Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Stimuleert de islamitische cultuur het misbruiken/vernederen/verkrachten van ...
Ja, de islamitische cultuur stimuleert misbruiken/vernederen/verkrachten van Westerse vrouwen door moslims. 61 87,14%
Nee, de islamitische cultuur stimuleert geen misbruiken/vernederen/verkrachten van Westerse vrouwen door moslims. 9 12,86%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2012, 10:23   #101
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het zou er nog bij moeten komen: natuurlijk hebben beide partners het recht om met elkaar sex te hebben.

Alleen: niet alle dagen, niet als de vrouw staat brood te bakken in de gemeenschappelijke oven. Niet tijdens de werkuren. Niet als een der partners er geen zin in heeft (dan heet het verkrachting. En neen, volgens het belgische gerecht komen de engelen je niet heel de nacht lastigvallen als je te moe bent om sex te hebben.
Het "recht hebben" is nu eenmaal niet hetzelfde als "de verplichting hebben" zoals in uw islamitische paradijselijke wereld.
Als fundamentaliste en je natuurlijk kampioen in zaken uit hun context rukken, te verdraaiien en fanatiek te interpreteren. Voor jou bestaat geschiedenis niet, en is er helemaal niets veranderd in de productieverhoudingen en de ontwikkeling van de productiekrachten sinds de zevende eeuw na Christus. Je bent m.a.w. een vrouwelijke versie van Usama bin Laden.

Mensen met verstand begrijpen echter dat de geest van de islamitische reflectie i.v.m. het huwelijk dezelfde is als die van de Belgische wetgeving: het recht op geslachtsgemeenschap in normale omstandigheden met de partner betekent een verplichting voor de andere partner. Als de partner systematisch en zonder geldige reden geslachtsgemeenschap systematisch weigert, dan mag de benadeelde partner op die grond de echtscheiding aanvragen.

Uiteraard waren er in de zevende eeuw nog ongelijkheden tussen man en vrouw wat betreft o.a. het aanvragen van de echtscheiding - tot in 1958 stond er in de Belgische wet dat de vrouw gehoorzaamheid was verschuldigd aan de man! - maar dat is geen excuus om vandaag anachronismen toe te passen.

De islamitische, christelijke, humanistische waarden worden op een andere manier beleefd in de 21ste eeuw dan in de zevende eeuw of de eerste eeuw.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 22:36   #102
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Uiteraard waren er in de zevende eeuw nog ongelijkheden tussen man en vrouw wat betreft o.a. het aanvragen van de echtscheiding - tot in 1958 stond er in de Belgische wet dat de vrouw gehoorzaamheid was verschuldigd aan de man! .
En volgens de koran mag je haar slaan als ze dat niet doet ....anno 2012.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 22:59   #103
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islamitische, christelijke, humanistische waarden worden op een andere manier beleefd in de 21ste eeuw dan in de zevende eeuw of de eerste eeuw.
hoo? hebben ze de koran dan aangepast?
mannetje geen voogd meer over vrouwtje?
geen engelen meer die de hele nacht komen kwellen als ze koppijn heeft?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 23:00   #104
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120827_023

Ook dat is een aspect van de islam dat we niet mogen vergeten...
Dat soort idioten is voor ons nog de ver-van-ons-bed show, maar het is een show die langzaam maar zeker dichterbij komt als we die gasten laten begaan en blijven meer en meer toegeven aan hun "levenswijze"!
Straks krijgen we hier misschien een kern van dat soort dat zich laat doorgaan voor "asielzoekers" en begint zich te gedragen zoals Belkacem en consoorten...
Wie had er hier 50 jaar geleden gedacht dat moslims in onze steden onze vrouwen gingen uitmaken voor hoer en lastig vallen omdat ze zich niet kleden zoals die ingevoerde onnozelaars dat wensen????
Wie durft er met zekerheid beweren dat toestanden zoals hierboven vermeld zich ook niet hier zullen voordoen binnen pakweg 50 jaar, het hoeven daarom niet meteen "onthoofdingen" te zijn, gedrag zoals nu tov onze vrouwen en meisjes is al genoeg...en misschien maar een begin!
Geen muziek, geen dans, geen alcohol, geen varkensvlees enz enz enz enz

Een beetje een tegenhanger-artikel voor het soort dat ik zojuist las over het "grote gevaar van de verrechtsing" in onze maatschappijen die maar niet snappen wat een verrijking ze over zich krijgen en het lef hebben daar tegenin te willen gaan...
Ze hebben ook nog een aantal andere gewoontes, deze vettige hypocriete perverten :
Bacha bazi

Citaat:
De dans van de Baccha (ca 1905 - 1915)
Bacha Bazi (Perzisch: بچه بازی [baccha bāzī] letterlijk: spelen met jongens in het Afghaanse dialect) is een vorm van seksuele slavernij en kinderprostitutie in Centraal-Azië, voornamelijk in Afghanistan, van prepuberale jongens en adolescenten. Door de strenge islamitische zedenregels zijn vrouwen haast onbereikbaar voor mannen. Zij richten zich daarom soms op jonge jongens die nog geen baardgroei hebben. Veel van deze jongens worden bewonderd om hun jeugdige schoonheid en daarom gekocht van hun ouders door Afghaanse strijdheren, voormalige commandanten uit het Afghaanse leger die ook nu nog altijd veel macht hebben. Mede daarom ondernemen de Afghaanse autoriteiten weinig of geen actie tegen bacha bazi. Hoewel dit verschijnsel ook door de nieuwe Afghaanse regering van Hamid Karzai is verboden bestaat het nog altijd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi

Laatst gewijzigd door Aligator : 5 september 2012 om 23:01.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 08:50   #105
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik ben tegen RKK, N-VA en islam.
N-VA -er zijn getuigd al niet van veel intelligentie volgens mij, maar dan ook nog de moslims gaan verdedigen, en al degenen die wantrouwig zijn tegenover dit religie bestempelen als racisten en wat weet ik nog allemaal, dat is ronduit debiel.
Ik ben consequent in mijn mening : voor een linkse economie, en tegen ultra conservatieve religies.
Hear hear, volledig akkoord behalve dan dat ik toch op de NVA stem omdat het noord-zuid probleem ons land onmogelijk maakt om goed te besturen, dat moet nu eens definitief en goed opgelost worden.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 09:03   #106
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ze hebben ook nog een aantal andere gewoontes, deze vettige hypocriete perverten :
Bacha bazi

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi
Ik dacht dat dit een fabeltje was.
Afganistan is echt wel een crazy land van extremen hoor, van mij mochten ze daar al binnen vallen als ze die oude Boeddha beelden hadden opgeblazen. Dat is zoals Egypte z'n piramides zou opblazen omdat het niet islamitisch is.

Nog verhaaltjes uit Afganistan, daar werd een vrouw en haar man vermoord omdat de vrouw witte schoenen droeg onder haar volledige burka.
Oud 6 september 2012, 09:06   #107
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoo? hebben ze de koran dan aangepast?
De Veda's zijn ook niet aangepast, alleen de lectuur van deze teksten evolueert volgens de veranderde maatschappij. Alleen fundamentalisten weigeren dit.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 6 september 2012, 20:01   #108
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Veda's zijn ook niet aangepast, alleen de lectuur van deze teksten evolueert volgens de veranderde maatschappij.
De Veda's bevatten dan ook tijdloze kennis over het eeuwige, bestemd om de (onwetende) mens de weg te wijzen naar zijn intrisieke (goddelijke) en onsterfelijke natuur.
Ook de reincarnatieleer behoort tot de inhoud ervan, itt de orthodoxe religies, die dit leven als een éénmalige realiteit beschouwen met een eeuwige hemel of hel, als 'beloning' voor de alhier verrichtte daden.
Het 'resultaat' is er dan ook naar, zowel in het westen als in religieuze landen.

En over slavernij, veelwijverij of de fysieke behandeling van 'anderen', staat er al helemaal niks over in.

Citaat:
Alleen fundamentalisten weigeren dit
Verplaats de externe godheid naar het centrum van het hart, waar 'het' zo dichtbij is als het licht van een kaarsvlam, en elke fundi wordt een geweldloze mens.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 20:07   #109
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
En over slavernij, veelwijverij of de fysieke behandeling van 'anderen', staat er al helemaal niks over in.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 6 september 2012, 22:15   #110
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen met verstand begrijpen echter dat de geest van de islamitische reflectie i.v.m. het huwelijk dezelfde is als die van de Belgische wetgeving: het recht op geslachtsgemeenschap in normale omstandigheden met de partner betekent een verplichting voor de andere partner. Als de partner systematisch en zonder geldige reden geslachtsgemeenschap systematisch weigert, dan mag de benadeelde partner op die grond de echtscheiding aanvragen.

Uiteraard waren er in de zevende eeuw nog ongelijkheden tussen man en vrouw wat betreft o.a. het aanvragen van de echtscheiding - tot in 1958 stond er in de Belgische wet dat de vrouw gehoorzaamheid was verschuldigd aan de man! - maar dat is geen excuus om vandaag anachronismen toe te passen.

Bij ons noemt dat anders, dan ben je een ongelovige of feestdag-christen. Er zijn maar bitter weinig belgen die nog christelijk zijn, hoogstens nog op feestdagen en die voelen zich niet of nauwelijks aangesproken als je god en kerk beledigd.

Net zoals dit moderne moslim gedoe ook geen moslims meer zijn, toch voelen ze zich nog aangesproken misschien omdat de islam nog in dezelfde zin gebruikt wordt als allochtonen.
Denk er even over na, al goed en wel bekeken, ben jij nog een moslim?

alle dagen 5 keer bidden naar Mekka
sluier voor je vrouw
geloof je in grotten met engelen?
geloof je dat een felle vallende ster een teken van god is?
Wil je mohammed in al z'n daden en woorden zoveel mogelijk nadoen?

Laatst gewijzigd door BonBon : 6 september 2012 om 22:16.
Oud 7 september 2012, 01:12   #111
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Wil je mohammed in al z'n daden en woorden zoveel mogelijk nadoen?
Dan zou hij een moordenaar, veelwijver, kinder- en vrouwenverkrachter, tiran, karavaanrover en pathologische leugenaar moeten zijn. Ik hoop voor hem van niet. Aan hem de keuze.
Oud 7 september 2012, 08:54   #112
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Bij ons noemt dat anders, dan ben je een ongelovige of feestdag-christen. Er zijn maar bitter weinig belgen die nog christelijk zijn, hoogstens nog op feestdagen en die voelen zich niet of nauwelijks aangesproken als je god en kerk beledigd.
Ik ken nochtans heel wat katholieken die heel diepzinnig hun geloof en hun spiritualiteit beleven en toch met beide voeten in de huidige realiteit staan. Jij niet?

Fundamentalisten daarentegen - van gelijk welke religie trouwens - kom je vooral op fora tegen. Hoeveel er van zijn trollen en constructen?

Citaat:
Net zoals dit moderne moslim gedoe ook geen moslims meer zijn, toch voelen ze zich nog aangesproken misschien omdat de islam nog in dezelfde zin gebruikt wordt als allochtonen.
Er is inderdaad een verandering geweest in de beeldvorming: waar men het vroeger had over "les beurs" (Frankrijk), "Marokkanen", "Turken" of "allochtonen", heeft men het nu steeds meer over "moslims", gelovig of niet, praktizerend of niet.

Nu, voor mij als autochtoon geldt dit natuurlijk niet. Voor mij is de islam eerst en vooral een spiritualiteit. Als de islam echt zo zou zijn als jij en Kodo Kodo beschrijven, dan zou ik er niets mee te maken willen hebben. Gelukkig ben ik in de moskeeën nog nooit dergelijke moslims tegengekomen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 september 2012 om 09:05.
Oud 7 september 2012, 09:45   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is inderdaad een verandering geweest in de beeldvorming: waar men het vroeger had over "les beurs" (Frankrijk), "Marokkanen", "Turken" of "allochtonen", heeft men het nu steeds meer over "moslims", gelovig of niet, praktizerend of niet.
dit lijkt me een kromredenering.
  • Islam is géén ras, maar een ideologie met religieus sausje
  • een moslim is een volgeling van Mohammed, een adept van bovenstaande ideologie
  • een marokkaan is een nationaliteit
  • een noord-afrikaan is iemand uit de Maghreb regio

Wat begrijpt U niet ?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 10:09   #114
Klarekijk
Banneling

Standaard

Volgens de islaam zijn de niet moslims , ongelovige varkens .

EN ten aanzien van niet gelovigen mag je liegen en bedriegen . of beliegen en bedriegen van niet gelovigen is geen zonde , veel meer moet je er niet aan toevoegen .

De islaam is een gemeenschap die enkel voor zich leeft en haat oproept tegen alles wat niet moslim is . maar zij zijn de eerste die het woord rasist in de mond nemen .

De Islaam past niet in onze maatschappij .

De twee voorgaande wereld oorlogen was een misdaad tegen de mensheid .

Wel , het importeren van een nieuw gevaar op oorlog in een vreedzaam westen is eveneens aanzetten en importeren van een misdaad tegen de mensheid .

VEROORDELEN DIE LINKSE ISLAAM IMPORTEURS .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 10:47   #115
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dit lijkt me een kromredenering.
Je moet toch eens leren lezen, hoor:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Het gaat dus over beeldvorming door de media. Waar vroeger de ethnische bril centraal stond, overweegt vandaag de religieuze bril.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 september 2012, 12:56   #116
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet toch eens leren lezen, hoor:

Het gaat dus over beeldvorming door de media. Waar vroeger de ethnische bril centraal stond, overweegt vandaag de religieuze bril.
Heeft de media het dan ooit over "moslims" of "allochtonen" ? Vreemd, ik hoor altijd de term "jongeren"...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 13:30   #117
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Heeft de media het dan ooit over "moslims" of "allochtonen" ? Vreemd, ik hoor altijd de term "jongeren"...
Selectieve blindheid en doofheid alsook hallucinaties komen vaak voor bij extremisten...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 september 2012, 16:04   #118
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Selectieve blindheid en doofheid alsook hallucinaties komen vaak voor bij extremisten...
Hoe dat ge't weet.
Oud 7 september 2012, 16:25   #119
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe dat ge't weet.
Jouw vrienden in Saoedi-Arabië zijn inderdaad aan je gewaagd.

Qui se ressemble, s'assemble.

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 september 2012, 16:31   #120
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Jouw vrienden in Saoedi-Arabië zijn inderdaad aan je gewaagd.
Ik heb zeer veel vrienden in Saoudi Arabië. En ze hebben allemaal eenzelfde naam. Oliedollar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be