![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien komt er ooit een fundamentele doorbraak voor zonneënergie, maar dan kan je net zo goed aannemen dat er ook zo een doorbraak komt voor de conversie van steenkool of bitumen. Olieproducerende bacterieën of zoiets. Nee, wat voor olie geldt, geldt nog veel meer voor aardgas en steenkool. Vloeibare olie is zo ongeveer het eerste dat gaat opgeraken over een paar honderd jaar.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou ook eens eindelijk kunnen beginnen met veel zuinigere energie toestellen te ontwerpen.
Ik zie nog altijd 500 wat lampen verkopen voor hun tuinspotje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noch Doel 3, Noch Thiange 1 of 2 hebben lekkende kernreactoren, zoals we U al een paar keer hebben uitgelegd. Thiange 1 gaat over een piepkleine poreusiteit in een afkoelbassin, wat prima opgevangen is in een van bij de bouw voorzien systeempje. Bij doorgedreven, nieuwsoortige testen van de reactor van Doel 3 zijn "anomaliën " gevonden die kunnen wijzen op misschien toekomstige problemen. Deze nieuwe testen zijn tegelijk uitgevoerd met "klassieke" testen die de reactor wel goedkeurden voor de dienst. Nu is het gewoon uitmaken dat de nieuwe testen relevant zijn of niet, en wat er gedaan kan worden om ook die testresultaten positief te bevinden. Het enige deel van't verhaal waar Thiange 2 in voorkomt, is de fabrikant van't reactorvat. Da's dezelfde als van Doel 3. Je zou kunnen zeggen, omdat 1 Mercedes 300 uit 1987 is afgekeurd door een bepaalde auto-controleur, dat alle Mercedes 300's uit 1987 afgekeurd zijn.
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou ipv deze zuinige computer mijn tablet kunnen gebruiken. Waar die tablet kost €400, en deze zuinige computer die maar een paar watt meer gebruikt, en vlotter werkt kost nu nog maar €250 nieuw. Citaat:
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles is zo ver met elkaar verbonden, dat de huidige vaststellingen bij de Belgische reactorvatten kunnen leiden tot een tijdelijke sluiting van verschillende centrales wereldwijd. Na de ramp in Fukushima moesten verschillende centrales dicht, omdat ze een dergelijke ramp niet kunnen weerstaan. Sommige van deze centrales liggen verborgen in de bergen ver weg van de zee en ver weg van de aardbevingszones. En natuurkundig gezien heeft elke ramp en elk ongeluk zijn invloed op het milieu wereldwijd. Citaat:
We kunnen misschien beter nog een beetje verder teruggaan in de tijd en voor onze energiewinning technieken gebruiken die reeds door de oude Grieken en Egyptenaren werden gebruikt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Als je commerçie doet met Nederlanders ben je (bijna) altijd "erbij" gezet. vraag het eens aan grensbewoners die konkrete ervaring hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch is het empirisch bewezen dat die Rotterdamse Droogdok Maatschappij reactorvaten hun ontworpen toepassing prima vervuld hebben, en nog wat extra. Of hebben we een TMI gehad in de jaren dat de reactor van Doel 3 of Thiange 3 functioneel waren/zijn? En uw verwijzing naar Nederlanders als geldzuchtige uitbuiters is al even "discriminerend" als eenzelfde verwijzing van mij naar "voor België nutteloze woestijnrovers".
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 augustus 2012 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij plaatst liever één dure TL-lamp van 58w dan 10 leds van 1w die evenveel licht geven en in aankoop goedkoper zijn dan de TL-lamp. De energiezuinige toestellen bestaan trouwens, maar veel mensen staan er afkerig tegenover. Neem nu bevoorbeeld de auto. Een auto met een motor van 900cc verbruikt een pak minder dan een auto met een motor van 1900cc, doch vele vinden die wegen met zijn 900cc motor niet geschikt voor hen, gewoon omdat ze denken dat ze in die zware wagen veiliger kunnen rondrijden. Veel mensen de Benelux kopen zelfs een 4X4 omdat ze denken dat die veiliger is dan een kleine stadswagen om in de steden rond te rijden. Testen van onafhankelijke instellingen hebben nochtans uitgewezen dat het juist het omgekeerde is. Laatst nog zo'n discussie gehad over biobrandstoffen. Een deel van de aanwezige technici liepen rond met het idee, dat biobrandstoffen schadelijk zijn voor de motor. Dit terwijl ze vol bewondereing stonden te kijken naar een verbrandingsmotor die reeds meer dan 25 jaar 24/24, 7/7 op biogas draait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe zelfs mijn dagelijkse inkopen in Nederland gewoon omdat het goedkoper en betrouwbaarder is. En omdat de wetgeving in Nederland beter word nageleefd door fabrikanten, want het Nederlandse gerecht en de Nederlandse overheid let daar zeer streng op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het IS niet "als"... Het zou er nog aan ontbreken dat er in de voorgaande jaren al een TMI zou geweest zijn !!! Ik heb NIET geschreven dat Nederlanders "gelzuchtige uitbuiters" zijn. Wel dat GRENSBEWONERS genoeg ervaringen hebben met het commerçie doen met Nederlanders. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
58W aan TL lamp is €X voor Y lumen. Y lumen in LED is €Z Verbruiksverschil over B tijd is W. Als W het verschil in aankoop niet dekt, krijgt de goedkoopste oplossing van't moment de voorkeur. Op dit moment is aangekochte energie zo goedkoop dat W in't voordeel van TL en spaarlamp gaat ten opzichte van de LED's. Toch hebben wij alleen maar LED lampen in de woonkamer, slaapkamers, keuken en badkamer. De werkplaats heeft gericht LED verlichting, op maat gemaakt, maar de hoofdmoot komt uit TL en spaarlampen. Citaat:
De meeste mensen zijn alleen goed om van goed eten slechte stront te maken. Citaat:
Maar uw vergelijking klopt niet volledig, zoals de heren van Top Gear hier bewijzen. Citaat:
Citaat:
Die biogas motoren zijn niet zo speciaal an sich. Je moet alleen aandacht hebben voor bepaalde eigenschappen van het basismateriaal. Silanen, zwavelverbindingen enzoverder, die wil je niet in je biogas. Tenzij je met een goed ontworpen Stirling werkt. Dan is het alleen op tijd de warmtewisselmantel vervangen. Om aankoeking en corrosie te verwijderen voor het een probleem kan vormen. Maar tja, ik ben dan geen ivoren toren techneut. Ik zit met mijn rauwe, eeltige klauwen recht in de kern van de zaak.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 augustus 2012 om 09:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo bevooroordeeld zijn. Grof van U, ik zou U nu aan't CGKR moeten slepen als voormalig nederlander. Mij zo grof beledigen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik er zo over nadenk. Mijn enige slechte zakenervaringen zijn Pitta's.... Citaat:
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hiervoor moet je zo'n arrogante bek hebben als een ex-Nederlander. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En is de waarheid een belediging? En weerom moet een smiley uw betoog redden. Ik ben echt onder de indruk nu.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 augustus 2012 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We kunnen vanmiddag eens bellen en zeggen dat De Roovere ne groene is die op staande voet moet ontslagen worden omdat een zeker Maddox op een zeker hobbyforum een betere baas zou zijn. Wist u dat De Roovere al eens een kernreactor gebouwd heeft? En u, Maddox?
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() weet je er is een pannel van EXPERTEN die zegt dat als Belgie Tihange 2 sluit dat het in de problemen duikt in de winter
En dan heb je een 'minister genie' die zegt dat het geen probleem zal zijn... http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120817_004 Bij wie sluit je u aan bij de experten of bij wathelet ? we gaan dat eens pollen ze |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat meneer De Roovere doet is de veilige weg kiezen, en da's niet verkeerd. Het zijn bepaalde parvenu's die elk "misschien" bericht omtoveren tot "paniek, Tjernobyl in de achtertuin vermeden" die het verkloten voor iedereen, inclusief zichzelf.
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |