![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je arm (geweest) | |||
ik was en ben arm |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
ik ben lang arm geweest |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
ik ben niet zo lang arm geweest |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
ik ben wisselend arm/niet arm geweest |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
ik ben arm aan het worden |
![]() ![]() ![]() |
5 | 45,45% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() mijn linker en mijn rechter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() duim, hand, voet, teen, been, tet... je linker en je rechter wat?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Arm natuurlijk. Waar gaat deze draad over misschien ?
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 14 september 2012 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee. Wellicht over niks, zoals de meeste draden hier.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klinkt verdomd dictatoriaal.
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Ik heb persoonlijk geen ervaring met het ocmw maar dit staat op de website.
5. Wie kan geholpen worden door het OCMW? Iedereen heeft recht op maatschappelijke dienstverlening van het OCMW, maar het OCMW is enkel gehouden steun te verlenen indien bepaalde voorwaarden vervuld zijn. Eén van de voorwaarden die moet vervuld zijn om recht te hebben op eender welke hulp is het feit dat men behoeftig is. Dit betekent dat men niet meer beschikt over voldoende middelen om een leven te leiden dat beantwoordt aan de menselijke waardigheid (zie “Wat doet een OCMW?”) [Een nogal vage definitie die erg veel ruimte laat voor persoonlijke interpretatie. Krijgt bijvoorbeeld iemand met een eigen huis steun? Wat met iemand die vijf huizen heeft in Marokko?] Daarnaast zijn er nog andere voorwaarden die moeten vervuld zijn, zoals het feit dat men in België woont, of bijzondere voorwaarden die afhankelijk zijn van het soort steun waarover het gaat. Bijvoorbeeld: om een leefloon te kunnen ontvangen moet men in principe meerderjarig zijn. Een ander voorbeeld: als iemand illegaal verblijft in België, heeft die persoon in principe enkel recht op dringende medische hulpverlening.[Merk hoe men zich met die in principe indekt tegen mogelijke overschrijdingen van die regel. In principe suggereert immers de opening voor uitzonderingen. Meer uitleg imv de aard van die uitzonderingen en de eventuele voorwaarden staat er niet bij.] Het is de taak van het OCMW om na te gaan of iemand alle voorwaarden vervult die nodig zijn om een bepaalde steun te kunnen verkrijgen. De beslissingen van het OCMW ten aanzien van uw aanvraag en waarmee u niet akkoord bent kunt u aanvechten bij de arbeidsrechtbank. Mij lijken deze vage omschrijvingen op het eerste zicht nogal veel ruimte te bieden voor willekeur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bestaan er dan geen algemene richtlijnen volgens het boekje? Dat voor alle OCMW's geldt? En wordt er iets specifieks bepaald voor allochtonen? Of maakt het allochtoon zijn geen verschil? Laatst gewijzigd door eno2 : 14 september 2012 om 21:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Dit vind ik wel treffend: de situatie in Lier:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terug naar de middeleeuwen, alé.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is daar precies mis mee?
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet zeker en vast. Alleen moet men het kind niet met het badwater willen weggooien.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Daar spreek ik m e niet over uit. Men moet hier geen luilekkerland maken voor niet-Belgen. Maar ik zei al, aan de andere kant, dat alle armen moeten geholpen worden, als leidend principe. Wat mij interesseert, is hoe dat juridisch verantwoord wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS: In Spanje schijnt er zoiets als het OCMW niet te bestaan. De mensen vallen daar op niets terug? Laatst gewijzigd door eno2 : 14 september 2012 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een probleem met armen die niet uit hun dal willen klauteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |