![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Is Yves Desmet een moslim? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 46,15% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 53,85% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Het doel van de gelovige moslim is om de islam te verspreiden over de hele wereld (jihad). Dat is een plicht van elke moslim.
In de Koran staat duidelijk vermeld dat het een moslim daarom toegelaten is om tov een niet-moslim te liegen. Hij mag een niet-moslim ook bedriegen. Enfin kortom het doel wettigt de middelen. Hij pleegt volgens de Koran dus zelfs geen zonde, en kan als moslimman nog altijd rekenen op zijn bosje maagden. Iedereen hier op het forum die een minimum kennis van enkele aspekten van de moslimkultuur kent zou dat moeten weten. Het verbaasd mij dat er hier nog sommige mensen die tot het anti-moslim kamp behoren, dit nog niet schijnen te weten. Ik hoop dat ze dat toevallig even vergeten zijn en mij niet verplichten om de gepaste passages weer te gaan opzoeken uit de Koran. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 23 augustus 2012 om 23:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de wijsheid op zichzelf staat en eeuwig is. Maar het handelen is afhankelijk van de handelaar. Gezien je zegt dat je soms wel en soms niet jezelf wijs vindt, denk ik dat het handelen voor jou de maatsaf voor wijsheid is, in de beoordeling van jezelf. Ik zeg wel: "denk ik".
Mocht het je interesseren, mijn maatstaf voor wijsheid is de vreze om verkeerd te handelen. Blij dat het toch nog een fijn gesprek geworden is. Ook dat is wijsheid. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 augustus 2012 om 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat betekent "verstandelijke wijsheid"? Voor wiens "verstandelijke wijsheid" is Nietzsche blind, en waarom?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, heb jij een andere maatstaf dan ik, maar ergens is het ook weer hetzelfde. Jouw maatstaf, is het vreze om verkeerd te handelen. Ik kijk naar mijn handelingen, en trek dan de conclusie, of ik dat wijs heb gedaan ja of nee. Het is een ander maatstaf, maar eigenlijk ook weer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij evalueert na de handeling, ik ervoor. Dat lijkt me een niet onbelangrijk verschil. Maar soit.... ieder gaat zijn eigen weg.... Het uiteindelijke doel is toch ergens 'gelukkig zijn'. En dwaasheid is geen garantie voor ongelukkig zijn, net zo min als wijsheid per defenitie tot 'gelukkig zijn' zou leiden. Uiteindelijk is alles ijdelheid; een blazen tegen de wind. Niettemin wens ik je veel wijsheid toe, omdat dit voor jou blijkbaar waardevol is. En dat is het ook. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daarbij, hoor ik vaak van mensen dat ik wel wijs ben, maar ik heb niet de arrogantie om mijzelf wijs te noemen. Het antwoord *soms wel soms niet* is lekker veilig. Conclusie: Veel handelingen doe ik instinctief, en kijk ik pas achteraf of de handeling wijs was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel veel van ons handelen gebeurt weldegelijk met voorbedachtheid, planning en doelgerichtheid. Niet alles natuurlijk, maar veel. De vraag waarom we een bepaald iets doen, kan in de overgrote meerderheid van de gevallen weldegelijk beantwoord worden. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hersenwetenschap/neurowetenschap staat nog in zijn kinderschoenen, we moeten oppassen met overhaaste conclusies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat heeft iedereen natuurlijk. Ook ik uiteraard. Maar het ging om de maatstaf van wijsheid. Volgens mij is de wijsheid altoos en eeuwig. Je hoeft het daarmee niet eens te zijn en ik wil ook geen gelijk halen met mijn vsie daarover. Ik zeg dat alleen omdat je me zou kunnen begrijpen, niet om gelijk te halen. De wijsheid kan een pad en een licht zijn op onze levensreis als we daarvoor willen kiezen. En zo gezien hebben we beiden wel iets. Het is goed om vooraf te kijken of we met ons handelen op dat pas wandelen; maar het is zeker even wijs om achteraf eens achterom te kijken, na het handelen, om te zien of we in ons voornemen geslaagd zijn. Ik denk dat onze visies elkaar aanvullen en we veel van elkaar kunnen leren. En dat meen ik. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2012 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mens heeft een eigen wil bijvoorbeeld. De mens creëert kunst, begraaft zijn doden, wil alles verklaard zien enz...(dieren houden zich daar niet mee bezig) Ik geloof niet dat die drijfveer zijn oorzaak vindt in slechts wat biochemische reacties, die de mens doet denken, dat hij een vrije wil heeft, kunst creëert, zijn doen begraaft enz... Ik geloof dat die drijfveer zelf de oorzaak is van het mens-zijn en de biochemische reactie van de hersenen, slechts een gevolg is. Daarom heeft het volgens mij geen zin om melk te onderzoeken in de hoop een koe te doorgronden. Dat gaat niet. Wat de oorzaak van die drijfveer is, weet ik niet. Daarom noem ik mezelf ook agnosticus. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2012 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij hebt een verkeerde definitie van agnost zijn, een agnost is iemand die niet weet of er een drijfveer achter dingen zit. Jij zegt dat je dat wel weet, je weet alleen niet wat die drijfveer is. |
|
![]() |
![]() |