Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 19 september 2012, 10:15   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk, volgens Onderlijveke Janssens zijn de extremisten die de gematigde imams en de gematigde allochtone politiekers bedreigen ook "eigenaar van 't stad":

Extremisten bedreigen kritische Marokkaanse Antwerpenaren

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120919_015
Bart De Wever wil hen zelfs subsidies geven. Filip De Winter van het Vlaams Belang gunt hen deze niet.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 19 september 2012, 15:32   #42
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En de komedie blijft duren,als ze maar BDW kunnen ambeteren, belachelijk maken, verkeerd citeren enz

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120919_153
Citaat:
Als Bart De Wever op 14 oktober wordt verkozen tot burgemeester van Antwerpen, dan is 't Stad niet langer van iedereen. Maar in Brussel blijft iedereen welkom, lezen we op het Brusselse campagnemateriaal van N-VA. Dat meldt de website brusselnieuws.be.

Afgelopen weekend kwam het in Antwerpen tot rellen naar aanleiding van de film 'Innocence of Muslims'. Bart De Wever liet zich toen ontvallen 'dat 't Stad niet van iedereen is'. Daarmee verwees hij naar de bekende slogan van burgemeester Patrick Janssens. 'Voor de N-VA is de stad alleen van die mensen die een inspanning leveren om ertoe te behoren', verduidelijkte De Wever.

Maar als we de vijf krachtlijnen van de N-VA voor de hoofdstad onder de loep nemen, dan valt vooral de vierde op: Brussel is van iedereen. Van jong én oud. Van middenklassers én minder begoeden.
Bovenaan lees ik:
1.Samenleven is een verhaal van rechten en plichten.
3. Veiligheid is levenskwaliteit. De overheid moet kleine en grote kriminaliteit
kordaat aanpakken.
enz

Daaruit concludeer ik: de stad Brussel hoort niet toe aan diegenen die hun plichten aan hun laarzen lappen, enkel op rechten uit zijn.
De stad Brussel hoort niet toe aan de kleine en grote kriminelen die er welig tieren en afgedaan worden als "faits divers" telkens ze in actie komen.
De stad Brussel hoort dus niet toe aan iedereen!
D�*t zal BDW bedoelen zeker!
andev is offline  
Oud 19 september 2012, 15:47   #43
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat zeer denigrerend van jou, deze woorden die ook aan mij gericht zijn.

Ten eerste, waarom zou ik extremist zijn, als het mijn politieke overtuiging is om een paar territoriale grenzen van mijn politieke overheid en politieke organisatie te hertekenen. (zo kan je de Europese beweging, van in den beginne met Benelux, EGKS, EEG, EG en EU) ook extremistisch noemen ...

Waarom zouden mijn politieke ideeën irrationeler zijn dan die van iemand anders?

Persoonlijke frustratie? Vergelijkbaar met de frustratie van een abvv-militant, een groene sok, een zelfstandige die denkt dat hij alle belastingen van de hele wereld betaalt, de katholiek die legale abortus wilt terugschroeven ..?

Roepen en rellen met de politie: is de vrijheid van betogen dan eigenlijk een vergissing dat het in onze grondwet staat? Is het een vrijheid die eigenlijk alleen maar aan relschoppers ten goede komt ?

Ik kan alleen maar besluiten dat u mij niet kent of niet wilt kennen, ofwel dat u een dubbele politieke agenda heeft. Het lijkt me of jij zou niet anders willen dan mij fictief en politiek te deporteren, niet naar een land van herkomst, maar naar een Goelag-heropvoedingskamp.
Jij lijkt het niet voldoende te vinden om mij politiek te bestrijden, neen, er moet nog wat meer bijkomen: eerst mij besmeuren als allerhande extremist (waarom neem je niet van de eerste keer nazi in de mond), om mij vervolgens verder af te laten handelen, liefst door een losgeslagen meute.

.
Het lijkt mij dat jij een beetje last van paranoia hebt. Ik heb gezegd wat ik wou zeggen : dat ik geen verschil zie tussen radicale nationalisten die rellen met de politie of radicale religieuzen die dat doen. En dat in een draad gestart door ene Robrecht de Fries waarvan ik niet dacht noch denk dat een dubbelnick van jou is.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 19 september 2012 om 15:51.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 19 september 2012, 15:50   #44
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En weer zo'n hypocriet: Onderlijfje Janssens van Antwerpen

Als de stad volgens hem (BDW )"niet van iedereen is" van wie dan wel vraagt hij zich af...
Veel inwoners uit Antwerpen zouden hem wel kunnen vertellen van wie ze niet wensen "dat de stad hen toebehoort!" Zoals oa het kiesvee van die meneer.

Politiekers van het soort van Janssens maken een grote vergissing die wellicht niet in hun nadeel (kiesvee) uitvalt maar zeker in het nadeel van het land in zijn geheel!

http://www.standaard.be/artikel/deta...20917_00299948

Citaat:
Patrick Janssens (SP.A) schiet met scherp op zijn uitdager Bart De Wever (N-VA). Als ’t stad niet meer van iedereen is, van wie dan wel? ‘Van meneer De Wever alleen misschien? Ik denk dat hij een grote vergissing heeft begaan.’
enz

Laatst gewijzigd door andev : 19 september 2012 om 15:54.
andev is offline  
Oud 19 september 2012, 15:53   #45
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Bovenaan lees ik:
3. Veiligheid is levenskwaliteit. De overheid moet kleine en grote kriminaliteit
kordaat aanpakken.
enz

Daaruit concludeer ik: de stad Brussel hoort niet toe aan diegenen die hun plichten aan hun laarzen lappen, enkel op rechten uit zijn.
De stad Brussel hoort niet toe aan de kleine en grote kriminelen die er welig tieren en afgedaan worden als "faits divers" telkens ze in actie komen.
Wat 'n zielig gekronkel, zeg. Word je daar zelf niet duizelig van? Geef gewoon toe dat De Wever hier geblunderd heeft. Het is ook maar een mens.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 19 september 2012, 15:59   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de komedie blijft duren,als ze maar BDW kunnen ambeteren, belachelijk maken, verkeerd citeren enz

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120919_153

Bovenaan lees ik:
kordaat aanpakken.
enz

Allemaal copy/paste van het Patrick Janssens verhaal voor 't Stad.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 19 september 2012, 16:01   #47
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wat 'n zielig gekronkel, zeg. Word je daar zelf niet duizelig van? Geef gewoon toe dat De Wever hier geblunderd heeft. Het is ook maar een mens.
Gekronkel? BDW heeft hier helemaal niet geblunderd, hij had het nog véél duidelijker moeten stellen op wie hij het heeft!
Maar dan had hij de kliek aan zijn been die voortdurend "racisme" roept.
En ja, BDW is ook maar een mens.
Als je het toch over "kronkelen" wil hebben moet je de praatjes van Decroo junior nog eens lezen over BDW! Die gast stelt nog nauwelijks 10% van de kiezers voor maar hij zal ook BDW eens de les spellen...
andev is offline  
Oud 19 september 2012, 16:04   #48
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gekronkel? BDW heeft hier helemaal niet geblunderd, hij had het nog véél duidelijker moeten stellen op wie hij het heeft!
Maar dan had hij de kliek aan zijn been die voortdurend "racisme" roept.
En ja, BDW is ook maar een mens.
Als je het toch over "kronkelen" wil hebben moet je de praatjes van Decroo junior nog eens lezen over BDW! Die gast stelt nog nauwelijks 10% van de kiezers voor maar hij zal ook BDW eens de les spellen...
In Antwerpen laat Filip De Winter zich de les spellen door Patrick Janssens. Hoewel de partij van Filip De Winter absoluut de grootste was na de gemeenteraadsverkiezingen in 2006.

Veel gelijkenissen met Bart De Wever die zich de les laat spellen door Alexander De Croo. Deze laatste heeft de eerste al zo zot gedraaid dat hij verklaarde dat Voka zijn werkgever is.

Oud 19 september 2012, 16:07   #49
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Hij heeft een slogan in Antwerpen aangevallen die hij in krek dezelfde betekenis gebruikt in Brussel...

Citaat:
Decroo heeft net zoveel recht om kritiek te geven op De Wever als omgekeerd. Dat noemt men democratie.
Oud 19 september 2012, 16:14   #50
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft een slogan in Antwerpen aangevallen die hij in krek dezelfde betekenis gebruikt in Brussel...
Heeft u krachtlijn 1 en 3 van de brusselse N-VA-folder gelezen? Die samen met die bewuste krachtlijn 4 geven exact weer wat De Wever ook over Antwerpen gezegd heeft. Met die ene krachtlijn er apart uit te lichten verdraait men én de betekenis, én de werkelijke bedoeling én de waarheid.
Robrecht de Fries is offline  
Oud 19 september 2012, 16:25   #51
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord hiermee. Ik begrijp echt niet hoe een aantal groupies van een partij die nochtans echt in wiinning mood is het nodig acht om op elke slak zout te leggen. Om elke gelukte of mislukte poging tot kritiek op hun held toch maar kapot te analyseren om aan te tonen dat hij het wel goed bedoelde. En dus dat het de anderen zijn die slechte bedoelingen hebben... Er is een fijne lijn tussen een overtuigde militant zijn en pure idolatrie die elk kritisch denken verhindert.

Is het nu echt zo moeilijk om toe te geven dat BDW net zoals ELKE andere politicus wel eens een communicatieve blunder maakt ?
Jansen proberen te pakken op die slogan was gewoon een heel slecht idee. De schlemiel die hem dat idee aangepraat heeft kunnen ze ook beter in het vervolg een andere rol in het partijbestuur geven. De broodjes bestellen of zo.
peter1962 is offline  
Oud 19 september 2012, 16:29   #52
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Heeft u krachtlijn 1 en 3 van de brusselse N-VA-folder gelezen? Die samen met die bewuste krachtlijn 4 geven exact weer wat De Wever ook over Antwerpen gezegd heeft. Met die ene krachtlijn er apart uit te lichten verdraait men én de betekenis, én de werkelijke bedoeling én de waarheid.
En het verschil met de slogan van Janssens is...? Heeft Janssens ooit, bijvoorbeeld in Voor wat hoort wat, gesteld dat burgers alleen maar rechten en geen plichten hebben? Heeft Janssens ten aanzien van kleine en grote criminaliteit gepleit voor een laissez-fairepolitiek?

Dus waarom de slogan in Antwerpen aanvallen, zelfs willen herschrijven, en dezelfde slogan, met dezelfde betekenis, zelf gebruiken in Brussel?

De Wever speelt woordspelletjes. Ik heb ooit gedacht dat hij beter kon.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 19 september 2012 om 16:31.
Oud 19 september 2012, 16:31   #53
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Volledig akkoord hiermee. Ik begrijp echt niet hoe een aantal groupies van een partij die nochtans echt in wiinning mood is het nodig acht om op elke slak zout te leggen. Om elke gelukte of mislukte poging tot kritiek op hun held toch maar kapot te analyseren om aan te tonen dat hij het wel goed bedoelde. En dus dat het de anderen zijn die slechte bedoelingen hebben... Er is een fijne lijn tussen een overtuigde militant zijn en pure idolatrie die elk kritisch denken verhindert.

Is het nu echt zo moeilijk om toe te geven dat BDW net zoals ELKE andere politicus wel eens een communicatieve blunder maakt ?
Jansen proberen te pakken op die slogan was gewoon een heel slecht idee. De schlemiel die hem dat idee aangepraat heeft kunnen ze ook beter in het vervolg een andere rol in het partijbestuur geven. De broodjes bestellen of zo.
Eerlijke journalistiek licht niet 1 zinnetje uit een hele tekst maar bekijkt de hele tekst en neemt dan een besluit. Als men zomaar een tekst van brusselnieuws.be overneemt, dan moet men ook kunnen toegeven dat er een journalistieke blunder is begaan.
Oud 19 september 2012, 16:34   #54
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
En het verschil met de slogan van Janssens is...? Heeft Janssens ooit, bijvoorbeeld in Voor wat hoort wat, gesteld dat burgers alleen maar rechten en geen plichten hebben? Heeft Janssens ten aanzien van kleine en grote criminaliteit gepleit voor een laissez-fairepolitiek?

Dus waarom de slogan in Antwerpen aanvallen, zelfs willen herschrijven, en dezelfde slogan, met dezelfde betekenis, zelf gebruiken in Brussel?

De Wever speelt woordspelletjes. Ik heb ooit gedacht dat hij beter kon.
het is inderdaad een woordspel. Janssens houdt het algemeen en kan daar alle richtingen mee uit naargelang er een gunstige of ongunstige wind waait. De Wever stelt duidelijk hoe een stad leefbaar kan worden, want dat is ze nog lang niet.
Oud 19 september 2012, 16:42   #55
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
het is inderdaad een woordspel. Janssens houdt het algemeen en kan daar alle richtingen mee uit naargelang er een gunstige of ongunstige wind waait. De Wever stelt duidelijk hoe een stad leefbaar kan worden, want dat is ze nog lang niet.
Misschien eens de moeite nemen om de context op te zoeken waarin de slogan moet worden begrepen?

http://stadspartijantwerpen.s-p-a.be...tij_GR2012.pdf

http://img.literatuurplein.nl/blobs/...752040/1/1.jpg
Oud 19 september 2012, 16:45   #56
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien eens de moeite nemen om de context op te zoeken waarin de slogan moet worden begrepen?

http://stadspartijantwerpen.s-p-a.be...tij_GR2012.pdf

http://img.literatuurplein.nl/blobs/...752040/1/1.jpg
Geen probleem mee. En ik wel wel geloven dat De Wever en janssens ongeveer hetzelfde bedoelen. Alleen is de algemene slogan rekbaar en geeft De Wever een duidelijke interpretatie.
Oud 19 september 2012, 16:50   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat stelt Bart De Wever dan in concreto voor als beleidsmaatregel ?

Het Vlaams Belang stelt onder meer een examen voor na de inburgering.

Oud 19 september 2012, 16:53   #58
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat stelt Bart De Wever dan in concreto voor als beleidsmaatregel ?

Het Vlaams Belang stelt onder meer een examen voor na de inburgering.
Een aanpak van criminaliteit en ordeverstoring, zonder onderscheid, om terug een voor iedereen leefbare stad te creëren.
Oud 19 september 2012, 16:59   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een aanpak van criminaliteit en ordeverstoring, zonder onderscheid, om terug een voor iedereen leefbare stad te creëren.
Dat is copy/past van het huidige beleid van Patrick Janssens. Enkel het Vlaams Belang durft verder gaan door wel een onderscheid te maken. Zo willen ze de nationaliteit afnemen van recidivisten.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 september 2012 om 17:00.
Oud 19 september 2012, 17:02   #60
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is copy/past van het huidige beleid van Patrick Janssens. Enkel het Vlaams Belang durft verder gaan door wel een onderscheid te maken. Zo willen ze de nationaliteit afnemen van recidivisten.
Ik denk dat u niet genoeg nuanceert. Maar ik verschiet er niet van.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be