Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2012, 12:11   #21
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een goede vraag; die de journalist zich niet gesteld heeft, waardoor het artikel niet zoveel waard is.

Rest gewist om plaats te besparen .

.
Ik vraag me af hoeveel zo'n diploma 'journalistiek' tegenwoordig kost, of geven ze die gratis weg ?
Oud 17 augustus 2012, 12:53   #22
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is al 100 keer gezegd dat voor de Vlaming/Franstalige de wegentaks zal verminderen met het bedrag van het vignet.

Verder vind ik het voorgestelde systeem veel moderner dan die zever met plakkerkes.
En vind ik dat het al lang ingevoerd had moeten worden.
Zodat iedereen die over de weg rijdt, zijn bijdrage doet aan het onderhoud van onze (schandalige) wegen.

Veel liever had ik een Europees systeem gezien.
Minstens het volgende:
Dat landen die voor andere nationaliteiten geen of beperkte tol aan hun broek naaien, een tegemoetkoming zouden krijgen voor het onderhoud van hun wegen.
Want uiteindelijk zijn tolgelden Middeleeuws. Zoals men toen moest betalen om de stad in te mogen.

Maar nog liever een echt rekeningrijden, waarbij men tijdens drukke periodes meer betaalt dan tijdens kalme periodes.

En die vrees voor de privacy: daar moet ik ferm mee lachen.
God zeg, ze moesten eens weten dat mijn buurman drie keer per jaar op vakantie gaat naar Benidorm; en ze moesten eens weten dat ik geregeld naar Gent ga; ik zal daar een lief zitten hebben zeker. Dat zal hen nog al interesseren !!

.
1.U gelooft zelf toch niet dat de overheid erop gaat toeleggen?
2.Wat die plakkerkes betreft: liever een lowtech systeem waarbij mijn verplaatsingen niet continu worden gemonitord.
3.Het is uw goed recht om te lachen met privacyissues maar het blijft een feit dat uw verplaatsingen met de auto permanent gemonitord worden. Zoals ik al zei zijn die systemen absoluut niet veilig voor misbruiken. Ik heb mij een tijdje bezig gehouden met tuchtdossiers tegen politieagenten en ongeoorloofd consulteren van de DIV en het rijksregister komen meer voor dan je denkt, ondanks draconische straf- en tuchtsancties. Dit gaat van ongepaste nieuwsgierigheid (zie maar naar wat er gebeurde toen Tom Boonen zijn Lambo in de prak reed) tot het aanleggen van dossiers over buren en het stalken van de ex-partner en diens nieuwe partner. Ik houd mijn hart vast als onze verplaatsingen geregistreerd worden!
4.Tolgeld is inderdaad middeleeuws. Kunt u dat ook eens gaan duidelijk maken aan alle lokale politici die hun dorpswegen willen afschermen met lokale tolpoortjes?
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 17 augustus 2012 om 12:53.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 12:56   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
1tje zou al een mooi begin zijn
Eentje wil ik wel doen.
Propere (maar helaas dure) bmw's betalen de laatste tijd minder verkeerstaks.
(dacht ik toch, ik rij met een vals-Franse SUV, dus ik weet het niet zo goed)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 12:58   #24
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eentje wil ik wel doen.
Propere (maar helaas dure) bmw's betalen de laatste tijd minder verkeerstaks.
(dacht ik toch, ik rij met een vals-Franse SUV, dus ik weet het niet zo goed)

.
Niet echt een goede vergelijking vind ik. Dat nieuwere, minder vervuilende wagens minder betalen klopt, maar dezelfde vervuilers van vroeger zouden nu nog meer betalen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:05   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
1.U gelooft zelf toch niet dat de overheid erop gaat toeleggen?
2.Wat die plakkerkes betreft: liever een lowtech systeem waarbij mijn verplaatsingen niet continu worden gemonitord.
3.Het is uw goed recht om te lachen met privacyissues maar het blijft een feit dat uw verplaatsingen met de auto permanent gemonitord worden. Zoals ik al zei zijn die systemen absoluut niet veilig voor misbruiken. Ik heb mij een tijdje bezig gehouden met tuchtdossiers tegen politieagenten en ongeoorloofd consulteren van de DIV en het rijksregister komen meer voor dan je denkt, ondanks draconische straf- en tuchtsancties. Dit gaat van ongepaste nieuwsgierigheid (zie maar naar wat er gebeurde toen Tom Boonen zijn Lambo in de prak reed) tot het aanleggen van dossiers over buren en het stalken van de ex-partner en diens nieuwe partner. Ik houd mijn hart vast als onze verplaatsingen geregistreerd worden!
4.Tolgeld is inderdaad middeleeuws. Kunt u dat ook eens gaan duidelijk maken aan alle lokale politici die hun dorpswegen willen afschermen met lokale tolpoortjes?
Tenminste consulteren ze dan toch databanken.
Als er gasten zijn, zoals die vreemde dominee, die er in lukken om met twee wijven getrouwd te zijn, in twee verschillende steden in ons onland, en twee keer een pree trekken ...

ik moet ook denken aan hetgeen in de gazetten stond na de zelfmoord van dat lesbische zangeresje: heel wat flikken toen bleken onterecht de databanken te checken ... en het bleken in merendeel ... vrouwelijke flikken te zijn.
Dom van hen, wellicht, want een paar dagen later zetten ze zelf alles in 'de boekskes'.

Dus inderdaad. Ik moet lachen met achtervolgingswaanzin.
(waarom? Onder andere omdat het al gebeurt. Door privé-firma's. Niet over Vlaanderen, maar over quasi heel de wereld. Al jaren. 24 u op 24. 7 op 7 en 12 op 12. Maar dat weet ge toch? Ik moet daar toch geen tekening bij maken?)

Verder, van dorpen afsluiten met tolhuisjes heb ik nog niet gehoord in Vlaanderen. Wel een soort milieu-sticker in Duitsland.
Ge bedoelt toch niet die zeverdraad die we hier eens gehad hebben met de slimsten van heel het forum over het verkeersbord 'uitsluitend plaatselijke bestemming' en de handhaving daarvan om sluipverkeer uit woonwijken te houden ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 augustus 2012 om 13:06.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be