hier tot nu toe zijn, maar in response op de openingspost.

De tijden zijn gewoon enorm veranderd.

In de jaren 50 ging je na je studies gaan werken waarschijnlijk voor de rest van je leven bij hetzelfde bedrijf. Je ging amper op vakantie en kwam niet veel buiten je dorp. Je trouwde vroeg met dat meisje een straat verder dat je in de jeugdbeweging ofzo leerde kennen.

Nu gaat alles zo veel sneller. Je ziet veel meer van de wereld. Tijdens je studies een erasmus jaar, werken in het buitenland voor een paar maanden. 5 - 8 keer per jaar op vakantie (weekendjes en langere vakanties)
Uitgaan in alle steden van belgie. Al snel veranderen van werk.
Met de vele verleidingen enzovoort duurt het gewoon langer om volwassener te worden. Ik ben nu zelf 26, ik kan me niet voorstellen dat ik nog bij de vriendin geweest zou zijn van 6 jaar terug, zo enorm verschillend dat we nu zijn. Ik heb nog 2 vriendinnen gehad. Telkens voor een periode van ongeveer een jaar.
Mensen veranderen gewoon veel sneller tegenwoordig.

En nee, ik moet niks weten van playstation 3, en heb op zich geen problemen met mijn vriendinnen gehad ivm bitcherig gedrag.

Ook de oudere mensen scheiden tegenwoordig veel vaker, dus het probleem ligt niet enkel bij de jongeren.
Dit vind ik een heel goeie analyse. Ik heb zelf soms het gevoel verloren te lopen in deze wereld van onzekerheid. Ik vind het boeiend, wat er allemaal verandert rondom ons, maar tegelijk beangstigend.
CeeSsss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 12:00   #396
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
We spreken hier over een samenleving met een meerderheid aan niet-moslims. Aan hen islamitische rechtspraak opdringen is strijdig met de islam. La ikraha fi d-din (er is geen dwang in de godsdienst). In de traditionele islamrijken in de Middeleeuwen heeft men andersgelovigen hun eigen autonomie en hun eigen rechtbanken gegeven.

De Sharia betekent etymologisch eerder de spirituele Weg dan de Wet. Het is het geheel van zaken die verboden, verplicht, aangeraden, afgeraden, ... zijn om de gelovige op het juiste pad naar God te houden.

Nu, als je dan toch over wet spreekt, over welke wet spreek je dan? Denk je echt dat het de wil van Allah (sobhanahu wa ta'ala) is dat de mens eeuwig anthropologisch in de zevende eeuw blijft steken? De Koran werd neergezonden binnen een heel concrete anthropologische context. De universaliteit van de principes en de waarden van de islam betekent juist dat we deze moeten beleven binnen onze huidige eenentwintigste eeuwse context, niet dat we in een teletijdsmachine moeten stappen.
Weer een bewijs van hoe "het" met zijn insectjes speelt.
Hij weet héél goed hoe sommigen hun verstand werkt, hoe religie de reden wegvreet als een kankergezwel en zit nu grinnikend dit soort reacties te lezen.

Citaat:
I beg to differ. Vrouwen zijn zeer sterk in verbale communicatie. En je bent een intelligente meid, dus geen excuses...
QED, waarom nadenken als het voorgekauwd wordt?
Oud 19 augustus 2012, 12:01   #397
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeSsss Bekijk bericht
Dit vind ik een heel goeie analyse. Ik heb zelf soms het gevoel verloren te lopen in deze wereld van onzekerheid. Ik vind het boeiend, wat er allemaal verandert rondom ons, maar tegelijk beangstigend.
Slechte jeugd gehad?
Snel, vlucht in de zoete onwetendheid van een religie/sekte.
Oud 19 augustus 2012, 12:04   #398
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu moet ik toch serieus tegengas geven. Het is totaal onaanvaardbaar hoe je hier publiek oordeelt over perzie. Ik wil niet weten of en wat er tussen jullie is gebeurd - dat interesseert mij totaal niet, en de voortdurende allusies erop werken mij en misschien ook nog andere forummers eerlijk gezegd zelfs op de zenuwen - maar niets laat je toe om haar zo publiekelijk door het slijk te halen.

En je weet heel goed dat in onze maatschappij een man die "in zonde leeft" nog steeds zijn prestige verhoogt, maar dat het associëren van "zonde" met een vrouw de beste manier is om haar prestige naar beneden te halen. De maatschappelijke normen zijn gelukkig serieus geëvolueerd, maar een man die dit doet, noemen we nog altijd "James Bond" of "Casanova", een vrouw die hetzelfde doet een "slet", en dat woord is nog altijd een seksistisch, denigrerend scheldwoord en geen compliment.

Ik beschouw deze post dan ook als een lage persoonlijke aanval onder de gordel.
Nee hoor, eerder een perfecte analyse van een "bekeerlinge".
Oud 19 augustus 2012, 12:32   #399
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jouw interpretatie van de islam lijkt in mijn bescheiden opinie al te sterk op de karikatuur die de islamofoben ervan maken. Ook moslims zijn door deze islamofobe propaganda aangetast.

Ben je zeker dat dat helpt om op het juiste pad te komen? Heb je geen schrik dat men het dan gaat laten uit vrees voor de staat i.p.v. uit vrees voor Allah ta'ala?

Verbod op prostitutie ben ik natuurlijk volledig met je eens. Dit gaat sterk in tegen de menselijke waardigheid en legalisatie van prostitutie in Duitsland leidde tot aberraties zoals die dame in Berlijn die haar uitkering dreigde kwijt te raken omdat ze weigerde als "dienster" in een strip- en prostitutietent te gaan werken.

Incha'Allah ta'ala.

Duw wanneer moslims hier wel een meerderheid zijn, dan kan de sharia worden ingevoerd en krijgen wij " eigen rechtbanken" en autonomie?? Denk het niet,dus wat bedoeld u nu echt met die opmerking?

Uw sharia heeft hier geen enkele rechtsgeldigheid, dus moet je ook als moslim niet jezelf daarop richten, maar op de wetten van dit land; ook voor persoonlijke en familiale aangelegenheden.

De islambeleving van uw medeforummer is helemaal geen karikatuur zoals islamofoben die omschrijven,er is geen centraal gezag, uw mening heeft evenveel zeggenschap als die van totaal andersdenkende moslims die zoals aangetoont, er dus wel degelijk zijn.Wat mogen we ons trouwens voorstellen bij die "antroposofische islam" in deze tijden?

Wanneer u echt iets wil doen aan prostitutie, dan moet u iets doen aan de positie van moslimvrouwen wereldwijd.Nergens komt prostitutie meer voor dan in landen waar vrouwen economisch afhankelijk zijn van familie of man.
Je druk maken over Duitsland is nogal hypocriet wanneer je de mechanismen die vrouwen in prostitutie houden wel verdedigd als " Goddelijk"!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 15:11   #400
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anders gezegd: de meeste vrouwen vind ik gewoon oersaai en lege eierdoppen. Ze hebben niks te vertellen, behalve wat er laatst weer in één of ander onnozel programma is gezegd. Ze geraken niet verder dan de gemeenplaatsen, en dat is gewoon oersaai. Ongetwijfeld vindt menige vrouw dat ook van veel mannen.
Dat vind ik ook van veel mannen hoor.

90 procent van de bevolking bestaat gewoon uit sheeple.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be