![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zijt ge echt van mening dat dit dwaas filmpje een oorlog rechtvaardigt?
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beschaamd voor hun eigen profeet of zo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk ben ik van mening dat de Islam getuigt van een fanatisme en bekeringsdrift waarvoor we in het Christendom tot de 16e eeuw moeten teruggaan om iets gelijkaardigs te vinden.
Niettemin ben ik er tegen dat doelbewust mensen die een religie belijden geprovoceerd en gekwetst worden. In elke religie zijn er overtuigde gelovigen die het met baldadige reacties, zoals hetgeen nu in Lybië is gebeurd, volstrekt niet eens zijn. Maar dat neemt niet weg dat die zich eveneens zwaar gekrenkt voelen. Dit (kwalitatief ondermaats) filmpje is er mij teveel aan. "Dit moet kunnen" is voor mij geen argument.
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mochten het allemaal fanatieke wildebrassen zijn zoals je graag zou laten uitschijnen, zouden er minstens miljoenen doden zijn moeten gevallen. Tot nader order heb ik er maar 4 geteld. Dus kunnen we constateren dat 99,99% van 1,5 biljoen moslims er vredig en beschaafd onder gebleven is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij en andere critici van het filmpje dus zeggen, is dat de ahadith fout en verwerperlijk zijn. Let maar op, of ze onthoofden je daarvoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die een religie belijden zonder de nodige afstand te nemen om met hun gekke waanideeën kunnen te lachen, zijn bespottelijk op zijn best, en psychiatrisch gestoord in het algemeen. Lachen daarmee is de nodige sociale correctie hierop. Ik vind niet alleen dat zoiets moet kunnen, ik vind zelfs dat het maatschappelijk gezond en zelfs noodzakelijk is. Als er iets is waar je niet mee mag lachen, zijn we op een gevaarlijke helling beland en zijn de fascistoïde trekjes en de collectieve opgelegde gekte om de hoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Maar atheisten mag je provoceren en kwetsen naar believen?
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Partijlid
|
![]() Zeker als je weet dat,
de mensen die zeggen "dit moet kunnen", dat zij de eersten waren om de kwetsende uitspraken over de dood van Marie-Rose Morel (door Sharia4Belgium) af te schieten. Voor alle duidelijkheid : Ik vind het natrappen tov. M.R. Morel beneden alle peil en mensonwaardig. Maar dat vind ik ook van het filmpje "Innocense of muslims". |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Nochtans waren heel wat atheistische homos gekwetst door de uitspraak van onze laatste buskop over aids.
![]() |
#74 |
|
![]() Hoeveel doden zijn er gevallen naar aanleiding van die uitspraak?
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij geen enkele "belediging" indenken die men mij zou kunnen maken aan mijn adres betreffende mijn niet-geloof. Natuurlijk kan men mij kwetsen en beledigen, maar dat zal dan op andere aspecten van mezelf zijn, dan dat. Het moet ongeveer even moeilijk zijn om met iemand te spotten die geen griep heeft, omwille van zijn geen-griep hebben. De mogelijkheid ontgaat mij. Ik zie ook niet in hoe een bisschop mij zou kunnen beledigen ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2012 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar diegenen die als gelovige geweld afwijzen hoeven niet bespot en belachelijk gemaakt te worden omwille van de inhoud van hun religie. Ik besef dat er hier een zekere grijze gevarenzone is. Bekeringsdruk (die een vorm is van psychisch geweld) kan ook zonder fysiek geweld worden uitgeoefend.
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sla dan niet met de matrak om te beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat we gelijke maten en gewichten moeten hanteren als het gaat om de spot drijven met religie. Als er gelachen kan worden met Jezus (wat kan), dan moet dat ook kunnen met mohammed. Als dat niet kan, dan is er iets grondig fout. Daaraan toegeven komt neer op capituleren voor de totalitaire, onverdraagzame neigingen van een bepaalde religie. Dat lijkt nu misschien de weg van de minste weerstand, maar het is een kapitale fout die het westen op termijn duur zal betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat mag je volstrekt niet. Want atheïsme is evenzeer een overtuiging. En een overtuiging dient gerespecteerd te worden. Behalve wanneer betrokkenen hun toevlucht nemen tot geweld.
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |