Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2012, 13:55   #261
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat is best mogelijk, maar er is in dit land nog nooit 'democratie' geweest.

".
Zeer juist er is inj dit land NOOIT democratie geweest .

Als men democratie in dit land wil dan moet men de nationale verkiezingen organiseren op één nationale verkiezing . en niet op een gesplitste .

Dan moeten walen en vlamingen op lijsten staan verspreid over het ganse land . en die uitslagen laten gelden .

Meer nog het ganse federalisme met 5 regeringen is onbestuurbaar en veel te duur voor België . Afschaffen die handel
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:56   #262
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
U geeft niet echt om de burger hé? Enkel om de macht van partijen als ik uw commentaren ze lees. U bent een product van onze particratie. Het doel van politiek is volgens u niet naar de wil van de bevolking te luisteren. Het is de bevolking te overtuigen op uw te stemmen om dan uw belangen te behartigen. Zolang dit maar mogelijk is, of het moreel correct is of niet.
Geef je niet om je kinderen als je ze af en toe een pak slaag geeft ? Ook al is het onterecht door het toeval van je humeur van dat moment ?

Het is een punt van een conservatieve visie tegenover een progressieve.

Als je wil weten wat ons hier te wachten staat, kijk naar Amerika.

De progressieve visie ten aanzien van democratie leidt tot Amerikaanse toestanden. Daar kosten de campagnes massa's geld en kiezen ze een acteuur die nog de rol van een aap speelde als president.

Het inherent probleem met particratie dat ze leidt tot een ons-kent-ons clubje. Daarom moet een partij daarover waken en indien nodig met een harde leiding hier een grote schoonmaak houden.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:58   #263
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Ik zou niet weten hoe.

2) Wie zegt dat ik voortaan nog ga stemmen?
Als je de vraag stelt of je nog gaat stemmen dan laat je sowieso met je voeten spelen en vraag ik me af waarom je zoveel tijd doorbrengt op een politiek forum.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 26 augustus 2012, 14:00   #264
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er werd echter niet 'niets' met die honderdduizenden stemmen gedaan, "peter1962".

Met die honderdduizenden stemmen werd een wereldrecord formatiegesprekken gevestigd, de vorming van een slechte regering zo lang mogelijk tegengehouden, het ondemocratisch karakter van de Belgse staat wereldwijd bekend gemaakt, de koning en z'n slippendragers de daver op het lijf gejaagd, diverse 'beloftevolle' jongeren een excuus voor het op poten zetten van een SHAME-betoging geboden, ettelijke 'waarnemers' en 'commentatoren' een tijdelijke job en bezigheid gegeven, vele uren YouTube-materiaal geleverd, ...

Hopelijk kan hetzelfde de volgende keer met miljoenen stemmen worden overgedaan. Als we sommigen mogen geloven is 'méér' immers altijd 'béter'
Als je het zo stelt kan je de vraag stellen of het niet goedkoper ware dat de Olympische spelen in ons land werden gehouden voor een nog beter spektakel.

Oud 26 augustus 2012, 14:01   #265
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mij is het meer te doen om het beleid. Het is nu tijdens de crisis aanpak dat er onomkeerbare beslissingen worden genomen. EDR I moet zo snel mogelijk van de macht af tenzij je een voorstander bent van een staatseconomie zonder de minste absolutie meer van privé-eigendom.

Wachten tot 2014 is veel te laat. Nu verkiezingen houden is ook geen optie.
Dan zal je uit uw pijp mogen komen, wanneer begin je nu eindelijk.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 14:03   #266
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
BDW draagt nieks nie mendallen de verantwoordelijkheid om de EDR I premier .

De enige die Elio de eerste Janet van België premier hebben gemaakt zijn de volksverraders van vlaanderen , Groen / SPA / Open VLD en de pilarenbijters
Had je liever gehad dat Leterme IIbis nog bezig was en onze de rente op onze staatschulden nog steeds naar de 6% neigden met een nog pessimistischer klimaat voor onze economie ?

Oud 26 augustus 2012, 14:03   #267
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de vraag stelt of je nog gaat stemmen dan laat je sowieso met je voeten spelen en vraag ik me af waarom je zoveel tijd doorbrengt op een politiek forum.
Nu lijkt het wel alsof u van mening bent dat 'politiek actief zijn' zich beperkt tot eens om de zoveel maanden een bolletje op een stuk papier (of in mijn geval: computerscherm) in te kleuren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 14:03   #268
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mag ik eens iets duidelijk stellen !!! Honderduizenden stemmen verzamelen aan de hand van een programma , en dan nadat je de macht grijpt las een machtgeile gigolo , dat programma gewoon NIET uitvoeren , dat noem ik volksverraad en bedrog .

Daar niet aan toegeven is inderdaad iets om fier op te zijn .

Maar er is blijkbaar nog een deel vlamingen die zich maar al te graag wetens en willes laten sollen .
Scholieren van 16 jaar kijken ook zo naar politiek : " mijn programma, of ik doe niet mee " Dat is infantiel. In een coalitie is het niet mogelijk voor één (eender dewelke) partij om haar programma onverkort uit te voeren. In een coalitie zijn er alleen maar compromissen mogelijk. Wie dat niet beseft heeft geen plaats in de politiek.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 14:06   #269
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu lijkt het wel alsof u van mening bent dat 'politiek actief zijn' zich beperkt tot eens om de zoveel maanden een bolletje op een stuk papier (of in mijn geval: computerscherm) in te kleuren.
Dat stel ik nergens. Als je echter je eigen stem al laat liggen...

Oud 26 augustus 2012, 14:07   #270
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dan zal je uit uw pijp mogen komen, wanneer begin je nu eindelijk.
Van mij moet je niets verwachten.

Oud 26 augustus 2012, 14:07   #271
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je het zo stelt kan je de vraag stellen of het niet goedkoper ware dat de Olympische spelen in ons land werden gehouden voor een nog beter spektakel.
Stelt ú zich maar die vraag.

Olympische Spelen interesseren mij niet, en 'spektakel om het spektakel' nog minder.

Nu, als die Olympische Spelen ertoe bij kunnen dragen dat hier ooit democratie wordt ingevoerd, dan mogen ze voor mijn part elke dag in ons land worden gehouden.

Oud 26 augustus 2012, 14:08   #272
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De titel van deze draad is:
Overwinning van NVA = grootste flop in onze geschiedenis

Ik zou eer zeggen: wat een palmares kan deze regering voorleggen !!

Razend benieuwd naar de reactie van de kiezer hierop.

.
Het feit dat de NVA op een overwinning afstevent betekent vooral een grote FLOP voor de andere partijen die het de laatste jaren voor het zeggen hadden en verantwoordelijk zijn voor wat zoal nu verkeerd loopt in dit landje!
Afgeven op de NVA = tonen wat een schrik die bende "democraten" heeft om het roer uit handen te geven! Ze prutsen natuurlijk liever verder, ze laten Vlaanderen liefst zonder veel tegenpruttelen dienen als melkkoe voor la Belgique!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 14:08   #273
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Scholieren van 16 jaar kijken ook zo naar politiek : " mijn programma, of ik doe niet mee " Dat is infantiel. In een coalitie is het niet mogelijk voor één (eender dewelke) partij om haar programma onverkort uit te voeren. In een coalitie zijn er alleen maar compromissen mogelijk. Wie dat niet beseft heeft geen plaats in de politiek.
Het éne 'compromis' is evenwel het andere nog niet.

Oud 26 augustus 2012, 14:09   #274
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw uitleg is even infantiel en achterhaald. Het eeuwige compromismodel werkt niet meer, tenzij je jezelf compromitteerd.
Oud 26 augustus 2012, 14:10   #275
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Van mij moet je niets verwachten.
Toch wel, helaas enkel getrol van een open vld partijsoldaatje.
Oud 26 augustus 2012, 14:11   #276
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Had je liever gehad dat Leterme IIbis nog bezig was en onze de rente op onze staatschulden nog steeds naar de 6% neigden met een nog pessimistischer klimaat voor onze economie ?
Vergelijk geen onbekwamen macht geilen met een een ander onbekwame machtsgeile zeiker . ze zijn in het zelfde bedje VERDEFELIJK ziek .
Oud 26 augustus 2012, 14:13   #277
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergelijk geen onbekwamen macht geilen met een een ander onbekwame machtsgeile zeiker . ze zijn in het zelfde bedje VERDEFELIJK ziek .
Als je voorstander was van dat de huidige meerderheid geen regering had gevormd dan geef je daar impliciet je akkoord mee om Leterme IIbis meer macht te geven.

Oud 26 augustus 2012, 14:14   #278
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik besef dat maar al te goed , en gelijktijdig besef ik ook dat vlaanderen nooit aan een zeel trekken en de walen wel .

Dat zegt veel over de bekrompen schijnheiligheid van Vlamingen .

en als vlaaming wil ik mij van die bekrompen lafheid distengeren .
Oud 26 augustus 2012, 14:16   #279
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het verschil tussen beide is dat de Regering werkt en de N-VA niets doet.
De regering "werkt" zoals ze al zo lang bezig was: slecht!
De NVA probeert men zo lang mogelijk langs de zijlijn te houden om te kunnen beweren dat ze "niets" doet! Ze hebben alvast het vuur aan de schenen gelegd van de huidige ploeg en als ..dieze al iets doen is het wellicht te danken aan de NVA!
Uiteindelijk zijn het de kiezers die uitmaken wie wat moet/mag doen, niet wat de partijbonzen en hun politiekers van-vader-op-zoon/dochter wensen!
Wint de NVA, so be it! De hypocriete commentaren van de rest interesseren ons niet, natuurlijk zijn ze "er tegen"....
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 14:18   #280
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je voorstander was van dat de huidige meerderheid geen regering had gevormd dan geef je daar impliciet je akkoord mee om Leterme IIbis meer macht te geven.
In vlaanderen wordt het niet meer kiezen voor de partij die volgens je overtuiging het beste kan doen , maar kiezen voor een partij die het minst power kan genereren en zodoende , het minst kan misdoen .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be