Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2012, 12:24   #21
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Misschien kan je flamingantenbrein niet begrijpen dat niet iedereen en alles zwart of wit is, maar iets tussenin.

Zie je nu zelf de ironie van die uitspraak niet in?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 12:25   #22
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
tsja, de idioten van de maatschappij moeten ook vertegenwoordigd worden hé.
yep...in navolging van de cvp.
Oud 4 september 2012, 12:26   #23
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht

Zie je nu zelf de ironie van die uitspraak niet in?
Inderdaad

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 4 september 2012 om 12:26.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 12:27   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maingain is een Wallo-Bru-nationalist. Niks voor de B.U.B. dus, ook al zegt hij het soms goed. Misschien kan je flamingantenbrein niet begrijpen dat niet iedereen en alles zwart of wit is, maar iets tussenin.
Maingain moet niets weten van Wallonië of zelfs Brussel, voor hem is zijn franstaligheid de belangrijkste en determinerende factor om de mensheid op te delen.

Dat jij dat niet kunt begrijpen, is jouw probleem.
Oud 4 september 2012, 12:28   #25
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als FDF een natuurlijke bondgenoot van de B.U.B. was, dan zou er geen B.U.B. bestaan of zouden beide partijen samenwerken, wat geheel niet het geval is. Misschien toch nog iets dieper nadenken tenzij uw verstand dat niet aankan.
Wat niet is kan nog komen he

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 4 september 2012 om 12:28.
Oud 4 september 2012, 12:29   #26
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Rolin vraagt Franstalige eindtermen

http://www.nieuwsblad.be/article/det...20831_00278788

Rodenaar mag grieven aan burgemeester Rolin uitgebreid voorleggen

http://www.nieuwsblad.be/article/det...20830_00276558

Citaat:
Dat geen toelating wordt gegeven voor de mammobiel (waar vrouwen zich gratis kunnen laten screenen op borstkanker, nvdr.), komt omdat de medische dossiers enkel in het Nederlands worden opgesteld’, zegt Demunter. ‘Mijn belangrijkste vraag was waarom we geen sport-, jeugd- en cultuurfunctionaris hebben.Ze gaf toe dat de gemeente die niet heeft, al verwees ze naar de sportraad, jeugdraad en cultuurraad in de Boesdaalhoeve. Maar dat is natuurlijk wel van de Vlaamse gemeenschap.’

Ook de weigering van de Gordel kwam ter sprake. ‘Ik vertelde dat ik die brief nooit zo geschreven hebben als de Gordel wel had kunnen plaatsvinden’, aldus Demunter. ‘Ze antwoordde dat ze die beslissing niet alleen heeft genomen. Ik heb het gevoel dat ze er zelf niet helemaal achterstond.

Demunter roept andere inwoners op mondiger te zijn. ‘Ze zei dat niemand haar zoals ik al had aangesproken over al die feiten. Behalve de gemeenteraadsleden, maar dat wordt blijkbaar minder geapprecieerd.’
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 12:29   #27
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maingain is een Wallo-Bru-nationalist. Niks voor de B.U.B. dus, ook al zegt hij het soms goed. Misschien kan je flamingantenbrein niet begrijpen dat niet iedereen en alles zwart of wit is, maar iets tussenin.
1. Je beseft toch wat je eigenlijk zegt?
2. Ben jij het niet die elke persoon die geen belgicist is bestempelt als flamingant.

Juist...

Laatst gewijzigd door Lavox : 4 september 2012 om 12:30.
Oud 4 september 2012, 12:31   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Waar blijft Everytime om Maingain terecht te wijzen dat de Gordel helemaal niets te zien heeft met politiek en het Vlaamse karakter van de rand?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 13:29   #29
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Nationalist is een vies woord, maar Di Rupo moet zich wel meer als een Franstalige gedragen.

Ach ja.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 14:07   #30
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Ach ja, taalracisme, het is iets vies, hè.
Oud 4 september 2012, 14:37   #31
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het flamingantenblad De Standaard vandaag:

'Di Rupo geeft fascisten en nationalisten gelijk'
• dinsdag 04 september 2012, 10u18
• Bron: belga
• Auteur: bvb

Belga

FDF-voorzitter Olivier Maingain heeft premier Elio Di Rupo er dinsdag op Bel RTL onomwonden van beschuldigd "de Vlaamse fascisten en nationalisten gelijk te geven" door zo "lichtzinnig" om te gaan met De Gordel.

Di Rupo liet zondag via verschillende media verstaan dat De Gordel, die jaarlijks het Vlaams karakter van de rand rond Brussel in de verf moet zetten, voor hem "in de eerste plaats een sportief en familiaal evenement is". Op de VRT voegde hij daar nog aan toe dat hij "helaas" zelf niet kon deelnemen.
Maingain is allerminst opgezet met die opstelling. Hij noemde de uitspraken van de premier dinsdag op Bel RTL "totaal ongepast". Volgens de FDF’er gaf de premier immers "de Vlaamse fascisten en nationalisten gelijk".

"Wanneer hij naar eigen zeggen slechts een familiale en sympathieke happening ziet, terwijl er manifestanten rondlopen van het TAK en de VMO, terwijl Bart De Wever er aanwezig is en terwijl CD&V er T-shirts showt met als opschrift ’bedankt voor de splitsing van BHV’, dan denk ik dat de premier zich had moeten herinneren dat hij soms ook Franstalig is", aldus nog Maingain.

Maingain is voor mij soms te wallingantisch, maar hier kan ik hem geen ongelijk geven. Di Rupo is een ezel, die alleen op een goed blaadje wil staan met de flamingantische separatisten.
Maingain is gewoon een onnozelaar die niets van de Gordel kent. Als Franstalig ga ik bijna elk jaar naar de Gordel en dit enkel en alleen om er te gaan fietsen, net als de meeste Vlaamse deelnemers. Ik weet zeer goed dat de TAK, VVB en andere VNJ er ook aan deelnemen en dat ze een andere visie over de Gordel hebben : geen enkel probleem ermee. Het bestaan van het Vlaams-Nationalisme zal me zeker niet verhinderen nog naar Vlaanderen te gaan. Integendeel zelfs.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 14:48   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Waarom BUB geen kans maakt in Vlaanderen is hier weerom bewezen: het clubje Francofone racisten van het FDF "zeggen het soms goed" en zijn soms "iets te wallingant", maar de meerderheid van het Vlaamse volk zijn fascisten en nationalisten waar men niets mee te maken wilt hebben.

Pas op, in Wallonie gaan ze ook nooit scoren hoor. Gewoon omdat zelfs de Walen slimmer zijn dan de Bubbers...

Laatst gewijzigd door Antoon : 4 september 2012 om 14:49.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 15:30   #33
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maingain is gewoon een onnozelaar die niets van de Gordel kent. Als Franstalig ga ik bijna elk jaar naar de Gordel en dit enkel en alleen om er te gaan fietsen, net als de meeste Vlaamse deelnemers. Ik weet zeer goed dat de TAK, VVB en andere VNJ er ook aan deelnemen en dat ze een andere visie over de Gordel hebben : geen enkel probleem ermee. Het bestaan van het Vlaams-Nationalisme zal me zeker niet verhinderen nog naar Vlaanderen te gaan. Integendeel zelfs.
Ja, natuurlijk. Er is geen enkele reden dat Franstaligen niet zouden mogen meedoen zolang ze de taalgrens respecteren.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 15:42   #34
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Waarom BUB geen kans maakt in Vlaanderen is hier weerom bewezen: het clubje Francofone racisten van het FDF "zeggen het soms goed" en zijn soms "iets te wallingant", maar de meerderheid van het Vlaamse volk zijn fascisten en nationalisten waar men niets mee te maken wilt hebben.

Pas op, in Wallonie gaan ze ook nooit scoren hoor. Gewoon omdat zelfs de Walen slimmer zijn dan de Bubbers...
Is dat dan 'een héle prestatie', of toch eerder 'kinderspel'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 16:02   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Nationalist is een vies woord, maar Di Rupo moet zich wel meer als een Franstalige gedragen.

Ach ja.

Mooi gespot.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 16:05   #36
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Sommige reacties/lezerscommentaren op dat artikel zijn wel grappig, vind ik.

Heeft de schrijver van het stukje zich eigenlijk ooit verontschuldigd?
Een journalist die zich zou verontschuldigen? Dat zou ook den eerste keer zijn... Afijn, iemand die zo'n bullshit schrijft verdient de naam "journalist" niet.
Oud 4 september 2012, 16:24   #37
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Wat me opvalt is dat maingain niet weet wat fascisme en nationalisme is, laat staan dat hij het verschil tussen de twee weet.
leuri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 16:43   #38
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Wat me opvalt is dat maingain niet weet wat fascisme en nationalisme is, laat staan dat hij het verschil tussen de twee weet.
Maingain weet dat echt wel, hoor. Dat woordje hakt er gewoon lekker in om de tegenstander te demoniseren en is een prima hulpmiddel om een onwetend publiek de daver op het lijf mee te jagen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 16:48   #39
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
En geef dan eens een definitie, tweeterke.
Oud 4 september 2012, 17:21   #40
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het flamingantenblad De Standaard vandaag:

'Di Rupo geeft fascisten en nationalisten gelijk'
• dinsdag 04 september 2012, 10u18
• Bron: belga
• Auteur: bvb

Belga

FDF-voorzitter Olivier Maingain heeft premier Elio Di Rupo er dinsdag op Bel RTL onomwonden van beschuldigd "de Vlaamse fascisten en nationalisten gelijk te geven" door zo "lichtzinnig" om te gaan met De Gordel.

Di Rupo liet zondag via verschillende media verstaan dat De Gordel, die jaarlijks het Vlaams karakter van de rand rond Brussel in de verf moet zetten, voor hem "in de eerste plaats een sportief en familiaal evenement is". Op de VRT voegde hij daar nog aan toe dat hij "helaas" zelf niet kon deelnemen.
Maingain is allerminst opgezet met die opstelling. Hij noemde de uitspraken van de premier dinsdag op Bel RTL "totaal ongepast". Volgens de FDF’er gaf de premier immers "de Vlaamse fascisten en nationalisten gelijk".

"Wanneer hij naar eigen zeggen slechts een familiale en sympathieke happening ziet, terwijl er manifestanten rondlopen van het TAK en de VMO, terwijl Bart De Wever er aanwezig is en terwijl CD&V er T-shirts showt met als opschrift ’bedankt voor de splitsing van BHV’, dan denk ik dat de premier zich had moeten herinneren dat hij soms ook Franstalig is", aldus nog Maingain.

Maingain is voor mij soms te wallingantisch, maar hier kan ik hem geen ongelijk geven. Di Rupo is een ezel, die alleen op een goed blaadje wil staan met de flamingantische separatisten.
Di Rupo is een ezel, die alleen op een goed blaadje wil staan met de flamingantische separatisten...

Voor de BUB zal het wel zo zijn...
Di Rupo is misschien de enige of één van de zeer weinigen met een beetje gezond verstand die de Vlamingen leert appreciëren voor wat ze zijn?
Maingain is een opruier, toonbeeld van franstalige arrogantie die trouwens opzij is geschoven door de anderen...
Wat zouden onze franstalige broeders doen zonder de Vlaamse centen?
Verbroederen met Roemenië en daar op hun bek gaan??

Laatst gewijzigd door andev : 4 september 2012 om 17:32.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be