Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2012, 20:03   #341
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Simplistische visie. Vergeet niet dat die splitsing Vlaanderen héél veel geld gaat kosten. Da's niet direct bevorderlijk om te gaan "stijgen" op de ranglijsten. Of kan mijnheer het tegendeel bewijzen ?
Maar dat is hetgeen ik mij wel afvraag. Waar gaat het Vlaanderen geld kosten ?
We blijven beide in Europa, elk krijgt zijn stuk van de staatsschuld, de handel blijft zijne normale gang gaan (we kopen bij de goedkoopste)... Enkel de Belgische solidariteit zal niet meer bestaan, en elk gewest zal zijn eigen huishouden moeten beredderen.
Of zeggen we dat het Vlaanderen geld gaat kosten, omdat de Walen hiervoor een zeer fikse vergoeding gaan vragen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 20:04   #342
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pietje Vermeulen. Een eenzijdige lezerbriefschrijver als een ander uit 2005 . En daar tracht je ons mee te overdonderen ? Ik heb ook wat brieven ingestuurd. Maar die quote je niet hé. Past niet in je eenzijdig spelletje.

En neen ik ben géén Wallingant. Ik ben een fiere Belg ! Met vrienden in heel België. Niet alleen in 't Stad.

Kruip in uw bed en lees eens een serieus boek.
Maar Derscartes ge stelt mij teleur , ge kunt beter dan dat .
Maar in deze heb je je volkomen vast gereden.

Laatst gewijzigd door Pericles : 24 augustus 2012 om 20:07.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 20:04   #343
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Paulus, ik denk dat mvd het ironisch bedoelde.
dat was dacht ik wel duidelijk
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 20:07   #344
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En welk bewijs heeft mijnheer de Hollander ?
New York werd gesticht door een Waal en u komt vertellen dat Wallonie niet bestond in de eerste helft van de XX° eeuw.

Ga naar school, jongen.
En die Waal noemde het dan direct "Nieuw Amsterdam"
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 20:08   #345
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat was in de tijd dat de Walen nog Nederlands spraken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 20:08   #346
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pietje Vermeulen. Een eenzijdige lezerbriefschrijver als een ander uit 2005 . En daar tracht je ons mee te overdonderen ? Ik heb ook wat brieven ingestuurd. Maar die quote je niet hé. Past niet in je eenzijdig spelletje.

En neen ik ben géén Wallingant. Ik ben een fiere Belg ! Met vrienden in heel België. Niet alleen in 't Stad.

Kruip in uw bed en lees eens een serieus boek.
Quote uw brieven dan eens he?!

Ik heb alle lezersbrieven die in de krant verschenen naar hier gebracht. Allemaal! Niemand van deze vindt dat Reynebeau het bij het rechte eind had. Niemand!

Mijn bron echter -die u om God weet welke reden straal negeert- die looft een premie uit aan diegene die hem op een fout kan betrappen.

Een niet partij gebonden onafhankelijk professor die veertig jaar gezocht heeft van voorbeelden van transfers van zuid naar noord, maar nooit vond,..

Maar wat kan u de waarheid schelen hé?!

Een bangerik, dat ben je. Te bang om de waarheid onder ogen te zien.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2012 om 20:14.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 20:09   #347
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
dat was dacht ik wel duidelijk
Doe die grijs van uw gezicht!

Paulus.
Oud 24 augustus 2012, 20:15   #348
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed gezien!

Paulus.
Oud 24 augustus 2012, 20:15   #349
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terwijl,het moet gezegd,enkele haantjes nog eens "hun punt" gemaakt hebben en enkele leeuwtjes zich krijsend en roepend hebben gedragen als een Midden-Oosterling uit de Arabische Lente hebben de hogere politiek-,en de organisatie, al gereageerd zoals het behoort...

De premier heeft al te kennen gegeven dat dit gedrag van het gemeentebestuur een spijtige zaak is.De Vlaamse Regering heeft al besloten dat de gemeentelijke autonomie van tel is....en de organisator verhuist de start/stop-streep droogweg een paar honderd meter.

Ze mogen hun "gemeentelijke autonomie" best uitspelen,de vroede bestuurderen van S-G-R,ze hebben eigenlijk niks bereikt want de tocht gaat vrolijk,zoals voorzien,doorheen de gemeente....

Wat de Vlaamse krijsende "pseudo-midden-oosterlingetjes" betreft,ze mogen beseffen dat de politici van de "randgemeenten" langzaam geisoleerd beginnen te raken van de "mainstream" Waalse partijen,omdat deze laatsten echt wel andere katten te geselen hebben dan zich met wat weggevluchte "Babyboomer-ex-Brusseleirs" bezig te houden .

...maak nu geen helden van die oude FdF-ers door domme dingen te gaan doen.Een symbooltje als een start/stopplaats weegt vederlicht in het ganse verhaal van B-H-V..

Laatst gewijzigd door kelt : 24 augustus 2012 om 20:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 20:16   #350
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Doe die grijs van uw gezicht!

Paulus.
Maar Paulus , de Vlaamse zaak is ons goed bekend . Descartes is een Nederlander . Het feit dat hij de Vlaamse geschiedenis niet correct kent , kan je hem niet kwalijk nemen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 20:35   #351
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Maar Paulus , de Vlaamse zaak is ons goed bekend . Descartes is een Nederlander . Het feit dat hij de Vlaamse geschiedenis niet correct kent , kan je hem niet kwalijk nemen.
Dat neem ik hem niet kwalijk. Maar wel dat hij aan geschiedsvervalsing doet.

Als je het niet weet, wel zwijg dan.

Vlaanderen is al altijd door de Walen onderdrukt geweest. We hebben voor alles moeten vechten. Voor Nederlandstalig onderwijs, voor Nederlandstalige wetten, voor een Nederlandstalig bestuur enz... Niks hebben we gekregen, we hebben er altijd dubbel en dik voor betaald, terwijl het om vanzelfsprekende zaken gaat.

Zelfs de kerkhoven van onze oorlogsslachtoffers spreken boekdelen. Kijk maar wie de officieren waren en wie het kannonvlees. De grafopschriften als eeuwige getuigen. In een open brief aan de koning schreven zij: "Sire, we hebben geen vertrouwen meer in onze oversten. ..."

En nu vandaag. Wat is er veranderd? Zelfs voor de splitsing van BHV waar het hoogste gerechtshof in dit land openlijk de onrechtvaardigheid en discriminatie erkend, daarvoor vragen de Walen zonder enig schaamrood nog meer, nog meer rechten op ons grondgebied alhoewel ze met minder zijn en/of het wegwerken van Vlaamse wetten, die zij heel duidelijk minachten.

Vlaanderen heeft toegezegd dat Wallonië quasi evenveel zetels heeft in het Belgie's parlement als de Vlamingen. Dat betekent concreet dat een Waalse stem meer waard is dan een Vlaams in dit land. Een Vlaming heeft meer stemmen nodig om te kunnen zetelen dan een Waal. Dat is toch een hele grote toegeving van Vlaanderen?

Vlaanderen betaalt miljarden aan Wallonië, maar mag zich niet moeien met de wijze hoe Wallonië daar mee omgaat. Dat ware niet erg moest Wallonië er op vooruitgaan, maar integendeel gaan zij er op achteruit. Erg leuk is dat?!

En nu weer,...

Dat tuig komt zich in Vlaanderen nestelen, raken in de gemeenteraad en besluiten een Vlaams sportevenement af te blazen,....

Ik wil echt af van die gasten. Ze kijken overduidelijk op ons neer. Ze willen zelfs niet werken voor een Vlaming,...

Ik ben het echt strontzat als een neger behandeld te worden in mijn eigen land. We werken anno 2012 nog altijd ferm voor de Walen, dat zal elke boekhouder bevestigen.

En dan gaat er hier een hollander komen vertellen dat het allemaal niet waar is. Zonder enige bron, maar met hopen verwijten,...

sjongens toch,... daar krijg ik het van sè...

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2012 om 20:51.
Oud 24 augustus 2012, 20:51   #352
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat deden de Hollanders nadien
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 20:54   #353
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
allemaal bullshit...één of andere indianenstam was er het eerst...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 20:57   #354
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ho u weet dus toch wat een bron is?

Wat zou u er van vinden mocht ik nu afkomen met een boek uit mijn boekenkast die zegt dat het toch Peter Stuyvesant was, en dat u maar eens een serieus boek moet leren lezen?

Want op dat niveau ben je blijven steken in de discussie over de transfers.

Bovendien is New York wel een stukske groter dan het eiland Manhattan alleen hé?!

Paulus.
Oud 24 augustus 2012, 21:03   #355
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Peter Minuit

In het begin van de jaren 20 van de 17e eeuw, vermoedelijk 1624, verliet hij Wesel. Hij trad in dienst bij de West-Indische Compagnie (WIC), die Minuit in 1625 naar Nieuw-Nederland stuurde om aldaar naar delfstoffen te zoeken. Hij keerde weer terug naar Amsterdam en werd in december van dat jaar tot gouverneur benoemd, als opvolger van Willem Verhulst. Minuit vertrok op 9 januari 1626 met twee schepen van de rede van Texel en kwam op 4 mei 1626 in de kolonie aan. Op 24 mei van dat jaar (volgens sommige bronnen in juli) zou hij Manhattan hebben gekocht van de Indianen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Minuit

Peter Stuyvesant (hoogstwaarschijnlijk Peperga (Weststellingwerf), 1611 of 1612 - New York, 1672) was een Nederlands koloniaal bestuurder. Stuyvesant was vanaf 1647 directeur-generaal van de Nederlandse kolonie Nieuw-Nederland (Nova Belgica) , totdat deze in 1664 werd veroverd door de Engelsen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Stuyvesant

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2012 om 21:06.
Oud 24 augustus 2012, 21:04   #356
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat neem ik hem niet kwalijk. Maar wel dat hij aan geschiedsvervalsing doet.

Als je het niet weet, wel zwijg dan.
Mijnheer, ik herhaal : zonder Waals geld was Limburg nog Limbabwe en de Kempen een dumpplaats voor WestVlaams mest.

Citaat:
Vlaanderen is al altijd door de Walen onderdrukt geweest.
Door de Franskiljonse Brusselaars ja, en daar zat Vlaams omhooggevallen crapuul tussen. Geen Luxemburgers, Namurois, Hénautois....

Citaat:
Zelfs de kerkhoven van onze oorlogsslachtoffers spreken boekdelen. Kijk maar wie de officieren waren en wie het kannonvlees. De grafopschriften als eeuwige getuigen. In een open brief aan de koning schreven zij: "Sire, we hebben geen vertrouwen meer in onze oversten. ..."
Kom eens wandelen in mijn streek. Honderden oorlogsgedenktekens met duizenden Waalse namen. Slag van de Ardennen, weet je wel.

Citaat:
En nu vandaag. Wat is er veranderd? Zelfs voor de splitsing van BHV waar het hoogste gerechtshof in dit land openlijk de onrechtvaardigheid en discriminatie erkend, daarvoor vragen de Walen zonder enig schaamrood nog meer, nog meer rechten op ons grondgebied alhoewel ze met minder zijn en/of het wegwerken van Vlaamse wetten, die zij heel duidelijk minachten.
Is dat de fout van Di Rupo of die van BDW die het hazepad koos ?

Citaat:
Vlaanderen heeft toegezegd dat Wallonië quasi evenveel zetels heeft in het Belgie's parlement als de Vlamingen. Dat betekent concreet dat een Waalse stem meer waard is dan een Vlaams in dit land. Een Vlaming heeft meer stemmen nodig om te kunnen zetelen dan een Waal. Dat is toch een hele grote toegeving van Vlaanderen?
Dankzij onze Vlaamse politiekers.

Citaat:
Vlaanderen betaalt miljarden aan Wallonië, maar mag zich niet moeien met de wijze hoe Wallonië daar mee omgaat. Dat ware niet erg moest Wallonië er op vooruitgaan, maar integendeel gaan zij er op achteruit. Erg leuk is dat?!
Dat heeft Vlaanderen decennia gedoogd en heeft ze nu rechtgetrokken. Zonder BDW.

Citaat:
En dan gaat er hier een hollander komen vertellen dat het allemaal niet waar is. Zonder enige bron, maar met hopen verwijten,...
Ik ben een rasechte Oost-Vlaming, woonde en werkte in alle Vlaamse provincies, ben nu in het groen gaan wonen maar werk nog 3 dagen op de 7 in (o.a.) Vlaanderen. En mijn bron (Marc Reynebeau en anderen) negeer je compleet. Het zegt meer over jou dan over mij. Uwe prodessor fiscalist Hansen is niet meer dan een omhooggevallen boekhouder. Touwens het woord "professor" heeft bij mij al lang geen betekenis meer. Wie zijn "onderzoeken" sponsort krijgt de teksten die hem believen. Ik ken dat wereldje.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 24 augustus 2012 om 21:05.
Oud 24 augustus 2012, 21:07   #357
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Als je de teneur van het artikel goed begrijpt, lachen de Nederlanders weer eens met de arrogantie van die domme Belgen?

Citaat:
Volgens onze zuiderburen wordt daarbij ten onrechte steevast onze landgenoot Peter Stuyvesant als 'stichter' van de stad vereerd, terwijl het in werkelijkheid de Belg Pierre Minuit was die op Manhattan een eerste nederzetting oprichtte.
Waar is het objectieve, onafhankelijke en wetenschappelijke bewijs? Of zijn franstalige Belgen zo onfeilbaar en altijdwaarheidsgetrouw? We hebben al vele Belgische franstalige documentaires en reportages van bedenkelijk allooi gezien de laatste jaren ( over De Wever, Bye bye Belgium, over Morel).

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 24 augustus 2012, 21:08   #358
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De Waalse wolf heeft zijn schapenvel afgegooid! Ze zijn zo voorspelbaar: eerst de 'verdraagzame Belg' uithangen, maar als je wat doorduwt komt de extreme franco automatisch aan de oppervlakte.

Onze kleine bok is bang voor de Waalse wolf. Misschien wordt een nieuwe fabel geschreven.

(Wolf aan bok)
- Ben je een goede, verdraagzame, Belg, kleine bok?
- Ja meneer
- Geef me transfer
- AUB (bok geeft zijn geld, de wolf rekent)
- Niet genoeg! (de wolf eet de bok)
Moraliteit?
Oud 24 augustus 2012, 21:08   #359
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Peter Minuit

In het begin van de jaren 20 van de 17e eeuw, vermoedelijk 1624, verliet hij Wesel. Hij trad in dienst bij de West-Indische Compagnie (WIC), die Minuit in 1625 naar Nieuw-Nederland stuurde om aldaar naar delfstoffen te zoeken. Hij keerde weer terug naar Amsterdam en werd in december van dat jaar tot gouverneur benoemd, als opvolger van Willem Verhulst. Minuit vertrok op 9 januari 1626 met twee schepen van de rede van Texel en kwam op 4 mei 1626 in de kolonie aan. Op 24 mei van dat jaar (volgens sommige bronnen in juli) zou hij Manhattan hebben gekocht van de Indianen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Minuit

Peter Stuyvesant (hoogstwaarschijnlijk Peperga (Weststellingwerf), 1611 of 1612 - New York, 1672) was een Nederlands koloniaal bestuurder. Stuyvesant was vanaf 1647 directeur-generaal van de Nederlandse kolonie Nieuw-Nederland (Nova Belgica) , totdat deze in 1664 werd veroverd door de Engelsen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Stuyvesant

Paulus.
Minuit was de eerste die er grond kocht en iets oprichtte. De Hollanders waren wilde veroveraars zonder enig plan. Net als is Oost-Azie. Daar stonden ze trouwens bekend onder de naam "red haired barbarians". Dat zegt genoeg. Cultuur brachten ze nergens.
Oud 24 augustus 2012, 21:11   #360
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Mijnheer, ik herhaal : zonder Waals geld was Limburg nog Limbabwe en de Kempen een dumpplaats voor WestVlaams mest.

Door de Franskiljonse Brusselaars ja, en daar zat Vlaams omhooggevallen crapuul tussen. Geen Luxemburgers, Namurois, Hénautois....

Kom eens wandelen in mijn streek. Honderden oorlogsgedenktekens met duizenden Waalse namen. Slag van de Ardennen, weet je wel.

Is dat de fout van Di Rupo of die van BDW die het hazepad koos ?

Dankzij onze Vlaamse politiekers.

Dat heeft Vlaanderen decennia gedoogd en heeft ze nu rechtgetrokken. Zonder BDW.

Ik ben een rasechte Oost-Vlaming, woonde en werkte in alle Vlaamse provincies, ben nu in het groen gaan wonen maar werk nog 3 dagen op de 7 in (o.a.) Vlaanderen. En mijn bron (Marc Reynebeau en anderen) negeer je compleet. Het zegt meer over jou dan over mij. Uwe prodessor fiscalist Hansen is niet meer dan een omhooggevallen boekhouder. Touwens het woord "professor" heeft bij mij al lang geen betekenis meer. Wie zijn "onderzoeken" sponsort krijgt de teksten die hem believen. Ik ken dat wereldje.
Je begint echt op Rikske te lijken. En dat wil al veel zeggen.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be