![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat veel van de 'gelovigen' niet eens weten waar ze in geloven.
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De reden waarom er niet of nauwelijks verontwaardigd werd gereageerd bij een film zoals Monthy Python, was niet omdat Christenen inherent veel toleranter zouden zijn. Maar wel omdat het christendom aan belangrijkheid had verloren op het moment van publicatie van Monthy Python. De ontkerkelijking was al op vollop aan de gang. Ieder huisje heeft zijn kruisje. IEDER HUISJE ! Vandaag de dag zijn de gevoeligheden in het Westen : homo's, joden/holocaust, etc. Raken aan heilige huisjes (van samenlevingen) is altijd een delicate zaak ! Je moet alleen weten welke onderwerpen er gevoelig liggen, bij de mensen terzake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral dat laatste. En neen, dat gebeurt zeker niet vanzelf.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 13 september 2012 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze staan er dagelijks voor aan te schuiven bij onze politici, in lange rijen.
Neen, neen, religie speelt absoluut geen rol in de maatschappij.
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat ze de Christenen na zoveel eeuwen indoctrinatie wijsgemaakt hebben.
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ciccio, als U quote, wil U aub dan de juiste quotes bij de juiste persoon gebruiken.
Dit is een stuk correcter. Citaat:
Citaat:
Geen enkel stukje media zou opgevat mogen worden als excuus voor geweld.
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En er zijn er nog die het zelf geloven ook.
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met iemands waanideeën lachen is NIET "hen met een matrak slaan". Precies dat verschil niet kunnen inzien is wat een gevolg is van de gestoordheid geïnduceerd door Islam, blijkbaar.
Ga eens beseffen dat met iemands waanideeën lachen NORMAAL is. Lachen is een vorm van sociale correctie op aberrant gedrag, en waanideeën "te vuur en te zwaard" verdedigen is zo een aberrant gedrag. Het grappige is dat alles wat je zegt, enkel nog maar verder de stelling van de filmmaker ondersteunt ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat niet omdat ik een holocaust ontkenner of een racist zou zijn - ik ben geen een van beide - maar omdat het principe van de vrije meningsuiting een absoluut fundamenteel recht is. Normaal gezien zou het houden van zekere opinies in het publiek voldoende moeten zijn om een oordeel te vellen over de persoon in kwestie. Het enige excuus, maar dat maakt er mij niet gelukkiger om, is dat de horror van de 2de wereldoorlog aangegeven heeft wat er gebeurt als een demagoog zwaar racistische praat begint te verkopen, en om dat te vermijden hebben we onze ziel verkocht als het ware, en onze belangrijkste vrijheid voor een stukje opgegeven. Het stukje op zich is niet belangrijk, maar het feit dat er een bres is geslagen in de vrijheid van meningsuiting laat de mogelijkheid open voor argumenten zoals het jouwe: aangezien we niet alles wat we zouden kunnen denken over de holocaust, of over andere ethnieen, mogen zeggen, kan je dus nu gelijk wat willen verbieden dat niet in jouw plaatje past. Het begin van de gedachtenpolitie, tot aan het fascistoïde toe. Een verschrikkelijk juk dat we met moeite en met veel bloed hadden afgegooid. Als je vrijheid opgeeft in de hoop van veiligheid te winnen, ben je beide kwijt, en dat wordt door die beperkingen van vrije meningsuiting prima geïllustreerd. Ik ben het wel eens met verbod op OPROEPEN TOT GEWELD, want dat is geen meningsuiting. Dat is opdracht geven tot onwettelijk handelen. Het is ook zo dat als je wel verantwoordelijk bent voor je openbare uitspraken, en als mensen denken dat ze daar nadeel van ondervinden, je inderdaad een proces op je dak kan krijgen voor schadevergoeding als zou blijken dat je je uitspraken niet kan staven. Als ik overal verkondig dat mijn buurman een dief is, dan kan die mij schadevergoeding vragen als ik niet kan bewijzen dat hij daadwerkelijk een dief is. Dat is een burgerlijke zaak. Maar niet strafrechtelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zeg eens, als iemand mijn Vliegende Tandenborstel beledigt, is dat dan ook smaad ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik denk dat ik de reïncarnatie ben van Napoleon, dan is dat MIJN GOEDE RECHT. Men mag mij niet ontslaan hiervoor, men mag mij niet uit bioscoopzalen weren hiervoor, men mag mij hiervoor niet de toegang tot bus en tram ontzeggen. Men moet mijn huis niet komen bekladden en zo hiervoor. Ik heb het recht om de zotste gedachten de mijne te maken. Maar als ik in het park op een kartonnen doos ga verkondigen dat ik Napoleon ben, dan is het ook UW GOED RECHT om daar hartelijk mee te lachen. Het is niet verboden om moppen te tappen aan de toog over zotten die denken dat ze Napoleon zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet mag, en terecht, is haatdragende praat verkondigen jegens homo's of oproepen tot geweld of zo. En zelfs dat is niet hetzelfde als waar hier moorden voor gepleegd worden. Moorden zijn gepleegd (onder het half goedkeurend oog van het gros van de moslims heb ik de indruk) omdat men MET IDEEËN EN OVERTUIGINGEN lacht. Zelfs niet eens met personen. Homo's zijn mensen. Lachen met homo's is dus eigenlijk kwetsender dan lachen met een IDEE. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2012 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet door te stellen dat de film oorlog stookt, dat doen moslims helaas wel zelf in hun reactie op de film! Of de film van een primaat niveau is zou ik niet weten, ik heb ze niet gezien, u wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat u moslim bent; dat gebied u onderwerping, u mag de profeet niet bekritiseren of in vraag stellen, anderen mogen dat echter wel en daar zult u mee moeten leren leven, anders toont u gewoon aan dat uw religie wel degelijk een eind maakt aan de vrijheid van mening, voor de zoveelste keer trouwens. Een cartoon of de film van Hirshi Ali liet ook al zien dat redelijkheid bij sommige moslims ver zoek is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hier is nog een leuke: http://www.youtube.com/watch?v=pzocQpi6_JM
Speciaal voor de Jo: de maker is hier wel een Jood, maar dat is verder irrelevant. |
![]() |
![]() |