Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2012, 19:40   #301
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Doa had het over jouw gevaarlijk gegoochel met liggers en profielen.
Waar haal je de pretentie om mijn werk gevaarlijk gegoochel te noemen ?

Je kent mij niet , je kent mijn bedrijf niet en je kent geen enkel van mijn gerealiseerde werken .

Mijn eerste klant dateerd van mijn eerste jaar als zelfstandig ondernemer en ik heb nog steeds opdrachten van hem . mijn twee dikste klanten zijn eveneens al 15 en 16 jaar klant , voor een van hen krijg ik gewoon de opdracht , nieks offerte nieks tekening , vertel me gewoon wat hij wil en ik bekijk de zaak , maak een schets en stel het hem voor. de eventuele nodige vergunningen moet dan gewoon gemaakt worden zoals wij het willen .

Denk je dat je intelegentie stijgt door mensen in vraag te stellen die je van haar nog pluimen kent ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 19:53   #302
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
het papier met de handtekening van de verantwoordelijke is wat telt, als je daar van afwijkt bega je een zware overtreding.

dus je verzekering ging akkoord hiermee?

als ik een vliegtuig zou laten vertrekken (die perfect in orde is) maar de dagelijkse handtekening van de technieker mist die de controle uitvoerde ben ik onmiddelijk mijn job kwijt en riskeer een celstraf + zware boete zonder dat er een incident is. Kun je je al inbeelden wat er me tewachten zou staan indien net met die vlucht iets zou gebeuren?
papierkes en praktijk liggen vaak ver uit elkaar en als je sommige ingenieurs laat begaan kost het je meer aan studie en onderzoek dan dat het uitgevoerd kan worden . als je klanten opdrachtgevers weten wat je kan , sta je samen op de werkvloer / bouwwerf en worden er beslissingen genomen .

concreet voorbuit uit mijn realisatie's .

Als je vb in Antwerpen op de Meir een winkelpand moet verbouwen waar een huurprijs van 12.000 € per maan aan vast zit , dan ga je niet met een ingenieur 5 dagen gaan melken over een poutrel , . sluitingstijd van de uittredende klant en 12 uur later ligt het gele ding op de container , als acht al die valse wantjes en bekledig een onvoorzienen wijziging opdringt , ga je niet de ingenieur halen en 5 dagen palaveren , er hangt je een boete closule boven het hoofd van een paar tienduizend € als je de openingsdata niet haalt .

Dan ga je njaar de metaal handel een poutrel halen en ettelijke uren later is dat opgelost , en kan de opbouw verder gaan .

DAT is realiteit in ons vak .

En in de fabriek waar ik onderhoud doe is dat idem , een machine kapot , en er moet voor de nieuwe een wijziging gebeuren , dan is dat s'nachts of de zondag , maar die poutrel of loopbrug of dakconstructie wordt aangepast en basta .
Oud 17 augustus 2012, 19:56   #303
RSK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik wel
Dank je wel...
RSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 19:59   #304
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker niet uit je CV, maar uit je eigen verhalen. Het klinkt wel alsof je schnabbels op grote schaal bedrijft.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:00   #305
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
het papier met de handtekening van de verantwoordelijke is wat telt, als je daar van afwijkt bega je een zware overtreding.

dus je verzekering ging akkoord hiermee?

als ik een vliegtuig zou laten vertrekken (die perfect in orde is) maar de dagelijkse handtekening van de technieker mist die de controle uitvoerde ben ik onmiddelijk mijn job kwijt en riskeer een celstraf + zware boete zonder dat er een incident is. Kun je je al inbeelden wat er me tewachten zou staan indien net met die vlucht iets zou gebeuren?
In mijn vak ben ik de verantwoordelijke , en aleen ik draai op voor de risico's als er iets fout gaat ik heb in 27 jaar zelfstanig zijn , nog niet een keer mijn verzekering aan gesproken en ook nog niet nodig gehad . dat mag op mijn CV , efficiëntie .
Oud 17 augustus 2012, 20:01   #306
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als de persoon over wie ik het had bij u had gesolliciteerd, dan had u die cv na de eerste zinslezing weggekieperd en had u een kip met gouden eieren geslacht.
Ik wil niet weten hoeveel van die kippen u zoal gepasseerd zijn...
Die personen van jou, dat zijn zelfstarters, die blinken niet persé uit bij gealiëneerde jobkes onder bazen.
Oud 17 augustus 2012, 20:02   #307
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
In mijn vak ben ik de verantwoordelijke , en aleen ik draai op voor de risico's als er iets fout gaat ik heb in 27 jaar zelfstanig zijn , nog niet een keer mijn verzekering aan gesproken en ook nog niet nodig gehad . dat mag op mijn CV , efficiëntie .
Jij bent toch eens gefailleerd? In je begindraden heb je je toch als gefailleerde voorgesteld.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 augustus 2012 om 20:05.
Oud 17 augustus 2012, 20:04   #308
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Je kent mij niet , je kent mijn bedrijf niet en je kent geen enkel van mijn gerealiseerde werken .

Mijn eerste klant dateerd van mijn eerste jaar als zelfstandig ondernemer en ik heb nog steeds opdrachten van hem . mijn twee dikste klanten zijn eveneens al 15 en 16 jaar klant , voor een van hen krijg ik gewoon de opdracht , nieks offerte nieks tekening , vertel me gewoon wat hij wil en ik bekijk de zaak , maak een schets en stel het hem voor. de eventuele nodige vergunningen moet dan gewoon gemaakt worden zoals wij het willen .

Denk je dat je intelegentie stijgt door mensen in vraag te stellen die je van haar nog pluimen kent ?
O maar als je achteraf de juiste papieren krijgt, eventueel via een stroman, dan lijkt me dat ook wel OK
Oud 17 augustus 2012, 20:09   #309
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Zoals verwacht antwoord je niet op de vraag. We weten beiden dat huis A sneller verkocht zal zijn, en meer zal opbrengen.

Nee, dat klopt. Maar als die twee dezelfde competenties kunnen voorleggen, weet ik wel wie van de twee de job gaat krijgen...

Het gedeelte over 'beide huizen zijn IDENTIEK, EN IN DEZELFDE STAAT' niet gelezen.

Irrelevant: zijn huis gaat langer te koop staan, en minder opbrengen.
Maar je kan niet begrijpend lezen .

Een huis is materieel , precies te omschrijven , en als het droog is het droog en als er onkruid staat staat er onkruid .

dat is vast te leggen .

Een mens is een karakter en en intelegentie .

Zijn baard of zijn ongekant haar of zijn mooi geschrift hebben absoluut niet te doen met zijn intelegentie , vakbekwaamheid en verantwoordelijkheids gevoel . .

Moet U bekennen , soms liggen de papieren hier op mijn bureau 5 cm dik , maar als er een klant belt dan sta ik er , als er aanpassing moet gebeuren dan wordt die uitgevoerd , productie vertraging of openingtijden worden tot het minimun herleidt .

conclusie , al U op het verkeerde moment op mijn bureau komt zal U zeggen amai wat een zooitje en er is niemand aanwezig .

Maar de doelstelling naar de klant toe is nauwelijks te verbeteren .

Mooie Cv hé .
Oud 17 augustus 2012, 20:11   #310
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RSK Bekijk bericht
Weet je dat zeker?
Ik ben er vrij zeker van.

Bemachtigen heeft een andere betekenis.
Oud 17 augustus 2012, 20:12   #311
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik ga hier absoluut niet verklaren dat schrijffouten onbelangrijk zijn . in documenten , contracten , notariële ackten , enz enz ben ik volkomen eens dat dit foutloos moet zijn .

Maar een mens afmeten en selecteren op de schrijffout in een CV is voor mij niet to the point en vaak gezichtsbedrog en willen bedrogen worden .
Oud 17 augustus 2012, 20:12   #312
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij elke job hoort onvermijdelijk de kunst van een job te krijgen en daarvoor beheers je best de kunst van een CV schrijven.
Ne goeie recruiter moet niet de beste cv-presentatie er uit halen, maar wel de werknemer die het best de job zal kunnen doen.

Eigenlijk: met je cv tracht je te liegen (of toch je te laten zien van je mooiste kant), maar de recruiter moet de leugen kunnen ontmaskeren (of toch al je kanten in ogenschouw genomen hebben).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:16   #313
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niet heel de draad gelezen, maar ik vraag me af wat topicstarter bedoelt met taalfouten. Gaat de correcte spelling van 1995 in de vuilbak ? En die van 1996 ? Kent de topicstarter zelf wel al de wijzigingen van 2006 ? 't zou me verbazen. Zou het niet kunnen dat de dingen die hij de vuilbak ingooit juist zijn, en hijzelf fout ? Of controleert hij de spelling van elk woord met de laatste versie van het groene boekje ?

Laatst gewijzigd door Zucht : 17 augustus 2012 om 20:17.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:16   #314
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik heb vooral de indruk dat jij niet WIL lezen wat hier staat, en gewoon leest wat jij wil dat er staat.

Ik zal nog eens proberen het simpel uit te leggen.

Er staan twee huizen te koop. Twee identieke huizen, zelfde bouwjaar, in dezelfde staat. In dezelfde straat ook, naast mekaar. De vraagprijs is identiek.

-Huis A is mooi opgekuist. Het gras afgedaan, het huis proper, stof afgedaan, rommel opgeruimd, enz.
-Huis B is een stal. Het gras staat 15 cm hoog, in de voortuin ligt een verroeste fiets en wat oud speelgoed dat daar duidelijk al een paar jaar ligt. Binnen is de vloer vuil en ligt er overal stof. Overal rommel, je strompelt er bijna over. Remsporen in het toilet.

Welk huis gaat het snelst verkocht zijn? Welk huis gaat het dichtst tegen de vraagprijs verkocht worden?

Antwoord daar eens op, klarekijk...
Het ene huis zal duurder verkocht worden. Zonneklaar.

En het andere huis zal bijgevolg goedkoper verkocht worden, zodanig goedkoper dat de kosten van opruimen edm een winst opleveren voor de koper.
Wie is dan de slimste koper ?

Geen van beiden meneer.
Iedereen heeft een huis verkocht voor een prijs; en aangekocht voor een prijs. Naar eigen goesting, met nog wat werk, of net met geen extra werk. Iedereen is gelukkig.

Wat kan het leven schoon zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:17   #315
RSK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik ben er vrij zeker van.

Bemachtigen heeft een andere betekenis.
Ik dank u vriendelijk en zal aan u denken wanneer ik een sollicitatiebrief zal schrijven.
RSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:18   #316
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mocht ik op zoek gaan naar een bekwame metser of andere vakman zou ik er niet veel aandacht aan besteden.

Voor bijvoorbeeld een leraar Nederlands zou het echter wel een grote hinderpaal zijn.

Het hangt er maar vanaf voor welke specifieke job men solliciteert.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 augustus 2012 om 20:21.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:20   #317
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent toch eens gefailleerd? In je begindraden heb je je toch als gefailleerde voorgesteld.
Klopt , persoonlijk , niet mijn bedrijf . omdat ik een borgstelling had ondertekend voor een investeing van mijn ex die dat op frauduleuze wijze heeft laten uitdraaien , zeg maar goed geklist .

K'zal de kritiek hier meteen rechtzetten . iedereen die gehuwd is zal samen met zijn vrouw bankdocumenten ondertekenen , waardoor je veel dieper verstrengeld bent dan je ooit durf vermoeden .

En wie dat beweert nooit te doen is een leugenaar of hij heeft geen huis en geen auto . en nog minder een bedrijf .

Het is zelfs zo , ELKE VENNOOTSCHAP die naar de bank stapt voor een leasing voor een wagen , of om het even welk krediet , tekend mee in persoon , zelfs voor een kaskrediet . en wie het ontkent is een grote leugenaar .
Dus , een zelfstandig ondernemer is een zeer groot risico drager .
Oud 17 augustus 2012, 20:20   #318
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga hier absoluut niet verklaren dat schrijffouten onbelangrijk zijn . in documenten , contracten , notariële ackten , enz enz ben ik volkomen eens dat dit foutloos moet zijn .

Maar een mens afmeten en selecteren op de schrijffout in een CV is voor mij niet to the point en vaak gezichtsbedrog en willen bedrogen worden .
Ik geloof dat jullie beiden punten scoren. C2C overdreef en stelde zelf later bij. Jij zou dat ook moeten doen (bovendien staan je berichten bol van behalve grove fouten, verbale onuitgelokte grofheden, daarbij de indruk nalatend, dat het ene met het andere te maken heeft)
Oud 17 augustus 2012, 20:21   #319
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:

zeg eens klarekijk, als je een auto koopt verwacht je toch dat alles vlak voor de levering nog eens grondig is nagekeken op eventuele schade of mankementen of niet?
We verwachten hetzelfde van sollicitanten met hun CV
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:24   #320
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RSK Bekijk bericht
Ik dank u vriendelijk en zal aan u denken wanneer ik een sollicitatiebrief zal schrijven.
Zeker als ge de job wilt bemachtigen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be