![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Limburg is eigenlijk bezet gebied sinds de inval van de Fransen. Want het is nooit teruggegeven aan diegenen die het in bezit hadden voor de inval der Fransen. Na de Fransen kwam die Hollander die eigenlijk geen enkel recht kon laten gelden op deze gebieden. Nadien België en Vlaanderen. Het is maar hoe je het bekijkt en wat je als uitgangsbasis neemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net alsof er maar 1 soort Vlaams-nationalisme bestond. ![]() En dan hebben we het nog niet eens over REX.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 september 2012 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Hetzelfde kan ik beweren van Brabant en de Vlaanders. Ik zou me wel belachelijk maken door een Habsburger terug naar hier te roepen? 3. Wat is dus uw werkelijke bedoeling?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 september 2012 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
Maar ook waarbij regio's zoals de euregio Maas-Rijn zelf beleidsbeslisisngen kan nemen zonder als een schooier te moeten bedelen bij Nationale staten. Citaat:
De lezers hier er op wijzen dat vele argumenten die hier aangehaald worden en waarvan zij denken dat in hun voordeel is, even sterk tegen hen spreken. Een vb. als liefhebber van de regiotalen moet ge toch op de hoogte zijn dat mijn Limburgse moedertaal onder honderden jaren Franstalig bewind nooit de achteruitgang gekend heeft als in de laatste dertig jaren Vlaamse bevoegdheid. Als de Vlamingen dan spreken van Franstalige taalimperialisten krijg ik een wrange smaak in mijn mond. .... En nu gaat weer een ellenlange lijst drogredenen komen om aan te tonen dat Limburgs een dialect van het Nederlands zou zijn. Laatst gewijzigd door pajoske : 19 september 2012 om 14:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is niet in de eerste plaats de schuld van Vlaanderen, maar van de huidige geglobaliseerde wereld. De Vlaamse dialecten in Frans-Vlaanderen hebben immers ook nog verschillende eeuwen na de annexatie door Frankrijk kunnen standhouden en zijn ook pas sedert de laatste decennia helemaal aan het verdwijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar, u kennende, is het bij u een gewoonte dat straal te negeren. Het zij zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 september 2012 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Ga toch heen zeg. Plundering kon een stad afkopen, anders ging de hens erin! Maaku u echt geen illusie, het maakte geen zak uit of het troepen van Willem waren of van welke andere machthebber ook. Die mannen hadden echt wel zin een vrouw. Wie had ze tegen moeten houden? Dacht u dat er zoiets als militaire politie was om die mannen in de hand te houden. ![]() Denkt u werkelijk dat het ene huurleger ten opzichte van het andere huurleger (Willem) zich netjes gedroeg ... ![]() De bevolking had van elk leger flink te leiden, maakte geen zak uit.' Probleem van de geschiedschrijving, alleen de vijand komt er slecht vanaf. WOII: de Duitsers en de Russen zijn altijd de bad guys. Over verkrachting, moord en etc. door geallieerden waar lezen we dat? Gelooft toch geen hond dat die mannen allemaal keurige lieve jongens waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De troepen van Willem van Oranje echter, waren echte onverlaten, 'out'-laws, die zich van god noch gebod iets aantrokken. Zoals later de bosgeuzen en de zee (water) geuzen. In één woord: krapuul van volk. Laatst gewijzigd door system : 19 september 2012 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als de Limburgen samen een staat willen vormen, zal niemand jullie tegenhouden, als daar een meerderheid voor is. Laatst gewijzigd door Roderik : 19 september 2012 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En van een inhoudelijk antwoord gesproken, stellen: 'alles wat ge zegt zijt ge zelf' zoals ge hierboven doet, is helaas de argumentatie van een eigenwijze puber. Merk voorts hoe we in dit typische geronkel de onnavolgbare hand van het Oosten herkennen....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 september 2012 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar gaan ze zelf voor op de barricade? Wat hebben de Limburgers in Belgie of Nederland gedaan, om hun klagen om te zetten in positieve actie? De Friezen hebben alles gedaan om hun taal erkend te krijgen. Wat doen de Limburgers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() teveel bezet ?
spanjaarden hongaren nederlanders oostenrijkes en het scheelde ni veel of ottoman stond hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men draait hier in cirkels en de dradenwildgroei bevordert dit. Ik zie doorheen de draadbomen het diskussiebos niet meer....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 september 2012 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Spanjaarden ,Oostenrijkers en Nederlanders zijn of door erfopvolging of vredes-onderhandelingen in Belgie gekomen. Laatst gewijzigd door Roderik : 19 september 2012 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Van de Spaanse Furie hebt u waarschijnlijk nooit gehoord. Ofwel was dat volgens u "a delightful walk in the park". En het uitermate "beschaafd" gedrag van de Spanjaarden in Centraal en Zuid-Amerika. Daar hebben ze massaal vermoord en verkracht onder het banier van de Heilige Maagd. System, je bent dusdanig bevooroordeeld dat het niet meer pruimen valt. Go home!
![]() |