Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 14 september 2012, 00:05   #101
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Maar je WEET dat als je een achterlijke aap uitdaagt dat je dan miserie krijgt, toch?
http://www.youtube.com/watch?v=GhxqIITtTtU
Diego Raga is offline  
Oud 14 september 2012, 10:22   #102
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Things are now officially FUBAR:

http://nation.foxnews.com/jimmy-cart...corrects-obama
Oud 14 september 2012, 10:26   #103
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Tja, de Amerikanen hebben er zelf voor gezorgd dat dit geteisem terug de dienst kan uitmaken in Libië en Egypte.
En in Syrië wil de VS nu hetzelfde.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 14 september 2012, 13:46   #104
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Is dat niet een té Latijns-Amerikaanse lezing van de feiten?

Corrigeer mij als ik mij vergis, maar ik heb de indruk dat de breuklijn tussen het "Bolivariaanse" kamp (sociaal, pro-onafhankelijkheid, anti-imperialistisch, pro-Latijnse samenwerking) en het neoliberale / pro-Amerikaanse kamp zeer duidelijk is, met Chavez, Correa, Morales, ... aan de ene kant en Santos, ... aan de andere kant, met mensen als Dilma, Kirchner, ... in het midden maar toch eerder pro-onafhankelijkheid. En dit ondanks alle nuances, spanningen en verschillen die er binnen deze kampen bestaan.

In het Midden-Oosten lijken mij de zaken oneindig veel gecompliceerder, met een Amerikaanse "junior partner" Israël, waarbij het niet altijd duidelijk is wie er "junior" is en wie "senior", met sterke competitie tussen regionale spelers als Iran, Turkije, Saoedi-Arabië en Egypte, enzovoort.

Wat Syrië betreft is er heel veel desinformatie langs alle kanten. Waar er duidelijk een imperialistische agenda is om Syrië als opstapje naar Iran te gebruiken, is het verre van duidelijk wat de ware relatie van VS, EU en Israël met Assad en oppositie is:
- VS, EU en Israël hebben in het verleden ook veel hebben samengewerkt met dit opportunistische regime
- bij de oppositie zitten ook traditioneel anti-Zionistische elementen en de Palestijnse vluchtelingenkampen staan zeker niet onverdeeld achter het Syrische regime

Laat ons dus hopen op een wapenstilstand met daarna een regering waarin Assadgetrouwen, oppositie (gewapend en ongewapend), civiele maatschappij en onafhankelijke technici vertegenwoordigd zijn. Die zou dan een transitie moeten inleiden naar een vreedzame toestand.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 14 september 2012, 13:46   #105
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

%
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 september 2012 om 13:47.
Kallikles is offline  
Oud 14 september 2012, 14:47   #106
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
%
2
Voor zover dat U met % verklaart of bedoelt dat U met slechts een bepaald percentage akkoord bent met wat U claimt. We gaan er op vooruit.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 14 september 2012 om 14:49.
DeProf_eet is offline  
Oud 14 september 2012, 17:27   #107
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In het Midden-Oosten lijken mij de zaken oneindig veel gecompliceerder...
Mij ook. Ik wil dus pogen voorzichtig te zijn hier te spreken over goeden en slechten, als er al zo iets bestaat. Het lijkt me echter vrij evident dat de installatie van een pro VS regime in Syrië een opstapje is naar een oorlog met Iran en een zowat volledige controle van de olievoorraden door de VS. Dat de omverwerping van Assad gepaard zou kunnen gaan met de opkomst van een regime dat de godsdiensvrijheid inperkt lijkt de VS worst te wezen. Veelzeggend is ook dat men geen belang hecht in Washington aan de niet gewelddadige Syrische oppositie tegen Assad. Ik erger me in dit verhaal vooral aan het zoveelste misbruik dat van mensenrechten gemaakt wordt door de media en door de politici. We gaan weer eens ongevraagd mensen 'redden' door oorlog te stoken, in het nut van dat propagandaverhaal gesterkt door de vlotte verovering van Libië door de NATO, en de makke reactie van de Westerse bevolking tegen het gebruik van brutale kracht. In Libië kegelde het westen onder dreiging van geweld de Chinezen buiten zou je kunnen zeggen. Het regime dat er in de plaats kwam van Khadafi deed er niet toe, zolang ze maar controleerbaar zijn als het op olie aankomt.

Dat is mijn lezing van de feiten, voor zover ik die van hieruit kan zien. Je lezing van de Latijns Amerikaanse realiteit lijkt me vrij accuraat.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 september 2012 om 17:32.
Johan Bollen is offline  
Oud 14 september 2012, 17:37   #108
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
tuurlijk VS hater ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 14 september 2012, 20:33   #109
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tuurlijk VS hater ...
dus je gelooft niet dat de VS militair willen tussenbeide komen in Syrië?

Denk je overigens dat die ambassadeur afgeslacht zou zijn geweest als Khadaffi nog aan de macht was?
tomm is offline  
Oud 14 september 2012, 20:36   #110
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tuurlijk VS hater ...
Haat is meer iets voor hooligans, Dixie. Zo zit ik niet in elkaar.

Dat de VS samen met Salafisten-Jihadis werkt om Assad omver te werpen is vrij evident.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 september 2012 om 20:43.
Johan Bollen is offline  
Oud 15 september 2012, 04:39   #111
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De goed georganiseerde aanslag vond plaats dinsdagavond.
Da's dag op dag 11 jaar na de aanslagen van 9/11.
Het is dus waarschijnlijk klaar dat dat filmpje er niets mee te maken heeft.
Er was nog een ander filmpje op 9/11.
Eentje van Al-Zawahiri.
In verband met de dood van Abu Yahya al-Libi.
Da's een Libiër.

Vreemd. De media duikt massaal op het filmpje van "Sam Bacile".
Moet het (plotse opduiken) van het filmpje van "Sam Bacile" dienen om de aandacht af te leiden?
Oud 15 september 2012, 07:35   #112
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
dus je gelooft niet dat de VS militair willen tussenbeide komen in Syrië?

Denk je overigens dat die ambassadeur afgeslacht zou zijn geweest als Khadaffi nog aan de macht was?
De VS hadden pas sinds kort weer direkte kontakten met het Kadhaffi-regime(ik zou het eens moeten opzoeken maar ben er zelfs niet zo zeker of er alweer een VS-ambassadeur was in Libie),lange tijd was er zelfs geen VS-zaakgelastigde in Libie,en werden contacten tussen Tripoli en Washington via andere ambassades geregeld(overigens een normale zaak in diplomatieke middens)......

Maar bon,het Kadhaffi-regime zou beslist dergelijke "wilde bosbrandjes" niet toegestaan hebben tenzij ze er zelf de hand in hadden.Aan de andere kant,we krijgen,uit de gebeurtenissen van verleden jaar toch de indruk van een regime dat zich uitsluitend nog kon verlaten op wat clangetrouwen,een kleine fraktie van het leger, en wat ingehuurde Afrikaanse huurlingen.Men kan zich afvragen of het K-regime al niet doorrot was..

(waarmee ik overigens de NATO-aanval op Libie op geen enkele manier wil goedpraten!)

Laatst gewijzigd door kelt : 15 september 2012 om 07:36.
kelt is offline  
Oud 15 september 2012, 08:41   #113
E. Migrant
Banneling

Standaard

11 jaar geleden was het 9/11... tijd voor een feestje in arabische stijl zullen onze mede-aapmensen gedacht hebben?
Want een jaar geleden bij het 10-jarig jubileum was het vrij stil, hoewel er dan voor van alles gevreesd werd.

11 ... 9/11 ... zal iets met een arabisch gevoel voor numerologie te maken hebben zeker?

Ben toch is benieuwd hoelang onze mede-aapmensen aan het feesten blijven, want het is blijkbaar een aanstekelijk feestje, nu ook in Tunesië, waar je vroeger toch niet veel van die baardaapachtigen tegenkwam.
Tijden veranderen.
E. Migrant is offline  
Oud 15 september 2012, 09:46   #114
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Over de reactie van Putin om de moord op de VS ambasadeur in Libië

Citaat:
Putin spoke at some length. He "condemned" the Libyan attack in exceptionally strong terms, calling it a "terrible crime" that lies "outside modern civilization". The vehemence of the condemnation made it clear that Moscow will not strive to take advantage of the US' predicament in Libya, although the two countries have profound differences over the NATO's intervention in that country.

Interestingly, Putin completely ignored the ground reality that it was only the Western intervention that spawned the radical Islamist groups in Libya, which have now come to hit at US interests. Obviously, Moscow estimates that this tragic moment is inopportune to say harsh things or even aim subtle barbs.
Misschien hoopt Putin dat het westen haar oorlogsplannen in Syrië wat terugschroeft door zijn milde houding.

Ook in Syrië zorgt de westerse interventie voor het oprukken van de extremisten.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 september 2012 om 09:47.
Johan Bollen is offline  
Oud 15 september 2012, 09:57   #115
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
De moordenaar van die arme Christopher Stevens is het walgelijke zwijn Sam Bacile. Sam Bacile gedraagt zich als een pestbacil. Door zijn film zal de haat weer aangewakkerd worden en zullen mogelijk heel wat doden vallen.
Het is een waardeloos filmpje. Als een maker van een onnozel filmpje al zoveel geweld kan doen ontstaan is er niet in orde in de bovenkamer van die moslims. Zij kunnen niet relativeren want daar zijn ze te achterlijk voor. Dat is het probleem. De oorzaak is Mohamed en die had nooit mogen geboren worden.
DeProf_eet is offline  
Oud 15 september 2012, 10:17   #116
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De boodschap van Putin:
Citaat:
If armed groups labeled as "freedom fighters" are supported from the outside, "an absolute deadlock" may result and the "region could descend into chaos, which indeed, is what is already happening".
Het westen riskeert complete chaos te veroorzaken in het midden Oosten met haar steun aan Jihadis in Syrië meent Putin.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 15 september 2012, 10:25   #117
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Chinese reacties op de moord op de VS ambassadeur zijn iets minder mild voor de VS dan de Russische:

Citaat:
The assassination of the ambassador and his colleagues underscores the bankruptcy of US foreign policy in the region. Washington's policy of regime change in the region may well lead to an "Arab Winter" ... and the so-called pivot to Asia may stumble in the Middle East quagmire.

Looking at the overall situation in the Middle East and North Africa, it is becoming clear that the political trend is Islamist rather than secular ... There are sharp contradictions in Washington's Middle East policy. The policy of regime change in Syria aligned the US with extremist Salafist and Wahhabi political and terrorist groups in the region ... Some of these groups have links with Al Qaeda.

Calm and searching reflection are [sic] needed by Washington on its Middle East policy ... Americans are reaping the tragic whirlwind and it is time for a serious and searching reappraisal agonizing as it may be.
Citaat:
Arabs demand the US respect their culture. But the cannon-loaded warships will not serve that purpose. ... US warships can only generate more hatred from the Islamic world ... Americans hold a deep sense of cultural superiority. They see many other cultures as being marginal with an exotic value. If other cultures stand against the West, they would be labeled as bizarre and harmful.

Islamic culture is sensitive due to its relatively disadvantageous position in the world. The world should respect their sentiments ... Provocations against the Islamic faith have occurred repeatedly in the West ... Americans must sincerely learn about other cultures. They should be able to find the merits of other cultures, which have helped many emerging countries develop rapidly ... Many people in the world are restraining their discontent toward the US. Washington also needs to exercise restraint to better communicate with other parts of the world.
Uit Global Times

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 september 2012 om 10:29.
Johan Bollen is offline  
Oud 15 september 2012, 10:33   #118
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Smile

Always look on the bright side of life

Hebben Christenen de Britse ambassade ergens aangevallen ?

http://www.youtube.com/watch?v=SJUhlRoBL8M
Oud 15 september 2012, 11:19   #119
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het is een waardeloos filmpje. Als een maker van een onnozel filmpje al zoveel geweld kan doen ontstaan is er niet in orde in de bovenkamer van die moslims. Zij kunnen niet relativeren want daar zijn ze te achterlijk voor. Dat is het probleem. De oorzaak is Mohamed en die had nooit mogen geboren worden.
Het leert toch veel over de menselijke geest vind ik.

Als je ervan uitgaat dat de homo arabicus grotendeels dezelfde hersenbedrading bezit als de homo non-arabicus, dan zou je bijna iedereen hier even gek kunnen krijgen als die daar, mits toepassing van de "wonderbaarlijke teksten" uit de koker van Mohammed.

Maar t zou ook kunnen dat die gekken een andere genetische aanleg hebben dan de mensen hier.

En t zou natuurlijk ook een samengaan van beide verklaringen kunnen zijn.
E. Migrant is offline  
Oud 15 september 2012, 11:42   #120
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Het leert toch veel over de menselijke geest vind ik.

Als je ervan uitgaat dat de homo arabicus grotendeels dezelfde hersenbedrading bezit als de homo non-arabicus, dan zou je bijna iedereen hier even gek kunnen krijgen als die daar, mits toepassing van de "wonderbaarlijke teksten" uit de koker van Mohammed.

Maar t zou ook kunnen dat die gekken een andere genetische aanleg hebben dan de mensen hier.

En t zou natuurlijk ook een samengaan van beide verklaringen kunnen zijn.
En wellicht geen enkele van die verklaringen.

De moslimwereld kent interne spanningen die vergelijkbaar zijn met die in WE einde 19° eeuw. Al lang wordt gewaarschuwd voor een uitbarsting.

Die is nu al een tijdje aan de gang, en veroorzaakt steeds meer conflicten.
De reaktie op die film lijkt mij niks anders dan het kanaliseren van die spanningen naar buiten toe.

Het wordt daar een gewelddadige wereld.
Een veel te snel groeiende bevolking, een elite die zich schaamteloos verrijkt en hoopt dat de godsdienst de mensen in het gareel houdt.

Omgevingen zonder perspectief.
Conscience is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be