Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Is Yves Desmet een moslim?
Ja. 6 46,15%
Neen. 7 53,85%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2012, 10:52   #161
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het heeft niets met *geloven* te maken, het zijn wetenschappelijke onderzoeken.

En jij hebt een verkeerde definitie van agnost zijn, een agnost is iemand die niet weet of er een drijfveer achter dingen zit. Jij zegt dat je dat wel weet, je weet alleen niet wat die drijfveer is.
Er is een drijfveer. Dat is niet iets wat ik geloof maar iets dat ik weet. Dat kan trouwens iedereen zelf vaststellen.

Een bekend filosoof (ik meen Schopenhauwer, maar pak me daar nu niet op) zei eens, dat de belangrijkste drijfveer van al ons handelen, de wil is om beter te zijn dan onze medemens. Daar zit veel waarheid in. Ook wij hopen (heimelijk) om er als beste uit te komen als we discuteren bijvoorbeeld.

Ik wil maar zeggen.... dit is geen geloof, maar een realiteit.

Het geloof dat het menselijk handelen verklaard kan worden in onderzoek naar de biochemische (re)acties van de hersenen, is geen wetenschap, maar een geloof. Dat het onderzoek zelf op een wetenschappelijke wijze gebeurd, daar ben ik het volledig mee eens, maar ze wordt gevoerd omwille van iets wat men gelooft en bewezen wil zien als wetenschappelijk feit. Helaas tot nog toe.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 10:57   #162
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Er is een drijfveer. Dat is niet iets wat ik geloof maar iets dat ik weet. Dat kan trouwens iedereen zelf vaststellen.

Een bekend filosoof (ik meen Schopenhauwer, maar pak me daar nu niet op) zei eens, dat de belangrijkste drijfveer van al ons handelen, de wil is om beter te zijn dan onze medemens. Daar zit veel waarheid in. Ook wij hopen (heimelijk) om er als beste uit te komen als we discuteren bijvoorbeeld.

Ik wil maar zeggen.... dit is geen geloof, maar een realiteit.

Het geloof dat het menselijk handelen verklaard kan worden in onderzoek naar de biochemische (re)acties van de hersenen, is geen wetenschap, maar een geloof. Dat het onderzoek zelf op een wetenschappelijke wijze gebeurd, daar ben ik het volledig mee eens, maar ze wordt gevoerd omwille van iets wat men gelooft en bewezen wil zien als wetenschappelijk feit. Helaas tot nog toe.

Paulus.
Ah, die drijfveren, ik dacht dat je doelde op iets bovennatuurlijks of zo.

En waar heb je dat laatste nu weer vandaan, het is helemaal geen geloof. Wetenschappers hebben testen/experimenten gedaan met mensen, om te kijken of de rationalisatie voor de handeling of na de handeling komt.

En de conclusie was, dat mensen pas achter rationalisaties verzinnen. Ik geef toe, dat deze onderzoeken niet compleet zijn, want ze zeggen weinig over veel complexere zaken.

Maar zeggen dat het onderzoek is op basis van geloof, begint bijna te lijken op paranoïde nonsens uit de NWO draad.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 11:17   #163
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, die drijfveren, ik dacht dat je doelde op iets bovennatuurlijks of zo.

En waar heb je dat laatste nu weer vandaan, het is helemaal geen geloof. Wetenschappers hebben testen/experimenten gedaan met mensen, om te kijken of de rationalisatie voor de handeling of na de handeling komt.

En de conclusie was, dat mensen pas achter rationalisaties verzinnen. Ik geef toe, dat deze onderzoeken niet compleet zijn, want ze zeggen weinig over veel complexere zaken.

Maar zeggen dat het onderzoek is op basis van geloof, begint bijna te lijken op paranoïde nonsens uit de NWO draad.
Als ik nu reageer op wat jij zegt en jij op wat ik zeg, dan hebben we toch eerst bedacht wat we gingen zeggen toch?

Niemand van ons begint toch in het wilde weg te tikken op zijn klavier, om pas daarna te denken over de gedachte die we willen overbrengen?

Dat er daarbij een biochemische (re)actie plaatsvindt in de hersenen is vanzelfsprekend. Maar dat wordt veroorzaakt door "IK". En "IK" niet door de hersenen. "IK" zet mijn hersenen in gang, maar niet mijn hersenen "IK". Onbewust, instinctief en automatsch, weten we wel, Maar het blijft "IK".

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 11:27   #164
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als ik nu reageer op wat jij zegt en jij op wat ik zeg, dan hebben we toch eerst bedacht wat we gingen zeggen toch?

Niemand van ons begint toch in het wilde weg te tikken op zijn klavier, om pas daarna te denken over de gedachte die we willen overbrengen?

Dat er daarbij een biochemische (re)actie plaatsvindt in de hersenen is vanzelfsprekend. Maar dat wordt veroorzaakt door "IK". En "IK" niet door de hersenen. "IK" zet mijn hersenen in gang, maar niet mijn hersenen "IK". Onbewust, instinctief en automatsch, weten we wel, Maar het blijft "IK".

Paulus.
Jij bent je brein, je *ik* is je brein, je kunt niet je eigen brein besturen. Je brein beslist wat jij doet, en het brein is zodanig complex dat jij daar onmogelijk de macht over kan hebben. Voordat dat jij bewust nadenkt, hebben er al allerlei onbewuste processen plaatsgevonden in je brein.

Dat is gewoonweg wetenschappelijk juist, alleen je kunt je afvragen of dat onbewuste altijd hetzelfde gaat zijn als het bewuste.

Dat voor het bewuste, onbewust al allerlei processen hebben plaatsgevonden. Wilt niet zeggen, dat het bewuste geen andere draai aan het denken kan geven.

Neem nu het libet experiment, dat experiment bewijst dat wij met kleine dingetjes vooral onbewust handelen. Maar zulke experimenten zeggen helemaal niets over veel complexere zaken.

Ik geloof niet in een absolute vrije wil, maar wel in een vrijheid van keuzen.
Oud 24 augustus 2012, 11:30   #165
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, bepaalde onderzoeken wijzen wel degelijk uit dat rationalisatie pas achteraf komt. Alleen zoals ik al zei, zijn die onderzoeken ook niet heilig (veel kritiek en onderzoeken die het tegendeel beweren).

Hersenwetenschap/neurowetenschap staat nog in zijn kinderschoenen, we moeten oppassen met overhaaste conclusies.
Dat klopt, maar er is ook veel psychologisch onderzoek naar rationalisatie. Via gerichte experimenten kunnen psychologen ook blootleggen hoe rationalisaties er achteraf worden bijgefantaseerd, zonder de neurale mechanismen hiervan te moeten blootleggen. Een kennis van mij doet daar als professor aan de universiteit Granada onderzoek naar.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 11:31   #166
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat klopt, maar er is ook veel psychologisch onderzoek naar rationalisatie. Via gerichte experimenten kunnen psychologen ook blootleggen hoe rationalisaties er achteraf worden bijgefantaseerd, zonder de neurale mechanismen hiervan te moeten blootleggen. Een kennis van mij doet daar als professor aan de universiteit Granada onderzoek naar.
Dat klopt, maar wat wil je hier precies mee zeggen?

Denk jij dat rationalisaties altijd pas achteraf verzonnen worden?
Oud 24 augustus 2012, 11:37   #167
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar wat wil je hier precies mee zeggen?

Denk jij dat rationalisaties altijd pas achteraf verzonnen worden?
Neen, ik roep op om zowel het neurologisch als het psychologisch onderzoek in ogenschouw te nemen.

Ik zie ook grote spirituele voordelen in deze nieuwe inzichten: het wordt steeds moeilijker om simplistische theologenpraatjes over "wie X doet gaat naar de hemel en wie Y doet gaat naar de hel" vol te houden. De menselijke psychologie én spiritualiteit zijn oneindig veel complexer.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 24 augustus 2012 om 11:38.
Oud 24 augustus 2012, 11:39   #168
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik roep op om zowel het neurologisch als het psychologisch onderzoek in ogenschouw te nemen.
Neurowetenschappen zijn veel betrouwbaarder dan psychologie.

Maar wat is jou mening daarover (over rationalisatie achter/vrije wil enz)?
Oud 24 augustus 2012, 11:42   #169
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neurowetenschappen zijn veel betrouwbaarder dan psychologie.
Waarom?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 24 augustus 2012, 11:46   #170
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom?
Omdat ze teveel kijken naar het gedrag, maar niet weten wat er daadwerkelijk in het hoofd van mensen afspeelt, en dat weten neurowetenschappers wel.

Natuurlijk moeten psychologen ook de neurowetenschap volgen, en daar dan zelf conclusies uit trekken. Maar vaak doen ze dat ook niet, neem nu socialenwetenschappen.
Oud 24 augustus 2012, 11:47   #171
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Is hij nu een moslim of niet?
Moet ge daar eerst niet de "shawadda wadda jawadde" formule voor gebrabbeld hebben voordat ge ne moslim zijt?
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 11:51   #172
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze teveel kijken naar het gedrag, maar niet weten wat er daadwerkelijk in het hoofd van mensen afspeelt, en dat weten neurowetenschappers wel.
Je uitspraak is even belachelijk als een uitspraak "fysica is betrouwbaarder dan biologie" of "chemie is betrouwbaarder dan sterrenkunde".

Experimentele psychologie bestaat al langer en heeft ook meer mature methoden dan neurowetenschap. Neurowetenschap staat, zoals je zelf zegt, nog in zijn kinderschoenen en is nog een bont allegaartje van enerzijds heel ernstige wetenschappers en anderzijds mediageile aandachtshoeren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 24 augustus 2012, 11:54   #173
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je uitspraak is even belachelijk als een uitspraak "fysica is betrouwbaarder dan biologie" of "chemie is betrouwbaarder dan sterrenkunde".

Experimentele psychologie bestaat al langer en heeft ook meer mature methoden dan neurowetenschap. Neurowetenschap staat, zoals je zelf zegt, nog in zijn kinderschoenen en is nog een bont allegaartje van enerzijds heel ernstige wetenschappers en anderzijds mediageile aandachtshoeren.
Chemie is heel iets anders dan sterrenkunde, psychologie en neurowetenschap vullen elkaar aan.

Hoe weet jij trouwens wie de ernstige wetenschappers en de mediageile aandachtshoeren zijn? Wanneer is een wetenschapper een mediageile aandachthoer?
Oud 24 augustus 2012, 12:00   #174
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Chemie is heel iets anders dan sterrenkunde, psychologie en neurowetenschap vullen elkaar aan.

Hoe weet jij trouwens wie de ernstige wetenschappers en de mediageile aandachtshoeren zijn? Wanneer is een wetenschapper een mediageile aandachthoer?
Dat weet je als die in de populaire media straffe uitspraken doet die hij of zij helemaal niet zou doen in vaktijdschriften, op straffe van niet-publicatie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 24 augustus 2012 om 12:00.
Oud 24 augustus 2012, 12:01   #175
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet je als die in de populaire media straffe uitspraken doet die hij of zij helemaal niet zou doen in vaktijdschriften, op straffe van niet-publicatie.
Voorbeelden?
Oud 24 augustus 2012, 12:08   #176
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet noodzakelijk een of/of verhaal.
Het kan evengoed een en/en verhaal zijn.
Bekwaamheid hoeft mediageilheid niet uit te sluiten.
Oud 24 augustus 2012, 12:09   #177
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het wordt steeds moeilijker om simplistische theologenpraatjes over "wie X doet gaat naar de hemel en wie Y doet gaat naar de hel" vol te houden.
Welkom in eeuw nr. 21 na Chr.
Oud 24 augustus 2012, 12:10   #178
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger Bekijk bericht
Onderzoek wijst keer op keer uit dat je éérst handelt , daarna rationaliseert.
Welk onderzoek?
Oud 24 augustus 2012, 12:22   #179
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Welk onderzoek?
Libet experiment.
Oud 24 augustus 2012, 12:27   #180
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Welkom in eeuw nr. 21 na Chr.
Zo ver is de islam (nog) niet. Kan ook niet.

Citaat:
Wat is de Islamitische regelgeving over wie zulke uitspraken over de Shari'ah doet?

Vraag:

Wat is de regelgeving met betrekking tot iemand die zegt: ??Sommige wetten van de Shari?ah (Islamitische wetgeving) moeten nodig onder de loep worden genomen. Ze zijn toe aan verandering omdat ze niet passen bij de ontwikkelingen van deze tijd. Zoals het erfrecht, waarin de man twee keer zoveel krijgt als de vrouw.??Wat is de Islamitische regelgeving over wie zulke uitspraken doet?

Antwoord:
Niemand mag bezwaar hebben tegen deze wetten of deze veranderen. Het is immers een wetgeving die is vastgesteld voor de Islamitische gemeenschap in zowel de tijd van de Profeet, salla Allahu alayhie wa salam als na hem tot het aanbreken van het Uur. Men is verplicht zich hieraan te houden met overtuiging en geloof. Wie beweert dat andere wetten geschikter zijn, is een ongelovige

Wie zijn religie verandert, moet worden gedood (Al-Bukharie) http://forums.ansaar.nl/vragen-antwo...riah-doet.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be