Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2012, 15:01   #201
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ok , en ik kan mijn vak bv heel goed en mijn Cv is foutloos , ik wordt aangenomen en doe mijn werk heel goed .
Natuurlijk heeft mijn werkgever met mijn talent veel meer in petto , namelijk ploegbaas of meestergast worden en de bijhorende briefwisseling.
Ik neem die functie aan maar bij de eerste letter die ik op papier schrijf val ik grandioos door de mand , ik kan niet schrijven zonder fouten .

dat had mijn baas niet uit mijn cv kunnen halen , want ik had hem bedrieglijk laten verbeteren om mijn minpuntjes weg te werken .

wat doe je met een prachtige cv opgesteld door een perfectionist in netheid , je neemt de man aan , en je krijgt de grootste vuile sloddervos die je ooit in je werkplaats heb gehad ?

Goed , ik zou aan U en aan C2C antwoorden , U had mij toch anbevolen om U te bedriegen ?
trololo!

Maar voor het overige heb je wel grotendeels gelijk.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 15:02   #202
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik had C2C verkeerd begrepen. Hoger vertelt hij welke profielen hij zoekt en het gaat niet over landarbeiders maar mensen in logistiek, marketing, financiën, ...
Boerkes nemen we aan na een grondig gesprek. Maar eigenlijk zijn we allemaal boerkes. Zelfs onze huidige financiële manager komt buiten mee de courgetten plukken. Laten we zeggen dat we een prettig gestoorde zaak runnen. Zolang ze maar winstgevend is zeker?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 15:05   #203
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Nee, als je het echt wil weten, wil ik dat hier wel uit de doeken doen.

Wij zoeken mensen die kennis hebben van:

-logistiek
-marketing
-financieel management
-en vooral: projectontwikkeling (in de specifieke zin van het bedenken en uitwerken van creatieve projecten in de milieu-sector)

Voor de rest recruteren wij aan de lopende band chauffeurs en technici met een brede kennis van al wat draait en maait (generators, bosmaaiers, rototillers enzo).

Dus niks overdreven.
Mooi , U hebt dus behoefte aan mensen met een enorme ervaring , inzake waterhuishouding , riolering, drainage en biologische waterzuivering aan te leggen heb ik wel wat verstand . mag ik komen , ik wil zograag weg uit België. maar verwacht geen CV als een opgepoetst plaatje hé , op mijn werk kan je rekenen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 15:05   #204
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een van onze takken maken we zeer complexe staal contructie's voor gebouwen , bogen en overspanningen waar glazen dakcontructies komen op te dragen . de boogconstructies worden beklaad men zinkbanen staande naad en afwerking op maatwerk van zinken boogfronten en gevelbekledingen . Koude bruggen en isolatie spelen een zeer grote rol .

Een ander tak is dat wij dakterrassen maken , niet voor een stoeltje van de ikea op te plaatsen , maar dat geschikt is om iets meer te dragen , wij hebben in ons gamma marmeren beelden tot twee ton , die je terrasje kunnen aankleden .

Je moet weldegelijk iets meer weten , dan een briefke schrijven om het te vervaardigen . en ik heb 8 van de 10 jobs ,in een moeilijkheidsgraad waar , mijnheer den architect en de ingenieur zijn staart terug trekt .

Mocht ik niet zo'n belachelijke reactie's verwachten , ik zou U een paar foto's en een website tonen , maar dat ga ik niet doen
Jammer genoeg ken ik te weinig van zinkplaten en dakterrassen. Maar ik zou u wel kunnen helpen met die marmeren beelden. Er bestaat een hele markt van lagere middenklasse-mensen die dat schoon vindt. En met wat vernuft (door die beelden nog lelijker te maken), kan je ze wellicht zelfs slijten aan de hogere middenklasse zonder cultureel kapitaal (zie Bourdieu).

Ach, ik zal maar bij mijn leest blijven.
Oud 17 augustus 2012, 15:06   #205
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:
En was het dan zo'n onoverkomelijk probleem om een CV neer te schrijven dat geen taalfouten bevat?

Volgens sommigen kunnen ingenieurs dat niet, en moeten we dat niet alleen geloven, maar moeten we dat ook door de vingers zien.

Ik vind het ook een belediging dat we van ingenieurs moeten verwachten dat ze taaldebielen zijn. Dat zijn ze niet. En als ze het al zijn, dan doet een aan te werven kandidaat tenminste zijn best om dat te verbergen.

Enfin, alleszins proficiat met uw nieuwe job. Je hebt het inderdaad makkelijker dan vele jongeren op dit moment.
't Is da, je zal maar tweetalig Brussels-Marokaans zijn, en dan kom je zo'n recruteerder tegen die je CV na het lezen van 2 zinnen al in de vuilbak gooit.
Oud 17 augustus 2012, 15:06   #206
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok , en ik kan mijn vak bv heel goed en mijn Cv is foutloos , ik wordt aangenomen en doe mijn werk heel goed .
Natuurlijk heeft mijn werkgever met mijn talent veel meer in petto , namelijk ploegbaas of meestergast worden en de bijhorende briefwisseling.
Ik neem die functie aan maar bij de eerste letter die ik op papier schrijf val ik grandioos door de mand , ik kan niet schrijven zonder fouten .
Daarom wijs je hem hierop tijdens de sollicitatie. Ik heb ook collega's die minder goed zijn in bepaalde talen en die dan even hulp vragen. Daar is niets verkeerds mee. Wat voor mij telt bij een sollicitatie is dat de persoon zelfstandig kan werken. Zelfstandig werken betekend echter niet *alleen* werken.

Citaat:
wat doe je met een prachtige cv opgesteld door een perfectionist in netheid , je neemt de man aan , en je krijgt de grootste vuile sloddervos die je ooit in je werkplaats heb gehad ?
Zoiets ondervind je tijdens het sollicitatie gesprek en daarop volgende proeven.

Citaat:
Goed , ik zou aan U en aan C2C antwoorden , U had mij toch anbevolen om U te bedriegen ?
Dit zou reeds bij de sollicitatieproeven bovenkomen. Ik zou dus niet bedrogen worden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 15:07   #207
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg ken ik te weinig van zinkplaten en dakterrassen. Maar ik zou u wel kunnen helpen met die marmeren beelden. Er bestaat een hele markt van lagere middenklasse-mensen die dat schoon vindt. En met wat vernuft (door die beelden nog lelijker te maken), kan je ze wellicht zelfs slijten aan de hogere middenklasse zonder cultureel kapitaal (zie Bourdieu).

Precies! Trollen gaat je het beste af.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 15:07   #208
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

precies alsof alle marmeren beelden kitsch zijn. Wat voor een veralgemeningen zeg.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 15:08   #209
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi , U hebt dus behoefte aan mensen met een enorme ervaring , inzake waterhuishouding , riolering, drainage en biologische waterzuivering aan te leggen heb ik wel wat verstand . mag ik komen , ik wil zograag weg uit België. maar verwacht geen CV als een opgepoetst plaatje hé , op mijn werk kan je rekenen .
Nu je het zegt, we zoeken een technicus die irrigatiesystemen kan aanleggen en onderhouden. Maar liefst geen ingenieur, want die zijn te duur.

We kunnen je ongeveer €100 per maand aanbieden. Zie je dat zitten? Ik weet het, we zullen wel veel reactie krijgen op deze job, want €100 is wellicht té genereus.
Oud 17 augustus 2012, 15:08   #210
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees per jaar een schamele 1000 �* 2000 CV's. Staat daar één taalfoutje in, dan gaat die vod direct de vuilbak in. Grammatica en spelling zijn makkelijk te spotten, en zeggen zeer veel over een kandidaat. Dikwijls pretenderen die kandidaten dat ze nog een andere taal kennen. Maar als ze zich zelfs niet in hun moedertaal kunnen uitdrukken, dan mag men het ergste vrezen voor die andere talen.

Op de NY Times wordt nu dezelfde discussie gevoerd. Zeer interessant, met experten en "slachtoffers": http://www.nytimes.com/roomfordebate...r-to-get-hired

Wanneer we het onmetelijke aantal taalfouten op dit forum bekijken, dan moeten we toch het ergste vrezen voor het algemene opleidingsniveau van onze jeugd in Vlaanderen. In minder dan één kwartier kwam ik hier maar liefst 8 dt-fouten tegen...

Wat nu?
Ik ken iemand die op z'n 14 van school gebonjourd is en amper zijn naam zonder schrijffouten kan spellen.
Is dan in de bouw begonnen als leerjongen.
10 jaar later heeft die gast een eigen firma met 8 man personeel en doen architekten (privé en die van 't Stad) regelmatig beroep op zijn bouwkennis, ivm het opsporen en/of herstellen van 'onzichtbare' gebreken aan wegen en gebouwen en het opzetten of voorbereiden van niet-alledaagse staal- en betonconstructies, z'n gewicht in goud waard, dus.

Verder ken ik nog wel wat foutschrijvende en -sprekende mensen, die het beroepshalve toch gemaakt hebben.
Dus, uitsluitend afgaan op iemands geschreven taalvaardigheid, decimeert je mogelijkheden om goede werknemers te vinden.
Heb je geen andere parameters, om iemands werkgeschiktheid aan af te meten ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 15:09   #211
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Zeg eens, als een verkoper een presentatie aan een klant laat nakijken op taalfouten, is die verkoper dan een bedrieger?
Absoluut niet , trouwens , het opmaken van die presentatie is ook niet de taak van de verkoper .

dat is iets helemaal anders dan in een cv Uzelf veel mooier voor doen dan je eigenlijk bent .
Oud 17 augustus 2012, 15:09   #212
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Nu je het zegt, we zoeken een technicus die irrigatiesystemen kan aanleggen en onderhouden. Maar liefst geen ingenieur, want die zijn te duur.

We kunnen je ongeveer €100 per maand aanbieden. Zie je dat zitten? Ik weet het, we zullen wel veel reactie krijgen op deze job, want €100 is wellicht té genereus.
Vuile kapitalist!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 17 augustus 2012, 15:14   #213
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet weldegelijk iets meer weten , dan een briefke schrijven om het te vervaardigen . en ik heb 8 van de 10 jobs ,in een moeilijkheidsgraad waar , mijnheer den architect en de ingenieur zijn staart terug trekt .
Zonder die ingenieur of architect had jij geen werk. Besef je dat?
Oud 17 augustus 2012, 15:16   #214
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
precies alsof alle marmeren beelden kitsch zijn. Wat voor een veralgemeningen zeg.
Het aantal nog levende kunstenaars dat marmeren beelden vervaardigd en origineel werk aflevert is wellicht op één vinger te tellen.

Oude beelden zijn natuurlijk een andere zaak.

Ken je hedendaagse kunstenaars die in marmer werken? Ik ken enkel Kari Bert en Gilberte De Leger.

Maar die zijn al een tijdje dood, denk ik.

Brancusi was wellicht de laatste meester. Maar onbetaalbaar geworden. Tenzij Klarekijk een veilinghuis uitbaat natuurlijk...

Foto van werk van Kari Bert. Ik denk niet dat dit in het assortiment van Klarekijk's tuinmeubilair past.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door C2C : 17 augustus 2012 om 15:20.
Oud 17 augustus 2012, 15:16   #215
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Hij sprak eerder over zijn laservaring. Ik neem aan dat hij ploegleider in een lasbedrijf is.
Nee , ik heb zelf 3 bedrijven , in de bouwsector en een investeringsmaatschappij .

om U een vb te geven , we hebben 2 jaar geleden een supermarkt verbouwt en 800 m² dak opgevangen op 3 steunpunten tijdens de verbouwingswerken en de winkel is geen uur gesloten geweest , en hebben tijdens de werken poutrels geplaatst van 16 m lang .

Er was geen enkele ingenieur of architect die het mogelijk achte en durfde .

Mijn opdrachtgever zij tegen de ingenieur , kom kom , leg uw planneke maar op uwen bureau en kom over een week of twee ne keer kijken , laat dat maar aan hem over , en het was gerealiseerd . zonder tekeningskes en veel zever
Oud 17 augustus 2012, 15:18   #216
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Vuile kapitalist!
Hey rustig. Aan €100/maand is dat geen kapitalisme maar liefdadigheid.

De Libanezen, de Indiërs en de Chinezen in Kin betalen nog niet de helft. Dat zijn pas kapitalisten.

Laatst gewijzigd door C2C : 17 augustus 2012 om 15:18.
Oud 17 augustus 2012, 15:20   #217
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Serieus kerel, manieren, heb jij die ooit geleerd?

Trouwens, ik heb geen 'bureaujobke'. Moest je mijn bericht waarop je reageert fatsoenlijk gelezen hebben zou je dat weten.
Daarom heb ik het ook wat kracht bij gezet . was U dat ontgaan ?
Oud 17 augustus 2012, 15:22   #218
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik ken iemand die op z'n 14 van school gebonjourd is en amper zijn naam zonder schrijffouten kan spellen.
Is dan in de bouw begonnen als leerjongen.
10 jaar later heeft die gast een eigen firma met 8 man personeel en doen architekten (privé en die van 't Stad) regelmatig beroep op zijn bouwkennis, ivm het opsporen en/of herstellen van 'onzichtbare' gebreken aan wegen en gebouwen en het opzetten of voorbereiden van niet-alledaagse staal- en betonconstructies, z'n gewicht in goud waard, dus.

Verder ken ik nog wel wat foutschrijvende en -sprekende mensen, die het beroepshalve toch gemaakt hebben.
Dus, uitsluitend afgaan op iemands geschreven taalvaardigheid, decimeert je mogelijkheden om goede werknemers te vinden.
Heb je geen andere parameters, om iemands werkgeschiktheid aan af te meten ?
Da's perfect mogelijk, maar het blijft uitzonderlijk. En bovendien gaat het daar in deze discussie niet echt over.

We spreken over de massa ordinaire mensen die dagelijks solliciteren, en die zich moeten onderscheiden van hun medekandidaten.
Oud 17 augustus 2012, 15:24   #219
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee , ik heb zelf 3 bedrijven , in de bouwsector en een investeringsmaatschappij .

om U een vb te geven , we hebben 2 jaar geleden een supermarkt verbouwt en 800 m² dak opgevangen op 3 steunpunten tijdens de verbouwingswerken en de winkel is geen uur gesloten geweest , en hebben tijdens de werken poutrels geplaatst van 16 m lang .

Er was geen enkele ingenieur of architect die het mogelijk achte en durfde .

Mijn opdrachtgever zij tegen de ingenieur , kom kom , leg uw planneke maar op uwen bureau en kom over een week of twee ne keer kijken , laat dat maar aan hem over , en het was gerealiseerd . zonder tekeningskes en veel zever
Wat een raar verhaal.
Door wie is het definitieve plan dan uiteindelijk opgesteld?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 15:25   #220
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Da's perfect mogelijk, maar het blijft uitzonderlijk. En bovendien gaat het daar in deze discussie niet echt over.

We spreken over de massa ordinaire mensen die dagelijks solliciteren, en die zich moeten onderscheiden van hun medekandidaten.
Zeer slechte woordkeuze....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be