![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
- als moslim kun je je geloof niet verzaken, dat 'verhuizen van huis' is dus niet zo evident. Zeker niet als je familie en omgeving mee de zaken controleert zoals je in je tekst stelt. - ik heb die denkpiste al eens uitgeprobeerd en het werkt niet, er zijn teveel conflict gebieden om verschillende wetten te hebben in 1 land volgens je geloof. Zie deze topic. http://forum.politics.be/showthread.php?t=175660 - De arabische lobby en hun geld is te machtig, als we in die richting komen zullen het de huidige arabische wetten zijn en niet zoals jij het ziet. Het veiligste blijft een godsdienst neutraal systeem en binnen die grenzen dan je best doen om als moslim te leven, dat is geen schande. Laatst gewijzigd door BonBon : 8 september 2012 om 16:35. |
||
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar dan Darwin als terrorisme veroordelen is de wetenschap veroordelen, wil je terug naar een middeleeuwse maatschappij? |
|
|
|
|
|
|
#323 | ||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
A. De eerste fase: de fase van de indoctrinatie B. De tweede fase: de fase van interactie met de ummah C. De derde fase: de fase van verandering van de staat Dit betekent geen heilige oorlog voeren, maar het oproepen met wijsheid en kennis, zodat de emoties en ideeën van de mensen zullen worden beïnvloedt. Dit was de werkwijze van de profeet (vzmh) hij is niet voor niets uitgekozen als de beste politieke leider die ooit heeft bestaan: http://en.wikipedia.org/wiki/The_100 Citaat:
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Laatst gewijzigd door the way you think : 8 september 2012 om 16:58. |
||
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En zoveel goeds zie ik niet van die zelfbedachte goden. Conflicten zijn er overal en vaak onnodig veroorzaakt net door diepgelovigen. Voor mij is iemand die gelooft in mijn ogen iemand die gemakkelijk door een persoon met wat aanzien en een radde tong rond zijn vinger kan gedraaid worden. Een soort mentale mindervalide. Een onvolwassen individu. En vanuit mijn visie eigenlijk heel lui om zelfstandig na te denken. Vadsig soms. En soms dégoutant. Het hangt er vanaf wie. En in al dat godsdienstig gedoe heb je een hele hiërarchie die gebaseerd is op zaken die als je ze goed uitpluist vaak haaks op elkaar staan. Ik vind het spijtig dat Enkidu met Gilgamesh naar het Cederwoud ging. Hij was beter zichzelf gebleven. |
|
|
|
|
|
|
#325 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met vriendelijke groet. Laatst gewijzigd door the way you think : 8 september 2012 om 17:25. |
|||
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er is niks verkeerd met drinkbaar water, electriciteit en twee voedzame maaltijden per dag. Voor vele mensen is dat welvaart. Je vergist je van term, denk ik. |
|
|
|
|
|
|
#327 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daar zijn ze op die andere topic al zo lang mee bezig dat ik het moe ben, het is een theorie, voor ons ongelovigen meer dan goed tot er een betere theorie komt of meerdere naast elkaar. http://forum.politics.be/showthread.php?t=128628 |
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom toch is dat zogezegde laatste oordeel zo belangrijk? Elke religie schijnt te focussen op de dood en wat erna komt. Maar dat is toch voor niets nodig? Als ik kinderen opvoed met de stelling dat er niks na de dood komt, dan gaan ze daar echt niet van wakker liggen. Het is gewoon een kwestie van opvoeding. |
|
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door BonBon : 8 september 2012 om 17:47. |
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die drang naar goden maakt gewoon deel uit van het defectieve menselijk brein. De krokodillen in de islamitische Nijl lagen daar al hun ding te doen nog voor de mens een mens was. E waarom een mens een mens is geworden met dat chaotische brein? Die vraag laat ik gewoon open. Het defectieve menselijk brein stelt heel vaak irrelevante vragen. Daar moet niet per se direct een antwoord op gegeven worden. Waarom zou dat moeten? Kan je ooit wennen aan die invalshoek van denken? Je moest eens weten welke bevrijding dat geeft. |
|
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoe ga je dat dan uitleggen voor jezelf? |
|
|
|
|
|
|
#333 | ||||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
177. Waarlijk, degenen die het ongeloof hebben aanvaard in ruil voor het geloof, kunnen Allah niets aandoen; hen wacht een pijnlijke straf in het hiernamaals. 178. En laat de ongelovigen niet denken dat het uitstel, dat Wij hun geven, goed voor hen is; Wij geven hun slechts uitstel, zodat zij in zonde toenemen; er zal voor hen een vernederende straf zijn.(Het huis van Imraan) Citaat:
De huidige Arabieren zijn kapitalisten en hebben het basisidee van Islam verwaarloosd. Om deze reden dienen zijn zo snel mogelijk verwijderd te worden. Zij zijn medeverantwoordelijk voor de ellende in de Arabische wereld en de armoede in Afrika. Met vriendelijke groet. Laatst gewijzigd door the way you think : 8 september 2012 om 23:29. |
||||
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Betekent dat dan dat er voor de 19-de eeuw geen oorlogen gevoerd werden en alle moslims in vrede leefden ? |
|
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
God heeft zelfmoord en het doden van onschuldige mensen verboden gemaakt. Moge deze teksten voor een ieder duidelijk zijn: En zij die geen andere goden naast Allah aanroepen noch iemand doden, wat Allah heeft verboden, tenzij met recht. En die geen (noch overspel)ontucht plegen; want (en) wie dat doet zal een straf ondergaan. [u](Koran 25: 68) O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol (4:29). Het dood maken van onschuldige mensen of zelfmoord behoort tot de 6 grootste zonden die God in de koran heeft geopenbaard. Een moslim moet zich ver houden van deze zonden. De reden die wij in de koran terug vinden is dat God de enige is die de ziel mag geven en ontnemen. Alleen met het recht mag en ziel worden ontnomen. Dat is dan ziel om ziel, oog om oog en tand om tand. Dit is weer een strafrechtelijke benadering, wanneer iemand een moord heeft gepleegd en dit ook strafrechtelijk is bewezen zal dit leven volgens het recht mogen worden ontnomen. Hoe verklaar jij aan jezelf de doden die de zionisten in Palestina op hun geweten hebben? Hoe verklaar jij dat er momenteel duizenden mensen in Afrika sterven enkel omdat de kapitalisten aan hun eigen maag denken? Hoe wil jij de oorlog die in Irak en Afghanistan heeft plaatsgevonden goedkeuren waarin meer als 500.000 duizend onschuldige mensen slachtoffer zijn geworden? Hoe verklaar jij de nucleaire wapens die het westen gebruikt om landen te laten afschrikken? Ik heb nog meer vragen, maar die zullen later aan de orde komen. Met vriendelijke groet. Laatst gewijzigd door the way you think : 8 september 2012 om 23:53. |
|
|
|
|
|
|
#336 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Uw 'recht' staat zo krom als een papegaaienbek. |
||
|
|
|
|
|
#337 |
|
Lokaal Raadslid
|
..
Laatst gewijzigd door the way you think : 9 september 2012 om 12:53. |
|
|
|
|
|
#338 | ||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Citaat:
Ooit had ik een droom en dat was dat ik plotseling op een boot was. Ik wist niet waar ik was en met wie ik was. Het enige feit dat ik kon concluderen was dat ik omringd was door een oceaan. Het eerste wat ik vroeg is; Waar ben ik? Mijn vervolgvraag is waar ga ik naar toe? Ik was bang ik dacht! straks gaan we naar een kannibalen eiland of dergelijke. Daarnaast vroeg ik mijzelf af wat moet ik doen om daar niet te komen? Deze drie vragen zou iedere mens zichzelf moeten stellen. Sommige feiten zijn vast en dat is bijvoorbeeld dat er een leven en een dood is. Wij zouden onszelf moeten vragen wat is het doel van het leven? Waarom ben ik hier eigenlijk? Waar ga ik eigenlijk naar toe? Wat moet ik doen om daar te komen? De enige vraag die men hoeft te beantwoorden is: Hoe kan ik de renaissance realiseren over de mens, het leven en het universum. Alsmede over datgene wat hier voorkomt alsmede over datgene wat hier na zal komen. Er zijn 3 antwoorden mogelijk: 1: God bestaat niet: (het leven is eeuwig).= mens bepaalt wet 2: God bestaat niet: (het leven is uit toeval ontstaan)= mens bepaalt wet. 3: De schepper bestaat: god bepaalt wet Iedere mens kan zichzelf een antwoord geven op deze vraag. Ik kies voor drie omdat alles in mijn slaapkamer door een ontwerper is gemaakt. Mijn boeken zijn door iemand geschreven. Mijn bed is door een individu ontworpen. Zo is mijn kast, tapijt en behang door mensen ontworpen. Zo ben ik van mening dat God ons heeft ontworpen. Met vriendelijke groet. Laatst gewijzigd door the way you think : 9 september 2012 om 12:52. |
||
|
|
|
|
|
#339 |
|
Banneling
|
zonlicht is god en als dat uitgaat sterven alle planten en derna alle mensen
|
|
|
|
|
|
#340 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Niet dat jou versie nu zo vredevol is (niet in oorlog zijnde), er zitten veel onverzoenbare tegenstellingen in. Citaat:
Citaat:
Citaat:
We willen het hier duidelijk niet en toch komen meer en meer moslims naar hier en eisen(!) de sharia (de mannen toch), als ze het echt menen verhuizen die gewoon naar het land van geloof en laten ons met rust. Citaat:
Ik herhaal, het veiligste voor alle partijen blijft een godsdienst neutraal systeem zoals hier en binnen die grenzen kun je dan je best doen om als moslim te leven, dat is geen schande volgens de islam dus ik zie niet in waarom de Islamitische wet ingevoerd moet worden. |
|||||
|
|
|