Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Boete gordeldracht
Terecht..gewonden/doden kosten geld aan de staat 23 74,19%
Onterecht..ik bepaal mijn bescherming zelf wel 8 25,81%
geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2012, 12:14   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Of hij heeft eens een chauffeur zien sterven omdat de gordel niet losraakte en de wagen in de fik stond...
Als men de gordel zelf niet loskrijgt is ofwel de bestuurder/inzittende bewusteloos/zwaargekwetst.
Of de schade aan de centrale veiligheidskooi/middentunnel (waar het gordel verankerd is) is zo hoog dat de inzittende het sowieso niet overleefd heeft.

De rest catalogeer ik onder uiterts zeldene uitzonderingen die de regel bevestigen.

Als er brand uitbreekt in de wagen verbranden mensen die niet aangegordeld zijn natuurlijk veel eerder - zelfs bij de minste botsing aan 20 kmh impact... - want als bewusteloze kan men niet uitstappen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 augustus 2012 om 12:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 22:15   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
euh ... even een tiende van een seconde twijfel, en dan:
inderdaad, laat ons hopen dat de Mam nooit een ongeval zou hebben,
maar wel een boete.

Immers, als de staatskas gevoed wordt met de boete van een andere, dan moet ze minder gevoed worden met mijn zuurverdiende centen.

.
Ik heb er al eens ééntje driedubbel in frieten gereden dat ik er omgekeerd van tegen een paal stond.
Zonder gordel.

En al eens als bijzitter zijdelings tegen de muur tot stilstand gekomen...zonder gordel.

En boetes heb ik er ook al voor betaald. Pff alsof mij dat wat kan schelen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 22:17   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht dat de klikker standaard was op nieuwe wagens.
Het moet wel mogelijk zijn om via chiptuning die verklikker uit te zetten, voor sommige mensen met medische tegenaanwijzingen voor gordeldracht.

En tot slot ken ik mensen die eerst de gordel inklikken, en dan plaatsnemen ...
Of je trekt die fiche uit onder je zetel.
Of je steekt er een stuk in van op het autokerkhof waar je de riem vanaf gesneden hebt.
Rete irritant dat gepiep.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 22:24   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Of hij heeft eens een chauffeur zien sterven omdat de gordel niet losraakte en de wagen in de fik stond...
Bij de eerste testen van de gordels namen ze dummies met beenderen van echte mensen. Alles was toen nog in de begin fase, zowel de dummies als de gordels en de testen. Allez de dummies waren toen nog lijken die ze gebruikten.
Wat bleek?
Die beenderen van die dummies waren langs alle kanten gebroken van die gordels bij een zware test.

Nadien zijn ze dummies zonder beenderen beginnen gebruiken en dat begon toen al wat te verbeteren, de uitslag van die testen.

Een gewone gordel zal u tegenhouden van door de ruit te vliegen en is zeker goed voor kinderen omdat die nogal een vliegend projectiel kunnen worden.
Maar voor de gewone man, is dat vrij onzinnig....tenzij je een vierpuntsgordel en een versterkte kooi hebt zoals in de rally. Maar dan heb je nog andere zetels ook nodig.

Bwah ze doen maar maar daarom doe ik niet zomaar.

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 augustus 2012 om 22:25.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 22:57   #25
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bij de eerste testen van de gordels namen ze dummies met beenderen van echte mensen. Alles was toen nog in de begin fase, zowel de dummies als de gordels en de testen. Allez de dummies waren toen nog lijken die ze gebruikten.
Wat bleek?
Die beenderen van die dummies waren langs alle kanten gebroken van die gordels bij een zware test.

Nadien zijn ze dummies zonder beenderen beginnen gebruiken en dat begon toen al wat te verbeteren, de uitslag van die testen.

Een gewone gordel zal u tegenhouden van door de ruit te vliegen en is zeker goed voor kinderen omdat die nogal een vliegend projectiel kunnen worden.
Maar voor de gewone man, is dat vrij onzinnig....tenzij je een vierpuntsgordel en een versterkte kooi hebt zoals in de rally. Maar dan heb je nog andere zetels ook nodig.

Bwah ze doen maar maar daarom doe ik niet zomaar.

Hoe vaak buigt iemand zich een beetje naar voor om meer in z'n spiegels te kunnen zien? Zeker op een rond punt of als je rechts afslaagt doen de meesten dat om toch maar meer te zien , soms klikt die gordel dan vast zodat die beweging niet mogelijk is ... Levensgevaarlijk, zeker voor zwakke weggebruikers die in de dode hoek zitten...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 23:00   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hoe vaak buigt iemand zich een beetje naar voor om meer in z'n spiegels te kunnen zien? Zeker op een rond punt of als je rechts afslaagt doen de meesten dat om toch maar meer te zien , soms klikt die gordel dan vast zodat die beweging niet mogelijk is ... Levensgevaarlijk, zeker voor zwakke weggebruikers die in de dode hoek zitten...
Dat heb ik idd heel vaak voor.
En met mijn camionette zonder zijraampjes achteraan is dat echt heel vervelend en soms heel gevaarlijk.

Ik hang die dus gewoon over mijn schouder en als ik een baancontrole zie afkomen trek ik die discreet een beetje verder en klik eens vast.
Wat dus uiterst zelden is.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 09:36   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Eigenlijk is er geen probleem.

Wie de gordel wil dragen, draagt hem. Het doet je minder dan een tiende van een seconde verliezen bij vertrek en aankomst samengeteld.

Wie hem niet wil dragen, verstopt het een beetje, en is bereid de boete te betalen. Of in geval van ongeval, na omstandige expertise van de letsels, bereid om zelf voor een aantal medische kosten in te staan.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 12:04   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bij de eerste testen van de gordels namen ze dummies met beenderen van echte mensen. Alles was toen nog in de begin fase, zowel de dummies als de gordels en de testen. Allez de dummies waren toen nog lijken die ze gebruikten.
Wat bleek?
Die beenderen van die dummies waren langs alle kanten gebroken van die gordels bij een zware test.

Nadien zijn ze dummies zonder beenderen beginnen gebruiken en dat begon toen al wat te verbeteren, de uitslag van die testen.

Een gewone gordel zal u tegenhouden van door de ruit te vliegen en is zeker goed voor kinderen omdat die nogal een vliegend projectiel kunnen worden.
Maar voor de gewone man, is dat vrij onzinnig....tenzij je een vierpuntsgordel en een versterkte kooi hebt zoals in de rally. Maar dan heb je nog andere zetels ook nodig.

Bwah ze doen maar maar daarom doe ik niet zomaar.
de gordel is toch ontwikkeld in de luchtvaart, en is de beste manier om levens te redden.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 16:47   #29
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de gordel is toch ontwikkeld in de luchtvaart, en is de beste manier om levens te redden.
Bij rijden in steden en dergelijke lijkt me een gordel eerder een last en zoals in m'n vorige post, ook een gevaar voor andere weggebruikers.
Gordeldracht afschaffen, alvast in de bebouwde kom, 't is niet dat je daar tegen 120 door de dorpskom knalt hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 18:11   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Bij rijden in steden en dergelijke lijkt me een gordel eerder een last en zoals in m'n vorige post, ook een gevaar voor andere weggebruikers.
Gordeldracht afschaffen, alvast in de bebouwde kom, 't is niet dat je daar tegen 120 door de dorpskom knalt hé...
Wat een B.S.

Juist bij lage snelheden heeft de gordel het meeste nut !
en het is niet verboden zijn hersens te gebruiken... zolang je nog kunt...

anno 2003, de gordeldracht is inmiddels veel hoger...

Citaat:
http://www.steunpuntmowverkeersveili...s/store/22.pdf
Gordeldracht
Literatuurstudie over de determinanten van het gordelgebruik en mogelijke interventies RA-2003-12

Samenvatting

In België wordt de gordel op wegen, met een snelheidslimiet van 90km/u, door maar 58% van de bestuurders gedragen. Op de autosnelweg is dit meer (63%) en in de stad is dit minder (47%). De gordel wordt minder gedragen door mannelijke bestuurders en door jongeren. Ook blijkt dat voor korte ritten binnen de bebouwde kom, waar de gordel het meeste effect heeft, de gordel het minst wordt gedragen.

Indien de gordel gedragen wordt, vermindert het risico op overlijden of ernstig letsel met ongeveer 45%.

De meest genoemde redenen om de gordel niet te dragen zijn korte duur van het traject, hinder van de gordel, er niet aan denken, luiheid en onverschilligheid. Redenen om de gordel wel te dragen zijn meer controles en boetes. Om het gordelgebruik bij passagiers te laten stijgen kan de bestuurder een sleutelrol vervullen. Indien de bestuurder de gordel draagt, wordt de gordel vaak ook door de passagier voorin gedragen.
Om het gordelgebruik te beïnvloeden dient eerst een duidelijke risicogroep afgebakend te worden. Omdat, in België de gordel minder wordt gedragen door jongeren en mannen, lijkt het aangewezen om zich op deze groep te richten. Twee wegen kunnen ingeslagen worden om het gordelgebruik te laten stijgen.
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=8FUc4z_4Bxs

AN ACCEDENT EVEN 30 KM/H CAN BE DEADLY. SO ALWAYS FASTEN YOUR SEAT BELTS PLEASE.
Citaat:
Steeds meer bestuurders en passagiers dragen de veiligheidsgordel in de auto. Bij de bestuurders is dat percentage gestegen van 53 tot 86 procent, al doen onze buurlanden nog altijd beter.

In België draagt gemiddeld 85,7 procent van de bestuurders en de passagiers voorin de veiligheidsgordel. Sinds 2003 (het jaar van de eerste meting), is het gordeldrachtpercentage gestegen met 33,1 punten bij de bestuurders en met 20,5 punten bij de passagiers voorin.

http://www.autoscoops.be/nieuws/2010...kt-gordel-vast

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...m-u-doden.aspx

Citaat:
27/01/'09 Binnenland Een frontale botsing aan een lage snelheid van 30 km/u kan dodelijk zijn voor de helft van de inzittenden van een wagen als die hun gordel niet dragen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van wegenhulporganisatie Touring.

Volgens Touring is dat een zeer verontrustende conclusie. In de binnenstad, waar 30 km/u de gemiddelde snelheid is, laten veel automobilisten namelijk hun autogordel achterwege. "Het aantal mensen dat een gordel draagt moet dus omhoog, aldus Touring. “De testen bewijzen dat de airbag alleen niet volstaat om een leven te redden.”

Dummy's
Uit de drie tests die Touring uitvoerde, met gesofisticeerde dummy’s waarvan de sensoren rechtstreeks het risico en het type van verwondingen doorgeven aan een computer, bleek ook dat een frontale botsing aan 30 km/u dezelfde impact op een lichaam heeft zoals een val van vier meter hoog.

Verder ondervond Touring ook dat mensen die achteraan zitten en geen gordel dragen bij een botsing naar voor kunnen schieten en daarbij de passagiers voor hen levensgevaarlijk kunnen verwonden.

Achterstand

“Hoewel iedereen in principe ondertussen het levensbelang van de autogordel wel heeft begrepen, is niet iedereen ervan overtuigd dat men reeds bij 20 of 30km/u levensgevaarlijk gewond kan raken als men de gordel vergeet", aldus Touring. "België heeft vooruitgang geboekt met 77% van de bestuurders en 73% van de passagiers die de gordel dragen, maar we hinken wel nog altijd achterop in vergelijking met de meeste Europese landen."

Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid stelt dat dankzij de autogordel jaarlijks zowat 40% minder mensen sterven in de auto.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 augustus 2012 om 18:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 22:28   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de gordel is toch ontwikkeld in de luchtvaart, en is de beste manier om levens te redden.
Bwah ik weet nog zo niet meteen.
Voor de bestuurder maakt dat niet zoveel uit.
Voor kinderen en feitelijk zou iedereen geregeld dat eens moeten oefenen met zijn kinderen is de beste plaats op de grond tussen de zetels in. Kan je niet met een gordel natuurlijk.
Maar je kan het alvast eens oefenen mochten ze het toch maar eens vergeten zijn hem aan te doen en je een botsing ziet afkomen...wat u dikwijls wel ziet en nog een seconde of zo tijd geeft.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 00:37   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bwah ik weet nog zo niet meteen.
Voor de bestuurder maakt dat niet zoveel uit.
Voor kinderen en feitelijk zou iedereen geregeld dat eens moeten oefenen met zijn kinderen is de beste plaats op de grond tussen de zetels in. Kan je niet met een gordel natuurlijk.
Maar je kan het alvast eens oefenen mochten ze het toch maar eens vergeten zijn hem aan te doen en je een botsing ziet afkomen...wat u dikwijls wel ziet en nog een seconde of zo tijd geeft.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 08:49   #33
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Linkebeek en St Genesius Rode zullen betalen !!
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 10:32   #34
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Hoe zit het eigenlijk met gordeldracht in reisbussen of touringcars ? Ook dit is al enkele jaren verplicht, maar er zijn nauwelijks reizigers die hun gordel ook effectief omdoen. Ik verzaak daar ook aan, ook al omdat ik het absurd vind dat men blijkbaar op een lijnbus of tram / trein dan nog wel steeds een vrij projectiel mag zijn. Ik vraag me wel af of de verzekering zou weigeren te betalen indien er gekwetsten vallen bij een ongeval met een touringcar, waarbij wordt aangetoond dat de meerderheid van de passagiers geen gordel droeg ?

In de personenwagen is bij mij de gordel omdoen een automatisme, zoals ik hoop dat dat bij de meeste jongere mensen ook zo is. Ik ben met de gordel opgegroeid bij wijze van spreken, ik kan me wel inbeelden dat oudere bestuurders die nog lang zonder gordel hebben gereden er moeite mee hebben deze om te doen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 02:52   #35
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Voor mij mag het zelf nog stap verder gaan;
geen gordel is zware overtreding - 100€,
bellen (of andere ongepaste activiteiten) achter stuur; zware overtreding - 150€,
geen richtingaanwijzers gebruiken wanneer nodig; zware overtreding - 150€
door oranje rijden als stoppen kan is zelfde als door rood rijden of oversteken; 200€
uitvoeren van arrogante en gevaarlijke manoeuvres; zeer zware overtreding; 250€ boete en 7 dagen rijbewijs kwijt
Bij recividisme van elke overtreding verdubbeling van boete en 14 dagen rijbewijs kwijt tot definitieve uitsluiting en vernietiging van aangeslagen wagen.
En overal zouden er dagelijks anonieme wagens rondrijden om zulke overtredingen te verbaliseren. Werkloosheid direct een heel stukje opgelost.

Maar ja het ontbreekt al aan mensen laat staan uitvoeringsmogelijkheid.
Kom dus terug op andere oplossing; afschaffen van alle verkeersregels en verplichte verzekering; als er dan iets gebeurt (ongeval met of zonder doden) ieder zijn eigen kosten maar betalen zonder tussenkomst van verzekering.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 07:01   #36
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat een B.S.

Juist bij lage snelheden heeft de gordel het meeste nut !
en het is niet verboden zijn hersens te gebruiken... zolang je nog kunt...

anno 2003, de gordeldracht is inmiddels veel hoger
U mag dat tien keer BS vinden. U mag dan ook het voorbeeld dat ik gaf als BS omschrijven, dat toont enkel aan dat u niet dagdagelijks in steden rondrijdt...
Een gordel beperkt de bewegingsvrijheid te vaak om veilig rond te kunnen kijken , of het nu op een rond punt is of aan de één of andere hoek...
Huur een kleine vrachtwagen of camionette en beleef het zelf maar eens...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 09:27   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
U mag dat tien keer BS vinden. U mag dan ook het voorbeeld dat ik gaf als BS omschrijven, dat toont enkel aan dat u niet dagdagelijks in steden rondrijdt...
Een gordel beperkt de bewegingsvrijheid te vaak om veilig rond te kunnen kijken , of het nu op een rond punt is of aan de één of andere hoek...
Huur een kleine vrachtwagen of camionette en beleef het zelf maar eens...
't Moet zijn dat gij fysisch niet geschikt zijt om een rijbewijs te hebben.
Ga het maar gauw inleveren.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 09:30   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
..
ik kan me wel inbeelden dat oudere bestuurders die nog lang zonder gordel hebben gereden er moeite mee hebben deze om te doen.
Daar moet ik mee lachen.

Mijn schoonmoeder vond zich ook te oud om als passagier de gordel om te doen (ze heeft zelf geen rijbewijs).
Maar toen Schoofie ze eens ergens naar toe moest voeren, stopte Schoofie na 500 m ongeveer (de afstand dat ze niet meer te voet naar huis kon ...) en zette zich aan de kant van de straat.
Die gordel was binnen de twee seconden vastgesnoerd.

En sedertdien niet meer alleen bij mij !

Ge moet ze kunnen aanpakken, jong, die oudjes.
Ik weet het, want ik ben er zelf bijna een.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 10:17   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
In de personenwagen is bij mij de gordel omdoen een automatisme, zoals ik hoop dat dat bij de meeste jongere mensen ook zo is. Ik ben met de gordel opgegroeid bij wijze van spreken, ik kan me wel inbeelden dat oudere bestuurders die nog lang zonder gordel hebben gereden er moeite mee hebben deze om te doen.
Ik ben zo´n bestuurder, maar ik had er helemaal geen probleem mee de gordel onmiddellijk aan te doen, ik deed ze zelfs al aan toen er geen gordelplicht was (3-puntsgordel wel enkel verplicht aanwezig in de auto); ook op degelijke kopsteunen (goed ingesteld) en goede stevige autozetels -en toch comfortabel- met veel steun hechtte ik direct grote waarde aan, bij mijn tweede bestelde auto (na 2,5 jaar) - nochtans alweer een BMW - bestelde ik de toen kwalitatief zeer goede Recaro-zetels in optie, was toen de duurste optie eruit. Wat trouwens ook bleek toen ik de auto later verkocht, alles behalve weggesmeten geld.

Het "gordelsysteem als passieve veiligheid" omvat:
(en hun ondersteunende [i]noodzakelijke elementen[i] )

Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Sicherheitsgurt#Ursprung
Der durch *Gurtstraffer und ** Gurtkraftbegrenzer ergänzte Dreipunktgurt bildet zusammen mit Knautschzonen, stabiler Fahrgastzelle mit Seitenaufprallschutz, Sicherheitslenksäule und -lenkrad sowie auf den Gurt abgestimmter Sitzkonstruktion mit Kopfstütze die Grundelemente der passiven Sicherheit zum Schutz der Insassen bei einem Unfall.
*
http://de.wikipedia.org/wiki/Gurtstraffer
http://en.wikipedia.org/wiki/Seat_be..._and_webclamps

**
http://de.wikipedia.org/wiki/Gurtkraftbegrenzer
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2012 om 10:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 10:34   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
U mag dat tien keer BS vinden.
Elke normale mens vindt dat totale BS wat jij daar vertelt, zeker als het om een recente personenwagen gaat met alle veiligheidsvoorzieningen waaronder een modern gordelsysteem met allerlei snufjes om het de bestuurder zo comfortabel mogelijk te maken.

Ik voel die gordel namelijk nog niet eens als ik rij. Als ik ze even niet aan heb (passagier) - en de bestuurder vertrekt sneller als ik ze kon aandoen - dan voel ik onmiddelijk dat iets ontbreekt als ik in eenderwelke autozetel zit...

Vertel me nu eens met wat voor een voertuig U juist rijdt, en hoe en waar en waarvoor; zonder geheimzinnig te doen. Ook de staat van het voertuig, en de staat van het gordelsysteem.

Mss weten we dan de redenen waarom je hier zoiets neerschrijft.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2012 om 10:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be