![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Banneling
|
Dus foute levenswandel kan zonder beroepsverbod?
Laatst gewijzigd door eno2 : 7 september 2012 om 01:10. |
|
|
|
|
|
#207 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Minister-President
|
Waarover dan wel, dat een onderwijzer dan wel zou mogen zeggen dat er een katholiek ideaalbeeld heeft (man en vrouw huwen en krijgen kindjes), en dat er naast dat ideaalbeeld ook nog andere situaties en visies bestaan (man en vrouw huwen maar krijgen geen kindjes, man en vrouw gaan ongehuwd samen wonen al dan niet met kinderen, man huwt met een andere man, gehuwde man en vrouw scheiden).
Maar als de leerlingen zouden vragen: "bent u gehuwd?" dan zou hij daar enkel mogen op antwoorden als hij (kerkelijk) gehuwd is met een vrouw, want anders valt hij de katholieke leer aan? Citaat:
Iets neutraal bespreken is nog niet iets aanprijzen. Het is niet omdat een onderwijzer zegt dat hij gescheiden is, dat hij echtscheidingen loopt te promoten.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 7 september 2012 om 02:06. |
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En de Abdij Averbode met zijn 3 miljard BF of de Abdij van Westmalle met zijn meer dan 1 miljard BF, die zitten ook in de bouw zeker? Ver, zéér ver allemaal van de leringen van Jezus! Laatst gewijzigd door system : 7 september 2012 om 16:44. |
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ja, heel wat van die zogezegde rijkdom is dood kapitaal: vastgekluisterd in onroerend goed (gebouwen, gronden...), maar die aangewend worden voor het maatschappelijk welzijn. |
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat is me dat nu voor een onzinnig antwoord. Indien ik mijn informatie had uit een boek uit de plaatselijke bibliotheek, was het dan beter geweest? U doet precies of 'googlen' een besmettelijke daad is. Neen, dat is de moderne vorm van informatiewinning. Altijd goed opletten of deze informatie de toets van de kritiek kan doorstaan natuurlijk. Maar dat geldt minstens evenzeer voor de informatie die u uit de boeken van uw kerkvaders haalt. U neemt die klakkeloos over als absolute waarheid. En dat is een grove denkfout. Want uw kerkvaders zijn apologeten van uw kerk en dus met de nodige korrel zout te nemen. Nu wat betreft de informatie over de geldelijke middelen van deze kloosters en abdijen. Die zijn gebaseerd op de neergelegde en geauditeerde jaarrekeningen bij de balanscentrale van de Nationale Bank van België. P.S. Indien we alle boeken zouden optellen die ik al ooit heb geciteerd en waaruit ik al geput heb om mijn beweringen te staven over een of andere onderwerp, dan komt u nog niet aan 1/10 van dit aantal. Dus ik zou maar zedig mijn mond houden m.b.t. tot denigrerende opmerkingen over mijn 'googlen'. Laatst gewijzigd door system : 8 september 2012 om 12:43. |
|
|
|
|
|
|
#214 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 september 2012 om 13:04. |
||
|
|
|
|
|
#215 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
We weten allemaal hoe het gesteld is met de vaticaanse maffia-bank. Citaat:
Voor de Franse revolutie had de kerk de helft van de grond in bezit en een derde van de gebouwen. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 september 2012 om 13:07. |
||
|
|
|
|
|
#216 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mij getuigt het van naastenliefde mensen vrij te laten in het aantal kinderen wat zij willen, een man in een jurk die aan onthouding moet doen kan dit onderwerp maar beter mijden. Niet een God maar vrouwen zelf kunnen wel beslissen hoe vaak zij zwanger willen zijn. |
|
|
|
|