Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2012, 21:15   #341
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wat is er mis met kritisch te zijn tov taalkennis en taalvaardigheid? In mijn bedrijf verwachten we die eigenschappen, wie die niet heeft kan opkrassen.
Wat er mis is, is dat tov, t.o.v. geschreven moet worden.
Oud 17 augustus 2012, 21:16   #342
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
blijkbaar snap je niet hoe men een CV bekijkt.
je dommer voordoen om nadien positief te kunnen verrassen is geen strategie die ik je kan aanraden.
Dit heeft echt niks met perfectionisme of authisme temaken. Gewoon een blijk van interesse en wil om je CV (waar je trouwens alle tijd voor hebt) naar behoren op te stellen.
hoe denk je nu zelf dat je overkomt als je je CV nog niet in orde krijgt? denk je dat de eerste reactie zal zijn "wow die zal zorgen dat zijn werk altijd piekfijn in orde is"?
maar zoals ik al eerder gezegd heb is dit meer voor hogere profielen en jobs en niet belangrijk voor iemand die solliciteert voor de groendienst ofzo
je zinnen zonder hoofdletter beginnen dat is nu echt iets waar ik mij rot aan erger het wordt zo gewoon moeilijk om te snappen wat je schrijft begrijp je mij ok dank u om er voortaan aan te denken
tomlyb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 21:20   #343
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomlyb Bekijk bericht
We hebben het hier niet over de uitzonderingen van bedrijven he (kranten,...).

Dus mensen met iets beperktere taalkennis en talvaardigheid worden direct afgeschreven? Wat met getalenteerde buitenlanders? Belgen met een andere moedertaal dan het Nederlands?
Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die uitzonderlijk prestaties leveren, maar die je niet moet vragen om mee te doen met 10 voor taal...

Spelling wordt soms teveel als een soort middel om zijn superioriteit over andere te willen tonen, een soort afleiden van de eigen gebreken. Als je voor de rest niks waard bent, dan kan je nog altijd op die dt-fout wijzen...
doe eens normaal. we zijn anno 2012. is het al teveel moeite om een spellingscheck op je CV los te laten?
Een CV bekijken kost ons ook kostbare tijd. Het is dan ook een blijk van respect om te tonen dat je er je tijd in gestoken hebt.
Sollicitanten ontvangen voor een gesprek kost nog eens tijd dus je bent zo al selectief om enkel deftige kandidaten over de vloer te krijgen
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 21:21   #344
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
We hebben het hier niet over de uitzonderingen van bedrijven he (kranten,...).

Dus mensen met iets beperktere taalkennis en talvaardigheid worden direct afgeschreven? Wat met getalenteerde buitenlanders? Belgen met een andere moedertaal dan het Nederlands?
Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die uitzonderlijk prestaties leveren, maar die je niet moet vragen om mee te doen met 10 voor taal...

Spelling wordt soms teveel als een soort middel om zijn superioriteit over andere te willen tonen, een soort afleiden van de eigen gebreken. Als je voor de rest niks waard bent, dan kan je nog altijd op die dt-fout wijzen...
Het is eerder gelinkt aan profielen dan aan bedrijfssectoren.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 21:22   #345
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
je zinnen zonder hoofdletter beginnen dat is nu echt iets waar ik mij rot aan erger het wordt zo gewoon moeilijk om te snappen wat je schrijft begrijp je mij ok dank u om er voortaan aan te denken
mooi zo
gelukkig moet ik niks van jou dus kan dit me ook weinig schelen. shift staat op dit klavier net iets te onhandig om voor een forum altijd te gebruiken
Oud 17 augustus 2012, 21:24   #346
tomlyb
Burger

Standaard

DucDEnghien, tijd om je boeltje te pakken?:

Nee, want elke parlementaire vraag wordt gepubliceerd, net zoals de antwoorden erop door de verschillende partijen. Standaanrd procedure in elk democratisch parlement.

Wat is er mis met kritisch te zijn tov taalkennis en taalvaardigheid? In mijn bedrijf verwachten we die eigenschappen, wie die niet heeft kan opkrassen.

Sarkozy is er nooit in geslaag om van kandidaat-president naar president te evolueren.

Sinds het ontstaan van de 5de republiek tot nu is rechts voor 80% aan de macht geweest. Zelf onder de linkse president Mittérand heeft die laatste drie keren met een rechtse regering moeten werken...

De electriciteit werd niet afgesloten omwille van de vlag maar omdat die jongeren een muziekinstallatie gebruikten waar ze zware bassen door lieten schallen, terwijl in het contract (in het...

Nee, want het probleem met de installatie dateert van van voor de vlaggefeiten. En het is niet de eigenaar die klacht heeft ingediend voor die vlag, hij was toen al vertrokken naar Zuid-Frankrijk.

Een opleiding verpleegkunde duurt minimaal drie jaren en u gaat in de rapte mensen die geen zin hebben verplichten een cursuske te volgen. Ik stel voor dat u dan ook instaat voor de financiële...

Van mij krijgen ze onmiddeijk nihil en mijn systeem is veel kostenbesparender, lompie

Oud 17 augustus 2012, 21:28   #347
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
DucDEnghien, tijd om je boeltje te pakken?:

Nee, want elke parlementaire vraag wordt gepubliceerd, net zoals de antwoorden erop door de verschillende partijen. Standaanrd procedure in elk democratisch parlement.

Sarkozy is er nooit in geslaag om van kandidaat-president naar president te evolueren.

Sinds het ontstaan van de 5de republiek tot nu is rechts voor 80% aan de macht geweest. Zelf onder de linkse president Mittérand heeft die laatste drie keren met een rechtse regering moeten werken...

De electriciteit werd niet afgesloten omwille van de vlag maar omdat die jongeren een muziekinstallatie gebruikten waar ze zware bassen door lieten schallen, terwijl in het contract (in het...

Nee, want het probleem met de installatie dateert van van voor de vlaggefeiten. En het is niet de eigenaar die klacht heeft ingediend voor die vlag, hij was toen al vertrokken naar Zuid-Frankrijk.

Een opleiding verpleegkunde duurt minimaal drie jaren en u gaat in de rapte mensen die geen zin hebben verplichten een cursuske te volgen. Ik stel voor dat u dan ook instaat voor de financiële...

Van mij krijgen ze onmiddeijk nihil en mijn systeem is veel kostenbesparender, lompie

Als franstalige, vind ik dat meer dan behoorlijk.
Oud 17 augustus 2012, 21:28   #348
Scorpio
Minister-President

Standaard

De domste reacties hier zijn natuurlijk die waar mensen nu berichten gaan scannen op schrijffouten. Zij tonen zeer duidelijk aan dat ze totaal niet begrijpen waar deze discussie eigenlijk over gaat...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 21:31   #349
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hierover:

"I Won't Hire People Who Use Poor Grammar. Here's Why." - Harvard Business Review

Half of employers bin job applications with spelling errors - StudentGems
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 augustus 2012 om 21:34.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 21:35   #350
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
doe eens normaal. we zijn anno 2012. is het al teveel moeite om een spellingscheck op je CV los te laten?
Een CV bekijken kost ons ook kostbare tijd. Het is dan ook een blijk van respect om te tonen dat je er je tijd in gestoken hebt.
Sollicitanten ontvangen voor een gesprek kost nog eens tijd dus je bent zo al selectief om enkel deftige kandidaten over de vloer te krijgen
Je trekt het teveel naar het extreme. Een CV stijf van de fouten zetten is inderdaad een beetje dwaas en onrespectvol.

Ik lees hier: 1 foutje en het CV gaat in de prullebak

(of ja prullenbak, tjonge jonge)

Doe jij eens wat aan je schrijfstijl, ik lees 3 keer "tijd" in 3 zinnen, je moet wat variëren met je woorden, komt anders een beetje eentonig (niet zo creatief) over.
Oud 17 augustus 2012, 21:36   #351
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Nog even doorbijten en we zijn er vanaf..dan kennen we enkel nog de smartphone taaltjes.
Oud 17 augustus 2012, 21:37   #352
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
De domste reacties hier zijn natuurlijk die waar mensen nu berichten gaan scannen op schrijffouten. Zij tonen zeer duidelijk aan dat ze totaal niet begrijpen waar deze discussie eigenlijk over gaat...
Nee, ik vind het vrij komisch wat ik deed.
Oud 17 augustus 2012, 21:40   #353
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In the same vein, programmers who pay attention to how they construct written language also tend to pay a lot more attention to how they code. You see, at its core, code is prose. Great programmers are more than just code monkeys; according to Stanford programming legend Donald Knuth they are "essayists who work with traditional aesthetic and literary forms." The point: programming should be easily understood by real human beings — not just computers.
Wat een onzin. In programmeertalen betekent "=" altijd "=". En niet "<" wanneer de variabele ervoor de naam van een plant heeft.

De Nederlandse spelling heeft zoiets van een 130 regels denk ik.
Quantummechanica rust op 5 theoremas.
Algemene relativiteit op 2 basistheoremas.

Wie durft hier te beweren dat hij of zij zelf volledig foutloos kan schrijven ?
Oud 17 augustus 2012, 21:41   #354
Doa
Banneling

Standaard

Vertel eens tomlyb, functie en werkgever.
Ik ben benieuwd want het valt mij op dat enkel de laaggeschoolde arbeiders hier een probleem mee hebben.
Oud 17 augustus 2012, 21:41   #355
tomlyb
Burger

Standaard

In dit geval terecht:
Citaat:
Of course, we write for a living. iFixit.com is the world's largest online repair manual, and Dozuki helps companies write their own technical documentation, like paperless work instructions and step-by-step user manuals. So, it makes sense that we've made a preemptive strike against groan-worthy grammar errors.
Oud 17 augustus 2012, 21:41   #356
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat gaat over een "schrijversbedrijf"
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 21:48   #357
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Vertel eens tomlyb, functie en werkgever.
Ik ben benieuwd want het valt mij op dat enkel de laaggeschoolde arbeiders hier een probleem mee hebben.
Mijn baas komt uit het buitenland. Soms moet ik of een collega een Nederlandstalige presentaties van hem nakijken. Dat is dan wel een beetje aandoenlijk.
Maar hij is een genie in het presenteren en heeft een zeer goed uitstraling. Succes heeft hij wel.
Zijn CV wegsmijten zou echt een tragische fout zijn...
Oud 17 augustus 2012, 21:51   #358
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Mijn baas komt uit het buitenland. Soms moet ik of een collega een Nederlandstalige presentaties van hem nakijken. Dat is dan wel een beetje aandoenlijk.
Maar hij is een genie in het presenteren en heeft een zeer goed uitstraling. Succes heeft hij wel.
Zijn CV wegsmijten zou echt een tragische fout zijn...
Geen domme arbeider dus.
Oud 17 augustus 2012, 21:53   #359
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Scorpio
Feilloos schrijven hoort namelijk NIET tot het vereistenpakket
Voor wat het CV betreft hier nu juist wel

Daarna mag je weer fouten maken.
Oud 17 augustus 2012, 21:54   #360
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn baas komt uit het buitenland.
Al mijn bazen kwamen uit het buitenland. Ik moest in hun taal schrijven.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 augustus 2012 om 21:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be