![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Nog eens: het gaat NIET om dat papiertje, maar om wat er ACHTER dat papiertje zit. Iemand die een correcte en verzorgde CV aflevert zal waarschijnlijk ook in zijn job nauwkeurig zijn. Iemand die een slordige CV met schrijffouten aflevert zal veel kans ook in zijn job slordig zijn. Da's de simpele redenering achter die 'selectie' op basis van taalfouten. En die redenering klopt veel vaker wel dan niet... Laatst gewijzigd door Scorpio : 18 augustus 2012 om 01:17. |
||
|
|
|
|
|
#422 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U sugereert die man heeft moeite gedaan om een mooie Cv af te leveren . Die man heeft juuuuust nieks , die man was te lui , te dom of niet geinteresseerd om foutloos te leren schrijven of heeft dyslectie , hij heeft ZELF nieks gedaan juist nieks , hij heeft het aan iemand anders gevraagt voor hem te doen of te verbeteren . en daarop gaat u hem beoordelen ,als hij al moeite gedaan heeft , is de enige moeite die hij gedaan heeft , het aan iemand anders gevraagt . en dat gaat U belonen . Lieg en berdieg mij ik zal u belonen . en op die elan bouwt uw bedrijf ? AMaiiiiiiiiiiiiiiiiii mijne frak |
|
|
|
|
|
|
#423 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#424 |
|
Minister-President
|
occadrnig to rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn’t mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, olny taht the frist and lsat ltteres are at the rghit pcleas. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by ilstef, but the wrod as a wlohe.
|
|
|
|
|
|
#425 | |
|
Minister
|
Citaat:
Die bureaucratische rekruteerders schrijven ook boekjes en hierin zetten ze dan dat je cv en brief foutloos moet zijn en dat je hem best laat controleren als je niet zeker bent. Het resultaat is, dat ze zichzelf meer werk geven, omdat ze "foutloos schrijven", niet meer kunnen afleiden uit het cv en zo onterecht een aantal mensen moeten uitnodigen. Ik beschouw 1 of 2 foutjes als een extra parameter, waar de sollicitant slecht op scoort, nl. niet foutloos kunnen schrijven. Niet meer, niet minder. Doorgaans, nodig ik alle technische aansluitende profielen uit. Ik werk dan ook in de IT en ben al blij als ik meer dan 5 personen kan uitnodigen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 18 augustus 2012 om 05:16. |
|
|
|
|
|
|
#426 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar in't Frans of Duits is het een heel ander verhaal. En dan nog, op zijn minst de moeite doen om een eigen CV door een spellingchecker te trekken, of te laten corrigeren door een kennis die de gebruikte taal beter machtig is, is ook een pluspunt. Dat geeft aan dat iemand zijn gebreken kent. Als die persoon de ballen heeft dat toe te geven tijdens de solicitatie. Anders valt die persoon snel door de mand. Willen we dat? Een paar weken onrendabele werknemers?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 18 augustus 2012 om 07:20. |
|
|
|
|
|
|
#427 |
|
Banneling
|
ik was gisterenavond ook één poutrel, maar veel verbouwingen heb ik toch niet meer kunnen door hoor
|
|
|
|
|
|
#428 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Eigenlijk ben jij helemaal niet geïnteresseerd in een degelijke discussie he? Je wil gewoon roepen en tieren! Je mag dan wel 53 zijn, discussiëren doe je als een 14-jarige... Laatst gewijzigd door Scorpio : 18 augustus 2012 om 09:13. |
|
|
|
|
|
|
#429 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Als ik aanwerf (al een tijdje geleden) dan selecteer ik op competenties, op intelligentie en op attitudes. Bijvoorbeeld, iemand die haarscheurtjes vertaalt als lekkende kerncentrales is gebuisd op alle criteria, en komt er niet in.
|
|
|
#430 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik besluit voor mezelf:
iemand die hier een draad opent en zegt dat hij cv's met één taalfout direct weggooit, maakt zelf zoveel taalfouten, dat ik ernstig twijfel aan zijn capaciteiten. Daarnaast meen ik niet dat recruiters vaak germanisten zijn. iemand die zegt dat hij als enige in een gezelschap van aannemers en architecten kon uitleggen hoe een septische put te installeren, doet mij denken aan de man die gered werd van de verdrinkingsdood door een redder die wel kon zwemmen, en door de MUG-arts prima verder perfect werd behandeld .... terwijl die MUG-arts ... niet kon zwemmen. Ieder op zijn plaats? De redder in het zwembad, de MUG-arts in zijn ambulance/spoeddienst ? Inderdaad: ieder op zijn plaats. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#431 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee! Laatst gewijzigd door WetIsWet : 18 augustus 2012 om 09:34. |
|
|
|
|
|
|
#432 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar op papier mag blijkbaar alles , denk je nu echt dat ik niet naar school geweest ben ? mij is geleerd , dat een CV een persoonlijk stuk is waarin je uzelf moet voorstellen en je capasiteit weergeven , en dat is iets wat absoluut vervalsing optreed door verbetering van derden aan te brengen . Als recruteerders de stelling aannemen dat een CV foutloos moet zijn , en gelijktijdig zegt men dat je dat ook mag doen aan de hand van verbetering door derden dan is dat heel dubbelzijdig omdat ze hun eigen criteria hebben vernietigt . De incompetentie en de mentaliteit rond een eerlijke CV is hier gewoon teniet gedaan . ja ik weet van voorafaan dat de lay out en de verzorgde opstelling van een CV inclus schrijfstijl en spellingsfouten een weergave bieden over de persoon en de verzorgdheid zelfs meer dan die ene schrijffout maar het moet een persoonlijk itiket zijn of het is vals . De idiote stelling van recruteerders zou beter eens aan zichzelf en aan morele eerlijkheid schaven ipv aanzetten tot bedriegerij . Als de recruteerder de capasiteit zou hebben en de moeite zou doen om een CV te lezen en niet om die ene fout te zitten muggeziften , dan zou hij de volgende positieve zaken er kunnen uithalen . 1 Zeer competente mensen ( met een schrijf beperking ) terugvinden . 2 De juiste mensen terugvinden en selecteren indien het weldegelijk om de selectie van een ( taal / schijf / gerelateerde job gaat . 3 Zou hij tegen zijn baas kunnen zeggen , Mijneer , bij het doornemen van de Cv's voor taalgerelateerde job X , heb ik een vrij interessant profiel gevonden , de schrijfstijl en zijn fouten wijzen erop dat hij niet echt in aanmerking komt voor die job , maar ik heb hem even opzij gelegt , weet je vorige maand hadden we een medewerker technisch onderhoud nodig en die vonden we dus niet , wat denk je , zullen we hem een contacteren ? Als je echt met de paardenbril op in vakjes seelecteerd , dan gooi je heel veel weg en ben je heel slecht bezig . En hoe stom of dwaas jullie mij ook achten , wat ik hier bevestig is de incompetentie van de recruteerder zelf en ik ben tegen het aanzetten en stimulieren om uw CV te mogen opmonteren door een persoon met betere competenties dan uzelf . |
|
|
|
|
|
|
#433 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ook journalisten halen NOOIT foutloos het dictee de Nederlendse taal . CONCLUSIE . DUS mag er wel eens wat vereenvoudiging aan die taal bedacht worden . |
|
|
|
|
|
|
#434 |
|
Banneling
|
Klarekijk ik snap toch niet hoe je zo kan blijven redeneren.
Het CV bepaalt of je al dan niet een uitnodiging krijgt om op gesprek te komen en niet meer of minder. Persoonlijk interesseert het mij niet of deze persoon perfect foutloos kan schrijven want net als bij het opmaken van een CV krijgt deze persoon op het werk ook genoeg hulpmiddelen (spellingscheck, vertaler, google, whatever). Wat ik wel belangrijk vind is dat deze persoon ze dan ook zal gebruiken om professioneel over te komen naar collega's en klanten. Laatst gewijzigd door Doa : 18 augustus 2012 om 09:59. |
|
|
|
|
|
#435 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als die recruteerder zelf aanzet om een CV van persoon A te laten verbeteren door persoon B en aan de hand daarvan zijn selectie maakt van de personen die hij wil zien , dan bedriegt hij zichzelf want hij zal twee keer zoveel personen nutteloos uitnodigen dan hij eigenlijk zelf als interessant beschouwt . Als hij de onverbeterde versie's binnen krijgt en hij is zelf competent genoeg voor de job als recruteerder , dan kan hij de Cv's met taalfout of opzij gooien of die met aceptabele foutjes alsnog herbekijken en dat is objectief . TENZIJ , de recruteerder liefst enkel foutloze ontvangt omdat hij zelf niet kan schrijven / lezen en bang is voor zijn baas dat er eentje tussen de door hem positief bevonden CV 's beland die hij niet gezien had . Hou nu toch eens op met aan te tonen dat Uzelf bedriegen best wel mag . |
|
|
|
|
|
|
#436 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#437 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#438 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Waarom staat deze topic eigenlijk in "Binnenland"?
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
|
|
|
|
|
|
#439 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#440 |
|
Banneling
|
Het aanzetten om het niet zo nauw te nemen met je CV en hem te laten verbeteren door anderen is een zeer zwaar mentaliteit en moraliteits probleem .
Stel dat onze kinderen hier lezen dat je een cv zomaar opstelt , en hem uiteindelijk laat verbeteren door een extern persoon voor je hem afgeeft , dan zet je die kinderen aan van het steekt hem niet zo nauw , anderen lossen het wel voor je op . en moraliteit is nu presies wat men voor een stuk uit je Cv moet kunnen halen . maar moraliteit is steeds minder belangrijk en Uw visie zet daar sterk toe aan . |
|
|
|