![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Maar al te waar.
De reacties tonen nogmaals aan dat men wel vindt dat een auto kapot belast mag worden, maar een fietser vragen om mee te betalen voor de infratstructuur die hij eveneens gebruikt ...ho maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moet ik hem op het matje roepen? Een fiets die nooit op de openbare weg komt mag gerust enkel uitgerust zijn om te crossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat ze er voor fietsen dan ook maar een prijskaartje aanhangen om uit de kosten te komen, net als bij de gemotoriseerde melkkoeien... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meestal? Als men weet dat de verkoop van nieuwe fietsen de afgelopen jaren steeds verder is gestegen alsook dat het uitgegeven bedrag per fiets (door aankoop uit het betere, dus duurdere segment van de markt) is gestegen, wordt wel duidelijk dat het niet echt klopt wat u zegt. U schijnt de fiets te herleiden tot de station- en studentenfiets, terwijl er natuurlijk een veel groter gamma rondrijdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan was het ook niet nodig die fiets naar school te brengen. Als u dus kankert over de controle, dan moet u de oorzaak aanpakken. En dat was uw zoon die de fiets meenam, schijnbaar om wat te pochen tegenover zijn makkers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu schrijft de wet voor dat je licht en reflectoren op de fiets moet hebben als je met de fiets tussen valavond en bij het opkomen van de dag rijdt. Als een wielertoerist alleen een zondagritje rijdt van tien tot twaalf uur, is hij op geen enkele wijze in overtreding als zijn fiets niet uitgerust is met licht of reflectoren. En u spuit al helemaal onzin als u stelt dat een fietsband zonder profiel gevaarlijk zou zijn. En het wordt zelfs helemaal gek als u dat vergelijkt met een autoband, want het profiel op een fietsband heeft helemaal niet diezelfde werking als die bij een band van een wagen. Kortom, eerst informeren, dan pas een hoge borst opzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, u reageert slechts uit frustratie. U kan het schijnbaar niet verkroppen dat een verplaatsingsmiddel als de fiets - heel milieuvriendelijk - schijnbaar niet belast wordt, terwijl een milieubelastend voertuig als de wagen wel het nodige kost aan verzekeringen, belastingen, keuring, branstof...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=h3LatOGCWVc Laatst gewijzigd door Blue Sky : 12 september 2012 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In vergelijking daarmee is de fiets een uiterst mens- en milieuvriendelijk middel. De impact op ons milieu is zo goed als te verwaarlozen, terwijl die daarnaast nauwelijks enige slijtage veroorzaakt aan de infrastructuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook nog eens herhalen dat de meest fietsers reeds verkeersbelasting betalen daar ze ook een auto hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het echter om wielertoeristen gaat, slaat de balans zwaar uit naar de negatieve zijde. Ik zou een heel boek kunnen vol schrijven met hun boertige, onbeleefde, onverantwoorde manier van reageren tegenover... medefietsers die evenwel geen strak pakje aanhebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() hoeveel fietsers leven trouwens de voorrang van rechts regel na? 1 op 1000? ik ga nooit zo rijden dat de fietser in gevaar is (en mijn auto schade) maar ik ga zeker niet laten van merkbaar te maken wanneer ze onnodig hinderen of de regels aan hun laars lappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten heeft de fietser evenveel recht op de rijbaan als u in uw auto. Bijgevolg lijkt het erop dat uw notie "onnodig hinderen" eerder betekent wanneer u niet vlug genoeg kunt racen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wanneer er vb een fietspad is heeft een fietser niks te zoeken op de baan. ik ga toch ook niet op het fietspad gaan rijden met mijn wagen? of misschien zal ik ze in de toekomst als parkeerplaats beginnen gebruiken want tenslotte heb ik evenveel recht op dat fietspad als die fietser nee? of werkt die regel slechts in 1 richting? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een crosfiets die niet in het verkeer komt moet dus geen extra voorzieningen hebben, en blijkbaar volgens uw eigen post zijn die ook niet eens nodig. Citaat:
Wat die banden betreft denk ik wel dat er een verschil is tussen een profiel of geen, zelfs renners gebruiken de twee al naargelang het weer... Citaat:
Of ziet u liever een fiets onder een auto verdwijnen omdat de remmen niet werken of zo? Nu ja , koning auto krijgt dan toch weer de schuld. ![]() Citaat:
U noemt daar verzekering op ... Waarom geen verkeersverzekering voor een fiets? Ook daarmee kan je schade veroorzaken. U ziet een fiets als een ecologisch wonder, terwijl het simpelweg een voertuig is, een voertuig dat mee in het verkeer komt en ook de nodige infrastructuur nodig heeft, die dan ook weer het nodige geld kost. En 't lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat men er voor zorgt dat fietsen in orde zijn, u wenst uw kinderen toch ook een veilige rit toe, of niet? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is geen enkele fietser verplicht gebruik te maken van het fietspad als het in slechte staat is. Ook dat staat in het verkeersreglement. Nu wel de werkelijkheid in dit land dat een niet onaardig aantal fietspaden zich in een erbarmelijke toestand bevinden. Kortom, toch wat voorzichtig zijn met uw oordeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is het moderne communisme onder leiding van ons leger ambtenaren die hun dictatuur erdoordrammen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu luidt het: "De wet lijkt nergens naar". Dat mag in uw ogen dan wel zo zijn, de wet is de wet. Uw verwijt snijdt geen hout. En ook uw huidig argument heeft geen grond, want onder de oude wetgeving was het voor een fietser helemaal niet verplicht om bij slecht weer of bij het rijden in schaduwrijke omgevingen met licht te rijden. Neen, er is geen verschil als u het over het profiel heeft. Wel heeft profiel zin als men de rijbaan verlaat en bijvoorbeeld op aarden wegen rijdt. Op asfalt maakt het niet uit of men met of zonder profiel rijdt, ook niet als het regent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() ik heb gewoon een grote hekel aan mensen die anderen hinderen voor hun zelfgemak. dat kan gaan over een auto die stil staat met de 4 pinkers aan op de baan om naar bakker te gaan tot fietsers die naast het fietspad rijden en auto's hinderen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar pleit ik er ergens voor dat fietsen technisch niet in orde horen te zijn? Last van windmolen zoals Don Quichote? |
|
![]() |
![]() |