![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Akkoord met de vrijheid dat godheden beledigd mogen worden | |||
Akkoord |
![]() ![]() ![]() |
92 | 89,32% |
Niet akkoord |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,83% |
Ik weet iets beters |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,85% |
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als daarbij nog komt dat die "god" en zijn naaste dienaars vroeger en nu zich schuldig maken aan onaanvaardbare praktijken zoals massamoorden om er maar één te noemen, de rest staat in hun koran, dan is het hek helemaal van de dam! En daarvoor heeft men het begrip "godsdienstvrijdheid" uitgevonden om ook d�*t soort "godsdienst" dat niets dan gevaar en ellende zaait over de planeet te beschermen en er nog geld tegenaan te gooien ook! Godsdienstvrijheid voor "godsdiensten" die geen vlieg kwaad doen, niet op een tirannieke manier op een maatschappij wegen en blijkbaar een troost en "spirituele hulp" bieden voor de mensen die daar interesse voor vertonen, waarom niet? Daar is de islam, de "godsdienst van de vrede" exact het tegenovergestelde van! Waar is het mensDOM toch mee bezig??? Laatst gewijzigd door andev : 15 september 2012 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() uiteraard mag dat, enkel in een theocratische dictatuur mag zoiets niet. Iedereen mag geloven in wat hij wil, maar ook iedereen mag daar mee lachen als hij dat wil.
De notie dat je respekt moet hebben voor iemands religie is gewoon de eerste stap in een proces van onderwerping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zouden we niet beter de vraag stellen:
Citaat:
Citaat:
*: let op de schitterende vondst: "gebelgd zijn"... ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook naar de gevoelens van die mens. Respect hebben is - zo op het eerste zicht in deze discussie - nooit een teken van onderwerping, maar wel een teken van beschaving. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() "Respect": een al even uitgeholde term als "racisme" en "democratie"....pffff
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Wie de Goden beledigt
Verdient te worden gestenigd Spartelend in een zee van bloed In Maggie De Block's ondergoed |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Respect hebben voor iemand die in wezen uit is op de vernietiging van uw levenswijze is geen teken van beschaving maar van lafheid. Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 september 2012 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() Godsdienst zorgt alleen voor een bekrompen manier van denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Godsdienst geeft geweld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een godsdienst is niks anders dan een gedachtengoed dat vanuit zijn eigen redeneringssysteem geen kritiek toelaat (anders zou het een filosofie zijn). Een godsdienst bestaat altijd uit een aantal ONBEKRITISEERBARE uitgangspunten, de dogma's van de religie, die meestal op een magische manier aan een of andere schrijver van een oud boek zijn medegedeeld. Wil je niet onderworpen worden aan een totalitaire godsdienst, zoals we dat gekend hebben, dan is de enige manier om zich daartegen te beschermen, kritiek mogen uiten op elk gedachtengoed, incluis die godsdienst. Wordt dat verboden, dan zitten we meteen in een theocratie. Nu is spotten een manier om kritiek te uiten, een verbloemde "reductio ad absurdum". De lach is de gezonde verdediging tegen het ideeen-fascisme. Er is dus niet de minste twijfel dat zoiets niet alleen toegelaten is, maar ook noodzakelijk in een gezonde samenleving.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want anders is de enige oplossing dat iedereen exact hetzelfde gedachtengoed aanhangt, en we weten wat dat wil zeggen. Een gedachtengoed aanhangen en de vrijheid wensen om dat gedachtengoed aan te hangen impliceert automatisch dat anderen het gedachtengoed mogen koesteren dat jouw gedachtengoed op niks trekt, en als jij uiting mag geven aan jouw gedachtengoed, dan mogen zij dat ook. De normale manier om om te gaan met mensen die denken (en uiting geven) dat jouw gedachtengoed verkeerd zit, is van te argumenteren ; of van vast te stellen dat je niks aan elkaar te zeggen hebt. En daar stopt het. Als ik de liedjes van Elvis fantastisch vind, mag ik dat denken, en dat ook publiek stellen. Maar daar staat tegenover dat jij een even groot recht hebt om te stellen dat volgens jou Elvis zong als een valse kat. Mijn uitlatingen over de musikale kwaliteiten van Elvis zijn voor jou een idiotie, en omgekeerd. We kunnen nu oftewel samen gaan debatteren, of we kunnen gewoon vaststellen dat we verschillende meningen hebben. Ik moet jouw mening niet respecteren, en jij de mijne niet, we mogen elkaar idioten vinden ; maar ik moet wel JOUW RECHT om Elvis een abominabele zanger te vinden, respecteren, en jij moet mijn RECHT respecteren om Elvis het 8ste wereldwonder van de muziek te vinden. Maw, ik moet jouw huis niet komen in brand steken, en jij moet mijn banden niet komen kapotsnijden.
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dikke 2!!!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de laatste overtuigingen zijn goden en engelen "aliens".
Kijken jullie niet naar discovery misschien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk ze doen toch niks, voila de volgende is misschien al in de maak. Om den duur wennen ze daar ook wel aan. Laatst gewijzigd door Mambo : 15 september 2012 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien ik kan niet meteen tellen hoeveel films,grapjes en sketches zoal gemaakt zijn over onze godsdienst. Onze lieve heer in de hemel. Wat vertellen moslims zoal niet over ons geloof en gelovigen? Meestal niet al te goede dingen naar ik zoal hoor dikwijls. Gaan wij daarvoor hun moskee eens in brand gaan steken? Bijlange niet. Die dingen wennen wel. Er moet net veel meer van die zaken komen, dat het rap went. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet-gelooofsgelovige beledigen mag in onze cultuur: ja of neen?
http://filesforum.politics.be/showpo...3&postcount=28 http://filesforum.politics.be/showpo...0&postcount=32 prachtig ![]() Citaat:
![]() Verder:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() God zal mij wel straffen voor mijn beledigingen zeker. De gelovigen hoeven zich daar niet mee te moeien. Gij zult niet oordelen enzo. Het is tussen mij en die klootzak die zo gezegd de aarde heeft geschapen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |