Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2012, 20:57   #21
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De meeste Afrikanen die naar hier komen, willen juist af van die Afrikaanse mentaliteit. Die willen hier hun toekomst opbouwen, en meedraaien met de maatschappij.

Dat soort mensen moeten wij hier gewoon opvangen, uit morele-verplichting maar ook uit een stukje eigenbelang.

Wanneer ze hier toch rotzooi gaan uithalen, krijgen ze per direct weer een mooi zitplaatsje in het vliegtuig.
Ik vind van niet.

Zij zouden beter in Afrika blijven en daar trachten de mentaliteit te veranderen. Uiteraard vind ik wel dat wij hen daarbij moeten helpen.

Ik vrees er namelijk voor, dat plots drie vierden van Zuid-Afrika zichzelf homoseksueel zal verklaren als ze daarmee een Belgisch verblijf en zelfs paspoort kunnen krijgen.

D�*t is geen oplossing. De oplossing moet van hen komen, niet van ons. Je kan een mens een vis geven als hij honger heeft, maar beter leer je hem vissen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2012, 20:59   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vind van niet.

Zij zouden beter in Afrika blijven en daar trachten de mentaliteit te veranderen. Uiteraard vind ik wel dat wij hen daarbij moeten helpen.

Ik vrees er namelijk voor, dat plots drie vierden van Zuid-Afrika zichzelf homoseksueel zal verklaren als ze daarmee een Belgisch verblijf en zelfs paspoort kunnen krijgen.

D�*t is geen oplossing. De oplossing moet van hen komen, niet van ons. Je kan een mens een vis geven als hij honger heeft, maar beter leer je hem vissen.

Paulus.
Hoe moeten we ze daar bij helpen? Wat stel je voor?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2012, 21:03   #23
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe moeten we ze daar bij helpen? Wat stel je voor?
Dat heb ik al gezegd.

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=12

De draad is toch nog niet te lang om ze eens te lezen?

Paulus.
Oud 4 september 2012, 14:22   #24
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Qué?

Ik hoop dat dat sarcastisch was, met brokken beton je kop inslaan of aars dichtlijmen is een wel erg wreedaardige dood die zelfs een koloniaal regime zoals het was in Egypte niet zou durven uitvoeren. Integendeel, homo's hebben meestal veel betere rechten in die regimes omdat ze niet islamitisch zijn.
Maar als het beter is dat zwarten leven onder een koloniaal regime dan dat ze gedood en gemarteld worden onder een zwart regime, dan was de dekolonisatie van Afrika een misdaad tegen de mensheid.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 11:06   #25
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind van niet.

Ik voel me niet varantwoordelijk voor de achterlijke mentaliteit in sommige afrikaanse streken. Ik wil hun wel iets bijbrengen, maar ik ga er niet voor opdraaien.

Paulus.
En ik dacht dat je een christen was. Maar blijkbaar heb je er geen enkel probleem mee dat er nu daar mensen uitgemoord worden.

Natuurlijk moeten de problemen (zoals homohaat, of het bijgeloof dat albino's op eten geluk brengt) daar aangepakt worden. Maar in tussentijd lopen de betrokkenen daar wel het risico om vermoord te worden. Zolang het probleem daar niet opgelost is, moeten holebi's, albino's, en alle andere mensen die vervolgd worden opgevangen en beschermd worden. Daar dient politiek asiel voor.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 11:09   #26
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
En ik dacht dat je een christen was. Maar blijkbaar heb je er geen enkel probleem mee dat er nu daar mensen uitgemoord worden.

Natuurlijk moeten de problemen (zoals homohaat, of het bijgeloof dat albino's op eten geluk brengt) daar aangepakt worden. Maar in tussentijd lopen de betrokkenen daar wel het risico om vermoord te worden. Zolang het probleem daar niet opgelost is, moeten holebi's, albino's, en alle andere mensen die vervolgd worden opgevangen en beschermd worden. Daar dient politiek asiel voor.
Inderdaad. De ander liefhebben zoals je zelf, maar hem of haar wel terugsturen in de armen van zijn of haar beulen en moordenaars. Een mooie Christen is dat!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 september 2012 om 11:09.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 11:33   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad en daarom kun je ook op basis van vervolging als homo hier asiel krijgen.
Natuurlijk moeten we dit niet afschaffen maar evengoed heeft Paulus een punt, binnen Afrika zelf is nog veel werk aan de winkel, denk maar aan verstoten kinderen omwille van hekserij, vrouwenbesnijdenis, het opgraven van lijken om in vodoorituelen te gebruiken,
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 11:39   #28
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad en daarom kun je ook op basis van vervolging als homo hier asiel krijgen.
Natuurlijk moeten we dit niet afschaffen maar evengoed heeft Paulus een punt, binnen Afrika zelf is nog veel werk aan de winkel, denk maar aan verstoten kinderen omwille van hekserij, vrouwenbesnijdenis, het opgraven van lijken om in vodoorituelen te gebruiken,
Dat zeg ik toch ook: "Natuurlijk moeten de problemen (...) daar aangepakt worden."

Het is geen of/of-verhaal, maar het zou eerder een 2sporen-beleid moeten zijn: op lange termijn de problemen daar aan pakken, maar zolang dat niet in orde is potentiële slachtoffers beschermen (door ze op te vangen, of desnoods met VN-blauwhelmen ter plaatse).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 5 september 2012, 11:52   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste Afrikanen die naar hier komen, willen juist af van die Afrikaanse mentaliteit. Die willen hier hun toekomst opbouwen, en meedraaien met de maatschappij.

Dat soort mensen moeten wij hier gewoon opvangen, uit morele-verplichting maar ook uit een stukje eigenbelang.

Wanneer ze hier toch rotzooi gaan uithalen, krijgen ze per direct weer een mooi zitplaatsje in het vliegtuig.
Ik heb anders de indruk dat ze die mentaliteit hier juist willen behouden en hun onderlinge ruzies hier verder komen uitvechten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 13:09   #30
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik dacht dat je een christen was.
Ik ben agnosticus.

Citaat:
Maar blijkbaar heb je er geen enkel probleem mee dat er nu daar mensen uitgemoord worden.
Toch wel. Daarom wil ik er ook iets aan doen.

Citaat:
Met albino's heb ik geen probleem. Wel met mensen die zich voordoen als homo en er geen zijn.

Daarom ben ik voorstander om de homoseksuelen daar te beschermen en te steunen. Maar wel daar niet hier. Als we alle homosekuelen uit die landen naar hier halen krijgen de homoseksuelen daar het alleen maar moeilijker en raakt het probleem nooit opgelost.

Paulus.
Oud 5 september 2012, 13:12   #31
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik toch ook: "Natuurlijk moeten de problemen (...) daar aangepakt worden."

Het is geen of/of-verhaal, maar het zou eerder een 2sporen-beleid moeten zijn: op lange termijn de problemen daar aan pakken, maar zolang dat niet in orde is potentiële slachtoffers beschermen (door ze op te vangen, of desnoods met VN-blauwhelmen ter plaatse).
Het is wèl een of/of verhaal.

Of je brengt ze naar hier of je beschermt ze daar. En als ze hier zijn kun je de problemen daar niet aanpakken.

Paulus.
Oud 5 september 2012, 14:13   #32
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Maar als het beter is dat zwarten leven onder een koloniaal regime dan dat ze gedood en gemarteld worden onder een zwart regime, dan was de dekolonisatie van Afrika een misdaad tegen de mensheid.
Voor die homo's alvast wel want die worden enkel in het westen beschermd en aanvaard maar algemeen bezien eigenlijk ook, de kolonies werden als een steen gedropt en met politieke spelletjes probeerden ze toch de macht te houden. De koloniale ontvoogding is compleet mislukt, de beste oud kolonies zijn deze die niet gedekoloniseerd werden in de jaren '60 of nog steeds koninklijke kolonies zijn op papier.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 14:22   #33
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wèl een of/of verhaal.

Of je brengt ze naar hier of je beschermt ze daar. En als ze hier zijn kun je de problemen daar niet aanpakken.

Paulus.
Dat ben ik niet met je eens, we hebben helemaal niets te vertellen in die landen, natuurlijk bied je vervolgde homoseksuelen asiel, dat zijn we trouwens verplicht( confentie van Geneve)
Je kunt wel proberen om organisaties daar die ijveren voor gelijke rechten steun te bieden, via media de aandacht op de problematiek in die landen te vestigen, of via diplomatieke weg druk uitoefenen?
Oud 5 september 2012, 14:35   #34
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ben ik niet met je eens, we hebben helemaal niets te vertellen in die landen, natuurlijk bied je vervolgde homoseksuelen asiel, dat zijn we trouwens verplicht( confentie van Geneve)
Je kunt wel proberen om organisaties daar die ijveren voor gelijke rechten steun te bieden, via media de aandacht op de problematiek in die landen te vestigen, of via diplomatieke weg druk uitoefenen?
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 14:54   #35
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Kunnen we alvast beginnen met de lesbienne's?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 15:18   #36
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is theorie. In de praktijk werkt zoiets niet.

Wat ga je doen als plots 5 miljoen mensen hier politiek asiel aanvragen vanuit hun thuisland via onze ambasadeur, wegens het feit dat ze homoseksueel zijn in hun Zuid-Afrika. Want dat is ongeveer 10 % van de bevolking, zoals bij ons.

En dan zeg ik nog niks over andere Afrikaanse landen.

En dat zeg ik nog niks over Afrikanen die homoseksualiteit faken om aan een Belgische paspoort te komen.

Onuitvoerbaar.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 september 2012 om 15:26.
Oud 5 september 2012, 17:25   #37
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Wat ga je doen als plots 5 miljoen mensen hier politiek asiel aanvragen vanuit hun thuisland via onze ambasadeur, wegens het feit dat ze homoseksueel zijn in hun Zuid-Afrika. Want dat is ongeveer 10 % van de bevolking, zoals bij ons.

En dat zeg ik nog niks over Afrikanen die homoseksualiteit faken om aan een Belgische paspoort te komen.

Onuitvoerbaar.

Paulus.
Er zijn maar bitter weinig asielzoekers die vervolging wegens homoseksualiteit op geven als reden. Homoseksualiteit is in die landen zo'n zwaar taboe dat het bij hetero's niet eens op komt om zich als homo voor te doen. Bij het onderzoek zouden die dan ook nogal gemakkelijk door de mand vallen.

Probleem is dat als iemand asiel zoekt en de reden "vervolgd wegens homoseksualiteit" op geeft, dit ook bekend wordt gemaakt aan het land van oorsprong. U zou die mensen terug sturen, recht in de armen van hun beulen, een zekere dood tegemoet.Dat vind ik monsterlijk.

Natuurlijk kan België dit niet alleen aan pakken, daarvoor is een europees beleid nodig (of zelfs nog liever een internationaal beleid waaraan alle beschaafde landen waar homoseksualiteit niet vervolgd wordt aan mee werken).
Oud 5 september 2012, 21:13   #38
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn maar bitter weinig asielzoekers die vervolging wegens homoseksualiteit op geven als reden. Homoseksualiteit is in die landen zo'n zwaar taboe dat het bij hetero's niet eens op komt om zich als homo voor te doen. Bij het onderzoek zouden die dan ook nogal gemakkelijk door de mand vallen.

Probleem is dat als iemand asiel zoekt en de reden "vervolgd wegens homoseksualiteit" op geeft, dit ook bekend wordt gemaakt aan het land van oorsprong. U zou die mensen terug sturen, recht in de armen van hun beulen, een zekere dood tegemoet.Dat vind ik monsterlijk.

Natuurlijk kan België dit niet alleen aan pakken, daarvoor is een europees beleid nodig (of zelfs nog liever een internationaal beleid waaraan alle beschaafde landen waar homoseksualiteit niet vervolgd wordt aan mee werken).
U antwoordt niet op mijn vraag.

Ik denk te weten waarom.

Paulus.
Oud 5 september 2012, 21:35   #39
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onuitvoerbaar.

Paulus.
Dat is onzin,voor mannen is de drempel om homoseksualiteit toe te geven, zeker voor Afrikanen, behoorlijk hoog. Bovendien kun je natuurlijk niet om die reden asiel krijgen, om vervolgens met een vrouw te trouwen en kinderen verwekken, wanneer later blijkt dat de reden tot asiel fake is kun je dit afnemen.
Ik denk niet dat er meer misbruik zal zijn dan mogelijk is onder andere regelgeving, juist omdat wanneer je verhaal niet klopt je verkregen rechten verliest, het overkwam Hirshi Ali Ajaan , zij het om andere redenen.
Eerder lijkt het me onlogisch te denken dat je zomaar even die rechten regelt in landen van herkomst.
Seksuele geaardheid geeft recht op asiel wanneer je werkelijk vervolgd wordt, bij enkel discriminatie krijg je niet eens asiel.
Oud 5 september 2012, 21:41   #40
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
En de albino's, diegene met een huidziekte, de mentaal gehandicapten, en de politiek tegenstanders, verdachten van hekserij, de wezen,...

Die lopen evenzeer gevaar. En van bovengenoemde groepen zijn er bij die hun afwijkingen niet kunnen verbergen. Een homo kan dat wel.
...gedwongen uithuwelijkingen, besneden vrouwen, negers met een scherpe neus,... (lijst niet limitatief).

Als je sociaal rechtvaardig wil zijn, dan moet je je grenzen openzetten voor alle groepen die op één of andere manier gevaar lopen.

Houden ze zich in Polen, Roemenië,... ook aan die conventie?

Laatst gewijzigd door F.B. : 5 september 2012 om 21:46.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be