![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen. Dat ziet u verkeerd. Als je 150 cv's binnenkrijgt voor één job, dan selecteer je op een aantal criteria. De eerste is uiteraard het cv zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mag Klarekijk dan hier niet posten zonder dat hij daarop afgerekend wordt (om een eufemisme te gebruiken)? Natuurlijk wel! Het is kleintjes om mensen op hun dyslexie en woordblindheid te pakken.
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 17 augustus 2012 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
|
![]() Citaat:
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=zwakheid&lang=nn
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Het CV wel maar DT fouten zou bij mij totaal geen punt zijn. Tenzij natuurlijk dat je voor een functie gaat waarvoor je taalgebruik foutloos moet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het ziet er niet echt naar uit dat ik nog ooit werk zal moeten zoeken. als ik kan onderhouden wat we nu bij elkaar heb , zal ik er nog een paar mannekes moeten bijnemen. En dat laatste zie ik echt niet zitten . Een bedrijfje staat te koop . gedaan met gezeik . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#110 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ko-maan! Dt-regels zijn nu ook niet zo moeilijk hé zeg! Niet dat daar uitzonderingen op bestaan of zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
|
![]() Citaat:
Dit onderwerp gaat over CV's en motivatiebrieven. Niet over het geschrijf hier op dit forum. En mensen met een handicap kennen wel degelijk de vele strategieën om daar mee om te gaan. Ook wanneer het op sollicitaties aankomt. Kunnen we alstublieft dit onderwerp over Klarekijk afronden? Het lijkt me nogal irrelevant. Net zoals dat van elke andere mens moet het CV van Klarekijk zonder taalfouten de bus in. Niks aan te doen. En zo moeilijk is het ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Dat klopt! Toch zijn er mensen die die simpele taalverbanden niet gelegd krijgen.
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog een prettige dag verder . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat maakt iemand met een taalfout in zijn CV minder bewaam als de andere?
Ok, voor bepaalde functies kan ik een onberispelijk taalgebruik begrijpen ( bv. communicatiedienst van een bedrijf).
![]() |
#115 |
|
![]() Inderdaad.
![]() |
#116 | ||
|
![]() Citaat:
Wist je trouwens dat de meeste werkgevers niet op zoek zijn naar mensen met de core-competenties voor de job? Want het ligt voor de hand dat ze die bezitten. In hun rekruteringsbriefing vragen ze daarentegen allerlei "randfactoren", zoals sociale intelligentie, arbeidsethiek, niet-kern vaardigheden, sociale factoren (gezinssamenstelling), etc... De kernvaardigheden van de kandidaten op een short-list liggen dikwijls toch zo dicht bij elkaar, dat die andere factoren de doorslag geven. En de laatste 10 jaar is sociale intelligentie zowat dé nummer één geworden onder die randfactoren.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrouwen schrikken toch het meest van een rat ( dier ) echt efficiët hé . en ja , omdat ik fijn vind , ook met jullie kloten te spelen , en het werkt nog ook . maar ik maak ten minste niemand belachelijk , jullie maken jullie zelf belachelijk en ik amuseer me rot . Alee toch bedankt hé . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
![]() Citaat:
Persoonlijk acht ik meer belang aan relevante kennis en werkervaringen maar ik heb dan ook amper de luxe om per vacature zoveel CV's binnen te krijgen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet nu eenmaal dat rekruteerders daarop selecteren. Als je dus bewust je CV niet naleest of laat nalezen, dan geeft dat niet direct blijk van een high-performance-delivered-attitude. Iemand die al een CV met fouten schrijft, zal ook naar de klant offertes met fouten doorsturen. Wil je dat als werkgever?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 augustus 2012 om 13:50. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
![]() Citaat:
Maar in de praktijk (zoals je ook kan zien op de discussie in de NYTimes) gaat het andersom: er wordt eerst naar de taal gekeken, omdat die méér dan alle andere krabbels iets zegt over de persoonlijkheid van de kandidaat.
![]() |
![]() |