![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We blijven beide in Europa, elk krijgt zijn stuk van de staatsschuld, de handel blijft zijne normale gang gaan (we kopen bij de goedkoopste)... Enkel de Belgische solidariteit zal niet meer bestaan, en elk gewest zal zijn eigen huishouden moeten beredderen. Of zeggen we dat het Vlaanderen geld gaat kosten, omdat de Walen hiervoor een zeer fikse vergoeding gaan vragen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in deze heb je je volkomen vast gereden. Laatst gewijzigd door Pericles : 24 augustus 2012 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat was in de tijd dat de Walen nog Nederlands spraken!
![]()
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb alle lezersbrieven die in de krant verschenen naar hier gebracht. Allemaal! Niemand van deze vindt dat Reynebeau het bij het rechte eind had. Niemand! Mijn bron echter -die u om God weet welke reden straal negeert- die looft een premie uit aan diegene die hem op een fout kan betrappen. Een niet partij gebonden onafhankelijk professor die veertig jaar gezocht heeft van voorbeelden van transfers van zuid naar noord, maar nooit vond,.. Maar wat kan u de waarheid schelen hé?! Een bangerik, dat ben je. Te bang om de waarheid onder ogen te zien. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2012 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terwijl,het moet gezegd,enkele haantjes nog eens "hun punt" gemaakt hebben en enkele leeuwtjes zich krijsend en roepend hebben gedragen als een Midden-Oosterling uit de Arabische Lente hebben de hogere politiek-,en de organisatie, al gereageerd zoals het behoort...
De premier heeft al te kennen gegeven dat dit gedrag van het gemeentebestuur een spijtige zaak is.De Vlaamse Regering heeft al besloten dat de gemeentelijke autonomie van tel is....en de organisator verhuist de start/stop-streep droogweg een paar honderd meter. Ze mogen hun "gemeentelijke autonomie" best uitspelen,de vroede bestuurderen van S-G-R,ze hebben eigenlijk niks bereikt want de tocht gaat vrolijk,zoals voorzien,doorheen de gemeente.... Wat de Vlaamse krijsende "pseudo-midden-oosterlingetjes" betreft,ze mogen beseffen dat de politici van de "randgemeenten" langzaam geisoleerd beginnen te raken van de "mainstream" Waalse partijen,omdat deze laatsten echt wel andere katten te geselen hebben dan zich met wat weggevluchte "Babyboomer-ex-Brusseleirs" bezig te houden . ...maak nu geen helden van die oude FdF-ers door domme dingen te gaan doen.Een symbooltje als een start/stopplaats weegt vederlicht in het ganse verhaal van B-H-V.. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 augustus 2012 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het niet weet, wel zwijg dan. Vlaanderen is al altijd door de Walen onderdrukt geweest. We hebben voor alles moeten vechten. Voor Nederlandstalig onderwijs, voor Nederlandstalige wetten, voor een Nederlandstalig bestuur enz... Niks hebben we gekregen, we hebben er altijd dubbel en dik voor betaald, terwijl het om vanzelfsprekende zaken gaat. Zelfs de kerkhoven van onze oorlogsslachtoffers spreken boekdelen. Kijk maar wie de officieren waren en wie het kannonvlees. De grafopschriften als eeuwige getuigen. In een open brief aan de koning schreven zij: "Sire, we hebben geen vertrouwen meer in onze oversten. ..." En nu vandaag. Wat is er veranderd? Zelfs voor de splitsing van BHV waar het hoogste gerechtshof in dit land openlijk de onrechtvaardigheid en discriminatie erkend, daarvoor vragen de Walen zonder enig schaamrood nog meer, nog meer rechten op ons grondgebied alhoewel ze met minder zijn en/of het wegwerken van Vlaamse wetten, die zij heel duidelijk minachten. Vlaanderen heeft toegezegd dat Wallonië quasi evenveel zetels heeft in het Belgie's parlement als de Vlamingen. Dat betekent concreet dat een Waalse stem meer waard is dan een Vlaams in dit land. Een Vlaming heeft meer stemmen nodig om te kunnen zetelen dan een Waal. Dat is toch een hele grote toegeving van Vlaanderen? Vlaanderen betaalt miljarden aan Wallonië, maar mag zich niet moeien met de wijze hoe Wallonië daar mee omgaat. Dat ware niet erg moest Wallonië er op vooruitgaan, maar integendeel gaan zij er op achteruit. Erg leuk is dat?! En nu weer,... Dat tuig komt zich in Vlaanderen nestelen, raken in de gemeenteraad en besluiten een Vlaams sportevenement af te blazen,.... Ik wil echt af van die gasten. Ze kijken overduidelijk op ons neer. Ze willen zelfs niet werken voor een Vlaming,... Ik ben het echt strontzat als een neger behandeld te worden in mijn eigen land. We werken anno 2012 nog altijd ferm voor de Walen, dat zal elke boekhouder bevestigen. En dan gaat er hier een hollander komen vertellen dat het allemaal niet waar is. Zonder enige bron, maar met hopen verwijten,... sjongens toch,... daar krijg ik het van sè... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2012 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou u er van vinden mocht ik nu afkomen met een boek uit mijn boekenkast die zegt dat het toch Peter Stuyvesant was, en dat u maar eens een serieus boek moet leren lezen? Want op dat niveau ben je blijven steken in de discussie over de transfers. Bovendien is New York wel een stukske groter dan het eiland Manhattan alleen hé?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het begin van de jaren 20 van de 17e eeuw, vermoedelijk 1624, verliet hij Wesel. Hij trad in dienst bij de West-Indische Compagnie (WIC), die Minuit in 1625 naar Nieuw-Nederland stuurde om aldaar naar delfstoffen te zoeken. Hij keerde weer terug naar Amsterdam en werd in december van dat jaar tot gouverneur benoemd, als opvolger van Willem Verhulst. Minuit vertrok op 9 januari 1626 met twee schepen van de rede van Texel en kwam op 4 mei 1626 in de kolonie aan. Op 24 mei van dat jaar (volgens sommige bronnen in juli) zou hij Manhattan hebben gekocht van de Indianen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Minuit Peter Stuyvesant (hoogstwaarschijnlijk Peperga (Weststellingwerf), 1611 of 1612 - New York, 1672) was een Nederlands koloniaal bestuurder. Stuyvesant was vanaf 1647 directeur-generaal van de Nederlandse kolonie Nieuw-Nederland (Nova Belgica) , totdat deze in 1664 werd veroverd door de Engelsen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Stuyvesant Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2012 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben een rasechte Oost-Vlaming, woonde en werkte in alle Vlaamse provincies, ben nu in het groen gaan wonen maar werk nog 3 dagen op de 7 in (o.a.) Vlaanderen. En mijn bron (Marc Reynebeau en anderen) negeer je compleet. Het zegt meer over jou dan over mij. Uwe prodessor fiscalist Hansen is niet meer dan een omhooggevallen boekhouder. Touwens het woord "professor" heeft bij mij al lang geen betekenis meer. Wie zijn "onderzoeken" sponsort krijgt de teksten die hem believen. Ik ken dat wereldje. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 24 augustus 2012 om 21:05. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#358 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Onze kleine bok is bang voor de Waalse wolf. Misschien wordt een nieuwe fabel geschreven. (Wolf aan bok) - Ben je een goede, verdraagzame, Belg, kleine bok? - Ja meneer - Geef me transfer - AUB (bok geeft zijn geld, de wolf rekent) - Niet genoeg! (de wolf eet de bok) Moraliteit?
![]() |
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |