![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#901 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De hoge schuld blijkt voor een paar economieën dan weer geen probleem te zijn. Waaronder België. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2012 om 13:51. |
|
|
|
|
|
|
#902 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Van jouw kant hoor ik alleen nationalistische kreten. Steriel, incestueus en voorbijgestreefd. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2012 om 13:53. |
|
|
|
|
|
|
#903 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
dezelfde soort van argumenten als "iedereen weet dat...". Citaat:
Jouw eigen redenering doortrekkende zouden we dus veel beter de soevereine natiestaten en bijhorende economie beschermen. Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 20 september 2012 om 14:21. |
||
|
|
|
|
|
#904 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
Citaat:
En los daarvan kan groei ook zitten in grotere kennis. Hoe is dat gelimiteerd? En als het dat is, waarom precies nu?
|
|
|
|
#905 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Denk jij dat ergeen limiet is aan de groei? De planeet verdraagt momenteel niet meer, we komen planeet tekort , we zitten al aan anderhalve planeet onduurzaamheid (voetafdruk) Duurzame productie wordt een snelle noodzaak. Zoniet ga je eens gaan zien waar we nu al het begin van zien . oa blijvende stagnatie en de natuur die bezwijkt. |
|
|
|
|
|
|
#906 | |
|
Schepen
|
Citaat:
- A) die landen innen zelf meer belasting. - B) die landen gaan minder uitgeven. - C) andere landen lenen geld aan ze. - D) de ECB creert geld en leent dat aan ze. - E) die landen gaan failliet. - F) een combinatie van bovenstaande. Iets als een "nieuwe economie" of de productiewijze aanpassen, wat dat ook moge inhouden, lijkt me toch meer iets voor de lange termijn. Wat is het begrotingstekort van Belgie?
|
|
|
|
#907 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#908 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Belgisch begrotingstekort klokt af op 3,7 procent /maart 2012 de overheidsschuld 98,2 procent Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2012 om 15:05. |
||
|
|
|
|
|
#909 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Bij een overschot is er geen probleem, want dan wordt aan de verplichtingen voldaan, en wsch ook in de toekomst, omdat de schuld en daarmee de verplichtingen minder worden. Bij een klein tekort wordt aan de verplichtingen voldaan, en loopt de schuld maar lanzaam op. Bij een groot tekort daarentegen wordt het steeds lastiger om aan de verplichtingen te voldioen, en loopt de schuld hard op. Vandaar dat Griekenland en Spanje als problematisch gezien worden en Belgie niet.
|
|
|
|
#910 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Ik zie idd wel dingen op komst die mij als euro-scepticus niet zinnen (ESM, OMT), maar die houden vnl de status quo in stand. Ik zie niet hoe die die "nieuwe economie" zouden bevorderen. Tenzij je op andere dingen doelt?
|
|
|
|
#911 |
|
Schepen
|
Bedankt overigens voor deze data.
|
|
|
#912 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#913 | |
|
Schepen
|
Citaat:
De EU de status quo noemen lijkt me wat lastig, gezien dat de EU nog volop in ontwikkeling is.
|
|
|
|
#914 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De EU is in essentie een conservatief machtsinstrument. Net om die reden is het nodig meer macht terug te geven aan die soevereine natiestaten, pas dan is er ruimte om de status quo te doorbreken. |
|
|
|
|
|
|
#915 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Trouwens:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#916 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Overigens ben ik wel een aanhanger van het "economisch groeidogma".
|
|
|
|
#917 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Over welke "ontwikkeling" heeft men het hier? Heeft het nog iets met democratie uistaande?
|
|
|
#918 |
|
Schepen
|
Nee, het gaat over de EU.
|
|
|
#919 |