![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Je kan werkervaringen heel kort op je CV vermelden: naam van het bedrijf, periode en functie. Eén of maximum twee regels per bedrijf/functie volstaan. Informatie zoals adres en dergelijke kan je gerust weglaten. Zijn ze echt geïnteresseerd in je specifiek werk bij een bepaald bedrijf, gaan ze dat wel vragen tijdens het interview of contact opnemen met dat bedrijf. Ik heb de laatste vijf jaar een viertal werkplekken gehad, een zestal cursussen gevolgd en vier stages gedaan. Dat staat allemaal mooi op één pagina, maar ik pas mijn CV niettemin steeds aan de functie waarvoor ik solliciteer aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben bondig. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds vaak CV's in mijn handen krijg van 5 pagina's lang. Als ik die allemaal klasseer dan blijft de vacature open.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Het woordje 'relevant' niet gezien?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Onlangs ben ik veranderd van job. Mijn CV was ook een pagina of twee lang. Ik kon ook veel meer erop gezet hebben, maar zoals C2C zegt: ze overlopen dat toch allemaal tijdens het gesprek.
Ik stoor mij ook aan veel voorkomende taalfouten, hoewel ik zeker niet een heilige ben op dat vlak. Ik ben ingenieur, wat door sommigen hier als 'taaldebielen' wordt benoemd. Tjah, zover zou ik het niet drijven, maar het is natuurlijk wel zo dat we minder gevoelig en vooral veel minder geinteresseerd waren in alles rond talen. Ik probeer wel om mijn taal te verzorgen, maar ik denk dat ik mij daar in principe niet veel zou moeten van aantrekken: ik had na één dag gericht mails sturen (dus geen CV ergens online gooien, zelf mailen) 15 afspraken. Na tien kalenderdagen had ik ergens getekend, in een klein bedrijf waar de directeur door had dat hij snel moest reageren. De andere bedrijven vroegen me vriendelijk nog twee weken te wachten tot de HR-manager terug was uit verlof ![]() Op dat vlak moet ik eerlijk toegeven dat wij mensen met een technische opleiding het ongelooflijk gemakkelijk hebben op vlak van nieuw werk zoeken en onderhandelen over de voorwaarden. "jamaar meneer, het is crisis in de sector. " "Jammer voor u, maar ik wil dit en dat of ik kom niet af" Ik kan me wel inbeelden dat het voor sommigen heel wat moeilijker gaat. Mijn eigen broer had het ongelooflijk lastig en zijn diploma was nochtans op hetzelfde niveau als dat van mij. Maar ik zat met een knelpuntdiploma en hij niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een ander tak is dat wij dakterrassen maken , niet voor een stoeltje van de ikea op te plaatsen , maar dat geschikt is om iets meer te dragen , wij hebben in ons gamma marmeren beelden tot twee ton , die je terrasje kunnen aankleden . Je moet weldegelijk iets meer weten , dan een briefke schrijven om het te vervaardigen . en ik heb 8 van de 10 jobs ,in een moeilijkheidsgraad waar , mijnheer den architect en de ingenieur zijn staart terug trekt . Mocht ik niet zo'n belachelijke reactie's verwachten , ik zou U een paar foto's en een website tonen , maar dat ga ik niet doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je veroordeelt namelijk mensen op zicht zonder enige kennis over deze mensen. Je werkt met boekenwijs, een soort mens dat ik volledig verafschuw en NOOIT zou aanwerven. Je eist een perfect geschreven taalkennis, maar loopt met je gezicht tegen de muur in de beroepskennis. Er is namelijk niemand die onze taal 100% correct kan schrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Burger
|
![]() Hoe pak je dat aan? Vraag je eerst naar hun politieke voorkeuren en stel je dan een batterij vragen? Of kijk je eerst naar sociale intelligentie en kleef je dan zelf het kenmerk 'links' of 'rechts'. Of baseer je je op uiterlijke kenmerken om te oordelen of iemand links, dan wel rechts is?
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry maar ik heb iets geleerd . Namelijk , nu begrijp ik waarom de hongersnood in afrika zo hoog is . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Is het nu CV of cv dat vraag ik me nog steeds af...
![]() |
#195 |
|
![]() Tenzij voor specifieke communicatie-functies (en schrijven voor de NYT lijkt me daar een van), hanteren grote bedrijven dergelijke regels helemaal niet. Het is sowieso reeds moeilijk om goede werkkrachten te vinden, zou men werkelijk zo streng zijn, dan vond men helemaal niemand.
Wat C2C hier post is gewoonweg zever.
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
|
![]() Citaat:
Ik denk dat weinigen beseffen wat de loutere structuur en presentatie van een CV over de persoonlijkheid zeggen. Altijd steken er wel ergens zeer overzichtelijke, zakelijke, eenduidige CVs uit, die bovendien bondig en luchtig zijn. Een HR-mens valt daar spontaan voor en legt die bovenaan, zelfs als de harde competenties net iets lichter uitvallen dan een betere kandidaat met een slordig CV. In een volgende ronde verandert dat wellicht nog wel. Maar om de eerste te overleven, is duidelijkheid, bondigheid en correct taalgebruik essentieel. Wie zoiets goed kan opstellen, is wellicht ook sterk in andere taken.
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had C2C verkeerd begrepen. Hoger vertelt hij welke profielen hij zoekt en het gaat niet over landarbeiders maar mensen in logistiek, marketing, financiën, ...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk heeft mijn werkgever met mijn talent veel meer in petto , namelijk ploegbaas of meestergast worden en de bijhorende briefwisseling. Ik neem die functie aan maar bij de eerste letter die ik op papier schrijf val ik grandioos door de mand , ik kan niet schrijven zonder fouten . dat had mijn baas niet uit mijn cv kunnen halen , want ik had hem bedrieglijk laten verbeteren om mijn minpuntjes weg te werken . wat doe je met een prachtige cv opgesteld door een perfectionist in netheid , je neemt de man aan , en je krijgt de grootste vuile sloddervos die je ooit in je werkplaats heb gehad ? Goed , ik zou aan U en aan C2C antwoorden , U had mij toch anbevolen om U te bedriegen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
|
![]() Citaat:
Volgens sommigen kunnen ingenieurs dat niet, en moeten we dat niet alleen geloven, maar moeten we dat ook door de vingers zien. Ik vind het ook een belediging dat we van ingenieurs moeten verwachten dat ze taaldebielen zijn. Dat zijn ze niet. En als ze het al zijn, dan doet een aan te werven kandidaat tenminste zijn best om dat te verbergen. Enfin, alleszins proficiat met uw nieuwe job. Je hebt het inderdaad makkelijker dan vele jongeren op dit moment.
![]() |
![]() |